Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 november 2012, 19:58   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Patrick Janssens wil niet de indruk wekken dat zijn persoon de Antwerpse onderhandelingen in de weg staat en trekt zich terug.

Bron: Knack
http://www.knack.be/nieuws/belgie/pa...0205015230.htm
Janssens doet niet zoals De Wever.
Die ging na de verkiezingen in 2010 meer dan een jaar met zijn kont draaien.
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 19:59   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
D�*t zou dan weer eens het bewijs zijn dat SP.a met incompeteten aan de onderhandelingstafel komt. Hoe ernstig zal dat opgemonen worden bij de goegemeente?
Ik heb eerder de indruk dat het De Wever is die niet kan onderhandelen.
Zijn nota is absoluut niet aantrekkelijk voor een andere partij dan zijn eigen.
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 19:59   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja goed, het werd tijd.

Maar impliceert dit nu dat het "samen uit samen thuis"-kartel wordt opgebroken?
Nope.
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:00   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De SP.A blijft waar ze is. Dus als het probleem verdwijnt met PJ, dat betekent dit niet alleen dat PJ dwars lag, maar dit ook nog eens deed tegen de wensen van zijn partij in. Ik stel dus met blijdschap vast dat zelfs jij nu inziet dat het probleem bij hem lag en niet bij BDW. We maken vooruitgang se.
Ze hadden een goede leermeester. de Wever himself zo'n goede 2 jaar geleden.
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:02   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het sociale luik van de nota De Wever kwam haast letterlijk uit het programma van de Stadslijst, dat heeft fonne al aangetoond. Je kunt zien hoe incompetent of achterbaks ze bij de SP.a zijn.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=196
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=196
Ieder zijn waarheid natuurlijk.
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:04   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nu hij geen burgemeester meer is mag Antwerpen ontploffen voor Janssens.
Zoveel zit die leegloper in met A.
Hij had het maar minder bont moeten maken en de federale onderhandelingen.
Daar heeft hij NIETS gedaan, afin, hij vertraagde de boel daar maar. Dat werd hier op vlaamsnationalistisch applaus onthaald.
Nu is het de grote Leider die het moet doen. Maar hij kan het niet, of durft hij misschien niet ?
Henri1 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:12   #87
Ironvos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met uitzondering van oVLD en CD&V dan die al gezegd hebben dat het een werkbare nota is.
Ironvos is offline  
Oud 8 november 2012, 20:43   #88
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vanaf morgen is hij wel van gisteren. De would-be Di Rupo die het niet kon en terug naar zijn mandje mocht. Vanaf nu kan er met SP.A en met CD&V gepraat worden. Want zonder Janssens is in wezen ook het concept van de Stadslijst dood, die was er maar om de persoonlijke ambities van Janssens en de CD&V schepenen veilig te stellen. CD&V gaat zich op de onderhandelingen niet door Voorhamme laten vertegenwoordigen.
Inderdaad, Van Peel zal samen met Voorhamme de onderhandelingen voeren voor de stadslijst. Samen uit, samen thuis.

En nu maar afwachten of Bart er nu wel in slaagt om beweging te krijgen in de onderhandelingen hee. Hoopgevend is alvast dat hij akkoord was om zijn nota in te trekken. Het beloven nog boeiende weken te worden, ergens tegen eind december komen ze er wel uit.
Zoals tante Homans zegt : "het gaat om wat er wordt gezegd, en niet om wie dat zegt".
Ik heb er 100% vertrouwen in dat BDW nu heel snel tot een coalitie zal komen.
Wat termont in gent kon doen zonder veel show, dat moet bart de wever toch ook kunnen in antwerpen hee. Gezien de aard van de stad uiteraard met een heel pak meer show en gespeelde dramatiek.
peter1962 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:49   #89
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inderdaad, Van Peel zal samen met Voorhamme de onderhandelingen voeren voor de stadslijst. Samen uit, samen thuis.

En nu maar afwachten of Bart er nu wel in slaagt om beweging te krijgen in de onderhandelingen hee. Hoopgevend is alvast dat hij akkoord was om zijn nota in te trekken. Het beloven nog boeiende weken te worden, ergens tegen eind december komen ze er wel uit.
Zoals tante Homans zegt : "het gaat om wat er wordt gezegd, en niet om wie dat zegt".
Wat termont in gent kon doen zonder veel show, dat moet bart de wever toch ook kunnen in antwerpen hee. Gezien de aard van de stad uiteraard met een heel pak meer show en gespeelde dramatiek.
Als SP.A zonder groen wil voortdoen kan dat op een week beklonken zijn denk ik, maar zolang ze groen erbij willen blijft alles toch muurvast ?
Zelfs als N-VA niet bestond zie ik niet in hoe CD&V, SP.A en Groen samen zouden kunnen besturen, en wel om precies dezelfde reden die BDW aanhaalt : Heel de discussie van het tracé van de ring opnieuw heropstarten in de Vlaamse regering.
Oud 8 november 2012, 20:52   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Antwerpen heeft nooit de vooruitgang ingezet, dat is het probleem.
Vooruitgang dat is:
  • een goed werkend metronet met treinstellen elke 5 minuten overdag, en 10 minuten in de laatavond, maar dat mocht niet van Groen;
  • een goed uitgewerkt voorstadsnet van treinen in een cirkel van 30 km. buiten de stad, met een tariefverbond tussen tram, metro, trein en bus;
  • serieuze aansluitingen tussen de vormen van openbaar vervoer;
  • een duidelijk beleid van sterke primaire en secundaire kernen;
  • duidelijke circulatieplannen voor het autoverkeer gebaseerd op een hiërarchie van wegen;
  • kwalitatief hoogstaande fietspaden (en geen likjes verf, suggestiestroken of gevaarlijke slalomcircuits zoals op de Leien).

Als je zo een beleid voldoende lang consequent voert, dan komt er een punt dat mensen hun leven kunnen organiseren zonder auto. En dan kan je beginnen met de auto langzaam maar zeker uit te bannen uit de binnenstad. Maar van dat punt is Antwerpen nog eeuwen verwijderd.
Hier probeert men de auto uit de stad te weren, maar er is geen alternatief. De doorstroomsnelheid van het openbaar vervoer in Antwerpen ligt rond de 12 km/hr, kortom het tempo van een snelwandelaar. Parkeren is overal betalend geworden (kwestie van de immobilieënvriendjes van Janssens te bedienen), districten proberen de verkeersoverlast op elkaar af te schuiven door willekeurig verkeersassen door te knippen, zonder enig respect voor de hierarchie van de wegen. En dan maar klagen over sluipverkeer
Met als gevolg dat de centra doodbloeden en de winkels verdwijnen naar de grote verkeersassen.
Inhoudelijk heb je hier groot gelijk. En dat zeg ik los van elke partijpolitieke beschouwing. Persoonlijk geloof ik niet dat de mens zijn leven kan organiseren zonder auto, maar een stadsbestuur moet ervoor zorgen dat er een gezonde mix is van bereikbaarheid en mobilitiet, en aan de andere kant geen autostrade in de stad + publieke parking te willen zijn voor half vlaanderen. Waar het evenwichtspunt ligt, is de kern van de discussie.

Het is moeilijk daarin objectief te zijn. Ik doe 45.000 km per jaar, voor mij is doorstroming proritair. Voor iemand die in het centrum woont en 5.000 km per jaar doet zal dat heel anders liggen.
In die problematiek bestaat geen groot gelijk. Maar de culpabilisering van de automobilist is veel te ver gegaan. Evenwicht van belangen moet er zijn.

edit : een ketting is zo sterk als haar zwakste schakel. Zit iedereen mee te werken aan hetzelfde project ? Als ik lees dat Jambon tegen de doortrekking van de tram is tot in zijn gemeente, dan stel ik me daar vragen bij.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 8 november 2012 om 20:59.
peter1962 is offline  
Oud 8 november 2012, 20:53   #91
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Janssens doet niet zoals De Wever.
Die ging na de verkiezingen in 2010 meer dan een jaar met zijn kont draaien.
Neen, Janssens gaat al na twee weken waarin hij niets gedaan heeft al lopen.
Hij heeft gemerkt dat de mensen zijn kuren niet nemen en nu gaat hij weer bij zijn vriendje Bervoets wat janken. Wat een flauw ventje.
'XIII' is offline  
Oud 8 november 2012, 20:55   #92
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans was die voor 90 % van de mensen die hem gelezen hebben best ok. Voor de enkele sossen en groenseltjes die er nog overschieten natuurlijk niet. Maar wat beteknt dat?
'XIII' is offline  
Oud 8 november 2012, 20:57   #93
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij had het maar minder bont moeten maken en de federale onderhandelingen.
Daar heeft hij NIETS gedaan, afin, hij vertraagde de boel daar maar. Dat werd hier op vlaamsnationalistisch applaus onthaald.
Nu is het de grote Leider die het moet doen. Maar hij kan het niet, of durft hij misschien niet ?
Ik geloof dat jij toen een lange winterslaap had. Vandaar de uitdrukking 'dormir comme un Wallon liègeois'
'XIII' is offline  
Oud 8 november 2012, 20:58   #94
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Noppes intrekken. Gewoon erover onderhandelen en eventueel hier en daar wat aanpassen.
'XIII' is offline  
Oud 8 november 2012, 21:01   #95
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nochtans was die voor 90 % van de mensen die hem gelezen hebben best ok. Voor de enkele sossen en groenseltjes die er nog overschieten natuurlijk niet. Maar wat beteknt dat?
Dag Georges Leekens,

Wanneer ga je leren inschatten wat 90% is?
Oud 8 november 2012, 21:02   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hadden een goede leermeester. de Wever himself zo'n goede 2 jaar geleden.
Behalve dan dat Dewever niet dwars lag en het spel niet blokkeerde natuurlijk, hoe vaak jij ook over het tegendeel komt liegen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 november 2012, 21:04   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heeft hij NIETS gedaan,
Leugenaar, BDW was de eerste om een nota neer te leggen, en dit in de tijdspanne van slechts 10 dagen die hij kreeg. Je weet wel, die nota die de rest zelfs niet las. Over NIETS doen gesproken...

Citaat:
afin, hij vertraagde de boel daar maar.
Leugenaar, BDW kon de boel niet vertragen aangezien een coalitie zonder hem altijd een realistische mogelijkheid was.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 november 2012, 21:06   #98
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Noppes intrekken. Gewoon erover onderhandelen en eventueel hier en daar wat aanpassen.
Ik denk dat je een belangrijke passage in het nieuws niet gezien hebt. http://www.standaard.be/artikel/deta...21106_00360199

dus wel intrekken, of noem het herschrijven, of her-onderhandelen voor mijn part. Dat is semantiek. En hier en daar, dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Bv zowat het hele luik over sociale zaken zal herschreven worden, of bart zal een coalitie kunnen vormen met zijn duim.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 8 november 2012 om 21:07.
peter1962 is offline  
Oud 8 november 2012, 21:09   #99
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nota was goedgekeurd door ALLE onderhandelende partijen, met uitzondering van Groen! en SPa.
Oud 8 november 2012, 21:16   #100
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als SP.A zonder groen wil voortdoen kan dat op een week beklonken zijn denk ik, maar zolang ze groen erbij willen blijft alles toch muurvast ?
Zelfs als N-VA niet bestond zie ik niet in hoe CD&V, SP.A en Groen samen zouden kunnen besturen, en wel om precies dezelfde reden die BDW aanhaalt : Heel de discussie van het tracé van de ring opnieuw heropstarten in de Vlaamse regering.
Ik weet ook niet wat de interne gedachtegang is, wat echt is en wat pure propaganda is. Wat ik bv niet geloof is dat er ook maar één partij is die echt gelooft dat er nog maar 1 letter zal aan het goedgekeurde tracé zal veranderen tenzij een zuiver technische input via MER.
Anders staan we in 2025 nog aan te schuiven voor de kennedy tunnel.

Al zal hij dat nu natuurlijk niet toegeven, volgens mij weet zelfs een wouter van besien dat. Of hij zou een idioot moeten zijn natuurlijk.

Men speelt hier een schimmenspel. De obstructiue over BAM is volgens mij een vals spoor, om iets anders binnen te kunnen binnen halen.
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be