Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 10 december 2012, 09:44   #81
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Geachte Meneer De Wever,

klopt het dat u elke morgen babietjes tussen uw cornflakes strooit? Dit verontrust mij.

een idiote burger
Naar 't schijnt wordt elke N-VA partijraad afgesloten door het ritueel offeren van een werkloze Waal.

Laatst gewijzigd door mkb : 10 december 2012 om 09:44.
mkb is offline  
Oud 10 december 2012, 10:06   #82
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Naar 't schijnt wordt elke N-VA partijraad afgesloten door het ritueel offeren van een werkloze Waal.
miljaar, dan ben ik blijkbaar al iedere keer te vroeg naar huis geweest en heb ik dat moet missen

vrijevlaming is offline  
Oud 10 december 2012, 10:37   #83
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere anstimmen,
und freudenvollere.
Freude!
Freude!
Arbeit macht frei!!!!

Zum kotzen !!!
killimandjaro is offline  
Oud 10 december 2012, 11:10   #84
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard Is die "rode" VRT zo beu als koude pap...

Vanmorgen op Radio 1 in De Ochtend het meest waanzinnige interview met Yasmine Kherbache, de kabinetschef van Di Rupo en verkozen voor SP.A in Antwerpen. Wat hebben we uit de suggestieve vraagstelling geleerd van de journalisten?
  1. Antwerpen kent een ruk naar rechts, de fascistische stadstaat is alvast uitgeroepen
  2. Bart De Wever gaat zelf niets realiseren, want alles dat hij de volgende 6 jaar gaat doen was eigenlijk al voorbereid of gepland door Patrick Janssens
  3. Bart De Wever is agressief want hij organiseert "marsen" op het stadshuis en overlegt niet met Behoud De Begeerte over een naamsverandering die Yasmine ook niet zo een goed idee vindt

Is het niet de taak van de journalisten om de meest evidente contradicties terug in het gezicht van de geïnterviewde te gooien? Ik heb nooit echt meegelopen met dat hele "de VRT is links" gedoe, maar dit interview was zo slecht voorbereid, zo inhoudsloos dat mijn haren er van gingen recht staan.

Als Bart De Wever toch maar enkel dat gaat realiseren waarvoor Patrick Janssens de grondlaag heeft gelegd, waarom is het N-VA beleid dan rechtser dan het Janssens beleid? Waarom gaat mevrouw Kherbache dan oppositie voeren?
Le Téméraire is offline  
Oud 10 december 2012, 11:22   #85
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

De sossen hebben kennelijk nog steeds last om de verkiezingsuitslag te accepteren en doen er nu alles aan om een verdeeldheid in 't Stad te bewerkstelligen, verdeeldheid die ze dan uiteraard op het conto van de N-VA zullen proberen bij te schrijven.

Trouwens, die uitspraak "Rechts, dus we moeten waakzaam zijn", waar slaat dat eigenlijk op ??? Alsof je met een linkse coalitie niet waakzaam moet zijn. Dat moeten dan de tolerante progressievelingen voorstellen...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 10 december 2012 om 11:23.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 10 december 2012, 11:22   #86
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Interpreteren zoals het daar staat. Het beleid van Janssens om de auto zoveel mogelijk uit de stad te houden wil Bart De Wever terugdraaien. Dat beleid mag dan van lange adem zijn (mede doordat een gedragswijziging van de bevolking noodzakelijk is) en nog niet ten volle resultaat tonen. De Wever draait wel degelijk dat beleid terug en geeft een signaal aan de bevolking dat een gedragswijziging in het mobiliteitsvraagstuk niet nodig is. Hij zal de sukkelaars die zich op de fiets willen voortbewegen niet tegenwerken maar de auto krijgt terug voorrang en meer plaats. In mijn en de ogen van de briefschrijfster dus een ommekeer van het goede beleid van Janssens naar De Wevers slechte beleid (democratisch op vraag van zijn kiezers, dat wel).
Ik zie niet in hoe je dat anders kan interpreteren tenzij je natuurlijk slecht van karakter en goed van hart denkt te zijn
Wat is er goed aan een beleid dat mensen dwingt hun inkopen en amusement ergens anders te gaan zoeken dan in het stadscentrum? Mortsel heeft in ieder geval aangetoond wat voor een economische en ecologische ramp een anti-auto beleid heeft. Dat ze eerst maar eens beginnen met voor een aanvaardbaar niveau van openbaar vervoer te zorgen.
In München bv. werd naar aanleiding van de OS in 1972 een volledig metronet aangelegd, toen dat een succes was bleven de auto's uit het centrum weg en kon men het centrum autoluw maken. Hier draait men de volgorde om. Men bant de auto en hoopt dat mensen dan openbaar vervoer gaan gebruiken, maar zonder daarvoor eerst de nodige capaciteit en doorstroomsnelheid te voorzien. En dan krijg je situaties zoals met tram 15 in Mortsel.
fonne is offline  
Oud 10 december 2012, 11:24   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Vanmorgen op Radio 1 in De Ochtend het meest waanzinnige interview met Yasmine Kherbache, de kabinetschef van Di Rupo en verkozen voor SP.A in Antwerpen. Wat hebben we uit de suggestieve vraagstelling geleerd van de journalisten?
  1. Antwerpen kent een ruk naar rechts, de fascistische stadstaat is alvast uitgeroepen
  2. Bart De Wever gaat zelf niets realiseren, want alles dat hij de volgende 6 jaar gaat doen was eigenlijk al voorbereid of gepland door Patrick Janssens
  3. Bart De Wever is agressief want hij organiseert "marsen" op het stadshuis en overlegt niet met Behoud De Begeerte over een naamsverandering die Yasmine ook niet zo een goed idee vindt

Is het niet de taak van de journalisten om de meest evidente contradicties terug in het gezicht van de geïnterviewde te gooien? Ik heb nooit echt meegelopen met dat hele "de VRT is links" gedoe, maar dit interview was zo slecht voorbereid, zo inhoudsloos dat mijn haren er van gingen recht staan.

Als Bart De Wever toch maar enkel dat gaat realiseren waarvoor Patrick Janssens de grondlaag heeft gelegd, waarom is het N-VA beleid dan rechtser dan het Janssens beleid? Waarom gaat mevrouw Kherbache dan oppositie voeren?
Ach die Yasmine, ze kwam uit het niets en zal in het niets verdwijnen. Veel meer dan leugens rondstrooien kan ze blijkbaar niet.
fonne is offline  
Oud 10 december 2012, 11:31   #88
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat is er goed aan een beleid dat mensen dwingt hun inkopen en amusement ergens anders te gaan zoeken dan in het stadscentrum? Mortsel heeft in ieder geval aangetoond wat voor een economische en ecologische ramp een anti-auto beleid heeft. Dat ze eerst maar eens beginnen met voor een aanvaardbaar niveau van openbaar vervoer te zorgen.
In München bv. werd naar aanleiding van de OS in 1972 een volledig metronet aangelegd, toen dat een succes was bleven de auto's uit het centrum weg en kon men het centrum autoluw maken. Hier draait men de volgorde om. Men bant de auto en hoopt dat mensen dan openbaar vervoer gaan gebruiken, maar zonder daarvoor eerst de nodige capaciteit en doorstroomsnelheid te voorzien. En dan krijg je situaties zoals met tram 15 in Mortsel.
Typisch voorbeeld van middelen-doel inversie.

Effect is offline  
Oud 10 december 2012, 11:36   #89
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nu de postjes nog...
De twee CD&V schepenen halen hun buit binnen: Phillippe Heylen kultuur en Van Peel economie of begroting.
Claude Marinower krijgt goud, diamant, André Gantmann fraudebestrijding
En dan nog acht N-VA schepenen. Liesbeth Homans, Koen Kennis, Ludo van Campenhout en Rob Vandevelde mogen al op hun twee oren slapen. Nu nog ergens een extra vrouwtje (Joke Hadermann?) en een allochtoontje vinden.
En een OCMW-voorzitter. Vic van Aelst lijkt daar wel de geknipte persoon voor
Wat met Chris Morel? Haven?
fonne is offline  
Oud 10 december 2012, 11:39   #90
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Goed zo, Bart!
Welke partijen beweerden alweer dat BDW geen akkoorden wil en kan sluiten? Hahahahahaha.
Op naar 2014 en een beter Vlaanderen!
idd. hij kan het , hij kan het
geen sossen of walen in de buurt, en de rest en hijzelf had geen keus, maar hij kan het , hij kan het.
jogo is nu online  
Oud 10 december 2012, 11:41   #91
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Allemaal samen op mantra-gewijze manier: "Hij kan het niet, hij kan het niet, hij kan het niet..."

Akkoord bereikt in Antwerpen

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121209_016
Eindelijk neemt de man een greintje verantwoordelijkheid.

Eens benieuwd hoelang Bart op het schoon verdiep blijft zitten.
Henri1 is offline  
Oud 10 december 2012, 11:44   #92
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eindelijk neemt de man een greintje verantwoordelijkheid.

Eens benieuwd hoelang Bart op het schoon verdiep blijft zitten.
Totdat wij hem daar massaal wegstemmen natuurlijk. In Juni 2014 bijvoorbeeld.
fonne is offline  
Oud 10 december 2012, 11:51   #93
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Totdat wij hem daar massaal wegstemmen natuurlijk. In Juni 2014 bijvoorbeeld.
iemand uit een ander niveau wegstemmen is er niet bij (weggegooide stemmen bestaan wel)
jogo is nu online  
Oud 10 december 2012, 11:54   #94
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dikke 2

Als men mij vraagt of ik ecologist ben antwoord ik meestal ja. En dan doe ik een soortgelijke uitleg als hierboven. Aanrader voor wie zich snel populair wil maken bij de fundamentalisten van Groen.
Le Téméraire is offline  
Oud 10 december 2012, 12:12   #95
d2012
Burger

Standaard

Citaat:

Dikke 2, zoals je zelf aangeeft is het hier vooral de interviewer die de fout maakt. Kherbache mag gerust haar winkel verdedigen. Maar een interviewer dient neutraal te zijn. Om de puntjes op de i te zetten, het was de interviewer die sprak van de 'ruk naar rechts'. Hij slaagde er zelfs in om 2x vooringenomen te zijn in diezelfde zin, maar ik ben vergeten wat het 2de was. Ik hoop dat je ogen nu opengegaan zijn, en dat je ziet dat "de VRT is links" klopt. Ik zou zelfs meer zeggen, de meerderheid van de pers is links, de Tijd uitgezonderd.

Herinner je je de reportage over fraude in het voetbal van vorige week? Ik durf er mijn hoofd op verwedden dat het argument dat ze John Crombez nog eens elvendertig maal konden opvoeren meespeelde om dit te onderzoeken. Want toeval o toeval, de VRT is sinds een jaar plotseling toch zo geïnteresseerd in fraude.
d2012 is offline  
Oud 10 december 2012, 12:47   #96
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een dikke 2

Als men mij vraagt of ik ecologist ben antwoord ik meestal ja. En dan doe ik een soortgelijke uitleg als hierboven. Aanrader voor wie zich snel populair wil maken bij de fundamentalisten van Groen.
Nog zo'n mooie:
- ik ben pro-plofkippen en legbatterijen. Dat is immers het voedsel met de kleinste ecologische voetafdruk. Zo draag ik mijn steentje bij aan het milieu.

- ik ben pro-kerncentrales. Kernafval kan gebruikt worden om een middelgrote stad van stroom te voorzien en is dus geen afval maar wel een groene energiebron. De centrale zelf is volledig CO2 neutraal. Qua ongelukken... dit zijn de veiligste fabrieken door mensen ontworpen, een lek bij een gemiddelde chemiefabriek zou veel nefaster zijn.

- geniet van de tonijn die nu in de winkel ligt. Binnen tien jaar is die uitgestorven en dan is het te laat.

- ik ben voor het uitbreiden van autostrades tot minstens 3 baanvakken of zelf 6 op de ring rond Brussel en Antwerpen. Dat gaat files tegen => minder CO2. Ook wil ik lintbebouwing zonder pardon aanpakken om de doorvoer op gewestwegen te verbeteren => opdrijven snelheid naar 90 km/h. Als groene jongen denk ik dat dit de beste oplossing is om kyotonormen te halen.

Dit is zelfs niet eens propaganda maar de brute waarheid.
Effect is offline  
Oud 10 december 2012, 13:00   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
geen belgicist maar... fixed
Je bent klaarblijkelijk verslaafd aan je eigen kinderachtigheid. Ligt het aan jouw karakter of is het een soort kwalijke gewoonte die je als uitgeweken Vlaming hebt overgenomen van je streekgenoten? Tot nader order opteer ik voor het eerste.
quercus is nu online  
Oud 10 december 2012, 13:03   #98
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nog zo'n mooie:
- ik ben pro-plofkippen en legbatterijen. Dat is immers het voedsel met de kleinste ecologische voetafdruk. Zo draag ik mijn steentje bij aan het milieu.

- ik ben pro-kerncentrales. Kernafval kan gebruikt worden om een middelgrote stad van stroom te voorzien en is dus geen afval maar wel een groene energiebron. De centrale zelf is volledig CO2 neutraal. Qua ongelukken... dit zijn de veiligste fabrieken door mensen ontworpen, een lek bij een gemiddelde chemiefabriek zou veel nefaster zijn.

- geniet van de tonijn die nu in de winkel ligt. Binnen tien jaar is die uitgestorven en dan is het te laat.

- ik ben voor het uitbreiden van autostrades tot minstens 3 baanvakken of zelf 6 op de ring rond Brussel en Antwerpen. Dat gaat files tegen => minder CO2. Ook wil ik lintbebouwing zonder pardon aanpakken om de doorvoer op gewestwegen te verbeteren => opdrijven snelheid naar 90 km/h. Als groene jongen denk ik dat dit de beste oplossing is om kyotonormen te halen.

Dit is zelfs niet eens propaganda maar de brute waarheid.
trololo! u geeft mij inspiratie voor mijn volgende discussie met een groene linkiewinkie. Lekker trollen op café
vrijevlaming is offline  
Oud 10 december 2012, 13:06   #99
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze heeft wel een paar keer gelijk ook:

Er is een stijlbreuk. Klopt. PJ lachtte FDW vierkant in zijn gezicht uit na de verkiezingen. BDW zei dat PJ een paar dagen rust moest worden gegund, want verliezen is niet aangenaam.

Ik sluit me ook aan bij haar dat die agressieve stijl geen goed idee was.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 december 2012 om 13:07.
Travis66 is offline  
Oud 10 december 2012, 13:06   #100
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 december 2012 om 13:06.
Travis66 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be