Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2013, 08:49   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niemand hier praat fraude goed hoor, alleen vind ik het hypocriet dat N-VA misbaar maakt over het wisselgeld (want dat is het in vergelijking met de bedragen die multinationals jaarlijks van de samenleving stelen) dat ACW gestolen zou hebben terwijl ze met geen woord reppen over de vele miljarden die hun makkers verduisteren... Maar waar ik in het bijzonder aanstoot aan neem is dat het uitgerekend de grootste slippendrager van de door en door corrupte diamantsector is (Jan Jambon) die hier misbaar over maakt.
De multinationals maken op legale manier gebruik van de instrumenten die hen door de Belgische staat worden aangeboden. Instrumenten die zijn aangereikt door de partij waar het ACW bij aanleunt overigens. Dat de resultaten van die politiek ongewenst zijn heeft zijn oorzaak in de politiek en het is aan de politiek om dat op te lossen.
Het ACW heeft echter overduidelijk illegale constructies opgezet om belastingen te kunnen ontduiken en heeft daarbij flagrant gelogen tegenover de fiscus. Ze onttrekt daarmee ook het geld dat de ARCOPAR cooperanten toekomt uit de vereffening. Dergelijke frauduleuze koterijen moeten zo snel mogelijk opgedoekt worden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 08:55   #82
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Typisch Belgisch: al wat deel uitmaakt van de zuilen kan straffeloos zijn gang gaan. Het is niet meer of niet minder dan gelegaliseerde maffia.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 08:57   #83
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niemand hier praat fraude goed hoor, alleen vind ik het hypocriet dat N-VA misbaar maakt over het wisselgeld (want dat is het in vergelijking met de bedragen die multinationals jaarlijks van de samenleving stelen) dat ACW gestolen zou hebben terwijl ze met geen woord reppen over de vele miljarden die hun makkers verduisteren... Maar waar ik in het bijzonder aanstoot aan neem is dat het uitgerekend de grootste slippendrager van de door en door corrupte diamantsector is (Jan Jambon) die hier misbaar over maakt.

ACW heeft gefraudeerd. Dit wil zeggen dat ze de belastingbetaler bestolen hebben.

Bedrijven hebben gebruik gemaakt van mogelijkheden die de wetgever hen ter beschikking heeft gesteld,mogelijkheden die door de overheid bedoeld waren ter compensatie van de hoge vennootschapsbelasting.

En tot slot: het is een syllogisme om een bepaalde toestand te vergoelijken, goed te praten of te minimaliseren door die te vergelijken met een andere (onvergelijkbare) toestand.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 15 februari 2013 om 09:06.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 09:10   #84
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De multinationals maken op legale manier gebruik van de instrumenten die hen door de Belgische staat worden aangeboden. Instrumenten die zijn aangereikt door de partij waar het ACW bij aanleunt overigens. Dat de resultaten van die politiek ongewenst zijn heeft zijn oorzaak in de politiek en het is aan de politiek om dat op te lossen.
Het ACW heeft echter overduidelijk illegale constructies opgezet om belastingen te kunnen ontduiken en heeft daarbij flagrant gelogen tegenover de fiscus. Ze onttrekt daarmee ook het geld dat de ARCOPAR cooperanten toekomt uit de vereffening. Dergelijke frauduleuze koterijen moeten zo snel mogelijk opgedoekt worden.
Fonne, jij praat over constructies opgezet om belasting te kunnen ontduiken, dat heet ontwijken.
En iedere sector heeft zijn trucjes om het te doen.
Dat jij verwacht dat deze zuil gebonden vakbonden, niet door hun respectievelijke politieke vertegenwoordigers van alle mogelijke sluipwegen, die ze geschapen hebben, op de hoogte gebracht worden, is zeer verwonderlijk.
Zelfs Van over het patatten veld geeft toe, dat het een legale constructie kan zijn, die veel Voka, VBO en Unizo-leden ook gebruiken.
Ik vermoed dat N-VA hier zichzelf en zijn leden weer in de eigen voeten aan het schieten is, want veronderstel nu eens dat ze "ontwijking" gaan schrappen uit het gerechtelijk woordgebruik en het gewoon "ontduiking" gaan noemen, wat het in feite ook is.
Wat dan mijn vriend?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 09:23   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Vermits Fabiola haar staart heeft ingetrokken met haar geplande ontwijkingsmachine, mag ACW voor mij hetzelfde doen. En bovendien hoort dat geld van die opgestreken winst doorgestort te worden naar Arco dat het dient te gebruiken om haar bedrogen "spaarders" te vergoeden. De belastingbetaler heeft met de schurkenstreken van ACW-Arco niets te maken en hoeft er dan ook niet voor op te draaien via een geniepig afgetroggelde staatswaarborg. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat zowel de Raad van State als de EU-commissie zich ertegen zullen verzetten.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 09:53   #86
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vermits Fabiola haar staart heeft ingetrokken met haar geplande ontwijkingsmachine, mag ACW voor mij hetzelfde doen. En bovendien hoort dat geld van die opgestreken winst doorgestort te worden naar Arco dat het dient te gebruiken om haar bedrogen "spaarders" te vergoeden. De belastingbetaler heeft met de schurkenstreken van ACW-Arco niets te maken en hoeft er dan ook niet voor op te draaien via een geniepig afgetroggelde staatswaarborg. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat zowel de Raad van State als de EU-commissie zich ertegen zullen verzetten.
Het Rekenhof heeft de Vlaamse regering ook al verwittigd dat ze de Vlaamse belastingbetaler voor 13,5 miljard beleggingen, achter hun rug om, garant heeft gesteld bij de banken die dat geld hebben verstrekt.
Wanneer hoor ik De Diamant Hesp en Van over het patatten veld daar eens over praten?
Is het omdat ze daar zelf, samen met de traditionele partijen dezelfde tsjeven streken uithalen, dat je er niets over hoort?
Over wat we zelf doen moet gezwegen worden of we beginnen weer de calimero te spelen?
Oud 15 februari 2013, 10:06   #87
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

fraudeurs moeten bestraft worden,amen....steeds dat gelul over calimero..
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:19   #88
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wat is daar offtopic aan? Dexia is niet anders dan alle andere banken waar serieus gefraudeerd werd.
Het gaat hier over ACW en niet over Dexia. Daarom is het off topic. Het gaat hier over immens gesjoemel en criminele feiten bij ACW.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:23   #89
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vermits Fabiola haar staart heeft ingetrokken met haar geplande ontwijkingsmachine, mag ACW voor mij hetzelfde doen.
Fuck that. Criminele feiten => criminelen vervolgen. Godverdomme het moet gedaan zijn met dat oogluikend tolereren van misdaden omdat het door 'de vrienden' gedaan werd. En de medeplichtigen in de regeringen mogen ze voor mij part levenslang in den bak smijten wegens misdaden tegen de natie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:27   #90
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
fraudeurs moeten bestraft worden,amen....steeds dat gelul over calimero..
Toch? Verjaring, seponering, geen onderzoek commissie.
Rechters die leningen aangaan bij klanten?
Weggepromoveerde fraudeurs, die dan in China verder kunnen frauderen?
Lobbyisten die 6 miljard uitgeven en dat geld is nergens terug te vinden?

Onze diamant Jan is een goed voorbeeld van hoe het werkt.
Als we belastingen moeten betalen, vertrekken we uit Antwerpen.
Fraude dossier diamant is.....?????
Oud 15 februari 2013, 10:30   #91
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
opvallend: in alle Nederlandstalige kranten is dit groot nieuws, in Franstalige kranten wordt het niet vermeld.
Die zijn misschien verstandiger, en wachten een ECHT onderzoek af, om dan met kennis van zaken recht te kunnen spreken.
De nationalistische "rechtvaardige rechters" laten zich hier nogal gemakkelijk gaan op basis van "eigen onderzoek", dat gezien de tegenstander weleens allesbehalve "neutraal" zou kunnen zijn. Ook een journalist is geen onderzoeksrechter.

Dat de BBI ingeschakeld wordt lijkt mij al ietsje beter, en een echt gerechtelijk onderzoek een evidentie.
Wij hebben een land met scheiding van machten. Politieke partijen die zelf een "onderzoek" doen naar hun economische en politieke tegenstanders doen mij wat "huiveren". zoals iedereen kunnen zij klacht neerleggen tegen welke inbreuk dan ook bij het gerecht.
Omgekeerd denk ik dat je dat ook niet "vrijblijvend kunt blijven doen. De zogezegde ontduiking van het ACV bleek een gift. Mocht er nu weer onterecht beschuldigd zijn, dan zou ik maatregelen eisen, tegen politici die hun onschendbaarheid misbruiken om aan laster te doen.
Wat het zal worden zullen we dus wel zien, eens er een DEFTIG onderzoek en GEDEGEN rechtspraak zal zijn.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:38   #92
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het Rekenhof heeft de Vlaamse regering ook al verwittigd dat ze de Vlaamse belastingbetaler voor 13,5 miljard beleggingen, achter hun rug om, garant heeft gesteld bij de banken die dat geld hebben verstrekt.
Wanneer hoor ik De Diamant Hesp en Van over het patatten veld daar eens over praten?
Is het omdat ze daar zelf, samen met de traditionele partijen dezelfde tsjeven streken uithalen, dat je er niets over hoort?
Over wat we zelf doen moet gezwegen worden of we beginnen weer de calimero te spelen?
Je begrijpt toch dat je hier zelf de calimero aan het uithangen bent?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:47   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Die zijn misschien verstandiger, en wachten een ECHT onderzoek af, om dan met kennis van zaken recht te kunnen spreken.
De nationalistische "rechtvaardige rechters" laten zich hier nogal gemakkelijk gaan op basis van "eigen onderzoek", dat gezien de tegenstander weleens allesbehalve "neutraal" zou kunnen zijn. Ook een journalist is geen onderzoeksrechter.

Dat de BBI ingeschakeld wordt lijkt mij al ietsje beter, en een echt gerechtelijk onderzoek een evidentie.
Wij hebben een land met scheiding van machten. Politieke partijen die zelf een "onderzoek" doen naar hun economische en politieke tegenstanders doen mij wat "huiveren". zoals iedereen kunnen zij klacht neerleggen tegen welke inbreuk dan ook bij het gerecht.
Omgekeerd denk ik dat je dat ook niet "vrijblijvend kunt blijven doen. De zogezegde ontduiking van het ACV bleek een gift. Mocht er nu weer onterecht beschuldigd zijn, dan zou ik maatregelen eisen, tegen politici die hun onschendbaarheid misbruiken om aan laster te doen.
Wat het zal worden zullen we dus wel zien, eens er een DEFTIG onderzoek en GEDEGEN rechtspraak zal zijn.
in gelijk welk ander land is dit groot nieuws, dat besef je toch. Kijk naar Spanje, daar ligt de premier ook onder vuur zonder dat hij al voor de rechter is verschenen.

dus jij zegt hier in feite dat jij al het onderzoek hebt gevoerd en dat je besluit dat er van geen ontduiking sprake is maar van een gift. ok, ik veronderstel dat je dan wel als getuige zult opgeroepen worden?
Oud 15 februari 2013, 11:02   #94
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in gelijk welk ander land is dit groot nieuws, dat besef je toch. Kijk naar Spanje, daar ligt de premier ook onder vuur zonder dat hij al voor de rechter is verschenen.

dus jij zegt hier in feite dat jij al het onderzoek hebt gevoerd en dat je besluit dat er van geen ontduiking sprake is maar van een gift. ok, ik veronderstel dat je dan wel als getuige zult opgeroepen worden?
Ja dat is duidelijk de bedoeling van nva om daar groot nieuws van te maken.
Normaal doen, en zoals iedereen een klacht neerleggen met de aanwijzingen die daar aanleiding toe geven, zou dat doel niet bereiken.

Ik zeg alleen dat de kwakkel die ze een paar dagen geleden gelanceerd hebben over gesjoemel bij het ACV geen ontduiking, maar een gift was. Ik heb zelfs al een verontschuldiging in een krant gelezen die de beschuldiging zomaar overgenomen had. Neem daarbij de aangeboren "weerstand" of "argwaan" voor beweringen van nva in franstalige pers, en ik kan alleen maar besluiten, dat die verstandig handelen, en het onderzoek zijn loop laten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 11:04   #95
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het gaat hier over ACW en niet over Dexia. Daarom is het off topic. Het gaat hier over immens gesjoemel en criminele feiten bij ACW.
Arcopar, Arco, ACW, ACV en Dexia?
En dat gesjoemel heeft niets met elkaar te maken?
Het is een bende criminelen, die zelf hun sluipwegen, om belasting "ontduiking", belasting "ontwijking" te noemen, voor zichzelf en hun industriële vriendjes aangelegd hebben.
Voor bedrijven is dit evenzeer een belasting ontduiking, als voor die zuilen vakbonden.
En wie "spaaraandelen" heeft is eraan voor de moeite, want het overgrote deel is al weggewerkt in weer andere constructies, die de winsten alweer in eigen zakken steken.
Oud 15 februari 2013, 11:07   #96
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Je begrijpt toch dat je hier zelf de calimero aan het uithangen bent?
Nee, leg eens uit.
Oud 15 februari 2013, 11:25   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
NVA-ertje Diamant-Jan. Ooit van gehoord?

Sprakeloos.
Van de man op de foto heb ik inderdaad al gehoord. Wat de relevantie is met betrekking tot dit topic is mij een raadsel. Noch de diamanthandel noch Jan Jambon hebben uitstaans met deze fraude. Kan je dus even on topic blijven en commentaar geven op de constructies die het ACW heeft opgezet om belastingen te ontwijken en blijkbaar ook te ontduiken?

Bedankt.

Trouwens, u mag gerust een discussie op gang brengen over Jan Jambon. Maar doe dit dan in een topic daarvoor bestemd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 11:35   #98
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, leg eens uit.
Citaat:
Calimero staat bekend om zijn beteuterde uitspraak: "Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee"
Wikipedia
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 11:36   #99
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonne, jij praat over constructies opgezet om belasting te kunnen ontduiken, dat heet ontwijken.
Dat jij verwacht dat deze zuil gebonden vakbonden, niet door hun respectievelijke politieke vertegenwoordigers van alle mogelijke sluipwegen, die ze geschapen hebben, op de hoogte gebracht worden, is zeer verwonderlijk.
Zelfs Van over het patatten veld geeft toe, dat het een legale constructie kan zijn, die veel Voka, VBO en Unizo-leden ook gebruiken.
Ik vermoed dat N-VA hier zichzelf en zijn leden weer in de eigen voeten aan het schieten is, want veronderstel nu eens dat ze "ontwijking" gaan schrappen uit het gerechtelijk woordgebruik en het gewoon "ontduiking" gaan noemen, wat het in feite ook is.
Wat dan mijn vriend?
Citaat:
Het ACW en z'n partnerorganisaties komen op voor een leefbare, solidaire en rechtvaardige samenleving.
Ik ben dat hypocriet gezeik KotsMoe. Van om het even wie dat gezeik komt.
Oud 15 februari 2013, 12:11   #100
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan mijn vriend?
ACW heeft wel degelijk frauduleuze handelingen gesteld door feiten verkeerd voor te stellen en zo geldstromen verborgen te houden voor de fiscus, en ze te onttrekken aan het kapitaal dat de coöperatieve aandeelhouders van Arcopar toekomt. Ik hoop dan ook dat N-VA doorzet met zijn dreigement het ACW voor de rechtbank te dagen. De fraudeurs moeten zwaar gestraft worden, met effectieve gevangenisstraffen, ontzetting uit de burgerrechten en een boete van 309% op het ontdoken belastingsgeld. Dit gaat echt wel heel wat verder dan het legale gebruik van de notionele interestaftrek en de dubbele-belastingsverdragen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be