Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2013, 00:01   #81
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...30202_00455114

Het kon niet uitbijven... de groentjes, de nieuwe tsjeven dus voelen zich geroepen om te reageren. Die vragen nu een wettelijke regeling die het expliciet toelaat. Gelukkig zitten die in de oppositie en komt hier dus niks van. Dit geraakt zelfs niet in commissie, dus zeker nooit plenair.
"Enkel wanneer er problemen opduiken, moet er ingegrepen worden..."
En ik die dacht dat die problemen er allang waren.
Scholen waar meisjes werden uitgescholden voor hoer, gekloot werden, op en naast de speelkoer, tot buiten de schoolterreinen toe, tot zelfs niet-moslima's.
Dat hebben we toch allemaal al zien passeren?
Die groenen zijn zo verdomd naiëf op dat vlak...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:31   #82
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"Enkel wanneer er problemen opduiken, moet er ingegrepen worden..."
En ik die dacht dat die problemen er allang waren.
Scholen waar meisjes werden uitgescholden voor hoer, gekloot werden, op en naast de speelkoer, tot buiten de schoolterreinen toe, tot zelfs niet-moslima's.
Dat hebben we toch allemaal al zien passeren?
Die groenen zijn zo verdomd naiëf op dat vlak...
Naief ? erger, ze steken hun kop in het zand.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:39   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... In een klaslokaal zijn geen moslima's noch katholieken noch vrijzinnigen. Er zijn alleen leerlingen.
Mooi!

Die zal ik onthouden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 03:00   #84
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Akkoord.
Maar moeten daarom onze symbolen verdwijnen omdat wij ons moeten aanpassen in naam der tolerantie, open mind, verdraagzaamheid, culturele inwijking... Waar eindigt dit proces? Waarom moeten zij zich niet aanpassen?
Mogen wij dit in hun land van herkomst? -> waarom (niet)?

Akkoord.
Ook voor u dezelfde vragen boven.
Degene die geloofsgeloof verzonnen heeft/hebben ,
heeft/hebben doelbewust een probleem gecreëerd !!
Waarom is geloofsgeloof zogezegd goed ??

Ik pleit voor de verwijdering van dit probleem !!
Want anders ....
achteraf zullen er toch een paar heethoofden zijn die de boel verkloten ,
en't spelleke begint weer !!
Dat ze het in hun eigen woning ophangen , ok , tot daar !!

De Belgische of Vlaamse , Waalse vlag , da's iets anders ;
een nieuwe bewoner die daar op spuugt , beledigt het land
waar die gaat wonen , dit dient gestraft te worden !!
Ook de wet naleven , echter .... ,
die wetten worden telkens herschreven ,
of aangepast ivm nieuwe bewoners ....
hoe ga je dit oplossen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 07:22   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Als ze zich hier in ons land niet kunnen vinden in het naleven van de wetten/regels die hier gelden zou ik voorstellen dat ze allemaal terug verdwijnen naar hun eigen landen waar ze zotskappen en andere mogen dragen. (uiteraard zullen er wel weer bij zijn die zeggen, jamaar ik ben hier geboren, OK! volg dan de regels die hier gelden)
Dat ze bij hen thuis naar Mekka gaan liggen gillen of gewaden, mutsen,potsen, tulbanden dragen, geen probleem mee, in ons straatbeeld weg ermee.
Pijnlijk om dit te schrijven in een carnavalmaand.
Carnaval duurde al iets te lang naar mijn bescheiden (lees bescheten) mening.
Lijkt mij in het onderwijs een straatje zonder einde om daar tegenin te gaan.
Stel ik zet in de klas een rasta pots op of een baseball petje,hoge hoed, bivakmuts ... ik mag dat ook dan. Het lesuur is al voorbij na de zever of het wel of niet af moet staan.
Ik denk ook dat als wij in een moslimland de wetten die daar gelden niet zouden naleven, wij ons hoofd vrij snel zouden terugvinden naast ons lichaam.
Ook die bende mensen van in eigen land die op reis gaan naar zo van die landen zijn niet echt slim, ze maken die daar rijker en rijker.

Omdat het carnavalmaand is toch een leuk plaatje:

(ok, ok, ik ben slechtgezind vandaag!)

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 februari 2013 om 07:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 07:54   #86
BonBon
Banneling

Standaard

Die hoofddoek is een echte pest op school, de sociale druk om die te dragen is erg hoog. Als je alle dagen "hoer" naar je hoofd krijgt geslingerd door de oudere jongens dan bind je vroeg of laat in, dat symbool van onderdrukking zou gewoon algemeen verboden moeten zijn.

Groen is debielieus dom om die te verdedigen, onbeschrijfelijk dom.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 16:24   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat ik tegen uniformen in onderwijs ben lost dit niets op. Wat is er mis met het opleggen/aanvaarden van een standaard op vlak van neutraliteit in scholen ? Al die jonge mensen zijn individueel en binnen hun familie en eigen levenssfeer volledig vrij welke religie dan ook aan te hangen. Daar hebben wij geen zaken mee, en zelfs dat laatste is een belangrijk principe. Maar dit moet je niet rondstrooien en in de anderen hun gezicht duwen. In de ideale maatschappij beseft men dat, en zorgt ervoor dat het probleem zich niet stelt. Maar de ideale maatschappij bestaat niet dus moet de inrichtende macht of de wetgever optreden.
Anders krijg je binnen de kortste keren klaslokalen vol hoofddoeken en meisjes die niet meer naar de turnles mogen van hun broer of vader.
Uniformen lossen niets op, ze gaan in een boogje om het probleem heen.
Als je niet naar school wil of kunt , omwille van de principes van een middeleeuwse pedofiele struikrover , dan moet je maar de gevolgen daar van dragen. Wellicht is men dan gelukkiger met een terugkeer naar het land van de heimat.
Ik denk dat u , als linkse medeburger , doch niettemin verstandig , het met dit principe eens kunt zijn. .

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 februari 2013 om 16:25.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 01:05   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Als hoofddoeken moeten toegelaten worden moeten alle hoofddeksels aanvaard zijn in de klas te dragen.

http://www.nopuedocreer.com/noticias...los-sombreros/

Moet kunnen!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 01:14   #89
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat denk je van deze:
http://www.google.com/imghp?hl=nl&q=special%20hats

breedbandwurger 1967

Oud 5 februari 2013, 01:33   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
In een school zit je binnen om te leren, niet op de paardenkoers hé.

http://hondenras.skynetblogs.be/arch...em-koerse.html

Straks komen die mannen ook nog naar hier en moeten we die ook zo in de klas accepteren.

http://www.google.be/search?q=indian...HIiYhQeO4oGgAw

Dat is geen school niet meer dan maar een carnavalsinstituut.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2013 om 01:34.
Oud 5 februari 2013, 01:35   #91
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In een school zit je binnen om te leren
Vwala

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 februari 2013 om 01:40.
Oud 6 februari 2013, 02:23   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je niet naar school wil of kunt , omwille van de principes van een middeleeuwse pedofiele struikrover , dan moet je maar de gevolgen daar van dragen. Wellicht is men dan gelukkiger met een terugkeer naar het land van de heimat.
Ik denk dat u , als linkse medeburger , doch niettemin verstandig , het met dit principe eens kunt zijn. .
Volledig mee eens.

Voor dat ge uw intrek neemt in een vreemd land zal ieder verstandig mens eerst nagaan of de gebruiken in dat land niet indruisen tegen uw geloofsovertuiging of principes, en zo dit wel het geval is moet ge, ofwel uw principes laten varen ofwel consequent zijn en daar weg blijven.

Wanneer wij er naar hun normen onzedig bij lopen betekenen wij een slechte invloed voor hun vrouwen en kinderen. Je gaat nog niet wonen, al is het in uw eigen land, in een buurt, waar uw gezinsleden aan dergelijke slechte invloeden blootgesteld staan, (denk daarbij bv. middenin een rosse buurt).

Ik heb een Georgische vriend die voor hij zijn intrek nam in België eerst het idee had naar Frankrijk te trekken met zijn gezin. Toen hij in Frankrijk arriveerden en aldaar de situatie aanschouwde kwam hij tot de vaststelling dat hij niet wou dat daar zijn kinderen zouden moeten opgroeien. Dat deed hem besluiten verder te zoeken naar een ander land, een andere streek, waar hij zich wel goed bij voelde. En dat is een correcte houding.

Verder is hij zelf van oordeel, om het met zijn eigen woorden te zeggen, " Daar waar je je vestigt, die pet zet je op". En dat is de boodschap die je moet uitdragen naar Moslims en soortgenoten die hier woonachtig zijn.

Hier is hier, en wanneer je je niet kunt of wil aanpassen aan hier, hoor je hier niet thuis.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 februari 2013 om 02:32.
Oud 6 februari 2013, 02:55   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor dat ge uw intrek neemt in een vreemd land zal ieder verstandig mens eerst nagaan of de gebruiken in dat land niet indruisen tegen uw geloofsovertuiging of principes, en zo dit wel het geval is moet ge, ofwel uw principes laten varen ofwel consequent zijn en daar weg blijven.
Als men zich niet wenst aan te passen maar toch in zo'n vreemd land massaal binnenkomt en de steden overneemt, dan noemt men dat kolonisatie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 02:59   #94
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je moet mensen geen kwaliteiten toedichten die ze niet hebben. Islamieten willen hun geestelijk leven en de daarbij behorende straffen beleven in ee westerse cultuur van luxe.
Zonodig zullen ze proberen die af te dwingen.
Oud 6 februari 2013, 03:23   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je moet mensen geen kwaliteiten toedichten die ze niet hebben. Islamieten willen hun geestelijk leven en de daarbij behorende straffen beleven in ee westerse cultuur van luxe.
Zonodig zullen ze proberen die af te dwingen.
Dan is het aan die westerse cultuur om daar paal en perk aan te stellen. Maar spijtig genoeg zitten we hier opgezadeld met een aantal moraalridders die heiliger dan de paus willen zijn.
Oud 7 februari 2013, 03:17   #96
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een vrouw nogal geminacht:

breedbandwurger 1967

Oud 7 februari 2013, 04:21   #97
Groentje-18

Standaard

Ik zie niet in waarom men een hoofddoek moet dragen in dit land, überhaupt.

- De mannen hier zijn geen rovers die overal op de loer liggen, in doorsnee toch niet, en die het zien van hoofdhaar als een aanzoek tot seks interpreteren, waarbij desnoods tot dwang wordt over gegaan

- we zien wel aan andere kenmerken (fysieke kenmerken, is het misschien al iemand opgevallen - of henzelf - dat zij als Noord Afrikanen er anders uitzien dan ons, of mag dat niet gezegd worden omdat dit onderscheid dan wel weer politiek incorrect is? Een onderscheid waar geen waarde aan gehecht moet worden, maar je weet wel als je iemand uit het midden oosten ziet dat het vermoedelijk geen Boeddhist, noch een pastafarist is, maar vaak een Moslim(a).
Het is dus niet nodig om een andere manier te zoeken om het onderscheid duidelijk te maken.

- Bovenstaande onderscheidingsdrang om te laten zien dat zij tot de superieure godsdienst der Islamisten behoren en naar wij moeten geloven nog maagdelijk rein zijn en volgens de levels der Koran leven, maar ik denk echt niet dat dit bevorderlijk is ten aanzien van alle westerlingen die hier òòk mee moeten samenleven ...
Het zijn niet enkel zij die hier moeten leven, neen, wij zijn hier ook, zij moeten met ons leven, wij met hun ... De spanningen lopen soms al hoog genoeg op, en er zijn al genoeg verschillen door die godsdienst, ieder bijkomend artificieel verschil dat er gecreëerd wordt doet de spanningen enkel maar oplopen, en zorgt voor een onderscheid dat het wij-zij denken aanwakkert. Dat is absoluut niet nodig en zou niet geduld mogen worden ...
In die zin is het dragen van een hoofddoek niet meer of minder dan zuivere provocatie. Een manier om minachting te laten blijken voor iedere vrouw die geen hoofddoek draagt en de westerse cultuur in het algemeen.

- De godsdienstvrijheid van deze onvolwassen meiden wordt belemmerd. Ze zitten zodanig onder een letterlijk zichtbaar Moslimjuk met hoofddoek, dat iedere verdenking van eventuele keuzemogelijkheid binnen het gezin meteen naar de prullenmand kan worden verwezen.
Ze denken dat ze gekozen hebben, maar als kind kregen ze het met de paplepel naar binnen gelepeld.
En die hoofddoek zit nu eenmaal in de weg omdat ze een onderscheid wil maken en vormt zo zelfs een fysiek obstakel om andere culturen te leren kennen.

- Via groepsdruk zorgt ze ervoor dat geen enkele Moslima nog zonder hoofddoek buiten kan komen, want deze Moslima zal gezien worden als inferieur of onzuiver, of verwesterd, ...

- Mannen voelen zich dankzij de hoofddoek gepriviligeerd om niet-hoofddoek dragende vrouwen lastig te vallen, zoals al langer geweten is.
Door al die onozelariteit met het je reinheid benadrukken door die hoofddoek en allerlei zeer dichte kleding, worden westerse vrouwen (en verwesterde vrouwen) zwaar gediscrimineerd en nog veel erger in onze straten!

- de hoofddoek en wat zij vooropstelt staat in schril contrast met de wetenschappelijke kennis die op een school wordt onderwezen, niet in het minst over seksualiteit, genetica, geschiedenis, maar ook integratie en onze westerse belangrijke waarden van vrije meningsuiting, integriteit zonder dat je daarvoor kentekens hoeft te dragen, autonomie, zelfbeschikkingsrecht, geen discriminatie van minderheids- of meerderheidsgroepen, integratie, ...

- Bescherming tegen de zon is niet nodig hier.

- Een school gaat over het doorgeven van kennis, niet over wie welke religie heeft en daar graag dagdagelijks mee loopt te pronken...

Daarom zou zeker een school, die ook een opvoedingstaak heeft, zeker bij Islamitisch georiënteerde gezinnen daar de school de enige westerse invalshoek kan bieden, de hoofddoek moeten verbannen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 februari 2013 om 04:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 04:32   #98
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Volledig mee eens.

Wanneer wij er naar hun normen onzedig bij lopen betekenen wij een slechte invloed voor hun vrouwen en kinderen. Je gaat nog niet wonen, al is het in uw eigen land, in een buurt, waar uw gezinsleden aan dergelijke slechte invloeden blootgesteld staan, (denk daarbij bv. middenin een rosse buurt).

Ik heb een Georgische vriend die voor hij zijn intrek nam in België eerst het idee had naar Frankrijk te trekken met zijn gezin. Toen hij in Frankrijk arriveerden en aldaar de situatie aanschouwde kwam hij tot de vaststelling dat hij niet wou dat daar zijn kinderen zouden moeten opgroeien. Dat deed hem besluiten verder te zoeken naar een ander land, een andere streek, waar hij zich wel goed bij voelde. En dat is een correcte houding.

Verder is hij zelf van oordeel, om het met zijn eigen woorden te zeggen, " Daar waar je je vestigt, die pet zet je op". En dat is de boodschap die je moet uitdragen naar Moslims en soortgenoten die hier woonachtig zijn.

Hier is hier, en wanneer je je niet kunt of wil aanpassen aan hier, hoor je hier niet thuis.

2

In Limburg en België wonen zeer veel migranten (buiten EU) die eerst in Nederland, Spanje, Polen, ... hebben gewoond, maar daar hun gading niet konden vinden. En bovendien veel mensen die eerst in Wallonië hebben gewoond, maar verhuisd zijn omdat ze het te smerig vonden en er, naar ik iemand zelf hoorde zeggen, "alleen maar gerookt werd, ipv gewerkt".
(Een Turkse man van middelbare leeftijd).

Je kiest een omgeving waarin je je goed voelt.
Je vestigt je niet ergens, om dan te vragen of iedereen zich aanpast aan jouw aanwezigheid.
De dag dat ik emigreer, zou ik me niet durven moeien met het leven van de mensen daar, niet durven opleggen wat ze wel of niet van me moeten accepteren, laat staan me moeien in de politiek of het beleid daar.
Die mensen leven daar, en hebben niet voor dat land gekozen, en ook niet voor jou, laat ze gerust en zorg dat je niet in negatieve zin opvalt! Jij daarentegen, hebt wel voor een verhuis gekozen, ongevraagd ... dus ...

When in Rome, do as the Romans do, ... wat is er gebeurd met die millennia oude zegswijze?
Oud 7 februari 2013, 04:33   #99
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Sociaal-democraten willen de aanwezigheid van moslims in Belgie versterken, maar eens die moslims op de schoolbanken zitten mogen we niet zien dat ze moslim zijn? Is multiculturalisme dan geen feest?
Je kan toch zien aan die mensen dat ze Moslim zijn, bij mijn weten ...
Oud 7 februari 2013, 04:35   #100
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als je dan nog gedacht zou hebben dat het katholiek onderwijs een beetje moslim-gematigd zou zijn, dan is nu het hek van de dam.

Alle vrome suikermoslima's kunnen nu naar de katholieke school zodat onze dochters zich kunnen bekeren. Halelujah!
Ik heb steeds voorstander geweest van het katholieke onderwijs omdat de kwaliteit gewoonlijk hoger lag, maar nu wordt het helemaal leuk.

Thuisonderricht zal het worden.
Ik daag mensen uit om één iemand in een hoge positie te vinden, die daar anders over denkt ... Iedereen die het zich kan permitteren, maakt liefst die keuze hoor.
Mijn exen (de laatste twee artsen) dachten er zelfs niet aan om het anders aan te pakken, laat staan er zelfs voor te betalen dat je kind daar heelder dagen zit te koekeloeren wanneer de leerkracht met handen en voeten probeert uit te leggen aan anderstalige nieuwkomertjes wat er precies moet gebeuren, en/of je kinderen gebruikt als taal-leerkrachten, die dan een minderheid in hun eigen klas zijn (wat in sommige steden al absoluut het geval is, ga maar eens kijken in vele Limburgse scholen in oud-mijn gemeentes, in Brussel en Brabant, Antwerpen, ...). :-S

Niks mis met een diverse klas, maar 75 verschillende talen en niveaus in één klas proppen wordt nogal moeilijk...
Vergeet niet dat multi-cul school de tovertuin in Diest zelfs gesloten is omdat het iets te multi-cul werd...

Citaat:
De Tovertuin heeft zich de laatste jaren met veel enthousiasme geprofileerd als een veelkleurige school met een uitgesproken multicultureel karakter. En daar zijn we heel trots op. Maar de eerlijkheid gebiedt ons toe te geven dat deze leeromgeving niet optimaal bevorderlijk is om de kansen en de leerwinst van onze kinderen zo groot mogelijk te maken.
Citaat:
'Daardoor dreigt De Tovertuin een gettoschool te worden', zegt algemeen directeur Guy Beckx van de scholengroep 12 Adite. 'Dat schrikt de weinige autochtone kinderen af. We zien ook dat de sterke allochtone leerlingen om die reden van school veranderen, waardoor enkel kansarme allochtonen overblijven. En een dergelijke leeromgeving is niet in het voordeel van deze kansarme leerlingen.
Kansarme leerlingen moeten maw bij rijke leerlingen zitten ... uw kind als leerkracht dus.
Terwijl het volgens mij net niet gezond lijkt indien er kinderen met zeer verschillende sociale achtergronden samen zitten, in een normale situatie waarin ze allemaal NL spreken door bv te sterke klasseverschillen (merkkledij vs in vodden gekleed zijn die amper gewassen kunnen worden, iemand die in een half paleis woont met zwembad en iedere nieuwe gamebox krijgt vs iemand die in een sociale woning woont, ... alsof dat goed is voor het welzijn van de kansarme kinderen die daardoor geconfronteerd worden met het feit dat zij uit een minder welstellend gezin komen en thuis veel minder hebben dan andere kinderen ...
En alsof die rijkeluiskindjes' ouders ooit nog maar zullen overwegen om hun kind naar zo'n sociale woning te brengen om te gaan spelen ... :-/

Het probleem is dus zeker niet de sociale stand van de kinderen (of beter: van de ouders van de kinderen), noch hun huiskleur of internationale afkomst zoals hier zonder blikken of blozen wordt aangegeven "zwarte school", maar puur het feit dat deze kinderen geen Nederlands kunnen, allen een andere taal spreken en lesgeven daardoor volledig onmogelijk wordt... Iets dat ternauwernood nog lukt in andere scholen omdat er nog wat autochtone kinderen aanwezig zijn die wèl Nederlands spreken en zo de overige klasgenootjes nog wat kunnen stimuleren om hetzelfde te doen, los van de leerkrachten.

Citaat:
'Let wel, we doen dit met de beste bedoelingen.'

De school wil vermijden dat het onderwijsniveau te sterk zakt.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7E36N8U9

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 februari 2013 om 04:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be