Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2012, 22:21   #81
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Beste, Hitler zat ter hoogte van Ieper en dat was dus NIET het Belgische front. Leer uw geschiedenis beter de volgende keer.
Ieper ligt in Belgïe.
Maar ook als bedoeld wordt dat Hitler ver van de Vlaemse helden zat, ene leeuw kan grote afstanden lopen. Je kent er niks.
De leeuwen NIET gebruiken was de grootste blunder van de oorlog, en het was een taal probleem.
Oud 11 november 2012, 22:28   #82
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ieper ligt in Belgïe.
Maar ook als bedoeld wordt dat Hitler ver van de Vlaemse helden zat, ene leeuw kan grote afstanden lopen. Je kent er niks.
De leeuwen NIET gebruiken was de grootste blunder van de oorlog, en het was een taal probleem.
Maar goed dat er zoveel Franstaligen zijn gesneuveld hé lul ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 22:33   #83
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar goed dat er zoveel Franstaligen zijn gesneuveld hé lul ?
Je kent er niks en je bent zeer onbeleefd. Probeer maar mijn leeuw nooit te ontmoeten, tis vriendelijk advies...
Oud 11 november 2012, 22:34   #84
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kent er niks en je bent zeer onbeleefd. Probeer maar mijn leeuw nooit te ontmoeten, tis vriendelijk advies...
Denk je nu echt dat ik geïmponeerd ben lul ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 11 november 2012 om 22:34.
Oud 11 november 2012, 22:36   #85
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Ene dag zal ik mijn leeuw zeggen, kijk, geen Whiskas vandaag, er is beter, er is... Stingray.
Oud 11 november 2012, 22:39   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zijn wel de Britten , de Canadezen , de Australiërs en anderen van het Gemenebest die hier massaal komen sneuvelen zijn hé , voor ons.
Een klein beetje respect.
Voor ons? U dwaalt. Dit gebeurde uit eigenbelang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 22:41   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
3. Joris van Severen vond ik bewonderenswaardig tijdens en vlak na WO1, maar vanaf dan is hij weg geëvolueerd naar een bedenkelijk discours. Tenslotte is hij uiteindelijk niets anders geweest dan een grootsprakerige hoerenloper.
Oordeelt u over zijn politieke ideeën vanuit zijn persoonlijk leven?
Oud 11 november 2012, 22:42   #88
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ene dag zal ik mijn leeuw zeggen, kijk, geen Whiskas vandaag, er is beter, er is... Stingray.
Ik stel voor dat je eens een woordenboek gebruikt i.p.v. hier uw totaal gebrek aan intelligentie te komen 'showen' en het woord 'stingray' eens opzoekt om vervolgens mij te komen uitleggen hoeveel een 'stingray' met een kat gemeen heeft.

En nu mag je als een haan jezelf komen tentoonstellen met je niet zelf verdiende rechten, zoals dat voor het merendeel van de Walen geldt.

Laatst gewijzigd door Stingray : 11 november 2012 om 22:43.
Oud 11 november 2012, 22:51   #89
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je eens een woordenboek gebruikt i.p.v. hier uw totaal gebrek aan intelligentie te komen 'showen' en het woord 'stingray' eens opzoekt om vervolgens mij te komen uitleggen hoeveel een 'stingray' met een kat gemeen heeft.

En nu mag je als een haan jezelf komen tentoonstellen met je niet zelf verdiende rechten, zoals dat voor het merendeel van de Walen geldt.
Ik zou graag de verdiensten van de haan en de leeuw discussieren (ik heb beide thuis), maar niet met U. U bent te onbeleefd.
Oud 11 november 2012, 22:57   #90
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Geen woord frans, geen woord duits, 70 tot 80% van de plechtigheid in de engelse taal.
Verheerlijking van de angelsaksische bezetter.
Het zijn de enigen die nog inzitten met de oorlog. Bekijk het positief: meer inkomsten voor het Ieperse. Zeker als het plan van Cameron doorgaat om van alle scholen minstens één klas in Ieper te krijgen.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 23:08   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Het zijn de enigen die nog inzitten met de oorlog. Bekijk het positief: meer inkomsten voor het Ieperse. Zeker als het plan van Cameron doorgaat om van alle scholen minstens één klas in Ieper te krijgen.
Wat bedoelt u met "ze zitten in met de oorlog"? Ik denk dat menig Duitser veel pacifistischer is dan menig Brit, waarvan er nog flink wat dromen van "our British empire"...
Oud 11 november 2012, 23:30   #92
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou graag de verdiensten van de haan en de leeuw discussieren (ik heb beide thuis), maar niet met U. U bent te onbeleefd.
Ik dacht dat de haan meer moed had.
Oud 12 november 2012, 00:42   #93
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het ging hier over WO1.
Maar zelfs als het over WO2 gaat, meen ik dat de Duitsers ons bevrijd hebben ja. Bevrijd van belgië en van de verachtelijke westerse invloedssfeer.
"Als vergelding voor de brandstichting in Kiev werden alle joden gearresteerd, en op 29 en 30 september werden in totaal 33.771 joden geëxecuteerd. Dit was de beruchte massamoord bij Babi-Yar, net buiten Kiev. De joden, onder wie vele vrouwen, kinderen en ouden van dagen, waren opgepakt als represaille voor bomaanslagen in de stad, die een paar dagen eerder, vlak voordat Kiev zich aan de Wehrmacht overgaf, aan enkele honderden Duitse soldaten het leven hadden gekost. In kleine groepen werden de joden de stad uitgedreven. Bij het ravijn van Babi-Yar moesten ze zich uitkleden en aan de rand van het ravijn gaan staan. Daar werden ze rij voor rij doodgeschoten.
Dat er nu ook vrouwen en kinderen werden afgeslacht, was het gevolg van mondelinge instructies die Himmler in de loop van augustus aan de commandanten van de speciale eenheden had gegeven. Zijn argument was geweest dat zij in de toekomst wraak zouden kunnen nemen. Het resultaat was onmiddellijk merkbaar. Zo had Einsatzkommando 3 in juli 4239 joden, onder wie 135 vrouwen, geëxecuteerd. In september 1941 bracht het commando in totaal 56.459 joden om, van wie 26.243 vrouwen en 15.112 kinderen. De vier Einsatzgruppen tezamen moordden voor half augustus 50.000 joden uit - een enorme toename in vergelijking met Polen, maar slechts een tiende van het geschatte half miljoen dat in de volgende vier maanden om het leven zou worden gebracht."

Ian Kershaw, Hitler 1936-1945 vergelding, pagina 645 onderaan, pagina 646 bovenaan.
Deze alinea's hebben mij vanavond rond een uur of acht even de zin ontnomen om nog verder te lezen. Ik heb het boek naast mij neergelegd, en weer even wezenloos voor mij uit zitten staren om de gruwel tot mij te laten doordringen die ik zopas had gelezen, duizelig van de horror. Dat is mij met dit boek, dat 1200 bladzijden aan een stuk tot in de fijnste details de gruwel van het naziregime blootlegt, al meerdere keren overkomen.

Als ik dan even later op dit forum uw bovenstaande opmerking lees ivm de bevrijding door dit regime van de door u hartsgrondig verfoeide Angelsaksische landen, die later het naziregime hebben opgerold, in combinatie met de opmerking van nr 10 over de schuld van de joden aan de val van het tsarenregime, dan merk ik een constante. U koestert identiek dezelfde denkwijze als de bonzen van het naziregime.
De tsaren zijn gewipt? De joden!
Amerika (tegenhanger van het communisme aka de joden): de joden.
Te weinig aardbeien in Berlijn tijdens de oorlog? De joden, ze hamsteren aldus Goebbels.
Opgestaan met rugpijn: de joden.

Blz. 645 onderaan:

"Ik voel me als de Robert Koch van de politiek. Hij ontdekte het tuberculosebacil en baande zo nieuwe wegen voor de medische wetenschap. Ik ontdekte de joden als de bacil en het gist van alle sociale ontbinding. Hun gist. En ik heb één ding bewezen: dat een staat zonder joden kan bestaan; dat de economie, cultuur, kunst, enzovoort, enzovoort kunnen bestaan zonder joden, en zelfs beter. Dat is de zwaarste klap die ik de joden het toegebracht." (Hitler)

Ik wens u beide klootzakken tuberculose toe en een heel pijnlijke dood.
Zelfs als deze diepe wens tot mijn verbanning op dit forum leidt, kan mij dat niet schelen.

Schurken zoals jullie moeten aangeklaagd worden, zwijgen is misdadig.
Hoe marginaal en weinig in aantal jullie ook zijn, nooit zou een beschaafde samenleving zo'n individuen nog mogen tolereren in haar midden.

Ook dit forum zou eens heel goed jullie bijdragen hier onder de loep mogen nemen, om daarin de constante rode draad in op te merken. Een draad van hetzelfde soort voortdurend gestook als het naziregime.
Een draad die hier al heel lang geleden moest zijn doorgeknipt.

Joden, moslims, homo's en anderen worden hier in de beerput waarin het forum aan het transformeren is, constant ontmenselijkt op een dergelijke omvangrijke, onvoorstelbare en geraffineerde wijze, dat er niks anders kan geconcludeerd worden dan dat de schrijfster van het onderschrift dat ik gebruik gelijk heeft.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 november 2012 om 00:45.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 01:14   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"Als vergelding voor de brandstichting in Kiev werden alle joden gearresteerd, en op 29 en 30 september werden in totaal 33.771 joden geëxecuteerd. Dit was de beruchte massamoord bij Babi-Yar, net buiten Kiev. De joden, onder wie vele vrouwen, kinderen en ouden van dagen, waren opgepakt als represaille voor bomaanslagen in de stad, die een paar dagen eerder, vlak voordat Kiev zich aan de Wehrmacht overgaf, aan enkele honderden Duitse soldaten het leven hadden gekost. In kleine groepen werden de joden de stad uitgedreven. Bij het ravijn van Babi-Yar moesten ze zich uitkleden en aan de rand van het ravijn gaan staan. Daar werden ze rij voor rij doodgeschoten.
Dat er nu ook vrouwen en kinderen werden afgeslacht, was het gevolg van mondelinge instructies die Himmler in de loop van augustus aan de commandanten van de speciale eenheden had gegeven. Zijn argument was geweest dat zij in de toekomst wraak zouden kunnen nemen. Het resultaat was onmiddellijk merkbaar. Zo had Einsatzkommando 3 in juli 4239 joden, onder wie 135 vrouwen, geëxecuteerd. In september 1941 bracht het commando in totaal 56.459 joden om, van wie 26.243 vrouwen en 15.112 kinderen. De vier Einsatzgruppen tezamen moordden voor half augustus 50.000 joden uit - een enorme toename in vergelijking met Polen, maar slechts een tiende van het geschatte half miljoen dat in de volgende vier maanden om het leven zou worden gebracht."

Ian Kershaw, Hitler 1936-1945 vergelding, pagina 645 onderaan, pagina 646 bovenaan.
Deze alinea's hebben mij vanavond rond een uur of acht even de zin ontnomen om nog verder te lezen. Ik heb het boek naast mij neergelegd, en weer even wezenloos voor mij uit zitten staren om de gruwel tot mij te laten doordringen die ik zopas had gelezen, duizelig van de horror. Dat is mij met dit boek, dat 1200 bladzijden aan een stuk tot in de fijnste details de gruwel van het naziregime blootlegt, al meerdere keren overkomen.

Als ik dan even later op dit forum uw bovenstaande opmerking lees ivm de bevrijding door dit regime van de door u hartsgrondig verfoeide Angelsaksische landen, die later het naziregime hebben opgerold, in combinatie met de opmerking van nr 10 over de schuld van de joden aan de val van het tsarenregime, dan merk ik een constante. U koestert identiek dezelfde denkwijze als de bonzen van het naziregime.
Te weinig aardbeien in Berlijn tijdens de oorlog? De joden, ze hamsteren aldus Goebbels.

Blz. 645 onderaan:

"Ik voel me als de Robert Koch van de politiek. Hij ontdekte het tuberculosebacil en baande zo nieuwe wegen voor de medische wetenschap. Ik ontdekte de joden als de bacil en het gist van alle sociale ontbinding. Hun gist. En ik heb één ding bewezen: dat een staat zonder joden kan bestaan; dat de economie, cultuur, kunst, enzovoort, enzovoort kunnen bestaan zonder joden, en zelfs beter. Dat is de zwaarste klap die ik de joden het toegebracht." (Hitler)

Zelfs als deze diepe wens tot mijn verbanning op dit forum leidt, kan mij dat niet schelen.

Hoe marginaal en weinig in aantal jullie ook zijn, nooit zou een beschaafde samenleving zo'n individuen nog mogen tolereren in haar midden.

Ook dit forum zou eens heel goed jullie bijdragen hier onder de loep mogen nemen, om daarin de constante rode draad in op te merken. Een draad van hetzelfde soort voortdurend gestook als het naziregime.

Joden, moslims, homo's en anderen worden hier in de beerput waarin het forum aan het transformeren is, constant ontmenselijkt op een dergelijke omvangrijke, onvoorstelbare en geraffineerde wijze, dat er niks anders kan geconcludeerd worden dan dat de schrijfster van het onderschrift dat ik gebruik gelijk heeft.
dikke vette ² Nierika
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 03:28   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, Hitler had ze liever strak in het pak hé.
Ze zaten deze morgend allemaal strak in het pak en zonder dat Hitler er bij was.

Wat wel opviel was dat men de taaie een rol aanmat die hij niet heeft.
In de toespraken had men het steeds over '' zijne koninklijke hoogheid''.
Bij mijn weten is hij nogal altijd prins en géén koning.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 04:20   #96
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... Ik wens u beide klootzakken tuberculose toe en een heel pijnlijke dood.

Alhoewel ik het met de teneur van uw bijdrage eens ben, ik vind de stukjes van 'jo' ook hatelijk en beneden alles, ben ik van oordeel, dat u in uw tekst, door mij aangehaald (vet), ook ontspoort. Net als 'jo' ontmenselijkt u deze laatste en wenst hem verderf, ziekte en een pijnlijk einde toe.

U stuurt aan op censuur voor hen, die blijkbaar uw mening niet delen en zich onbehoorlijk uiten. Een vrij forum geeft u net de mogelijkheid om met echte argumenten deze andere uitingen van antwoord te dienen. Met de aanhaling uit het boek van Ian Kershaw heeft u dat net bewezen. Zonder vrijheid van meningsuiting hadden de deelnemers aan dit forum hiervan geen kennis kunnen nemen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 08:00   #97
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blz. 645 onderaan:

Deze schande, dient door iedereen aangeklaagd en nooit vergeten te worden.
Ik verwacht dan ook van jou hetzelfde ten opzichte van de Palestijnen, waar Nazi praktijken, door Joden, schering en inslag zijn enkel voor expansiedrang.
Er zijn akkoorden gesloten door de Westerse landen boven de hoofden van de Palestijnen en miljoenen mensen verdreven uit hun land.
Vind je het dan abnormaal dat mensen, enkel door de expansiedrang van Israël, vechten voor hun land?
En kom aub niet af met het fabeltje van een God en het "beloofde land".
Want dan kan ik morgen jouw eigendom ook claimen, met een God X, die mij jouw eigendom beloofde.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 08:20   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Geen woord frans, geen woord duits, 70 tot 80% van de plechtigheid in de engelse taal.
Verheerlijking van de angelsaksische bezetter.
In Ieper worden op 11 november dan ook de doden van het Gemenebest herdacht en niet de Franse of Duitse soldaten die ergens anders gesneuveld zijn.

Ieper was immers de plaats waar vooral de Britten vochten en er meer dan 250.000 zijn gesneuveld.

En het was toen een oorlog die werd gevoerd door de Duits Keizer tegen Frankrijk, niet tegen Belgie of Engelland, maar waarvan Belgie het slachtoffer is geworden.

Nederland was zo vriendelijk om zelfs de vluchtelingen uit Vlaanderen op te sluiten en de Belgische soldaten gevangen te houden tot het einde van de oorlog.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 09:14   #99
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Staf De Clercq, rabiate Nationaal Socialist en moffen-handlanger "avant la lettre", en "grote voorbeeld" van De Winter, werd in 2004 nog door de ijzerwake (afscheuring van de ijzerbedevaart en OPGERICHT door het VB) uitvoerig gehuldigd en gefêteerd.
Jamaar Pjotr...ik vergeef u dat u niet goed kan lezen...stakingspikketten moeten dat nu eenmal niet kunnen...voor niks nodig....

Uw taak beperkt zich tot het beschadigen van alles wat niet maffieus links is en het beschermen van alles wat ongewassen langharig tuig is....
Maar mocht u nu ook al een avatar van het VB dragen zou ik u ook een afzeikelijke schande voor die partij noemen...
U begrijpt dit waarschijnlijk niet maar dat geeft niet hoor.

....voor de rest alles goed met jullie daar?
Hoeveel jobs hoop u deze week te vernietigen Pjotr?....
Oud 12 november 2012, 09:41   #100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Jamaar Pjotr...ik vergeef u dat u niet goed kan lezen...stakingspikketten moeten dat nu eenmal niet kunnen...voor niks nodig....

Uw taak beperkt zich tot het beschadigen van alles wat niet maffieus links is en het beschermen van alles wat ongewassen langharig tuig is....
Maar mocht u nu ook al een avatar van het VB dragen zou ik u ook een afzeikelijke schande voor die partij noemen...
U begrijpt dit waarschijnlijk niet maar dat geeft niet hoor.

....voor de rest alles goed met jullie daar?
Hoeveel jobs hoop u deze week te vernietigen Pjotr?....
Van een wartaaltje gesproken. Alcohol en internetten gaan duidelijk niet samen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be