![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
totdat het kind zelf kan beslissen !!!! Citaat:
Oh ja , de moeder wil ook .... Oh ja , de baby is nog niet wilsbekwaam , dus .... Die rechter had een doopverbod moeten opleggen , totdat het kind zelf kan beslissen !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die Rechter kan niet verbieden wat in België niet verboden is. Hij kan de vader evenmin verbieden zijn kind te laten dopen dan hij de moeder kan verbieden dit ongedaan te laten maken de volgende keer dat zij het kind bij zich heeft. En ze kunnen dat blijven herhalen tot het kind 12 is. Vanaf die leeftijd is volgens de kerk namelijk die keuze aan het kind zelf en kunnen noch moeder noch vader dit in haar plaats beslissen. Dat dit gebeuren jou niet zint geeft de rechter nog niet de macht de wet aan zijn laars te lappen. Het spijt mij werkelijk te moeten zien hoe rabiaat blind jij en anderen hier voor de simpele feiten (willen?) zijn. De rechter heeft op geen enkel moment voor één van beide ouders gekozen. Hij stelt heel duidelijk geen bezwaar te zien in wat de vader deed. Maar dat is dan wel gezien vanuit het standpunt van de Belgische wet terzake, niet zijn persoonlijke standpunt dus. Nergens in zijn vonnis noch in zijn begronding er van geeft hij een voorkeur aan eender wie zijn standpunt. Hij kan dat ook niet aangezien er in België vrijheid van godsdienst is en de godsdienst in kwestie zelfs erkend is. Met andere woorden stelt hij zelf hier zijn onmacht terzake vast en legt de verantwoordelijkheid waar deze wettelijk vastgesteld hoort te liggen... Bij de ouders. Jou persoonlijke voorkeur doet hier evenmin terzake als die van de Rechter. Jammer voor jou en andere mensen die hun persoonlijke wensen boven de wet verheven achten maar helaas... Verantwoordelijken voor dit 'drama' dat die naam niet waardig is: In de eerste plaats de ouders, die blijkbaar niet volwassen genoeg zijn om tot een consensus te komen. ![]() En in de tweede plaats de opstellers van het EVRM die de mensenrechten hebben geformuleerd die hier uitgeput worden. ![]() Je beseft toch dat wat jij hier bazelt totaal in strijd is met het EVRM hoop ik? Of besef je gewoon de draagwijdte van je woorden niet? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Spreken over sterk, zwak, expliciet, impliciet, positief en negatief atheisme is pure semantiek. Spreken over religieuze atheisten en atheistische religies is een andere invulling geven aan het begrip "religie" dan gebruikelijk. Dus terug semantiek. Je kunt bijvoorbeeld perfect een 'atheist' zijn (in de w�*re betekenis van het woord) en toch geloof hechten aan bijvoorbeeld kruidenaroma therapieën. Weliswaar bizar maar kom. Het één heeft niet per definitie uitstaans met het andere. Evenmin hoeft atheisme te vloeken met bijvoorbeeld spiritualiteit. Ook hier hangt er het maar vanaf wat ermee wordt bedoeld. Dus terug semantiek. Verder hoef ik niet uit te leggen dat atheisme op zich niet gebonden is aan een welbepaalde (politieke) ideologie of overtuiging.
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo "rechten"? Worden atheïsten dan beknot in onze maatschappij?
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer een specifieke wetgeving gebaseerd is op religieuze voorschriften worden atheisten inderdaad verknecht.
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij satanisten evenwel niet. Satanisten dienen de christelijke god te erkennen, zoniet heeft het weinig zin om zijn tegenhanger te aanbidden (wat op zich ook al een religie is). Atheïstische christenen? Lijkt me contradictorisch. Kun je daar een paar voorbeelden van geven?
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 18 maart 2013 om 07:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Welke specifieke wetgevingen bedoel je ?
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus .... de rechter had een doopverbod moeten opleggen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 maart 2013 om 21:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voornamelijk wetgevingen inzake ethische kwesties.
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want je hebt geen atheïstische tegenstanders van abortus, bijvoorbeeld?
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch volstrekt belachelijk? De "waarom"-vraag is enkel persoonlijk, iets dat naar buiten komt door ideologie, wetenschappelijke argumenten, en dergelijke meer. En wat bedoel je met "er valt beter mee te discussiëren"? Op het einde telt toch enkel dat ze "nee" tegen abortus zeggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat om de simpele rede dat er een andere gedachtegang achter zit. Ook zijn gelovige die tegen abortus zijn vaak veel meer vastgeroest, en staan niet open voor argumenten van mensen die pro/neutraal tegenover abortus staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voor abortus. Zelfs post-nataal. Ik wil er graag over discuteren. Maar of ik dat nu doe met een religieuze nut-cracker of met iemand die wel abortus steunt maar dan "enkel het eerste trimester, want daarna lijkt het toch wel op een klein kindje" maakt mij toch bitter weinig uit? Gevoelszaken zijn niet meer dan dat: gevoelszaken. Om dezelfde reden dan dat iemand communist wordt omdat hij in extreme armoede opgroeide, kan iemand tegen abortus zijn omdat hij dat zo in de Bijbel begrepen heeft. Geen van beide is "leuke bediscuteerbaarder" tenzij je zelf gevoel voor armoede of voor religie hebt. De enige reden waarom jij dus minder graag met een sterk gelovige katholiek debatteert, is omdat jij absoluut geen ruimte ziet voor het katholicisme. Dat is jouw goed recht, maar gebruik het dan misschien niet als waardeoordeel?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelovige die tegen abortus zijn, zijn daarentegen erg vastgeroest in hun argumenten/mening. Dat is nogmaals mijn ervaring, er is geen wetenschappelijk onderzoek over geweest ofzo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is zelfmoord en late abortus van gehandicapte vruchten een moeilijkere zaak. |
|
![]() |
![]() |