Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2012, 18:13   #81
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
hebt u al eens geprobeerd om een kei te stropen? Dat is wat u zegt als troost voor de gedupeerden, ge moet maar een kei stropen . ACW dat leefde bij de gratie van de opbrengsten van ARCO die ze nu kwijt zijn, samen met hun opgebouwde spaarpot die in ARCO zat.
En ARCO zelf dat in vereffening is.
Ge moogt mijne ouwe portemonnee ook hebben om de mensen te troosten, daar zit ook niets in.
Zelfs al heeft het ACW geen rooie cent meer (wat erg wordt betwijfeld), dan is het nog belangrijk dat ze als schuldige in de zaak worden aangewezen;
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 18:15   #82
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Als ik ooit mensen in het zak zet door door met hun zegezegde spaarcenten om te zetten in aandelen, daarop keihard gaat gokken op de beurs en immense verliezen maak , ja jij dan ook zo vrijwillig inspringen om hun schadeloosstelling te betalen in plaats van door mij zelf? Goed dat ik dat weet.
als het echt over spaarcenten gaat, heb ik geen keus, dat is al beslist dat ik dan meebetaal. Inleg van cooperanten heeft volgens de huidig geldende wet van 2009 dezelfde bescherming. Maar dat staat nu terug ter discussie.
vrijwilligheid heeft hier zelfs niets mee te zien.
het gaat nu eerder over het afwentelen van het door de toenmalige regering genomen engagement via juridische procedures.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 18:18   #83
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is hen toch ooit gelukt om het VB voor de rechter te dagen? Kunnen wij die truc ook niet toepassen om de traditio's voor de rechter te dagen?
dat waren VZW's rond het blok
Oud 29 november 2012, 18:21   #84
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Zelfs al heeft het ACW geen rooie cent meer (wat erg wordt betwijfeld), dan is het nog belangrijk dat ze als schuldige in de zaak worden aangewezen;
mooi princiepe, alleen komt er dan geen geld voor de gedupeerden, maar daar is het u echt niet om te doen hé.

Het ACW moet bloeien
Oud 29 november 2012, 18:22   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mooi princiepe, alleen komt er dan geen geld voor de gedupeerden, maar daar is het u echt niet om te doen hé.

Het ACW moet bloeien
Als je wou zeggen, "het ACW moet boeten voor haar misdaden," ja, dan heb je gelijk.

In een democratie zou dat de normale gang van zaken zijn trouwens.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 18:23   #86
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De wet mag blijven. De raad van state oordeelt gewoon dat mensen die risico beleggingen aangaan, geen spaarders zijn. Daar is niks mis mee.

Verkeerd is de bank die een product misleidend beschrijft voor de feiten.
Verkeerd is Leterme die beleggers misleidend beschrijft na de feiten.
En verkeerd is de CD&V die "en plein public" achterpoortjes zoekt om de fouten te verdoezelen.
Akkoord daarmee. Er is niks mis met de wet. Men heeft de wet hier gewoon op een nogal creatieve manier toegepast eenmaal duidelijk was geworden dat het ten onrechte als spaarproduct verkochte arcopar aandeel door de val van dexia waardeloos was geworden.
Wie is hier in fout gegaan ? De bank die het zeer slecht/totaal verkeerd/manipulatief/schaamteloos gelogen/bedrieglijk (kies zelf maar wat je denkt) heeft verkocht. En daarvoor kun je maar één ding doen : de prospectus en de commerciële documenten van toen nakijken, samen met de intekendocumenten. Ik ben zelf heel huiverig tegenover verhalen achteraf van mensen die beweren dat hun bank hen mondeling dit en mondeling dat vertelde. Achteraf kan men beweren wat men wil. Maar documenten blijven, en handtekeningen ook.

edit : en de tsjeven doen eens te meer waarin ze uitblinken ==> komedie spelen

Laatst gewijzigd door peter1962 : 29 november 2012 om 18:24.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 18:25   #87
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:

Het ACW moet bloeien
Wie zegt dat? Eerst moet de schuldige over de brug komen, als die veroordeeld en totaal blut is owv de de vergoedingen aan de gedupeerden en dus niet meer kan bestaan, mag men van mij gerust beroep doen op de solidariteit van anderen. Maar pas dan, niet eerder. Maar ik begrijp dat dat voor jou als ACW'er zwaar op de maag ligt.

BTW: ik hoop dat het ACW, na deze komedie, bloedt in plaats van bloeit. En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 29 november 2012 om 18:28.
Oud 29 november 2012, 18:30   #88
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als het echt over spaarcenten gaat, heb ik geen keus, dat is al beslist dat ik dan meebetaal. Inleg van cooperanten heeft volgens de huidig geldende wet van 2009 dezelfde bescherming. Maar dat staat nu terug ter discussie.
vrijwilligheid heeft hier zelfs niets mee te zien.
het gaat nu eerder over het afwentelen van het door de toenmalige regering genomen engagement via juridische procedures.
U vergeet iets duidelijk te lezen... HUN SPAARCENTEN OMZETTEN IN AANDELEN. Maw, het zijn geen spaarcenten meer maar aandelen. Zelfde liedje bij het Arco verhaal.
Oud 29 november 2012, 18:32   #89
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat? Eerst moet de schuldige over de brug komen, als die veroordeeld en totaal blut is owv de de vergoedingen aan de gedupeerden en dus niet meer kan bestaan, mag men van mij gerust beroep doen op de solidariteit van anderen. Maar pas dan, niet eerder. Maar ik begrijp dat dat voor jou als ACW'er zwaar op de maag ligt.

BTW: ik hoop dat het ACW, na deze komedie, bloedt in plaats van bloeit. En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Vrijwillige solidariteit dan. Ik ben Sinterklaas niet.
Oud 29 november 2012, 18:33   #90
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrijwillige solidariteit dan. Ik ben Sinterklaas niet.
Een beroep doen op, houdt dat in.
Oud 29 november 2012, 18:39   #91
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang jij niet wil zien dat cooperanten geen risicovolle beleggers zijn die beschermd worden door de wet van 2009, en niet wil zien dat het bewaar eigenlijk niet over de essentie gaat, maar over de omstandigheden, kunnen we ook niet praten.

De raad maakt bezwaar over het tijdstip van kb van toetreding Arco omdat de regering ontslagnemend is, en zelfs dat kan dan nog als hoogdringendheid wordt aangetoond. Uit wat ik gisteren hoorde, zou een verklaring van de nationale bank hierover al voldoende kunnen zijn.
Het gaat over het niet inwinnen van advies, iets wat ook niet moet als de hoogdringendheid van de wet aangetoond wordt zoals hierboven.
hij heeft ook bezwaren over een wet uit 1998 die het gelijkheidsbeginsel zou schaden, het enige argument ten gronde, waarvan je je kan afvragen waarom ze daar nu na zoveel jaar gaan over vallen? Waarom hebben ze die toen niet afgeschoten? Waarom ineens principieel gaan doen bij dit concreet geval? Ze hebben de first rekening ook al laten passeren.
Is vrouwe justitia dan toch niet blind, en hangt het af van wie wat doet?
voor de First rekening van Ethias en de klonen daarvan die via Nateus zijn verkocht betalen wij als belastingbetaler de prijs... Ook dat was een strontregeling. Maar Ethias had een "run on the bank" gehad, er zou in enkele werkdagen voor 200 mio euro aan opvragingen zijn gedaan. Gezien een T21 fonds nooit over zulke grote liquiditeiten beschikt en hun activa op dat moment zeer weinig liquide en met lage boekwaarde stonden, zaten ze virtueel op hun gat. Het kabinet van Reynders heeft toen de ceo's van de andere (ernstiger...) Tak 21 maatschappijen bijna verplicht met het mes op de keel van mee te betalen in een waarborgregeling. Dat was een degoutante periode, waar men de gevolgen van onkunde gewoon heeft weggestopt en de faktuur heeft doen betalen door de anderen.
Oud 29 november 2012, 18:40   #92
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Toch niet, alleen stel ik me de vraag of er na het BLOEDEN en ondergang van ACW nog iemand zal zijn die nog aan de gedupeerden denkt. Eens de schuldige aangewezen, is juridsich niemand nog verplicht om enige verantwoordelijkheid te dragen. ook de regering moet dan haar belofte niet meer nakomen.

Eens te meer wekt u hoop voor de gedupeerden, en eigenlijk wil u alleen maar het ACW weg via dit debacle.

En voor u al al te blij wordt op kap van de gedupeerden, ACW is eigenlijk maar een lege doos, met tal van socio culturele takken, die zichzelf niet eens kunnen rechthouden. De echt groten zijn ACV en LCM en die hebben wel geld verloren, maar blijven niet te min bestaan. Een nieuw koepel is ook vlug gemaakt.

Bedenk dat voor u uw mogelijke pyrusoverwinning boven het belang van de gedupeerden stelt.
Oud 29 november 2012, 18:41   #93
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
voor de First rekening van Ethias en de klonen daarvan die via Nateus zijn verkocht betalen wij als belastingbetaler de prijs... Ook dat was een strontregeling. Maar Ethias had een "run on the bank" gehad, er zou in enkele werkdagen voor 200 mio euro aan opvragingen zijn gedaan. Gezien een T21 fonds nooit over zulke grote liquiditeiten beschikt en hun activa op dat moment zeer weinig liquide en met lage boekwaarde stonden, zaten ze virtueel op hun gat. Het kabinet van Reynders heeft toen de ceo's van de andere (ernstiger...) Tak 21 maatschappijen bijna verplicht met het mes op de keel van mee te betalen in een waarborgregeling. Dat was een degoutante periode, waar men de gevolgen van onkunde gewoon heeft weggestopt en de faktuur heeft doen betalen door de anderen.
Wat denk je dat belfius gaat meemaken, als de staatswaarborg niet toegepast wordt?
Oud 29 november 2012, 18:43   #94
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U vergeet iets duidelijk te lezen... HUN SPAARCENTEN OMZETTEN IN AANDELEN. Maw, het zijn geen spaarcenten meer maar aandelen. Zelfde liedje bij het Arco verhaal.
En bij alle banken waar uw spaarcenten zitten, of wist u dat niet?
Oud 29 november 2012, 18:52   #95
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En bij alle banken waar uw spaarcenten zitten, of wist u dat niet?
Mijn spaarcenten staan officieel nog steeds op een spaarboekje (staat ook in het groot en breed zo genoemd op mijn uitreksels "Spaarrekening"). Dat van Arco echter was dat niet zo.
Oud 29 november 2012, 19:04   #96
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet, alleen stel ik me de vraag of er na het BLOEDEN en ondergang van ACW nog iemand zal zijn die nog aan de gedupeerden denkt. Eens de schuldige aangewezen, is juridsich niemand nog verplicht om enige verantwoordelijkheid te dragen. ook de regering moet dan haar belofte niet meer nakomen.

Eens te meer wekt u hoop voor de gedupeerden, en eigenlijk wil u alleen maar het ACW weg via dit debacle.

En voor u al al te blij wordt op kap van de gedupeerden, ACW is eigenlijk maar een lege doos, met tal van socio culturele takken, die zichzelf niet eens kunnen rechthouden. De echt groten zijn ACV en LCM en die hebben wel geld verloren, maar blijven niet te min bestaan. Een nieuw koepel is ook vlug gemaakt.

Bedenk dat voor u uw mogelijke pyrusoverwinning boven het belang van de gedupeerden stelt.

Je vergeet dat het ACV en de CM nu ook tot de koepel van het ACW behoren en dat men die ook nog zal kunnen aanspreken om mee te vergoeden.
Oud 29 november 2012, 19:05   #97
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat belfius gaat meemaken, als de staatswaarborg niet toegepast wordt?
Omdat het monster dreigt om onheil te verrichten, moeten we het monster maar blijven voeden?

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 29 november 2012 om 19:14.
Oud 29 november 2012, 19:09   #98
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zo dood als een pier, geen twijfel mogelijk
Oud 29 november 2012, 19:13   #99
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat het ACV en de CM nu ook tot de koepel van het ACW behoren en dat men die ook nog zal kunnen aanspreken om mee te vergoeden.
Dat lijkt mij financieel-juridische science fiction te zijn... En voor alle duidelijkheid : ik ben geen tsjeef hee. Maar men mag geen valse verwachtingen geven aan gedupeerden die stoelen op los zand.
Oud 29 november 2012, 19:16   #100
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
zo dood als een pier, geen twijfel mogelijk

Maar nee. Dat zijn allemaal maar mensen met een paar duizend euro op hun rekening. Kosten hun bank nu waarschijnlijk meer dan het opbrengt.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be