Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2013, 11:53   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Opinies zijn zoals reten, iedereen heeft er één en iedereen denk dat die van een ander harder stinkt.

Je mag me verbeteren, maar ik heb buiten 80% brol nog niets van China zien komen wat de moeite was en geen kopie was van iets dat al bestaat. Het enige voordeel dat China heeft is de omvang van zijn bevolking waardoor de kost van arbeid laag is. Hun één kind politiek zal dit binnen de kortste keren tot een probleem maken.
Waarom doe de Chinezen ons dan zo'n pijn denk je ?
Er zijn heel wat produkten waarop staat made in China en die wel degelijk goed zijn. En dat zijn niet altijd consumer produkten.
Een iPhone is dat rommel ? Wordt gemaakt in China he.
En u had het over het Oosten in het algemeen. Dus Samsung maakt ook rommel ?
Een mening mag je hebben , maar ze moet gestoeld zijn op informatie die correct is.
Veel bedrijven zijn naar China getrokken omdat daar
1. goedkope arbeidskrachten zijn
2. een grote markt
Het tweede blijkt niet te kloppen, het eerste wel.
En later gaan de Chinezen die in de eerste plaats aan China denken uw produkten inderdaad kopieren en uzelf uit de markt concureren. Kijk maar wat Alcatel overkomt. Zijn grootste concurrenten zij Huawei en ZTE. En hoe zou dat komen denkt u. Omdat Alcatel zelf een fabriek heeft in Shanghai, en de mensen vergaren daar kennis en bollen het dan af. Dat is wat er gebeurd.
China maakt bijlange na niet zoveel rommel als u denkt.
En wij maken bijlange na niet zoveel kwaliteitsprodukten zoals u denkt. Tegenwoordig is bijna alles rommel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 12:17   #82
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wat een verzuurde reacties allemaal, zowel van pro-Ford als pro-arbeiders.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 12:39   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nationaliseren die handel!

/sarcasme
Maar neen, buitenlandse investeerders zoeken en binnen een paar jaar kan heel de cinema zich weer herhalen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 16:11   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Breaking news" ???
Nog altijd géén woord hierover in de media.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 19:41   #85
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waarom doe de Chinezen ons dan zo'n pijn denk je ?
Er zijn heel wat produkten waarop staat made in China en die wel degelijk goed zijn. En dat zijn niet altijd consumer produkten.
Een iPhone is dat rommel ? Wordt gemaakt in China he.
En u had het over het Oosten in het algemeen. Dus Samsung maakt ook rommel ?
Een mening mag je hebben , maar ze moet gestoeld zijn op informatie die correct is.
Veel bedrijven zijn naar China getrokken omdat daar
1. goedkope arbeidskrachten zijn
2. een grote markt
Het tweede blijkt niet te kloppen, het eerste wel.
En later gaan de Chinezen die in de eerste plaats aan China denken uw produkten inderdaad kopieren en uzelf uit de markt concureren. Kijk maar wat Alcatel overkomt. Zijn grootste concurrenten zij Huawei en ZTE. En hoe zou dat komen denkt u. Omdat Alcatel zelf een fabriek heeft in Shanghai, en de mensen vergaren daar kennis en bollen het dan af. Dat is wat er gebeurd.
China maakt bijlange na niet zoveel rommel als u denkt.
En wij maken bijlange na niet zoveel kwaliteitsprodukten zoals u denkt. Tegenwoordig is bijna alles rommel.
Er is wel degelijk een verschil. Die chinees en andere spleetogen hoeven zich op geen enkele manier te verantwoorden voor een slecht product. In EU of de VS ligt dat wel heel anders. Die spleetogen hebben buiten winst maken geen enkele reden om een goed product af te leveren want finaal worden ze er toch niet voor verantwoordelijk gesteld als het fout gaat.

Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening.

Laatst gewijzigd door Stingray : 23 februari 2013 om 19:41.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 20:20   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is wel degelijk een verschil. Die chinees en andere spleetogen hoeven zich op geen enkele manier te verantwoorden voor een slecht product. In EU of de VS ligt dat wel heel anders. Die spleetogen hebben buiten winst maken geen enkele reden om een goed product af te leveren want finaal worden ze er toch niet voor verantwoordelijk gesteld als het fout gaat.

Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening.
Spleetogen ? Nog wat racistisch gaan doen ook. Heeft u ooit al eens met een chinees gesproken ? Trouwens zoals ik al zei, heel wat produkten hebben made in China, en ik ben er zeker van dat jij die ook consumeert.
Dat is niet allemaal rommel. De iphone is daar een voorbeeld van.
Ze zouden met klinklare rommel niet kunnen concurreren met uw zogenaamde europese kwaliteit, maar dat kunnen ze in de realiteit dus wel. Waarom, omdat de kwaliteit goed genoeg is.
Oud 24 februari 2013, 11:21   #87
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Breaking news" ???
Nog altijd géén woord hierover in de media.
Tja ze zijn bang dat ze een van hun belangrijkste punten aan het kwijtraken zijn. Men had gedacht hier nog tot in 2014 over bezig te kunnen blijven maar het ziet er niet naar uit dat zo zal zijn. Daarom dat men zo stil is hierover.
Oud 24 februari 2013, 15:23   #88
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Tja ze zijn bang dat ze een van hun belangrijkste punten aan het kwijtraken zijn. Men had gedacht hier nog tot in 2014 over bezig te kunnen blijven maar het ziet er niet naar uit dat zo zal zijn. Daarom dat men zo stil is hierover.
Het is aan de vakbonden bevestigd dat ze nu zo snel mogelijk willen sluiten. De poorten en de 7000 auto's op de parking alsmede al het materiaal zijn ook terug geblokkeerd. Er gaat enkel nog binnen, niets buiten.

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 februari 2013 om 15:24.
Oud 24 februari 2013, 15:24   #89
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Spleetogen ? Nog wat racistisch gaan doen ook. Heeft u ooit al eens met een chinees gesproken ? Trouwens zoals ik al zei, heel wat produkten hebben made in China, en ik ben er zeker van dat jij die ook consumeert.
Ze zouden met klinklare rommel niet kunnen concurreren met uw zogenaamde europese kwaliteit, maar dat kunnen ze in de realiteit dus wel. Waarom, omdat de kwaliteit goed genoeg is.
Spleetogen inderdaad. Ik heb trouwens regelmatig met Chinezen te doen in het kader van verhaalsdossiers voor slechte producten die ze leveren.

Ik durf er op wedden dat jij van die producten verkoopt...gewoonlijk zijn degenen die het staan te verdedigen ook degenen die het verkopen.
Als ik iets moet hebben dat lang moet meegaan of dat een redelijke investering is, zal het zeker niet Chinees zijn. En je kan het inderdaad moeilijk volledig vermijden, maar dat maakt het standpunt er niet minder om.

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 februari 2013 om 15:26.
Oud 24 februari 2013, 16:03   #90
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Spleetogen inderdaad. Ik heb trouwens regelmatig met Chinezen te doen in het kader van verhaalsdossiers voor slechte producten die ze leveren.

Ik durf er op wedden dat jij van die producten verkoopt...gewoonlijk zijn degenen die het staan te verdedigen ook degenen die het verkopen.
Als ik iets moet hebben dat lang moet meegaan of dat een redelijke investering is, zal het zeker niet Chinees zijn. En je kan het inderdaad moeilijk volledig vermijden, maar dat maakt het standpunt er niet minder om.
Neen, ik verkoop die produkten niet. Maar ik werk wel met Chinezen samen omdat de firma waar ik nu nog werk (in mei verander ik van job) een Chinese vestiging heeft om de kosten te drukken. Mijn ervaring is dat er veel verschil zit tussen verschillende Chinezen. Je hebt er ronduit onbekwame, maar er zitten wreed slimme gasten tussen ook. Dat is bij ons minder uitgesproken, de gemiddelde bekwaamheid is groter, door al die herstructureringen is het kaf en het koren hier al lang gescheiden, behalve misschien in het management. In de job die u doet, krijgt u een veel te enge kijk op het geheel. Als ik enkel foutrapporten zou oplossen van het produkt waaraan ik werk, zou ik verkeerdelijk kunnen besluiten dat het op geen kloten trekt. Ik begrijp uw standpunt wel, maar daarom is ze nog niet 100% juist. Ze mist nuance. Dus ze maken wel degelijk veel rommel, dat klopt, maar lang niet altijd. En ik had het ook niet enkel op Chinezen want in het begin was de discussie over het Oosten in het algemeen.
Oud 25 februari 2013, 17:10   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Breaking news: Ford Genk sluit NU reeds...
Nu ? Ahoy ? Now ? Maintenant ?
Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 10:32   #92
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Door te onderhandelen.

Op het einde van de rit zal niemand gelukkig zijn.

Ford niet omdat ze gedwongen worden vele keren meer te geven dan het wettelijke.

Wij niet omdat we meer hadden verwacht.

En jullie allemaal niet, omdat wat we zullen krijgen, vele, vele keren meer zal zijn dat wat jullie ons gunnen.
Omdat het een doorn in jullie ogen zal zijn.
Mijn voorspelling is uitgekomen.

Ford deed zijn finaal aanbod.
Vele arbeiders zijn niet tevreden.
En de afgunst bij de buitenstaanders druipt er zo van af als je de krantenartikels leest.

En de media laat zich weer van zijn beste kant zien door alleen de niet tevreden arbeiders aan bod te laten komen.

Ik stem voor het akkoord volgende week, want het akkoord afkeuren is meegaan in nog een rondje blufpoker zonder zicht op goed resultaat.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 11:01   #93
erwin boydens
Burger

Standaard

Citaat:
Ga rap in Azië wonen !
Feit is gewoon dat al die gezinnetjes in Azie ook een frigo, tv, en auto willen. Gewoon net als ons wat basisluxe.
En jammer genoeg voor onze gezinnetjes hier werken ze er harder voor, zijn ze bereid om de vuile werkjes op te knappen, werken ze zonder probleem 10 uur lang per dag, ... en zijn ze met veel meer dan wij.
Een gote groeimarkt voor de meeste bedrijven en minder kosten want lonen liggen nog veel lager. Je zou gek moeten zijn als bedrijf om niet naar zulke landen te verhuizen.

De natuur, onze economie, onze landen, ... alles zoekt uiteindelijk een evenwicht.
We kunnen maar hopen dat er op mondiaal vlak snel een evenwicht komt tussen "hun" en "onze" rechten. Echter lijkt dit vandaag de dag nog steeds een ver utopia.
erwin boydens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 12:09   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mijn voorspelling is uitgekomen.

Ford deed zijn finaal aanbod.
Vele arbeiders zijn niet tevreden.
En de afgunst bij de buitenstaanders druipt er zo van af als je de krantenartikels leest.

En de media laat zich weer van zijn beste kant zien door alleen de niet tevreden arbeiders aan bod te laten komen.

Ik stem voor het akkoord volgende week, want het akkoord afkeuren is meegaan in nog een rondje blufpoker zonder zicht op goed resultaat.
Kijk , iedereen komt op voor zijn zaak en voor iedereen is het liever meer dan minder.
Maar als ik gisteren een vrouw van 37 met 17 jaar dienst op TV hysterisch zie doen omdat ze maar 50.000 euro gaat trekken , dan stel ik mij toch vragen.
1 : er is blijkbaar nog werk tot eind 2014
2: met de uitkering kan ze daarna nog ca. anderhalf jaar leven zonder loonverlies.

Ze heeft dus alles bij elkaar 3,5 jaar de tijd om ander werk te vinden , terwijl ze nog relatief jong is . Anderen hebben die luxe niet
Ze had toch nooit mogen denken dat ze de lotto ging winnen hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 14:17   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat Qoros Europese toplui moest aantrekken om eindelijk een degelijk Chinees automerk uit de grond te stampen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 maart 2013 om 14:17.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:22   #96
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik onthoud alleen dat we binnenkort nog zowat 1500 meer bruggepensioneerden vanaf 52 jaar (!!!!)erbij zullen hebben...

Dat dit KAN is toch gewoonweg.........
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:24   #97
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik onthoud alleen dat we binnenkort nog zowat 1500 meer bruggepensioneerden vanaf 52 jaar (!!!!)erbij zullen hebben...

Dat dit KAN is toch gewoonweg.........
Gelukkig bent u er niet bij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:33   #98
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien off-topic, maar een iPhone is wel degelijk overprijsde rommel. iPhone wordt niet gekocht vanwege hoge kwaliteit, maar vanwege goede marketing (niets met je smartphone kunnen is blijkbaar 'exclusief') en hipster-imago.

Nu mocht bijvoorbeeld de batterij van de nieuwe iPhone letterlijk maar een paar uur meegaan, en dan nog zou dat onding verkopen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 maart 2013 om 16:38.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:37   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gelukkig bent u er niet bij.
Het gaat eigenlijk niet over die mensen zelf hoor.

Maar wel over een paar serieuze blockages in ons sociaal-economisch weefsel,blockages die al bestonden van voor 8 jaar,toe het economisch nog vrij goed ging.

-de WEIGERING om oudere werknemers aan te nemen.(ik kan het moeilijk anders noemen).Het is des te ongelofelijker gezien de demografische situatie.
-de BEVESTIGING hiervan door de overheid door dan toch steeds maar weer brugpensionering toe te staan in grote dossiers.
-het gebrek aan FLEXIBILITEIT van alle sociale partners door bijvoorbeeld,in plaats van "geval per geval" brugpensioneringen toe te staan(en daarbij de kleine bedrijven op ongelofelijke wijze te discrimineren),eerder" geval per geval "afscheid- en ontslagpremies" NIET te belasten,maar in ruil daarvoor geen brugpensioen te geven maar betrokkene te zenden waar hij thuishoort : op de werkzoekendenlijsten.....

Iemand van 52 MOET werkzoekend blijven.....in afwachting weze hem/haar de ontslagvergoedingen van harte en helemaal gegund!

Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2013 om 16:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:54   #100
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kijk , iedereen komt op voor zijn zaak en voor iedereen is het liever meer dan minder.
Maar als ik gisteren een vrouw van 37 met 17 jaar dienst op TV hysterisch zie doen omdat ze maar 50.000 euro gaat trekken , dan stel ik mij toch vragen.
1 : er is blijkbaar nog werk tot eind 2014
2: met de uitkering kan ze daarna nog ca. anderhalf jaar leven zonder loonverlies.

Ze heeft dus alles bij elkaar 3,5 jaar de tijd om ander werk te vinden , terwijl ze nog relatief jong is . Anderen hebben die luxe niet
Ze had toch nooit mogen denken dat ze de lotto ging winnen hé.
Ik ga anderen hun rekening niet maken.
Mijn rekening was snel gemaakt.
Eind 2014 heb ik 29 jaar en 8 maanden dienst en krijg daarvoor ongeveer 3 keer mijn brutto jaarloon(inbegrepen verlofgeld + premies) uitbetaald. Moest ik ergens een bediende zijn geweest met een gelijk aantal jaren dienst dan had ik met de wet Claeys ongeveer hetzelfde bedrag gehad of zelfs iets minder door het verschil in statuut bediende versus arbeider.

Ik hoop echt dat velen van mijn collega's er ook zo over denken en het goedkeuren anders wacht ons alleen maar de totale chaos.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be