Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 12:06   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Inderdaad oef. Dank zij Mali wordt er nu eindelijk ergens eens tegen de ware vijand gestreden. Oef!
Net zoals voor en na WO I door Frankrijk en Spanje in Afrika. Het is zelfs de schuld van de islam dat Spanje daarna de Franco-dictatuur gekend heeft.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 januari 2013 om 12:07.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 12:06   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Vlaanderen heeft BBuitenlandse zaken volledig uit handen gegeven in handen van Franstaligen.

men moet nu niet verschieten dat een buitenlandbeleid gevoerd wordt als schoothondje van Frankrijk

en B wordt eens te meer in t buitenland gepercipieerd als vazalstaatje van F
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 12:07   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Vlaanderen heeft BBuitenlandse zaken volledig uit handen gegeven in handen van Franstaligen.

men moet nu niet verschieten dat een buitenlandbeleid gevoerd wordt als schoothondje van Frankrijk

en B wordt eens te meer in t buitenland gepercipieerd als vazalstaatje van F
En het Vlaamse volk juicht
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 15 januari 2013, 12:09   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En het Vlaamse volk juicht
tja, wrijf het er nog maar wat in bij mij
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 12:14   #85
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Mijn teleurstelling in de blindheid van onze Vlaamse medemens was nog nooit zo groot als de voorbije halve week. Eerst met die procedurefouten, nu dit... En maar juichen, feesten en dansen. Arm Vlaanderen
Oud 15 januari 2013, 12:54   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Oud 15 januari 2013, 12:56   #87
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Vooruit, ge trekt dus de kaart van laat ze het maar uitvechten en dat ze hun plan trekken met hun afgeslachte burgers en dode kinderen en verkrachte meisjes, want het westen zou ander imperialistisch zijn en dat mag toch niet.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:05   #88
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vooruit, ge trekt dus de kaart van laat ze het maar uitvechten en dat ze hun plan trekken met hun afgeslachte burgers en dode kinderen en verkrachte meisjes, want het westen zou ander imperialistisch zijn en dat mag toch niet.
Daar ben ik het volkomen met u eens, en niet enkel wat betreft dit onderwerp...
Citaat:
En om de hypocrieten maar meteen bij de horens te pakken hier die vinden dat je 'de rechten' van deze kinderverminkers als ze 'ginder' wonen moet respecteren...

Wanneer bij mijn buren een 9jarig meisje wordt gemutileerd verdient dat kind alle hulp die het kan krijgen van mij, van de poliitie en (gegeven dat mijn andere buren met een paar honderd zich verenigen om het verminken van dat kind te verdedigen) zelfs van het leger!

Woont dat kind een straat verder blijft dit gelden...
Woont het kind een blok verder blijft dit gelden...
Woont het kind een stad verder blijft dit gelden...
Woont het kind een land verder blijft dit gelden...
Woont dat kind in Afghanistan blijft dit gelden...
Woont dat kind binnen 2000 jaar op een door intelligente levensvormen bewoonde planeet op 10 lichtjaar van hier en we kunnen daar geraken, blijft dit gelden!

Kinderen van die leeftijd hebben geen besef van de al dan niet diepgang van geloof.
Hebben geen besef van wetten en voorschriften.
Ze hebben wel besef van pijn en doodsangst....

En ongeacht de afstand, het geloof, de wetten en gewoonten die tussen ons instaan, zij hebben recht op onze hulp.
Ik heb geen enkel probleem met marines of aanverwanten die een Bin Laden aanpakken die zijn oorlog per slot van rekening zelf grensoverschrijdend maakte...
Maar ik zie ze veel liever uitrukken om ginder een wichtje van 9 jaar te gaan redden van deze bestialiteiten!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:08   #89
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
De Belgische staat trekt weer ten oorlog. Bij deze een klaar en duidelijk:

NIET IN NAAM VAN HET VLAAMSE VOLK !

Ik verwacht deze klaar en duidelijke uitspraak en stellingname van de hele Vlaamse Beweging, incluis de partijpolitieke.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130114_085
Ik ben Vlaming en voor mijn part mag België splitsen.

Maar bij deze wil ik mijn steun uitdrukken aan de militaire inzet in Mali.

Ik weet wel niet veel af van Mali, maar zover ik het begrijp wordt daar de democratie ernstig bedreigd door moslim-extremisme.

Men kan niet verwachten dat de wereld vanzelf in orde komt, de mensen die democratie willen (rechtsstaat, vrije meningsuiting, verkiezingen, enz.), moeten geholpen worden. Zonder hen kan men namelijk geen vreedzame democratische wereld maken.
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:12   #90
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Geloof jij nu werkelijk dat ze daarom de boel bombarderen? Je stelt me teleur, maar goed.
Oud 15 januari 2013, 13:13   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucajac Bekijk bericht
Ik ben Vlaming en voor mijn part mag België splitsen.

Maar bij deze wil ik mijn steun uitdrukken aan de militaire inzet in Mali.

Ik weet wel niet veel af van Mali, maar zover ik het begrijp wordt daar de democratie ernstig bedreigd door moslim-extremisme.

Men kan niet verwachten dat de wereld vanzelf in orde komt, de mensen die democratie willen (rechtsstaat, vrije meningsuiting, verkiezingen, enz.), moeten geholpen worden. Zonder hen kan men namelijk geen vreedzame democratische wereld maken.
Dat zeiden ze 100 jaar geleden ook om Afrika te kunnen gaan beschieten.
Oud 15 januari 2013, 13:17   #92
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij nu werkelijk dat ze daarom de boel bombarderen? Je stelt me teleur, maar goed.
Ik heb het ook niet over het waarom. Het waarom kan hypocriet zijn. Maar liever dat dan zoveel honderdduizend mensen gereduceerd tot een bloedig hoopje omdat ik Txiki anders teleurstel door het grote anti-imperialistische goed niet te zien.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:19   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Voor wanneer een zelfverdedigingsactie hier in de Belgische staat zelf?
Oud 15 januari 2013, 13:21   #94
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het niet: het is geen oorlog tegen de islam. Dat is hoogstens het excuus.
En de War on Drugs is dat echt of profileringsdrang ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:22   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
En de War on Drugs is dat echt of profileringsdrang ?
appelen en peren
Oud 15 januari 2013, 13:23   #96
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij toch niet?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 15 januari 2013, 13:26   #97
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij toch niet?
Ach, het maakt niets uit. Ik betreur het dat de deelname van België in die oorlog zonder meer zomaar toegejuichd wordt. Zogezegd in naam van de strijd tegen oprukkende islam.
Oud 15 januari 2013, 13:27   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Altenrath? 17RA?
Dat had je nog niets gezien, tijdens ons kamp in Elsenborn (1978) waren het open SP's met een canvas doek als dak. hoe noemde men die jas weer die men over de linnenkleding aandeed? Wat een belabberde dingen waren dat, niet eens waterdicht en kou hield het niet tegen. Tegenover de GI's en Canadezen hun kleding was de Belgische soldaat een sukkelaar, alleen goed om in de grootste miserie de belangen van de Coburgs te verdedigen.
Capote
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:29   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Belgische staat trekt weer ten oorlog. Bij deze een klaar en duidelijk:

NIET IN NAAM VAN HET VLAAMSE VOLK !

Ik verwacht deze klaar en duidelijke uitspraak en stellingname van de hele Vlaamse Beweging, incluis de partijpolitieke.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130114_085
Uitstekend. Ook in Vlaamse onafhankelijke context zou dat gebeuren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:29   #100
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor wanneer een zelfverdedigingsactie hier in de Belgische staat zelf?
Liever vandaag dan morgen.
Op dit moment leven er hier op onze kosten veroordeelde terroristen van het soort dat daar bestreden wordt omdat het 'inhumaan' zou zijn ze uit te leveren.
Wat mij betreft mogen ze dat uitschot uitleveren aan eender wie hen dat wil geven wat hen toekomt.
Mensen die een ideologie verdedigen die kindermishandeling, kinderhuwelijken en het vermoorden van onschuldigen predikt en dat ook nog eens door massamoord in praktijk proberen te brengen verliezen in mijn ogen alle recht op bescherming.

Geen Jihad in mijn straat...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be