![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bedoel maar dat je niet in de drugs, inbraak en moord business moet omdat je kansarm bent. Al begrijp ik wel dat drugs en bendes iemand wel langer in kunnen houden. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het zou kunnen dat u gelijk hebt maar het slachtoffer heeft op z'n minst een kans. Daarenboven zal afgeschoten worden wel minder pijnlijk zijn dan 34 meststeken, gebroken kaakbeenderen en nog ander fraais.
|
|
|
#85 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Hij wil de burger verbieden van zich te verdedigen omdat de hoeveelheid geweld dan kleiner zou zijn, dat slaat toch nergens op? Die cijfers zijn toch niet het doel? De veiligheid van de burger is toch wel belangrijker? |
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ardooie mag dan wel het centrum van de landbouw en veeteelt zijn, maar euh...
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook hier weer, het doel is niet van de misdaadcijfers te beinvloeden, het doel is de mensen de middelen te geven om zichzelf te verdedigen.
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik probeer het geheel maar wat te parafraseren eh.
Ik ben een psychopaat, ik heb geen inlevingsvermogen. Maakt het moeilijk hoor.
|
|
|
#90 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Minister-President
|
En ik wil de burgers zo veilig mogelijk, dus zo weinig mogelijk dode en gewonde slachtoffers. Dat past misschien niet in je "hij is tegen wapens, hij laat liever oude vrouwtjes in elkaar kloppen" logica?
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet dat op langere termijn zien. Als iedereen elkaar eerst afknalt, zijn er nadien minder mensen die gekwetst kunnen worden.
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleszins, het is hier niet zo lang geleden dat de burger zijn/haar wapens heeft moeten binnen leveren. Waar blijven nu de cijfers die aantonen dat de misdaad hierdoor aanzienlijk is verminderd? |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stond een tijd geleden te foeteren op z'n auto. Kreeg 'm nie eens open! En maar proberen met die sleutel. Tot er ineens een kwade buurman naar hem kwam om te vragen wat hij in goeiegrutjesnaam aan 't proberen was. Bleek dat m'n pa z'n auto 50 meter verder geparkeerd stond. Wel, mocht de buurman een wapen hebben gehad, dan was m'n pa nu dood.
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een psychopaat zou mij dus wel degelijk begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de essentie is uiteindelijk dat "psychopathie" en "empathie" 2 concepten zijn die op een verschillend niveau liggen. Zelfs als iemand de diagnose psychopathie gekregen heeft, trek je daar best geen conclusies uit wat empathie betreft. Er zijn immers verschillende wegen tot die diagnose. Blijft ook nog de vraag of KDG een psychopaat is. Momenteel zit 'm psychotisch te wezen in een isoleercel.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 januari 2013 om 22:53. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stel, de mevrouw had een wapen in huis (want er is vrije wapendracht), dan had ze die nog niet direct bij de hand. En de inbreker wel, want die is ook gewapend (vrije wapendracht, weet je wel) en hij heeft zijn wapen wel bij de hand. Stel dat het vrouwtje nu wel haar wapen bij de hand had, dan stond zij en haar belager, wapen tegen wapen. Wie zal zeker niet nalaten te schieten denkt u? Wie zal gerichter schieten denkt u? Jawel, de geweldenaar, en niet het vrouwtje dat een vredevol, respectvol leven heeft geleid. Kortom, het is kort te omvatten: *het slachtoffer is een oude, zwakke vrouw, die verrast wordt in eigen omgeving; *de dader een jonge, krachtige, agressieve, gewetensloze gek die al lang voorbereid is op de confrontatie. De oude vrouw heeft geen schijn van kans, met of zonder geweer. Daarom dat zij het slachtoffer is.
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want nu had hij geen geweer en dus heeft hij uw vader niet vermoord. |
|
|