Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 11 december 2012, 14:25   #81
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Probeer de metaforen wat te beperken... Wat bedoel je met "oliebronnen in de fik stak".
De tactiek van de verbrande aarde. "Ik moet buiten, dan zullen we wel eens zien of hij het kan ZONDER CD&V, ZONDER SPa, ZONDER GROEN en ZONDER VB."

Spa was gewoon contraire
Groen werd gegijzeld via hun eigen programma
CD&V via de stadslijst
en vb via het cordon (niet dat PJ dat persoonlijk heeft opgericht)

punt is: PJ is geen loser vanwege zijn plaats hij is een loser vanwege zijn methoden.
Oud 11 december 2012, 14:36   #82
MIP
Banneling

Standaard

is afgezet wegens fraude tijdens het stemmen
MIP is offline  
Oud 11 december 2012, 15:01   #83
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De tactiek van de verbrande aarde. "Ik moet buiten, dan zullen we wel eens zien of hij het kan ZONDER CD&V, ZONDER SPa, ZONDER GROEN en ZONDER VB."

Spa was gewoon contraire
Groen werd gegijzeld via hun eigen programma
CD&V via de stadslijst
en vb via het cordon (niet dat PJ dat persoonlijk heeft opgericht)

punt is: PJ is geen loser vanwege zijn plaats hij is een loser vanwege zijn methoden.
Nee, dit slaagt toch op niets. Jullie kunnen niet eens meer verwoorden waarom jullie nu precies zo kwaad zijn op PJ. Zijn opstappen wordt vreemd genoeg niet verwelkomd maar is opnieuw een aanleiding tot wat gefrustreerd gezeur. Wees blij, jullie vijand is weg...
Hebben jullie misschien schrik dat zijn opstappen zijn imago deugd doet? Of is elke keuze die een linkse politicus maakt per definitie verdacht?
Oud 11 december 2012, 15:04   #84
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dit slaagt toch op niets. Jullie kunnen niet eens meer verwoorden waarom jullie nu precies zo kwaad zijn op PJ. Zijn opstappen wordt vreemd genoeg niet verwelkomd maar is opnieuw een aanleiding tot wat gefrustreerd gezeur. Wees blij, jullie vijand is weg...
Hebben jullie misschien schrik dat zijn opstappen zijn imago deugd doet? Of is elke keuze die een linkse politicus maakt per definitie verdacht?
Persoonlijk ben ik helemaal niet kwaad op Patrick Janssens, maar de vraag was waarschijnlijk ook niet aan mij gericht. Ik vind het opstappen van Janssens (eerst in de besprekingen, nu als gemeenteraadslid) vooral flauw.
Le Téméraire is offline  
Oud 11 december 2012, 15:13   #85
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, ik bedoel "respect". Hij neemt zijn politieke verantwoordelijkheid. Jullie zitten hier nu al wekenlang hysterisch te gillen over Patrick Janssens en wat voor een onbekwaam politicus hij wel niet is. Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.
Ik ben het met je eens dat het van grootheid getuigt om niet de wrokkige gevallen engel te gaan spelen op de oppositiebanken, maar in het deel "verantwoordelijkheid opnemen" volg ik je toch niet.

Neem ik mijn verantwoordelijk ook door geen politiek mandaat te bekleden?
Vito is offline  
Oud 11 december 2012, 15:27   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet melig worden hé.

Het Onderlijveke is een politieke tegenstrever van zeer zwaar kaliber.

Dat die, nadat hijzelf zoveel slagen onder de gordel heeft uitgedeeld, nu wat nagetrapt wordt, pas perfect in het harde spelletje dat de politiek is.
Niet om de man te treffen, maar wel zijn partij.
Ik vermoed dat zelfs de pvda dat gegeven niet links zal laten liggen. Al zal het wel subtieler zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 december 2012, 15:48   #87
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het perfect verwoorden, maar niet waarom ik boos ben op PJ, want dat ben ik niet. Het is eerder minachting.
PJ was nooit de vijand. Toch niet voor de verkiezingen.

Mijn reactie was ook niet tegen PJ gericht, maar tegen jouw idiote vergelijkingen en conclusies.
Oud 11 december 2012, 16:43   #88
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen hij meedeed aan de coaltitiegesprekken was hij een slechte verliezer, had hij het signaal van de kiezer niet begrepen, enz... Weten jullie eigenlijk wel wat jullie willen?
90 jaar N-VA aan de macht in Antwerpen.
fonne is offline  
Oud 11 december 2012, 18:09   #89
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
90 jaar N-VA aan de macht in Antwerpen.
ik had gezworen dat dat het Tausendjähriges Reich zou zijn...
jogo is offline  
Oud 11 december 2012, 18:33   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...21208_00396054

titel:
Patrick Janssens stapt uit Antwerpse gemeenteraad

Ik noem dat vaandelvlucht.
Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?

Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?

Vaandelvluchtige
Van Campenhout mag ook op de foto.

Over een 'vaandelvluchtige' gesproken. Vandaag gingen de NVA-schepenen voor de fotograaf staan. Overloper Ludo Van Campenhout mocht ook op de foto staan. U weet wel, die kazakdraaier die zijn politieke ziel verkocht voor een... schepenzetel! Hoe is het bijgod mogelijk!!

Het zij zo.

Maar één zaak is zeker: één keer overloper, altijd overloper. Nooit meer te vertrouwen, wat hij ook zegt of doet! Hij zal zich wel wat verder kunnen blijven amuseren met zijn verradersloon ofte zijn zo begeerde schepenambt, dat is waar. Maar het odium van de beruchte 'dertig zilverlingen' zal Van Campenhout altijd blijven vergezellen wanneer hij in 't stad zijn 'Keuninckske' gaat drinken. Dat is ook waar.

Laatst gewijzigd door system : 11 december 2012 om 18:37.
system is offline  
Oud 11 december 2012, 18:42   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Vaandelvluchtige

Over een 'vaandelvluchtige' gesproken. Vandaag gingen de NVA-schepenen voor de fotograaf staan. Overloper Ludo Van Campenhout mocht ook op de foto staan. U weet wel, die kazakdraaier die zijn politieke ziel verkocht voor een... schepenzetel! Hoe is het bijgod mogelijk!!

Het zij zo.

Maar één zaak is zeker: één keer overloper, altijd overloper. Nooit meer te vertrouwen, wat hij ook zegt of doet! Hij zal zich wel wat verder kunnen blijven amuseren met zijn verradersloon ofte zijn zo begeerde schepenambt, dat is waar. Maar het odium van de beruchte 'dertig zilverlingen' zal Van Campenhout altijd blijven vergezellen wanneer hij in 't stad zijn 'Keuninckske' gaat drinken. Dat is ook waar.
Toegegeven, hij heeft goed gegokt met de N-VA, nadat de SP-A niet in hem bleek geïnteresseerd te zijn.
Blauw > rood > geel, het zou een hit van K3 kunnen zijn!
Another Jack is offline  
Oud 11 december 2012, 20:45   #92
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste,
De Wever heeft 4(VIER!) bezoldigde functies. Telt u even mee.

1)Partijvoorzitter
2)Vlaams parlementslid,
3)Vertegenwoordiger van de Vlaamse Gemeenschap in de Senaat
4)Burgemeester
Eerlijkheidshalve, ik ben niet zeker dat nummertje 1 bezoldigd is.
Dus, schoof, doe niet zo hypocriet.
Normaal is er geen enkele partij die wil publiceren wat de vergoeding voor haar voorzitter is. Er is dan ook geen verplichting om dat te publiceren. Reden ligt voor de hand : waarom zou men munitie gratis weggeven aan de concurrentie ?

Uit diverse indiscreties is vroeger gebleken dat de meeste traditionele partijen de wedde van hun voorzitter (die meestal al een parlementaire wedde heeft) gelijkschakelt met die van de premier. En dus het excedent wil bijbetalen uit eigen kassa. En als je wil weten wat de premier verdient, kun je dat in minder dan één minuut terugvinden.
Als er iemand is die wil geloven dat Bart het doet voor een kilo saucissen en een bak bier mag hij dat.
Eigenlijk is het gewoon een trivialiteit... Of die man nu 5.000 euro of 10.000 euro per maand opstrijkt, dat zal de toekomstige financiële positie van ons geliefde landeke niet fundamenteel veranderen.
peter1962 is offline  
Oud 11 december 2012, 20:59   #93
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
PJ'ke vindt een mandaat van gewoon gemeenteraadslid te min. Hij wou zelfs niet schepen worden als hij het gevraagd werd. Daar gaat het in deze draad om. Die man is het schoolvoorbeeld van de loftsos. Niet genoeg pingping? Niet geïnteresseerd!
Ik vind jullie discussie vermakelijk, maar je moet nu toch ook niet overdrijven hee. PJ verdiende een veelvoud van wat hij nu opraapt voor de spa met al zijn mandaten tesamen toen hij nog zijn directiefunctie had in de privé. Hij was geen directeur van een beenhouwerij of een café hee.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je PJ wil bestrijden op de meest harde en desnoods zelfs crapuleuze manier. Maar ga aub niet beweren dat hij in de politiek is gegaan voor the money. Hij verdiende vroeger een veelvoud daarvan.

Mijn betoog hiervoor neemt niet weg dat ik het fundamenteel oneens ben met PJ om vaandelvlucht te plegen. Hij is verdomme 10 jaar het gezicht geweest van antwerpen en gaat nu met een lijzig stemmetje zeggen dat hij dit niet meer als zij rol ziet en dat anderen dat beter kunnen. Grr...
peter1962 is offline  
Oud 11 december 2012, 21:01   #94
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Vaandelvluchtige

Het zij zo.

Ludo was al schepen toen hij overliep. Hij heeft dus een zwaar risico gelopen om geen schepen meer te zijn als het zou tegenvallen. Als de SP.A haar verantwoordelijkheid niet was ontlopen, zou er misschien een coalitie N-VA-Stadslijst gekomen zijn waar Ludo van Campenhout helemaal geen schepen meer in zou geweest zijn.
fonne is offline  
Oud 11 december 2012, 21:02   #95
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toegegeven, hij heeft goed gegokt met de N-VA, nadat de SP-A niet in hem bleek geïnteresseerd te zijn.
Blauw > rood > geel, het zou een hit van K3 kunnen zijn!
Gegokt? Hij had wel na Bart de Wever het meeste voorkeursstemmen op de lijst.
fonne is offline  
Oud 11 december 2012, 21:08   #96
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik had gezworen dat dat het Tausendjähriges Reich zou zijn...
Dat is België. Volgens BWarrior toch, want die heeft bewezen dat België in feite al bestond in 1015 toen Boudewijn met de Baard Valenciennes veroverd had
fonne is offline  
Oud 11 december 2012, 21:16   #97
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ludo was al schepen toen hij overliep. Hij heeft dus een zwaar risico gelopen om geen schepen meer te zijn als het zou tegenvallen. Als de SP.A haar verantwoordelijkheid niet was ontlopen, zou er misschien een coalitie N-VA-Stadslijst gekomen zijn waar Ludo van Campenhout helemaal geen schepen meer in zou geweest zijn.
Dat is tenminste origineel als stelling. Ludo van campenhout zal schepen worden voor n-va doordat de spa lastig was in de coalitiebespreking. Anders was hij dus geen schepen geworden voor n-va ? Sterk...
peter1962 is offline  
Oud 11 december 2012, 21:56   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is tenminste origineel als stelling. Ludo van campenhout zal schepen worden voor n-va doordat de spa lastig was in de coalitiebespreking. Anders was hij dus geen schepen geworden voor n-va ? Sterk...
Op de vierde plaats van de lijst had hij geen enkele garantie.
fonne is offline  
Oud 11 december 2012, 22:34   #99
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een sterke stelling want,

Citaat:
Gegokt? Hij had wel na Bart de Wever het meeste voorkeursstemmen op de lijst.
jogo is offline  
Oud 11 december 2012, 22:38   #100
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat is inderdaad een sterke stelling want,
Die stemmetjes heeft hij dus wel persoonlijk moeten binnenhalen he. Als vierde op de lijst had hij geen enkele garantie. Rob van de Velde was hem bijvoorbeeld bijna voorgesprongen! En gelukkig eiste Chris Morel geen beloning op voor het lijstduwerschap.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be