Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 20:53   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dus wie voor onze formele taal de term Nederlands gebruikt is een "Groot-Nederlander"?

Da's best leuk!

Wie in deze tijd nog steeds met de term "Vlaams" zit te zemelen is eigenlijk een oubollige knol. Een provinciaal ingestelde Bokrijk-figuur.
U bent duidelijk geen vlaming. En zeker geen echte.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:56   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het stoort verschrikkelijk hé?

Goed.
Ja het stoort mij. En geen klein beetje. Ik vind het zeer erg dat op dat punt sommige Vlamingen zo dom kunnen zijn. Zeker in vergelijking met de Walen.

Waarom jij dat goed vindt ontgaat mij.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:57   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij is een bejaarde Joodse Nederlander.
Het gerucht loopt dat hij in zijn jeugd nog Spinoza heeft gezien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:58   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben geen "vlaming" met een kleine "v". Zoveel zelfrespect heb ik nog wel. Wat u bent, daar zullen we maar best over zwijgen veronderstel ik?
Oud 13 maart 2013, 20:59   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Derde jeugd is ook jeugd.

Neem een voorbeeld aan de nieuwe Paus (met hoofdletter, uit respect).
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:59   #86
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
.... Als ik met vakantie in het buitenland ben, zeg ik wel dat ik Belg ben aangezien ik dan met vakantie ben en ik niet mijn tijd met politiek wil verliezen. .....

Frankrijk dus.

Avontuurlijk ingesteld....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:01   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou wel een hele eer geweest zijn. Alhoewel ik zijn visie op het Judaïsme niet volg.
Oud 13 maart 2013, 21:03   #88
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja het stoort mij. En geen klein beetje. Ik vind het zeer erg dat op dat punt sommige Vlamingen zo dom kunnen zijn. Zeker in vergelijking met de Walen.

Waarom jij dat goed vindt ontgaat mij.
u bent een zuur en gefrustreerd individu met een minachting voor de vlamingen,een betere promotie voor de verenigde nederlanden kan men niet indenken

Laatst gewijzigd door Nvalid : 13 maart 2013 om 21:04.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:05   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Frankrijk dus.

Ik heb andere landen dan Frankrijk bezocht, hoor.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:08   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
u bent een zuur en gefrustreerd individu met een minachting voor de vlamingen,een betere promotie voor de verenigde nederlanden kan men niet indenken
Leer eerst eens fatsoenlijk Nederlands. Want het correct schrijven kun je alvast niet. En vermits u vindt dat ik "zuur en gefrustreerd" ben omdat ik wens dat onze taal Nederlands wordt genoemd, mag ik eruit besluiten dat u evenmin in staat bent om Nederlands correct te spreken.

Laatst gewijzigd door quercus : 13 maart 2013 om 21:09.
Oud 13 maart 2013, 21:08   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Frankrijk dus.

Sommige mensen hebben nu eenmaal geen boodschap aan wat overjaarse pubers met halfblote bilspleet avontuurlijk vinden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 00:50   #92
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over het gevoel die ze hebben maar over de onverschilligheid tegenover de Vlaamse gevoeligheden. In Vlaanderen voel ik een zeker verwerp/afkeer van meer en meer Vlamingen tegenover de Franstaligen maar ik merk tegelijkertijd dat de Franstaligen daarmee helemaal geen rekening nemen. "Hebben ze Franstaligen niet graag, is dit hun probleem en niet het ons" is de boodschap. Franstaligen bezoeken Vlaanderen zoals ze steden van Frankrijk, Italië, Spanje, enz.....bezoeken zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hen denken. En ik denk dat dit meer en meer Vlamingen stoort. Er zijn zeker en vast Vlamingen die in hun hoofd denken "Maar wat komen Franstaligen nog in Vlaanderen doen?" maar ze zeggen niets.
deze post is- zoals elke post van jou naast de kwestie.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 08:30   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is dat, een echte Vlaming?
Oud 14 maart 2013, 08:31   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We voelen ons inderdaad dichterbij de Fransen vanwege de cultuur, de taal en we kijken heel veel naar de Franse media. Als ik met vakantie in het buitenland ben, zeg ik wel dat ik Belg ben aangezien ik dan met vakantie ben en ik niet mijn tijd met politiek wil verliezen. Ik heb iets anders te doen als ik met vakantie ben.
maar waarom willen jullie nog met de Nederlandstaligen of Vlamingen zoals je zelf wilt, in 1 land wonen???
Oud 14 maart 2013, 08:32   #95
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar waarom willen jullie nog met de Nederlandstaligen of Vlamingen zoals je zelf wilt, in 1 land wonen???
Waarom niet?
Oud 14 maart 2013, 08:37   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom niet?
- geen enkele Franstalige interesseert zich wat er in Vlaanderen gebeurt. Zie naar het ACW-debacle, in Franstalig België is dat de eerste keer dat ze van dat drieletterwoord gehoord hebben, laat staan dat ze wisten dat dit een bedreiging kon zijn voor de CD&V.
- nauwelijks interesse voor de cultuur in Vlaanderen, laat staan de Nederlandstalige cultuur. Zelfs de officiële taal van Vlaanderen laat hun koud, naast wat idealisten die hun kinderen naar het immersieonderwijs sturen, is er in Wallonië geen interesse voor het Nederlands. Terecht trouwens, we hebben met elkaar niets te maken, maar geef dat dan ook toe.
- ze leven totaal in de Franse cultuur, kennen véél meer van de Franse politiek dan de Belgische, laat staan de Vlaamse.
Oud 14 maart 2013, 11:16   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- geen enkele Franstalige interesseert zich wat er in Vlaanderen gebeurt. Zie naar het ACW-debacle, in Franstalig België is dat de eerste keer dat ze van dat drieletterwoord gehoord hebben, laat staan dat ze wisten dat dit een bedreiging kon zijn voor de CD&V.
- nauwelijks interesse voor de cultuur in Vlaanderen, laat staan de Nederlandstalige cultuur. Zelfs de officiële taal van Vlaanderen laat hun koud, naast wat idealisten die hun kinderen naar het immersieonderwijs sturen, is er in Wallonië geen interesse voor het Nederlands. Terecht trouwens, we hebben met elkaar niets te maken, maar geef dat dan ook toe.
- ze leven totaal in de Franse cultuur, kennen véél meer van de Franse politiek dan de Belgische, laat staan de Vlaamse.
Keurig verwoord. De voor de hand liggende conclusie is dat, wat de Belgische Francofonen betreft, de enige relevantie van Vlaanderen en de Vlamingen bestaat in het bijpassen van hun financiële tekorten. Zij leven boven hun stand en wij moeten maar het supplement betalen. Au nom de la solidarité et de l'unité de la patrie.
Oud 14 maart 2013, 11:26   #98
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Veel Vlamingen zijn eveneens onverschillig tegenover wat er in Wallonië gebeurt. We weten even weinig van hen als zij over ons. Geen enkele reden om nog geld over te hevelen dus.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 15:00   #99
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*. In feite is het absurd dat ze zogezegd pro-Belgisch zijn terwijl ze helemaal niets ophebben met Vlaanderen. In realiteit zijn ze natuurlijk in de eerste plaats voor hun geïdealiseerde versie van Franstalig België. Vlaanderen is nodig als complementair gedeelte (want die Vlaamse steden zijn ook zo mooi, nietwaar), maar ze moeten wel hun plaats kennen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 15:16   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Veel Vlamingen zijn eveneens onverschillig tegenover wat er in Wallonië gebeurt. We weten even weinig van hen als zij over ons. Geen enkele reden om nog geld over te hevelen dus.
En dat is gewoon de normale gang van zaken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be