![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je voorbeeld alvast wél aangeeft is dat bestuurlijke onafhankelijkheid volstaat om van een confederatie te spreken. Althans, ik veronderstel dat er nog geen bouwonderneming ook staatkundige onafhankelijkheid heeft uitgeroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat hem ook om de specifieke context. BDW deed die uitspraak nadat alle andere partijen probeerden het zo voor te stellen alsof BDW het land onmiddellijk wou opblazen. Het zijn de uitspraken van de andere partijen die bestempeld worden als bangmakerij. U leest duidelijk enkel wat u wilt lezen. Uw interpretatie is uit de context gerukt, éénzijdig en compleet negatief. U zoekt gewoon een stok om een hond mee te slaan. Dacht u nu werkelijk dat niemand zich de context zou herinneren? Tevens, de "onafhankelijkheid" waar de klassieke partijen van spreken en de definitie volgens N-VA zijn zeer verschillend. De bedoeling is nog altijd om stapsgewijs tot een staat te komen die op zichzelf kan staan, volledig stabiel. Als je de klassieke partijen mag geloven, gaat N-VA gewoon Wallonië buiten schoppen en daarmee is dan de kous af. Dit is fout. Dit is een beeld dat de klassieke partijen geschapen hebben. Niet gewoon van de N-VA, maar van het concept van separatisme in het algemeen. Dat dit beeld na zoveel jaar nog altijd geloofd word door zoveel mensen, is een slechte zaak. De klassieke partijen hebben geen recht van spreken over het programma van de N-VA. De N-VA zal zijn programma uitvoeren zoals het dat zelf van plan is. Niet zoals de angsten van de klassieke partijen dat voorschrijven.
Laatst gewijzigd door Nexer : 20 maart 2013 om 07:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We gaan scheiden, maar ik hou het huis en de inboedel.
Jij zorgt voor het kind, want ik heb daar geen tijd voor. Ja, maar dan kan ik toch niet voor het kind zorgen. Dan plaatsen we dat wel onder voogdij. Ja maar jong zo werkt het niet, ik moet de helft van het huis en de inboedel en dan nog de helft van de auto. Ja dat gaat niet, hoe moet ik dan gaan werken? En ik dan? Etc. Ja, maar we scheiden nu en dan zien we later wel of we misschien toch terug gaan samenwonen als het te duur is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooi. De foto van de ernstig kijkende Geert Bourgeois uit het artikel van De Standaard prominent op de affiche, met daaronder deze heldere slogan. Laatst gewijzigd door peter1962 : 20 maart 2013 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vermoedelijk niet, want ik denk niet dat je dit anders zo hard zou willen nuanceren. Het interview was glashelder op een aantal kernpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Te zot om om te reageren.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2013 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij zegt dat zelfbestuur niet kan zonder dat je ook volgens het staatsrecht een volledig onafhankelijke natie bent, wel dan ben je gewoon verkeerd en dan moeten we daar verder niets over zeggen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Of ga je ernstig beweren dat begrippen als "bestuurlijke autonomie", "onafhankelijkheid" en "confederalisme" allemaal hetzelfde betekenen? ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 20 maart 2013 om 13:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Elke scheiding van een land is kunstmatig (i.e. niet door de natuur of door God gewild).
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal nog even: Citaat:
Wikipedia: Politiek/staatsrechtelijk is autonomie de onafhankelijkheid van een staat/regio/gebied/volk van een grotere staat; dit staat er los van of er ook een afscheiding plaats vindt. Het heet ook wel zelfbestuur. De Van Dale au·to·no·mie (de; v) 1 zelfbestuur 2 zelfstandigheid Dictionary.com au·ton·o·my [aw-ton-uh-mee] noun, plural au·ton·o·mies. 1. independence or freedom, as of the will or one's actions: the autonomy of the individual. 2. the state or condition of having independence or freedom, or of being autonomous; self-government, or the right of self-government: The rebels demanded autonomy from Spain. 3. a self-governing community. Wiktionary.com autonomy (plural autonomies) 1. Self-government; freedom to act or function independently. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gangbare definitie is hier in België dat het een politiek zeverwoord is verworden. Je kan dan hoogstens spreken van een confederaal model. Zelfs dit vind ik een politiek zeverwoord. Je kan slechts spreken over confederale aspecten als de soevereiniteit bij de leden ligt. Europa heeft confederale aspecten. Volg de actualiteit omtrent Cyprus. Daar komen die confederale aspecten duidelijk tot uiting.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() A propos, heb je ondertussen al een bewijs gevonden voor uw bewering dat autonomie een synoniem is voor confederalisme... Want daar hoor ik u om de één of andere reden niet meer over... Laatst gewijzigd door Geert C : 20 maart 2013 om 14:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Pittig detail daarbij ... welk ander land gaat Vlaanderen als staat erkennen ?
![]() |
#98 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de deelstaten autonoom zijn (en dus bestuurlijk onafhankelijk), maar binnen hetzelfde land (en dus niet staatkundig onafhankelijk), dan spreken we over een confederatie. Je kan ook een confederatie hebben tussen onafhankelijke landen, maar dat is geen nodige voorwaarde, enkel de bestuurlijke autonomie van de entiteiten. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of jij bent het die hier een beetje aan het lullen bent. Dat kan misschien ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
En kom nu alsjeblieft niet beweren dat de Duitse en Zwitserse deelstaten niet autonoom of "bestuurlijk onafhankelijk" zijn omdat zij niet zelf bepalen welke de bevoegdheden van het federale niveau zijn... Want als je dat als een voorwaarde voor "autonomie" beschouwt, dan is er van de vele autonome gebieden die deze wereld telt waarschijnlijk geen enkel die aan jouw definitie van "autonomie" voldoet. ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |