Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2012, 14:11   #81
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
90% van de overheidsjobs met verantwoordelijkheid worden nochtans door dat soort mensen ingevuld
Inhoud: 0/10
Extremistische overheidshaat: 10/10
Vierkant klasseren in de vuilbak.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 09:21   #82
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Master filosofie kan je bvb journalist worden. Die hebben we toch nog nodig tegenwoordig...Je kan ook zélf les gaan geven op de unief eens je afgestudeerd bent in filosofie ( 8 jaar studie dacht ik ). Dat word ook goed betaald.
Dat beweer ik ook niet. Ik stel gewoon, hoeveel moet je daarvan hebben? Je hebt nog bachelors en masters in de journalistiek ook (in jouw vb.) Je kan ze niet allemaal werk geven hé. Maar het zijn wel net die richtingen waar ze met massa's afstuderen en dan verwonderd zijn dat ze niks vinden op de arbeidsmarkt omdat die totaal verzadigd is. Om dan op de koop toe (ook zelf meegemaakt trouwens, dus niks horen zeggen) te gaan solliciteren voor een andere job, maar wel een pak meer wensen betaald te worden dan hun collega met dezelfde job, omdat de heren en dames een master hebben in een totaal irrelevante studierichting. Geef mij dan maar het eerlijke systeem van gelijk loon voor gelijk werk.

Ik vind het een zeer walgelijk idee dat sommige mensen nog steeds willen dat er een grote loonkloof is tussen verschillende diploma's. Je hebt nu eenmaal een wereld waarin zowel denkers als uitvoerders nodig zijn. Zonder vakkundigheid in beide jobs kom je nergens.
Dus vind ik het zeer goed dat mensen die een kundigheid bezitten die veel in vraag is een hoog loon kunnen onderhandelen, terwijl anderen die een kundigheid bezitten waarvan er overaanbod is moeten uitkijken naar iets anders, zonder daarbij de 'meerwaarde' van hun overbodig diploma aan te proberen wenden. Wil je veel verdienen, moet je maar omscholen naar een sector waar meer vraag dan aanbod is. (heb ik ook gedaan en dat lukt bijzonder goed)

Ik heb trouwens tijdens mijn studies altijd de indruk gehad dat die proffen er prat op gaan om hun studenten in te prenten dat ze beter zijn dan een loodgieter of een bouwvakker. Ik blijf me afvragen waarom dat zo zou moeten zijn? (misschien schuilt er dan toch een filosoof in mij)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom zou ik omschakelen naar gas?
Om me weer afhankelijk te laten maken van een leverancier, het netwerk en de staat?
Nee, dank u.
Ik beweer dat ook niet, het was gewoon een opmerking in welk geval je wel zou moeten betalen.
En , btw, wat doet jou denken dat de regering niks in de pap heeft bij mazout??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be