![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk weet ik het niet zeker, maar bekent is wel dat mensen die rijk zijn nooit genoeg hebben. Dus waarom staan er geen sterren op dat podium die in de huidige top 10 staan en miljoenen platen verkopen? Omdat dergelijke politieke uiting niet goed is voor de business. En waarom zouden vroegere sterren die met dergelijke dingen in de belangstelling komen te staan daar optreden, volgens mij om dus een laatste miljoentje binnen te kunnen krijgen misschien. Er zitten maar heel weinig van die miljonairs tussen die oprecht iets goed willen doen voor de politiek hoor, volgens mij dan toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat de mening van een idool beter of slechter is, IK ZEG DAT FANS DIE BLINDELINGS DE MENING VAN HUN IDOOL OM DIE REDEN COPIEREN DAT DAT SLECHT IS. snappie? Laatst gewijzigd door illwill : 28 juli 2004 om 17:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() denk niet dat je zelfs diehard fans nog in hun POLITIEKE mening zo kan beïnvloeden door muziek vandaag de dag... de sixties zijn lang voorbij
of het moesten min 15 jarigen zijn .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie ze wel kan horen, kan er, stel je voor, ook wel eens niet akkoord mee gaan, en, nog vreemder, tóch de muziek blijven appreciëren. Voorbeeldje uit mijn eigen muzikale beleving: ik vind dat Michael Franti soms behoorlijke nonsens verkoopt in zijn liedjes, maar ik heb er niettemin een aantal cd'tjes van in huis die ik graag beluister. Ik zing zelfs luidkeels mee van "Bom-Bom, rock the nation take over television and radio station [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bom-Bom the truth shall come give the corporation some complication![/size][/font] " 't Is inhoudelijk een belachelijke tekst, maar gezongen wel funky. Wel jammer dat je op de rest van mijn post niet geantwoord hebt. Zeker wat dat citaat van Faithless betreft. Ik heb veel sympathie voor consequente inconsequente mensen, maar inconsequente inconsequente mensen begrijp ik niet goed.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 juli 2004 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
F! Gimme an U! U! Gimme an C! C! Gimme an K! K! What's that spell ? FUCK! What's that spell ? FUCK! What's that spell ? FUCK! Yeah, well come on all of you, big strong men, Uncle Sam needs your help again. He's got himself in a terrible jam Way down yonder in Vietnam So put down your books and pick up a gun, We're gonna have a whole lotta fun. And it's one, two, three, What are we fighting for ? Don't ask me, I don't give a damn, Next stop is Vietnam; And it's five, six, seven, Open up the pearly gates, Well there ain't no time to wonder why, Whoopee! we're all gonna die. Well, come on generals, let's move fast; Your big chance has come at last. Gotta go out and get those reds — The only good commie is the one who's dead And you know that peace can only be won When we've blown 'em all to kingdom come. And it's one, two, three, What are we fighting for ? Don't ask me, I don't give a damn, Next stop is Vietnam; And it's five, six, seven, Open up the pearly gates, Well there ain't no time to wonder why Whoopee! we're all gonna die. Well, come on Wall Street, don't move slow, Why man, this is war au-go-go. There's plenty good money to be made By supplying the Army with the tools of the trade, Just hope and pray that if they drop the bomb, They drop it on the Viet Cong. And it's one, two, three, What are we fighting for ? Don't ask me, I don't give a damn, Next stop is Vietnam. And it's five, six, seven, Open up the pearly gates, Well there ain't no time to wonder why Whoopee! we're all gonna die. Well, come on mothers throughout the land, Pack your boys off to Vietnam. Come on fathers, don't hesitate, Send 'em off before it's too late. Be the first one on your block To have your boy come home in a box. And it's one, two, three What are we fighting for ? Don't ask me, I don't give a damn, Next stop is Vietnam. And it's five, six, seven, Open up the pearly gates, Well there ain't no time to wonder why, Whoopee! we're all gonna die. ~~~I-Feel-Like-I'm-Fixin'-To-Die-Rag door Country Joe and the fish (Woodstock '69) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wist zelfs geeneens dat het van Faithless kwam. Ik denk trouwens niet dat het verplicht is om op elk detail van uw post te antwoorden, laat staan een PS. U hebt trouwens zelf niet eens op de rest van mijn post geantwoordt. Ironisch dat u me dan het label inconsequent opplakt. Beter laat dan nooit: Citaat:
Maar soit, zand erover. Tuurlijk bedoelde ik met "een mening uiten" "een mening uiten en gehoor krijgen". Simpelweg omdat als ge geen gehoor krijgt het pointless is om uw mening te uiten. Is het niet logisch dat een gevierd superster meer gehoor krijgt? met andere woorden, is het niet logisch dat zijn stem luider klinkt dan die van een ander, dat hij dus zijn mening harder en meer kan uiten? Dat hij dus wordt behandeld alsof zijn politieke mening meer waard is dan die van een ander, want zijn mening krijgt meer media aandacht. dat vind ik een onrechtvaardigheid, het is een utopie om ze weg te willen, maar het is een onrechtvaardigheid. Dat is trouwens niet alleen met artiesten zo, er zijn nog andere mensen wiens stem luider klinkt, maar dat verandert niets aan het gegeven. In de grond is dat allemaal onrechtvaardig. Mede daarom vind ik het ergens ongepast dat een superster zijn mening gaat uitdrukken in songs. Ongepast, maar een noodzakelijk kwaad als tegengewicht van overheidspropaganda en dergelijke, zoals ik in mijn vorige post reeds vermeldde.
Fear is a weapon of mass destruction. Truth is relative, therefore truth does not exist. Laatst gewijzigd door senator : 29 juli 2004 om 00:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is de volledige tekst: Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik wil er ook wel zand over gooien, want ik begrijp dat je helemaal geen censuur wil.
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"ouwe rotten" als Neil Young of Springsteen moeten geen hits meer maken, die gasten worden sowieso nog rijker dan ze al zijn aan royalties van hun hits (intussen klassiekers) en hun fan-base is net ietsje loyaler dan de door de marketing-machine geknede one hit wonders die vandaag wel nog, maar morgen al niet meer in de Top50 staan. Merendeel van de jongeren (doelgroep van huidige hitmachine) mag btw nog niet stemmen. Tel daarbij op dat beiden (en ok, die gasten van U2 ook) al eerder hun mening en engagement toonden, al dan niet in hun artistiek werk. 't Idee dat rijke mensen enkel en alleen naar nog meer streven, is in bepaalde mate correct, maar tsja, sommige rijken zijn echt rijk. Verworven kapitaal enigszins wijs investeren en ze hebben meer geld dan zij en hun koters in de 8ste generatie ooit op kunnen maken. Maar afgunst alleen is een negatieve motivatie, uw eigen positie verbeter je niet door op hun af te geven. Dat bvb Bill Gates een massa (voor ons toch) geld aan AIDS-bestrijding uitgeeft, zal hem wellicht op imago-gebied geen windeieren leggen (de man kan het gebruiken btw) maar ik weiger te geloven dat 'ie het simpelweg doet om binnen 15 jaar meer PC's in Afrika te kunnen slijten wegens toch nog een paar mensen niet dood of stervende... verder blijf ik erbij dat het initiatief van die muzikanten vooral preken voor eigen kerk blijft en dat men mensen politiek bewuster maken geen kaad kan in een democratisch bestel. PS: boeha, right on!
--E eigen vork eerst --E Laatst gewijzigd door JoeQpublic : 29 juli 2004 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb (in een andere thread) gezegd dat ik weet wat de CIA NIET doet omdat 9/11 is kunnen gebeuren door fouten in de werking van de CIA, tevens werd dit uitentreure beschreven in de pers en in de recente 9/11 onder- zoekscommissie. Als jij dat omdraait en in het belachelijke trekt dan maak je jezelf (alweer) tot een mikpunt van mijn spot. Laatst gewijzigd door FMisplon : 31 juli 2004 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Sommige artiesten zijn dan weer gekend om hun politieke gedrevenheid. Maar aangezien het ganse politieke spectrum kan teruggevonden binnen deze groep artiesten, zie ik ook daar geen probleem. Citaat:
Alle gekheid op een stokje: een artiest die werkelijk politieke ambities heeft, zal door de media even hard worden aangepakt als een "gewone" politicus. Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van het tegendeel.
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat jij immers zegt is dat jongeren die op het Vlaams Blok stemmen uit nog een hele resem andere factoren dan de pamfletjes van het Blok hun mening destilleren. Terwijl jongeren die anti Bush zijn, gewoon hun mening hebben gecopieerd van hun idolen. Ik vind zulke uitspraken bijzonder hoogdravend. U wil duidelijk uw wil voor werkelijkheid zien (vandaar uw nick?) dat gans de wereld zich achter uw "idool" schaart... Tiens, bemerk ik daar geen indoctrinatie van uwentwege??? ![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan betreuren wat je wil: doch omwille van die reden efkens serieuze vrijheden gaan inperken (en met wat voor argumenten dan nog als ge de discussie nog eens herleest...) gaat me toch wel lichtelijk te ver. Straks ga je nog een wet moeten opstellen die verbiedt dat een artiest in zijn onderhemmeke rondloopt, want ah ja, als een fan dat eens probeert te copiëren dat gedrag, en het is juist winter, dan kan 'em een bronchite oplopen... ![]() ![]() PS: t is misschien nogal scherp verwoord hierboven, maar aangezien je tot nog toe geen commentaar gaf op illwills originele post (je geeft commentaar op mijn reactie), weet ik niet hoe je tegenover zijn redenering staat.
![]() |