![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ik geloof in de kracht van verandering. De politieke stroming van N-VA is centrum rechts en die wordt meestal conservatief genoemd, maar wat betekent dat ? De opdeling tussen links en rechts is sowieso een beetje achterhaald volgens mij. Als naar aanleiding van Ford Genk nu plots alle partijen voorstander zijn van het afschaffen van de lasten op arbeid en die lasten gaan verschuiven naar een vermogensbelasting, zijn ze dan plots allemaal links geworden ? Maar ik wil nog wel eerst eens zien en dan geloven.
En neen, mensen die zichzelf progressief noemen die zijn bij mij verdacht. Zeker als ze dan ook nog van de SPA zijn. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 oktober 2012 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() BMW daarentegen blijft goed verkopen.
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Enkel sluiten en takseren? Ze stellen een groen milieu, een duurzame economieals prioriteit, dit soort partij moet er zijn om enige druk uit te oefenen. Zelf stem ik niet groen. Dat het extra belastingsgeld nu naar de Walen gaat of naar de natuur, dat zal u een worst wezen.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik stem dus voor de N-VA omdat: - Eender welk sociaal systeem we wensen in België (en ik zou graag het huidige behouden), ik vind dat we profiteurs moeten uitsluiten en iedereen gelijk moet afdragen. En, oh ja, ik vind ook dat het hele systeem betaalbaar moet blijven en niet ten koste mag gaan van een steeds meer verarmende middenklasse. - Ik het onaanvaardbaar vind dat iemand zich geen antibiotica kan veroorloven, arm is, of niet menswaardig behandeld wordt. En, omdat ik vrees dat het huidige sociale stelsel dat dit tracht te bestrijden dringend aan hervorming toe is, weinig efficiënt en effectief is, en op lange termijn financieel niet houdbaar is. Wij kunnen beter, een hervorming ten gronde is nodig! - Ik vind dat als je alleen valt, ergens steun moet kunnen krijgen, zowel psychologisch als juridisch als financieel. Ook hier schiet het huidige sociale stelsel tekort of is het op termijn niet houdbaar. Zie vorig punt. - Mannen, vrouwen, priesters, homo's, arbeiders, bedienden, werknemers, werkgevers, Walen, Brusselaars, Vlamingen, ... allemaal op één en dezelfde voet behandeld moeten worden. - Ik vind dat we tenminste een sociaal stelsel moeten hebben waarmee we morgen ook nog hongerige kinderen eten kunnen geven. Tout court, moeten we een land hebben waarin mijn kinderen nog een toekomst hebben en kunnen dromen, vind ik. - Ik vind dat de beste bestrijding van werkloosheid jobcreatie, economische innovatie en ondernemerschap is. Werkloosheidsuitkeringen zijn nodig, zolang we deze kunnen betalen natuurlijk, om iemand terug recht te helpen na een tegenslag. Maar een uitkering is nooit een alternatief voor een echte job. - Ik er van overtuigd ben dat als we echt willen investeren in natuur, ecologie en het opkuisen van het milieu, we massa's geld nodig gaan hebben. Geld dat we nu niet hebben. Maak van Vlaanderen/België terug een land waar ondernemers graag investeren en die omschakeling naar een milieuvriendelijkere samenleving en economie komt, volgens mij, vanzelf. De vraag van de mensen is er, nu nog zien dat we het aanbod kunnen creëren. - Ik het beu ben dat politici en regering hun tijd verspillen op zoek naar het eeuwige (communautair) compromis. Wij hebben, nu ons land in diepe crisis is, zowel politiek als economisch, nood aan keuzes en goede beslissingen. Een compromis is zelden de beste keuze. Er zit enorm veel potentieel in dit land, maar dat gaat nu, volgens mij verloren in een loodzware overheidsapparaat, een moordende fiscaliteit, een onhoudbaar pensioen- en sociaal stelsel, de meest ridicule en ingewikkelde communautaire compromissen, en een transfersysteem dat zo ondoorzichtig is dat slechte prestaties beloond worden. Die ballast moet voor mij weg, in België als het kan, zonder Wallonië als het moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan je volgen in veel van wat je hier in 't lang & in 't breed vertelt, maar: Het huidig sociaal stelsel is afgekeken van Zweden; is het daar zo slecht ? Vlamingen & Walen op dezelfde voet ? En de 12.685.000.000 € transfers naar Wallonie, afbouwen na 2014 ? Pensioenstelsel ? Ik vermoed dat jij relatief jong bent. Ballast: inderdaad: na 2014 de ballast overboord gooien vóór de haven van Zeebrugge !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij nog het meest intrigeert is, waarom men uitgerekend nu vlaamsnationaal stemt:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Net zoals BDW trouwens.....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom NVA stemmen?
Daarom... ![]() Of toch niet....
![]() |
#92 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hmmm, ik ben niet zo agressief ingesteld. Het politiek spel mag van mij best hard gespeeld worden, maar fysieke dreigementen gaat ge van mij nooit horen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben liberaal en geef toe dag er enkele mensen in de n-va zitten met wat extreme opvatting op communautaire kwesties. Dat ter zeide. Ik hen in 2010 op alexander de crio gestemt om een liberaal beleid te voeren. Een beleid dat de belastingen voor de middenklasse verlaagd en zo onze economie ademruimte geeft. Hoewel cd&v, vld en n-va met confederalisme en veregaande fiscale autonomie naar de kiezer trekken, heb ik moeten vaststellen dat vld van mening was dat een centrumrechts beleid voeren voor hun minder belangrijk is dan zich onderscheiden van de n-va. Als VLD hun boodschap zo snel aan de kant kan schuiven vind ik niet dat ze mijn stem nog verdienen. Daarnaast zie ik hoe VLD aan anti-politiek doet tov N-VA ipv de goede ideeen te steunen ( dit op aangeven van de gucht , zie terzake enkele weken geleden). Ze duwen goede liberale ideeen in de extemistische hoek. Voor veel mensen die wel sympathie voor dewever en zijn n-va hebben is dit volgens mij ook een bepalende factor geweest. Ze begrijpen niet hoe vld een partij die socio-economisch zeer dicht bij zich heeft zo kan aanvallen. Om op je egoisme punt te komen. Ik de k dat het locisch is dat vlaanderen niet wil betalen voor de KEUZES die gemaakt worden in wallonie. Als het verschil in economische kracht ge wijten is aan louter toeval gaan mensen solidariteit minder in vraag stellen. Maar het verschil in welvaart is duidelijk het gevolg van politieke keuzes. Daarnaast kan je je afvragen waarom we solidair zouden moeten zijn met walen en niet met nederlanders of fransen of... Een zekere sociale homogeniteit is nodig om de solidariteit een fundament te geven. Ik denk dat dit er NIET is. In tijden van crisis is het dan ook niet meer dan logisch dat ontvangende regio's verantwoording afleggen tov bijdragende regio's, wat in het geval is. Aangezien mensen uit de bijdragende regio's verarmen en stellen de vraag of de solidariteit wel nog te veroorloven is. Als dan zoals in het geval van Belgie de ontvangende regio geen respect heeft voor de bijdragende regio is het niet meer dan logisch dat hier reacties op komen. Ik verwijs hiermee naar de herhaaldelijke aanvallen van mensen als demotte, etc. En daarnaast ook in ogen van vlamingen grondgebied wordt afgenomen denk ik wel dat je begrijpt waarom mensen op n-va stemmen. Mensen in vlaanderen stemmen sinds leterme (mss wel al sinds verhofstad) voor verandering, maar blijven keer op keer met hun honger zitten. Tot het hoogtepunt nu met di rupo als premier. Een man die een goed nieuwsshow opvoert die keer op keer doorprikt wordt door de realiteit, een man die 40 procent van de vlamingen in de populistiche hoek duwt op een EU top en zo laat zien dat hij geen respect heeft voor de vlaamse democratie. Maar vooral een man die volgens de vlamingen het beleid wil voeren dat zijn eigen regio de vernieling in heeft gereden. Conclusies. Solidariteit is goed. Met als randvoorwaarden dat dit niet leidt tot clientelisme en indien er genoeg homogeniteit is. Daarnaast moet je ook beseffen dat mensen die werken de ambtenaren en de sz betalen. En als het beslag van de staat te groot word dit zal leiden tot het krimpen van onze economie. En dan zal je al die zaken die jij wil niet meer kunnen realiseren.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 29 oktober 2012 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is wel meer dat jij niet weet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De Wever is een populist net zoals de rest van zijn collega's alleen kan hij het beter uitleggen. De meeste mensen in het stemhok kennen het programma van hun partijen meestal niet! Ze weten niet waar de partij waarop ze stemmen effectief voor staan. De Wever kan het goed uitleggen en kan een hype creeren rond hem als figuur. In Nederland was er zo Pim Fortuyn...
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat Vlamingen nu eenmaal racisten, neoliberalen, bekrompen, walenhaters, asocialen, duivelaanbidders, navelstaarders, nazis, populisten en waterdragers van het patronaat zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geniet er van!