Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 11:04   #81
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Toch zeker "wilde dieren" 8) . Een hond, een kat......whatever Ok8) . Maar dieren hun leven lang in een kooi steken van 3 op 2 meter (want dat gebeurt dus in die circussen) is pure "mishandeling". 8)
Kletskoek want die logika wordt natuurlijk nooit doorgetrokken tot de logische conclusie, zijnde : ALLE dieren vrijlaten dus ook katten, honden, kippen, koeien, alle dieren die in zoos worden "mishandeld" edm. Men mag tijgers niet meer in kooien steken maar voor koeien geen probleem? Dat is discriminatie mijn beste. Een zeer hypocriete soort van discriminatie trouwens, want dieren die nuttig zijn worden uiteraard niet bevrijdt.

Als je de kromme logika van de fanatieke dierenbeschermers volgt blijft er slechts één enkele oplossing : vegetariër worden en enkel synthetische en plantaardige stoffen dragen en/of gebruiken. Geen leer, geen wol, want wie zijn wij om schapen te scheren zonder eerst de toestemming te vragen? Ook geen zuivelprodukten meer want al dat getrek en gepruts aan de uien van die arme koeien dat is mishandeling van het ergste soort.

Niemand vraagt om die absurde maatregelen buiten Gaïa en een handvol elitaire intellectuelen die het volk even gaan vertellen wat het wel en niet mag zien als wij naar de circus trekken. De rijken zullen tijgers kunnen blijven bewonderen : zij kunnen immers op safari in Kenya.

Laatst gewijzigd door Kaal : 23 juli 2004 om 11:09.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 11:33   #82
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Akkoord met wat Pietje zegt. Begin deze eeuw werd de muskusrat uit Amerika geïmporteerd voor het (jacht-)amusement van 1 man. Amper 10 diertjes werden binnengebracht. Enkele wisten te ontsnappen, met de gekende destastreuze gevolgen.
Dieren horen thuis in hùn leefmilieu. Zoniet brengen ze aan alles en iedereen schade toe...
Ze hadden die muskusratten moeten opeten...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 11:35   #83
Tegendradigaard

Standaard

Ik eet te graag vlees voor het scenario van gaia te volgen zenne. Op den duur gaan ze zover gaan dat ze bvb restaurants in brand gaan steken die vlees verkopen....
euh .... oesje... das just zo ver gaan ze al...

geeft mij maar nen dikken steak zenne
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 juli 2004, 11:54   #84
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Kletskoek want die logika wordt natuurlijk nooit doorgetrokken tot de logische conclusie, zijnde : ALLE dieren vrijlaten dus ook katten, honden, kippen, koeien, alle dieren die in zoos worden "mishandeld" edm. Men mag tijgers niet meer in kooien steken maar voor koeien geen probleem? Dat is discriminatie mijn beste. Een zeer hypocriete soort van discriminatie trouwens, want dieren die nuttig zijn worden uiteraard niet bevrijdt.

Als je de kromme logika van de fanatieke dierenbeschermers volgt blijft er slechts één enkele oplossing : vegetariër worden en enkel synthetische en plantaardige stoffen dragen en/of gebruiken. Geen leer, geen wol, want wie zijn wij om schapen te scheren zonder eerst de toestemming te vragen? Ook geen zuivelprodukten meer want al dat getrek en gepruts aan de uien van die arme koeien dat is mishandeling van het ergste soort.

Niemand vraagt om die absurde maatregelen buiten Gaïa en een handvol elitaire intellectuelen die het volk even gaan vertellen wat het wel en niet mag zien als wij naar de circus trekken. De rijken zullen tijgers kunnen blijven bewonderen : zij kunnen immers op safari in Kenya.
Van tijgers in Kenya had ik nog nooit gehoord. Dat moeten wel heel bijzondere safari's zijn...

ALs u toch zo verlangt naar een tijger, op uw televisie staat onder knopje 21 het National Geographic Channel. Daar krijg je 24u per dag alle natuur die je maar wilt.
Wil je je kinderen tijgers laten zien, doe het dan liever zo. Dan zie je vrije tijgers, in het wild levend, zich voortplantend en jagend zoals ze van nature gewoon zijn.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 11:57   #85
Tegendradigaard

Standaard

shit bij mij staat dat onder 27.... ?

Oud 23 juli 2004, 12:21   #86
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
ALs u toch zo verlangt naar een tijger, op uw televisie staat onder knopje 21 het National Geographic Channel. Daar krijg je 24u per dag alle natuur die je maar wilt.
Wil je je kinderen tijgers laten zien, doe het dan liever zo. Dan zie je vrije tijgers, in het wild levend, zich voortplantend en jagend zoals ze van nature gewoon zijn.
Hebt ge zo ook nen channel voor mensen?
Oud 23 juli 2004, 12:23   #87
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Waar gaat men naar toe,mijn kleinnkinderren zullen nog een leeuw of tijger zien.Moet men naar Afrika gaan om daar een leeuw of tijger te zien.Gaat diene motte dat betalen dat men kleinkind dit kan zien in afrika
En waar haalt u het vandaan dat het een recht zou zijn om die dieren op te sluiten en kunstjes te leren zodat uw kleinkinderen ze zouden kunnen gaan bekijken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 12:23   #88
Tegendradigaard

Standaard

Dien Demotte kan goe wa motte krijgen as hem nie oppast..

Oud 23 juli 2004, 12:24   #89
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Hebt ge zo ook nen channel voor mensen?
Op de 35 bij mij..

Oud 23 juli 2004, 12:24   #90
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Dien Demotte kan goe wa motte krijgen as hem nie oppast..
Neemt uw wild dier mee...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 23 juli 2004, 12:33   #91
Tegendradigaard

Standaard

'k zal mijnen tijger eens uit mijn tank laten se...

Oud 23 juli 2004, 13:01   #92
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Ik heb er zo nog:
en binnenkort kunnen we zeggen : al eeuwen was het normaal dat we dieren doden en opaten voor ons gastronomisch plezier.
Ik ben er nochthans van overtuigd dat dat moment er gaat komen, niet dat we die doodden, maar dat er op een gegeven moment een generatie gaat zijn die die kleine hokjes te zien krijgt in scholen, waar kalfjes in gestopt worden, de batterijkippen, de varkens gestapeld in een vrachtwagen bij een temperatuur van 30°, de nertsen in hun traliên hokje ~~ en dat die dan inderdaad geschokt over onze generatie gaat denken als barbaarse tijden.
Wees maar gerust. Daar zál een menitaliteitsverandering komen, want als u er eventjes bij zou willen stilstaan een wéét hoe dieren mishandeld worden voor ze op UW bord liggen...
Dan zou u anders praten.
Oud 23 juli 2004, 13:03   #93
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Van tijgers in Kenya had ik nog nooit gehoord. Dat moeten wel heel bijzondere safari's zijn...

En de koeien? Waarom mogen die koeien en de kippen nog steeds opgesloten worden terwijl de tijgers vrij moeten? Of zijn die dieren niet mooi genoeg om "beschermd" te worden?

Ik stoor mij aan de absurditeit van dergelijke verboden die enkel stoelen op de romantische fantasieën van een handvol mensen.
Oud 23 juli 2004, 13:12   #94
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
En waar haalt u het vandaan dat het een recht zou zijn om die dieren op te sluiten en kunstjes te leren zodat uw kleinkinderen ze zouden kunnen gaan bekijken?
Waar haalt u het recht om te zeggen dat dat niet mag? Als wij zo beginnen heeft niemand het recht om zelf één grasprietje te kreuken. Uzelf hebt uw handen vol dierenbloed want om u te voeden en te kleden werden er al talloze arme beesten geslacht .

Om het even op te sommen : lelijke en vieze dieren opsluiten en vetmesten om ze daarna af te slachten mag. Mooie, "wilde" dieren mogen zelfs niet opgesloten worden. Waar is de logica? Met wat houden wij ons hier in het westen allemaal mee bezig?
Oud 23 juli 2004, 13:16   #95
Tegendradigaard

Standaard

Zou dat lekker zijn ne leeuwensteak ?

Oud 23 juli 2004, 13:17   #96
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Verontschuldig me dat ik deze discussie stoor.

Maar onder mijn nicknaam staat het woordje burger.

Hoe moet je dat eigenlijk veranderen?

Verder vind ik het een hele boeiende discussie;

Uiteraard leeft alle leven het best in hun natuurlijke biotoop. Maar de mens denkt nogal egoïstisch. Voor eigen instandhouding is de waarde van een dierenleven ondergeschikt aan eigen leven. Dat bewijst 'het trachtten verantwoord om te gaan met proefdieren'. Voor het menselijk vermaak is een dierenleven ook ondergeschikt, maar blijkbaar vinden heel wat mensen, circusdieren niet vermakelijk meer.

Maar in beide gevallen blijft voor de mens, een dierenleven ondergeschikt aan dat van de mens. En dat is mijn inziens juist ook.

Bedankt voor het lezen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:22   #97
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...

Om het even op te sommen : lelijke en vieze dieren opsluiten en vetmesten om ze daarna af te slachten mag. Mooie, "wilde" dieren mogen zelfs niet opgesloten worden. Waar is de logica? Met wat houden wij ons hier in het westen allemaal mee bezig?
Goeie vraag, en als ik actief kan helpen om het lijden van dieren te voorkomen, dan doe ik dat. Zonder onderscheid of die beesten nu mooi ogen of niet.
Ik eet vlees, ja, maar met mate. Welke beesten er geslacht moeten worden voor mijn synthetische kleren weet ik ook niet.

@ Paulus: dat hangt samen met het aantal posts dat je geplaatst hebt, dat verander je dus niet

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 23 juli 2004 om 13:23.
Oud 23 juli 2004, 13:31   #98
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
@ Paulus: dat hangt samen met het aantal posts dat je geplaatst hebt, dat verander je dus niet
Bedankt maat!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 15:23   #99
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Alsof er nergens , een "ander" soort werk was
Werk is werk, ook een aangeleerd kunstje blijft werk. en daar werd hij gek van!
Denk maar ietsje dieper na, over hetgeen er staat!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 15:30   #100
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
En de koeien? Waarom mogen die koeien en de kippen nog steeds opgesloten worden terwijl de tijgers vrij moeten? Of zijn die dieren niet mooi genoeg om "beschermd" te worden?

Ik stoor mij aan de absurditeit van dergelijke verboden die enkel stoelen op de romantische fantasieën van een handvol mensen.
Als je alles tot in het extreme gaat doortrekken, kan je geen enkel principe verdedigen.

Koeien, kippen, varkens... zijn diersoorten die al vele duizenden jaren geleden gedomesticeerd zijn door de mens en wier instinct zich heeft aangepast aan leven in de nabijheid van de mens in beperkte territoria. Een varken kan perfect functioneren in een gesloten omgeving en heeft niet, zoals wilde everzwijnen, de behoefte aan een jachtterrein om zijn eigen voeding te voorzien. Een hond heeft zoals wolven geen nood meer aan een roedel of grote territoria.
Dat zijn geen romantische fantasieën, maar feiten. Een witte haai hou je niet in een zwembad, een goudvis wel. Goudvissen overleven in een kleine kom, haaien sterven gewoon.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be