Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 21:43   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Waarom zou ik als Westvlaming solidair moeten zijn met de verre Antwerpenaars die op 120 kilometer van mij wonen als ik niet meer solidair mag zijn met mijn Henegouwse buur die op 15 kilometer van mij woont? Beter een goede buur dan een verre (zogezegde) riend.
Waarom moet een hardwerkende Westvlaming dan nog solidair zijn met Antwerpse OCMW-ers?
Er is niemand die jou verhinderd solidair te zijn met een Henegouwer, net zo min als iemand mij kan verbieden solidair te zijn met een Namibiër of een Fillipino. Die laatsten hebben het veel meer nodig dan die Henegouwer, en ze lbedreigen ons niet met grondroof, bespuwen onze taal en kultuur niet, en proberen niet onze dynamiek en ondernemerschap te kraken ter meerdere eer en glorie van de état-PS.
Citaat:
Waarom moet een Westvlaamse werknemer solidair zijn met de Antwerpse elite van N-VA/VOKA die zijn sociale rechten wil afbouwen en neerkijkt op de Westvlaamse "boerkes"?
En ik maar denken dat de Texas-rangers van Zuidwest-Vlaanderen de ergste VOKA-aanhangers waren
Citaat:
En vooral: waarom dan niet meteen de sociale zekerheid naar Amerikaans model privatizeren, waarbij iedereen individueel kiest bij welke verzekeringsmaatschappij ze zich zullen aansluiten? Dan heeft iedereen tenminste de keuze.
Dat lijkt me een goed idee. Sinds de NSDAP de verplichte ziekteverzekering invoerde durft niemand in Europa nog aan dat principe raken. Misschien moeten we er eindelijk eens terug over durven nadenken.

Laatst gewijzigd door fonne : 4 december 2012 om 21:43.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 22:52   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat help ik je hopen, als ze ooit in de meerderheid komen, zoals de franstaligen in de faciliteitengemeenten

Enkele weken geleden was ik in Zele, en op een pleintje waren een groepje lagere schoolkinderen aan het voetballen. Geen woord nederlands onder elkaar, en geen vlaamse kinderen. Ik zou niet zo gerust zijn als ik u waar. Er is nog veel werk.
Onder elkaar spreken de mensen de taal die ze willen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 22:54   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik weet dat N-VA-ers zeer sociaal voelend zijn.
Vooral door hun onvoorwaardelijke steun aan het huidige Europa.
Ze tonen daardoor dat de onvoorwaardelijke steun, aan stelende en gokkende groot kapitalisten voor hen belangrijker is, dan een sociaal beleid in België en Vlaanderen.
Wij geven de banken jouw belastinggeld en je betaald maar een groter deel van je inkomen aan privé zieken- en pensioenkassen en alles komt goed.
Of bedoel je iets anders met, ik gun ze hun eigen accenten leggen?
Waar is dat geld naartoe volgens u ?
Noemt ge het sociaal om geld te lenen en niet terug te betalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 23:41   #84
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wel, het verschil in werkethiek is geen klein beetje verantwoordelijk voor het verschil in werkloosheidscijfers tussen de gewesten.
Dus tot 1966 waren Nederlandstaligen luier dan Franstaligen?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be