Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2013, 12:39   #81
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is nog iets anders hé, Peeters was een lobbyist die haast dagelijks contacten had met politici en van nabij het politieke schouwspel volgde, Briers is een culturo. Mij ga je trouwens die benoeming van Peeters niet horen verdedigen.

Zij vinden hem bekwaam, ik heb er mijn twijfels bij. Is begrijpend lezen misschien te moeilijk voor jou?
Aah, maar dat is veel beter. N-VA is dus niet in staat om de bekwaamheid van een kandidaat af te meten. Dat is wat je zegt.
Dus als ze geen geschikte kandidaat in de partij vonden, dan was dat ook verkeerd?
Of schiet N-VA alleen kemels in de richting die jou goed uitkomt?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 januari 2013 om 12:39.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:40   #82
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dus N-VA vond dat ze geen bekwame hadden, dus hebben ze ergens anders een onbekwame gezocht?

De logica van Geert rammelt inderdaad langs alle kanten. Hij mag natuurlijk altijd eens uitleggen waarom hij denkt dat Jan Briers minder bekwaam zou zijn dan Andre Denys.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:45   #83
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Doe nou eens normaal man.
Als de N-VA een kandidaat naar voor schuift dan blijft het iemand met een N-VA stempel. Of hij nu politiek actief is geweest of niet.
Het is niet voor niets dat de pers aanhalingstekens gebruikt bij het woord 'onafhankelijke'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Allee hop, het Festival van Vlaanderen is nu ook al suspect en waarschijnlijk nog pre-fascistisch ook.
Jullie zijn echt pathologisch.
Citaat:
Wat vind jij dan wel zo suspect aan het Festival van Vlaanderen en waarom is het voor jou pre-fascistisch ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat het in een post van jou figureert. Dat is verdacht genoeg. waarom doe jij dat toch? waarom maak jij iedereen zo verdacht?
Citaat:
Het feit dat hij voorgedragen is door de N-VA belast Jan Briers met een N-VA stempel:
http://bit.ly/W9Drpa
Je beantwoordt nu al je eigen vragen....'t zijn wel 'trol-vragen' genre "eerst zogezeg misbegrijpen en daarop verder voortborduren al trollende", maar toch, je moet het toch maar kunnen.....
Oud 17 januari 2013, 12:51   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De N-VA kopstukken wouden inderdaad dat hun partij het recht had om zelf het postje voor te dragen. Dat is ook normaal, aangezien de N-VA met ruime voorsprong de grootste partij is van Oost-Vlaanderen. Ik heb wel geen enkel N-VA kopstuk horen zeggen dat hij/zij kost wat kost gouverneur wil worden.
Wat wou de N-VA dan in de weegschaal krijgen als ze geen gouverneur naar voor zouden schuiven ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:56   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
NVA wil de gouverneurs afschaffen, als ze iemand van de partij daar plaatsen dan wil die z'n postje misschien verdedigen. Daarom is het beter voor de NVA om echt iemand van buiten de partij te kiezen om latere problemen te vermijden.
Ik snap het niet. Volgens jou heeft N-VA dus iemand voorgedragen die zijn post niet wil verdedigen en er op uit is om zichzelf af te schaffen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 januari 2013, 12:59   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wat de partijdigheid van de pers nog maar eens in de verf zet.
Het is niet aan pers om iemand een politieke kleur te geven, tenzij het gaat om opiniemakers. Het woord 'onafhankelijk' is letterlijk de N-VA geciteerd. Dat maken de aanhalingstekens ook duidelijk.

Waar zij jij dat de partijdigheid van de pers en voor welke partij kiezen ze dan ?

Oud 17 januari 2013, 13:03   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je beantwoordt nu al je eigen vragen....'t zijn wel 'trol-vragen' genre "eerst zogezeg misbegrijpen en daarop verder voortborduren al trollende", maar toch, je moet het toch maar kunnen.....
Welk "misbegrijpen" ?

Oud 17 januari 2013, 13:07   #88
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ambtenaren worden benoemd (of een variant daarop bla bla ...;
politiekers worden verkozen.

Super eerlijk nu:
mogelijks zit er ergens in de provincie Oost-Vlaanderen nu een lid van de nva die zich wel bekwaam achtte voor die post, gefrustreerd te zijn omdat hij/zij het niet haalde.
Maar ... dat weegt niet op tegen de publiciteit,
en ...
dat weegt nog veel minder op tegen het tandengeknars van de concurrentie, zowel op partij-niveau als op individueel niveau (vb. bij de Sas ...)

.
* KNIP * Kris Peeters was niet verkozen toen hij uw illegale regering begon te leiden. Hij was vanuit Unizo geparachuteerd.

Laatst gewijzigd door De Geus : 22 februari 2013 om 19:32. Reden: Nodeloos provocerend en aanstootgevend
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 13:08   #89
Astovihad
Vreemdeling

Astovihad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk "misbegrijpen" ?
Doet u alsof of bent u effectief een achterlijk, debiel, onwetend, galspuwende (die niet weet waarom ) onnozel manneke?

Het is maar een vraag , niet persoonlijk
Astovihad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 13:13   #90
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astovihad Bekijk bericht
Doet u alsof of bent u effectief een achterlijk, debiel, onwetend, galspuwende (die niet weet waarom ) onnozel manneke?

Niet dat we daar maar ook een fractie van een seconde aan dachten, hè.
Oud 17 januari 2013, 13:14   #91
Astovihad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Niet dat we daar maar ook een fractie van een seconde aan dachten, hè.
Dat is zeer sympathiek van u, dankuwel.
Oud 17 januari 2013, 13:21   #92
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn believers van beide theorieen.
Oud 17 januari 2013, 13:32   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

Bent u al eens naar een zitting van een provincieraad geweest? Wel, ik heb dat eens 1 keer gedaan. (ik woon toch niet ver van het provinciehuis). Ik moet zeggen dat dit 1 van de meest nutteloze zaken was ik die ooit gedaan heb. Provincieraadsleden die pietlullige vragen stelden, die saaie en ongeïnspireerde toespraken hielden. De meerderheid van de provincieraadsleden vielen tijdens de zitting zelfs bijna in slaap.

In de volgende post mag u mij dus uitleggen waarom de ervaren provincieraadsleden geen spaander heel zullen laten van die onervaren culturo en waarom Jan Bries een slechtere gouverneur zal zijn dan Andre Denys.
Slechter dan Denys kan niet. En ik beweer dit als ambtenaar, uit één vergadering die ik met dat stuk ongeluk meemaakte.
Tien keer meer respect voor zijn voorganger, zelfs al was dat een sos, en staat die ook al niet zo erg hoog op mijn lijst.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 13:38   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De nva slaagt zelfs een dubbelslag binnen, door Briers aan te duiden.

Tip: Briers heeft zijn 'examen' afgelegd in een bepaald redelijk besloten clubje ... dat nu meer en meer evolueert naar de politieke richting die de nva ook aanhoudt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 13:47   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
... Briers is een culturo...
http://www.vacature.com/blog/succest...iek-hip-maakte

(klik maar lekker op de 'link')

OK, 't mag dan al een 'culturo' zijn, 't is er toch geen van de minste, me dunkt.

Bovendien kunnen we niet beweren dat hij helemaal géén politieke ervaring heeft:

>>>

...

Toen Brugge in 2002 culturele hoofdstad werd, werd Jan Briers gevraagd om het gloednieuwe Concertgebouw te helpen opstarten. Hij nam een jaar verlof, en begon met veel enthousiasme aan zijn nieuwe baan. “Het Brugse stadsbestuur had me gevraagd omdat ze het Concertgebouw internationaal op de kaart wilde zetten. Dat leek me logisch voor een stad die jaarlijks meer dan drie miljoen buitenlandse toeristen op bezoek krijgt.” Maar Briers zou snel spijt krijgen van zijn overstap. “Ik moest voortdurend in de clinch gaan met burgemeester Patrick Moenaert..."

<<<

Wie De Heer Oud-Burgemeester Van Brugge Moenaert, Patrick al was het maar een béétje kent, kan zich daar wel één en ander voor bij stellen

De onwetende kan zich pakweg De Heer Huidig-Burgemeester Van Leuven Tobback, Louis voor de geest halen.

Toegegeven, die laatste is wel een pak luidruchtiger dan die eerste, maar voor de rest is het een even grote ambetanterik.

Ik hoop vooral dat Meneer Briers nog tijd genoeg over zal houden om zich verder aan 'zijn' Festival Van Vlaanderen te kunnen wijden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 januari 2013 om 13:49.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 14:07   #96
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet aan pers om iemand een politieke kleur te geven, tenzij het gaat om opiniemakers. Het woord 'onafhankelijk' is letterlijk de N-VA geciteerd. Dat maken de aanhalingstekens ook duidelijk.

Waar zij jij dat de partijdigheid van de pers en voor welke partij kiezen ze dan ?
De journalist heeft zelf die aanhalingstekens gezet. Daarmee geeft hij een subjectieve weergave mee en meteen ook zijn mening.
Oud 17 januari 2013, 14:08   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stel die vraag eens eerst aan je jezelf.

Oud 17 januari 2013, 14:10   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar moet daar nu eens niet veel commentaar bij geleverd worden zie.

(alhoewel er vele invalshoeken mogelijk zijn; zelfs meer dan degenen die mij lief zijn, en die ik rood aanduidde)

http://www.standaard.be/artikel/deta...30117_00436453

N-VA wil partijloze gouverneur voor Oost-Vlaanderen

onnozelheid van de N-VA ... hoogmoed ...

dit is een luxe die ze zich niet kunnen permitteren zolang andere partijen wél vasthouden aan het systeem.

politiek is een constant gevecht om macht. dit zijn cadeau's waar N-VA niet (nog) niet machtig genoeg voor is, ook al denken ze zelf van wel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 14:11   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nva slaagt zelfs een dubbelslag binnen, door Briers aan te duiden.

Tip: Briers heeft zijn 'examen' afgelegd in een bepaald redelijk besloten clubje ... dat nu meer en meer evolueert naar de politieke richting die de nva ook aanhoudt.

.
Jij weet meer. Vertel. Welk 'examen' ? Welk 'bepaald redelijk besloten clubje' ?

Ik ben altijd wel te vinden voor een goed gebracht samenzweringscomplot. Het is zelfs een apart topic waard.

Oud 17 januari 2013, 14:15   #100
Astovihad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Stel die vraag eens eerst aan je jezelf.
Tsst, kan u niet antwoorden?
Het enigste ik hiet lees is gereutel en nog eens gereutel zonder enige argumenten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be