![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is weinig bekend. En bij de vorming van Kris Peeters II ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je uit de juiste vrouw bent geboren, dat je bekwaam bent om een land te besturen en een volk te leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het CS verbied niet om het VB te horen en naar hen te luisteren, het verbied zelfs niet om hen te laten meestemmen om bepaalde wetten er door te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de roi een informateur benoemt, dan heeft hij al afgecheckt bij premier en bij de andere klassieke machtspartijen of de voorgestelde "aanvaardbaar" is voor die functie. Enzovoorts. De roi kiest niks zelf. Hij wordt geleid als een blinde door zijn geleidershond. Alleen, men durft dit niet openlijk te zeggen. Let op, dit systeem heeft voordelen. Zeker in zo'n ingewikkeld en eigenlijk onbestuurbaar gedrocht als het ons opgedrongen tweeland. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaar jij dan dat republikeinse partijen het Koningshuis een rol laten spelen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is jouw eigengereide definitie van het Cordon Sanitaire.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet jij niet hoe je de rol van de koning kan laten inperken?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mooi, hoe goed wij mekaar begrijpen.... ![]() Hier volg ik U echter slechts ten dele: Citaat:
![]() Idd. terug naar af met die handel!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 januari 2013 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 januari 2013 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang de grondwet niet veranderd is, moeten zij via het koningshuis passeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moest het VB niet gehoort mogen worden, dan zou het spreekvarbod hebben in kamer en senaat. Laatst gewijzigd door Jantje : 22 januari 2013 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland was de rol van het Koningshuis in de regeringsformaties veel meer verankerd en daar is ook geen geweld aan de pas gekomen toen ze die geen rol meer lieten spelen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 januari 2013 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet zijn schuld dat jij dat bent hé. Het is geen name calling als het een simpele benoeming van een vaststaand feit is. Jij bent een Belgicist, zo simpel is het.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het is namelijk net iets té aandoenlijk om tekens gniffelend vast te stellen hoe Belgicisten spartelen en kronkelen en zich weren als een duivel in een wijwatervat als ze de nationalistische spiegel krijgen voorgehouden. Want 'nationalisme' is een aangebrand woord dat ze liever reserveren voor de 'flaminganten'. Hahaha!! Ik ben de laatste der kultuurflamingantenmohikanen. En veel 'Vlaamnationalisten' zijn niet echt mijn vriendjes. Integendeel zelfs. Maar ik ben te grootmoedig om mij eraan te storen om daarbij ondergebracht te worden. Verlaag effe uw irritatiedrempel; woorden zijn uiteindelijk maar woorden. En soms is het handig van grove scheidingslijnen te trekken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 januari 2013 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, wanneer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Klopt inderdaad voor zijn/haar rol in de regeringsvorming, maar wil men de rol van de koning tot een louter ceremoniële functie herleiden, is daar een grondwetswijziging voor nodig. Ik dacht dat dit de opzet was van de traditionele partijen? Albert II is minder 'bloempot' dan zijn meeste collega-vorsten in Europa Laatst gewijzigd door Jakko : 22 januari 2013 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |