Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2013, 22:41   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Arme Xeno, op dat tempo zal je wel nooit dat onafhankelijke Vlaanderen zien...
Ik meen niet dat je veel reden hebt om optimistisch te zijn Jack.

Mijn stelling is dat Belgie het instorten van de sociale zekerheid niet zal overleven. Jij mag dan wel van mening zijn dat het ons financieel voor de wind gaat en dat ons niets kan gebeuren, ik denk dat het anders gaat lopen.
Oud 24 januari 2013, 08:04   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen niet dat je veel reden hebt om optimistisch te zijn Jack.

Mijn stelling is dat Belgie het instorten van de sociale zekerheid niet zal overleven. Jij mag dan wel van mening zijn dat het ons financieel voor de wind gaat en dat ons niets kan gebeuren, ik denk dat het anders gaat lopen.
Financieel voor de wind??
We zitten in de zwaarste crisis ooit, schulden die bijna 100% van het BBP uitmaken!
Waarom leg jij me nu zo'n dwaze uitspraken in de mond?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 17:42   #83
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is eigenlijk de reden dat ik lid ben geworden, dat is ondertussen al zolang geleden dat ik het vergeten was.
Tegen de volgende ledenvergadering zal ik ook een stemkaartje kopen.
En tevens voor de ganse familie, en als het efkes kan, ook voor mijn goudvis, tenminste in de veronderstelling dat men mag stemmen bij volmacht.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 januari 2013 om 17:52.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 17:50   #84
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik las deze week in de Metro dat Fitch de rating van België overweegt te verlangen wegens de vergrijzinging en de daarmee gepaard gaande pensioenlasten.

Uw mening lijkt mij nog niet zo gek....
Oud 24 januari 2013, 17:56   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Tegen de volgende ledenvergadering zal ik ook een stemkaartje kopen.
En tevens voor de ganse familie, en als het efkes kan, ook voor mijn goudvis, tenminste in de veronderstelling dat men mag stemmen bij volmacht.

Ja, maar je moet opletten, ik ben niet op de hoogte van de juiste details, maar voor je mag meestemmen moet je een bepaalde periode lid zijn - dacht ik.

Dus nu even inschrijven en volgende week meestemmen, zo werkt het niet. Dus wel op tijd lid worden, doe maar deze week voor alle zekerheid.
Oud 24 januari 2013, 17:58   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las deze week in de Metro dat Fitch de rating van België overweegt te verlangen wegens de vergrijzinging en de daarmee gepaard gaande pensioenlasten.

Ja, dat is het grappige aan de zaak, BDW wil Belgie omvormen zodat de sociale zekerheid kan blijven bestaan, en het voltallige Belgische profitariaat bestrijdt hem.
Oud 24 januari 2013, 17:58   #87
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De traditio's zullen snel de volgende federale Vlaamse minderheidsregering vormen.
Dat denk ik ook. En ditmaal zullen ze het zolang niet laten aanslepen.

De eerste keer was wat moeilijker, maar nu ze die drempel één keer voorbij geraakt zijn, zal het niet moeilijk zijn om het nog eens te doen.

Het zou me niet verbazen mochten er nu al afspraken zijn genre "als de NVA X % stemmen haalt, verkopen we een paar maandjes show en dan maken we terug een federale regering met een minderheid aan Vlaamse zijde.".
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:02   #88
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Niet alleen de pensioenlasten. Ook de bijkomende kosten in de gezondheidszorg (oudere mensen hebben nu eenmaal meer verzorging nodig).

Ons immigratiebeleid is een flop, dus daar moeten we ook al niet veel heil van verwachten; de totaal niet geïntegreerde migranten vormen eerder een tijdbom dan dat ze een oplossing kunnen zijn voor het probleem.

We gaan onvermijdelijk de dieperik in. Degenen die denken dat drastische veranderingen het tij kunnen keren, zijn optimistischer dan ik. Binnen dit en 10 �* 20 jaar kloppen we mekaar hier de hersens in voor eten en warmte.

Laatst gewijzigd door Sammael : 24 januari 2013 om 18:03.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:18   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Dat denk ik ook. En ditmaal zullen ze het zolang niet laten aanslepen.

De eerste keer was wat moeilijker, maar nu ze die drempel één keer voorbij geraakt zijn, zal het niet moeilijk zijn om het nog eens te doen.

Het zou me niet verbazen mochten er nu al afspraken zijn genre "als de NVA X % stemmen haalt, verkopen we een paar maandjes show en dan maken we terug een federale regering met een minderheid aan Vlaamse zijde.".
Ja, en de meeste mensen hebben het nog niet begrepen, er zijn er die denken dat als de N-VA zus of zoveel % haalt de zaken zullen veranderen, maar niets is minder waar. De waarheid is gewoon dat het eender is hoeveel % de N-VA haalt, want van zolang de CD&V/OVLD/SPa en Groen elk één verkozene hebben zullen die mensen met de Walen een federale regering vormen.

En er is niets dat de N-VA daar zal aan veranderen, in tegendeel ze maken het niet alleen mogelijk, ze garanderen het zelfs, door in de Vlaamse regering aan de Belgische leiband te blijven lopen.

Dat is nu eenmaal de consequentie van het "we zijn geen separatisten" geroep, want dit wil zeggen dat België moet blijven bestaan.
Oud 24 januari 2013, 22:47   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het leger? Zelfs het leger is hier al lang gescheiden. Rivaliteit ten top tussen de Franstalige legertop en de Vlaamstalige.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 22:49   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en de meeste mensen hebben het nog niet begrepen, er zijn er die denken dat als de N-VA zus of zoveel % haalt de zaken zullen veranderen, maar niets is minder waar. De waarheid is gewoon dat het eender is hoeveel % de N-VA haalt, want van zolang de CD&V/OVLD/SPa en Groen elk één verkozene hebben zullen die mensen met de Walen een federale regering vormen.

En er is niets dat de N-VA daar zal aan veranderen, in tegendeel ze maken het niet alleen mogelijk, ze garanderen het zelfs, door in de Vlaamse regering aan de Belgische leiband te blijven lopen.

Dat is nu eenmaal de consequentie van het "we zijn geen separatisten" geroep, want dit wil zeggen dat België moet blijven bestaan.
Dan zullen die toch samen meer dan 50 % van de stemmen moeten halen in Vlaanderen of die zullen juist niente regering meer vormen met de Walen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 23:09   #92
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de N-VA 80% haalt, dan zal de volgende federale Vlaamse minderheidsregering gevormd worden met de Walen en die andere 20%. En dat zal zo blijven duren totdat de sociale zekerheid instort.
Neen, mijn punt is nu net dat alle andere dan de V-partijen dan, pas dan, geen federale parlementaire meerderheid meer hebben.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 januari 2013 om 23:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be