![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je hebt het over de Romeinse kerk. Even slecht, zo niet slechter dan de Islam.
De verdoemeniskerk in optima forma......
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat begon al bij de originele boodschap. Jezus maakt altijd duidelijk dat zijn koninkrijk niet van deze aarde was en was bv. ook niet geïnteresseerd in een opstand tegen de Romeinen. Mohammed was een rebellenleider en generaal die een religieuze staat stichte. De Islam was dan ook van meetaf aan een staatsgodsdienst. Het kan conceptueel nooit iets anders zijn dan een staatsgodsdienst. Niet zo in het christendom: het kwam tot wasdom in het Romeinse rijk waar het lang in de schaduwen leefde en pas heel veel later staatsgodsdienst werd. Maar zelfs nadien, doorheen de Europese geschiedenis was er steeds een Paus en een Keizer, en beidne hadden duidelijk een andere functies. De ene belast met religieuze zaken, de andere met wereldlijke zaken. Staat (koningen, graven, ...) en kerk (kardinalen, bissschopen, ...) hadden ook aparte hierarchische structuren. De wetten van God waren onderscheiden van de wetten van de Keizer. In de wereld van de Islam was God de Keizer. In China was de Keizer God. Dat neemt niet weg dat de kerk een zeer belangrijke invloed had op de staat. Wat jij bedoelt is secularisering: het terugdringen van de invloed van de religie op staat en maatschappij. Dat is inderdaad een modern verschijnsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 4 februari 2013 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs het woord "zweten" bestaat niet bij momo's. Meniere,er komt water uit uw voorhoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pittatenten, telefoonwinkels, nachtwinkels en dergelijke waar na elke 6 maand een bordje "gesloten" hangt, en er dan een andere uitbater in komt te zitten.
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde dat het christendom, ondanks de frequente voorvallen waar kerk en staat op elkaars grondgebied kwamen, in essentie nooit theocratisch was en dat dit, gezien de inhoud en geschiedenis van deze religie, geen toeval is: het is inherent. Waar de Islam, door zijn inhoud en geschiedenis, neigt naar theocratie. Syrië en Azerbeidzjan hebben dan wel geen staatsgodsdienst, maar op dit moment hebben ze de geschiedenis tegen: er waren vroeger veel meer seculiere regimes dan er momenteel zijn. Westerlingen kunnen wel hopen dat secularisering de natuurlijke gang van zaken is: de huidige trend in de rest van de wereld spreekt dat tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 6 februari 2013 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Zoals hier al een aantal keer werd aangeduid ligt de oorzaak volgens mij inderdaad voor een groot deel bij de islam.
En dan vooral bij het 'inch allah' aspect waarvan dat geloof doordrongen is. In beschouwing genomen dat - alles de wil van allah is, ook je rijkdom of armoede - dat, aangezien alles de wil van allah is het geen nut heeft om je tegen je armoede of rijkdom te verzetten door je in te spannen en te werken of investeren... Misschien hebben ze daar een soort Daens nodig?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Één ding is zeker, US foreign policy heeft zeker invloed gehad op de ontwikkeling van die landen!
En daar is men zich in Washington ook van bewust , al heel lang. Zo blijkt ook hier uit (declassified documents) Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel: Vaticaanstad is geen echte staat en dus geen theocratie. Laatst gewijzigd door Helias : 6 februari 2013 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zo'n figuur die denkt dat het allemaal om de godsdienst draait. In die regio heeft men de neiging zich te verzetten tegen Westerse zaken en is de term democratie een erg negatieve geworden. Daar was hun godsdienst echt niet voor nodig .
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En, ja, het draait om de godsdienst. Indien het niet daarom draaide: leg eens uit waarom de Islam geen enkele "full democracy" heeft maar veruit het peleton leidt in authoritaire regimes. http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index Een van de weinige Islamistische landen met democratische pose is Turkije. Meteen ook het enige land dat (onder de Atatürk) bewust en vrijwillig een proces vanverwestersing heeft nagestreefd. Nadat het eeuwen militair slaag kreeg van het westen ... Laatst gewijzigd door Helias : 7 februari 2013 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() Ze hebben een bloeitijd gehad rond het jaar 1000. Arabieren lagen aan de basis van de Renaissance (voorbeeld: een medische handboek van ze werd eeuwenlang in Europese universiteiten als standaardwerk gebruikt).
Tegenwoordig wat in slop geraakt. Het schiet immers niet op als ze om de zoveel jaar naar het Stenen Tijdperk worden gebombardeerd of gesanctioneerd door het Westen. Laatst gewijzigd door Samuray : 10 februari 2013 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die bombardementen die ik zie op TV , daar ben ik niet geweldig blij mee , maar zo'n prachtige economische welvarende staten waren dat niet me dunkt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik twijfel sterk, zo niet helemaal aan de uitspraken van het IMF die nooit zakelijk zijn, maar louter politiek.
Bij dat soort uitspraken hoort een pakket documenten waaruit dat zou moeten blijken. Die heb ik nog niet gezien. Ik ken ook de referentiekriteria niet. Lallen en brallen.
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Arabieren hadden ook hun grote geesten, maar die waren niet echt geliefd bij de Mohammedanen. Citaat:
Citaat:
![]() |