![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het economisch systeem hebben ze geliberaliseerd naar ons model, gelukkig maar. Het stukje dictatuur, geen vrijheid en masaal schending van de mensenrechten is nog kommunistisch gebleven, voorlopig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En in Egypte dreigt die van de sharia. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Achteraf was ik dus een pessimist, men is zich letterlijk bereid om zich dood te vechten om de baardmannen een halt toe te roepen. Er is dus hoop voor Egypte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De redenen van ontevredenheid samengevat:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Egypte was en is het leven voor de gewone werknemers bijzonder hard, ze zijn een lompenproletariaat en in de echte zin van het woord en bezitten niets behalve hun kroost. De middenklasse smolt weg onder Mubarak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 70% van de economie is in staatshanden, het Chinese model heeft niets met ons model te zien, en nog minder met het Amerikaanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil hier nu geen moslimbroeder verdedigen, maar hij is verkozen en zijn grondwet zal aan de bevolking voorgelegd worden. Ik denk dat de betogers ook weten dat deze goedgekeurd zal worden door de bevolking. De liberale en helaas ook linkse Egyptenaren zijn een minderheid, jammer maar helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() De crisis gaat door want het referendum ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevolking zal beslissen. De oppositie weet natuurlijk dat de meerderheid van de Egyptenaren Morsi steunen, en is bang van een islamitische dictatuur. Terecht, maar dat is watde meerderheid der Egyptenaren wil. Je moet daar realistisch in zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Eenzijdig en overhaast doorgevoerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Een referendum met een opkomst van 30% zou eigenlijk ongeldig moeten zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Egypte hadden ze veel liever Mubarak aan de macht gezien dan de moslimbroeders. Vooral voor Israel is dat slecht nieuws want Morsi is een goede vriend van Hamas. Maar de Amerikanen beseffen dat ze de regie niet langer in handen hebben en proberen dan maar er het beste van te maken met de moslimbroeders, in de hoop die laatste toch nog enigszins onder controle te krijgen. Vergelijk het met Latijns-Amerika, waar ze de regie ook verloren hebben. Ze proberen er het beste van te maken en de banden met Brazilië en zelfs Venezuela te onderhouden. Ze zullen geen contra's meer bewapenen en financieren zoals in de jaren 80 want ze hebben ondertussen geleerd dat dat de anti-amerikaanse sentimenten in de regio nog zou aanwakkeren en dus negatieve gevolgen zou hebben. Laatst gewijzigd door tomm : 27 december 2012 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |