![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag dat natuurlijk - er is daar niets verborgen aan, hoe sneller het gebeurd hoe sneller Vlaanderen een echte sociale zekerheid kan uitbouwen voor de Vlaming die het nodig heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast ben ik er het helemaal mee eens dat de sociale zekerheid te zwaar belast is. Er moet dringend vereenvouding komen en het systeem terug brengen naar 3 kerntaken: vervangingsinkomen bij werkloosheid vervangingsinkomen bij ziekte of invaliditeit pensioen Al de rest: kinderbijslag, tijdskrediet of loopbaanonderbreking, ... mag voor mij eens grondig herbekeken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Schuld "...Het grote woord. " Het is allemaal de doppers hun schuld ". Hoe dom kan men niet zijn. Dat is zoals zeggen dat het de schuld van de weerman is als het slecht weer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() " alfa voelt dat de doppers profiteurs zijn, DUS wij schaffen de dop af. bravo alfa " ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben er nog zo gekend, en die zijn mislukt in hun opzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rand Brussel, meteen, +/-2500€, van arbeiders tot middenkader
Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2013 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, mocht ik aan het roer zitten het schip zou een andere koers varen, een rechtvaardige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een omtrek van twee huizen naast dat van men ouders wonen er: 1) 4 gepensioneerden Daarvan hebben er drie een volledige loopbaan. Deze gun ik hun pensioen ze hebben er hard genoeg voor gewerkt. 1 die zeer vroeg men pensioen kunnen gaan is en daardoor naast zijn pensioen nog een mooi zwart centje kan bijverdienen. Ook neemt deze een eeuwige werkloze mee om in het zwart te kunnen gaan werken. 2) 3 werklozen Eén iemand die onlangs zonder werk gevallen is maar er niet aan denkt ander te zoeken (haar eigen woorden) 2 mannen die reeds van rond hun veertigste werkloos zijn, nadien naast hun werkloosheidsuitkering hebben bijgeklust in het zwart. 3) In de familie zijn er verscheidene werklozen. Als ik hen met argumenten probeer uit te leggen dat het systeem niet kan werken als iedereen denkt dat ze na 20 jaar werken reeds genoeg hebben bijgedragen, dan worden ze kwaad. Gelukkig ken ik ook een paar werklozen die het niet kunnen verdragen zonder werk te zitten. Gedumpte fabrieksarbeiders? Wil jij een onrendabel bedrijf blijven runnen? Onlangs in het nieuws: audi geeft bonus van x euro,.... dat type berichten zijn in uw ogen normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen je moet er niet in meestappen de overheid zal het moeten doorvoeren omdat ze niet anders kunnen. Als men dit echter op die manier moet invoeren is het reeds te laat en zullen velen die het ECHT nodig hebben ook uit de boot vallen. Als je een paar woorden uit men tekst moet halen om volledig men betoog in het belachelijke te trekken dan ben je niet goed bezig. Als pleiten voor hervorming van de sociale zekerheid direct staat voor associaal zijn dan is het zo. Kom achteraf aub niet klagen (zoals er hier een aantal op dit forum doen) dat ze uit de boot gevallen zijn. De meesten onder hen verdedigen immers het huidige systeem. |
|
![]() |
![]() |