Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2013, 01:07   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ah ja: zij arm, iedereen arm.

Dat is nu eens de Vlaamse solidariteit zie...
Waren al die zwartwerkers die nooit een cent hebben afgedragen aan de sociale zekerheid, toen solidair?

Waarom moeten wij dat dan nu zijn?

Laatst gewijzigd door Garry : 12 april 2013 om 01:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 07:06   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waren al die zwartwerkers die nooit een cent hebben afgedragen aan de sociale zekerheid, toen solidair?

Waarom moeten wij dat dan nu zijn?
Het gaat hier over de nijd tegenover ambtenaren en hun pensioen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 08:00   #83
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over de nijd tegenover ambtenaren en hun pensioen.
Troost U, binnenkort is het krediet op, dan zal het gedaan zijn met die nijd.
Oud 12 april 2013, 08:05   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Troost U, binnenkort is het krediet op, dan zal het gedaan zijn met die nijd.
Jaja, dat verhaal lees ik hier al een aantal jaren...
Oud 12 april 2013, 08:37   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Of dat dikke zever is of niet, het stond in het contract. Net als dat in een contract in de privé bijv. staat dat er een bedrijfswagen wordt gegeven. Als dat later dikke zover wordt gevonden, dan wordt dat misschien onderhandeld en een ander contract getekend, maar niet, nooit ofte nimmer met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt. Dat is hier de kwestie.
Dat de pensioenen kunnen afgetopt worden of in de toekomst verminderd/verander, dat valt dan te onderhandelen, maar dat zal dan niet zijn omdat dat 'dikke zever' is, maar omdat dat een algemene maatregel zal moeten zijn maar met inachtname van de 'verworven rechten'. Met dit laatste wil ik zeggen dat die verworven rechten eerst in rekening moeten worden gebracht en dat die vermindering dan op de pensioenen met die rechten zullen moeten berekend.....als je begrijpt wat ik bedoel ?
ja mannekes, de wetten veranderen heledagen, waarom zou je dat niet veranderen ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 08:40   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja mannekes, de wetten veranderen heledagen, waarom zou je dat niet veranderen ??
Omdat dit economisch zeer nefaste gevolgen zou hebben:
Als het heel het gepensioneerde ambtenarenkorps zich financieel bedreigd voelt en de vinger op de knip zet, zie ik een hoop miserie ontstaan.
Oud 12 april 2013, 10:25   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals, maar eens anders gezegd:

als we de belgicistische-PS-toer op blijven gaan, dan vrees ik dat de factuur gaat oplopen en dat we allemaal harder gaan bloeden dan nodig; maar lang niet dood gaan of failliet.

als we de staat iets beter kunnen organiseren, als we de financiële stromen onder controle kunnen krijgen, als we de arbeidsmarkt tot en met de pensioenleeftijd op orde kunnen stellen, als we het ambtenarenkorps eindelijk eens kunnen moderniseren - en dat komt eigenlijk er op neer dat we een zelfstandig Vlaanderen in Europa krijgen -,
dan blijf ik fundamenteel optimist.
Om een en ander terug gezond te maken, met uitzicht op duurzame beterheid, zal ik nooit ofte nooit meer dan 5 procent van mijn pensioen moeten inleveren.

Stop dus maar met jullie pogingen om me bang te maken, en concentreer jullie op de weg naar de oplossingen: afspraak in mei van 2014.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 10:32   #88
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

als we de belgicistische-PS-toer op blijven gaan, dan vrees ik dat de factuur gaat oplopen en dat we allemaal harder gaan bloeden dan nodig; maar lang niet dood gaan of failliet.

als we de staat iets beter kunnen organiseren, als we de financiële stromen onder controle kunnen krijgen, als we de arbeidsmarkt tot en met de pensioenleeftijd op orde kunnen stellen, als we het ambtenarenkorps eindelijk eens kunnen moderniseren - en dat komt eigenlijk er op neer dat we een zelfstandig Vlaanderen in Europa krijgen -,
Om een en ander terug gezond te maken, met uitzicht op duurzame beterheid, zal ik nooit ofte nooit meer dan 5 procent van mijn pensioen moeten inleveren.

Stop dus maar met jullie pogingen om me bang te maken, en concentreer jullie op de weg naar de oplossingen: afspraak in mei van 2014.

.
En als mijn grootvader 4 wielen onder had, was het een oude Ford T model.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 10:32   #89
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Jij zou willen dat de transfertgelden na 2014 gebruikt worden om de pensioenen te financieren?
Oud 12 april 2013, 10:53   #90
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Je vergeet een ding in al je zekerheid Schoof, Europa zegt....
De Griekse ambtenaren waren ook zeker. Maar die intussen niet gestorven zijn weten wel beter.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:05   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het heel het gepensioneerde ambtenarenkorps zich financieel bedreigd voelt en de vinger op de knip zet, zie ik een hoop miserie ontstaan.
kijk als een ambtenaar die 5000euro krijgt 2500euro krijgt dan zou ik niet weten dat er economisch gevaarlijk is dat het spaarquotum die aanstaatskant geleend wordt daalt ?

ten tweede, als diezelfde ambtenaar zich geroepen voelt om zijn egoistisch eigenbelang te laten primeren dan zit hij echt niet op zijn plaats;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:25   #92
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Jaja, dat verhaal lees ik hier al een aantal jaren...
Er is nochtans de laatste tijd meer en meer anecdotisch bewijs dat het krediet op is.
Oud 12 april 2013, 11:27   #93
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Ze zouden eens kunnen gaan staken, en waar staan we dan
Oud 12 april 2013, 11:34   #94
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je vergeet een ding in al je zekerheid Schoof, Europa zegt....
De Griekse ambtenaren waren ook zeker. Maar die intussen niet gestorven zijn weten wel beter.
Rede van ontstaan van enorme schulden in Griekenland is. Om Griekenland democratisch te krijgen. De militairen van de macht weg te halen.

Werden die militairen vereerd met ambtenaren plaatskes. Met de belofte dat die zeeeer wel onderhouden gingen worden om de politieke klasse te vriend te houden.

Deze basis en het daaruit voortvloeiende algemeen parasitisme heeft het geld opgesoupeerd. Met het gevolg dat Griekenland om te kunnen voldoen aan de parasieten steeds meer ging lenen.

Met het gevolg dat nu de al gehele bevolking gestraft word.

En als ze hier zo verder doen staat ons dat ook te wachten.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:42   #95
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
We snappen het allemaal, maar je geeft zelf aan dat er van uitgesteld loon nu niks meer aan is. Hoe zit het trouwens met het uitgesteld werk ? ... grapje ik kon het laten, tis sterker dan mezelf.
Ja, en ? Ik zet er toch ook bij dat ik vind dat er al kweeniehoelang geleden een eind moest zijn gekomen aan dat stelsel....dus vanaf de tijd dat de lonen in de ambtenarij en de privé elkaar zo dicht naderden dat er daarvoor geen reden meer was?
Maar de beginposter wil echter dat dit stelsel ook afgeschaft wordt voor diegenen die wèl degelijk daar recht op hadden....dus 'met terugwerkende kracht'..... En daar ga ik niet mee akkoord.
Laat ik dan misschien nog iets anders 'in de groep gooien'.... :
14e maand ? Dubbel vakantiegeld ? Maaltijdcheques ? Bedrijfswagen ? Groepsverzekering ? Enz..... Ik, federale ambtenaar, kan daar niet van genieten....maar hoor je mij klagen dat dat niet rechtvaardig is dat die van de privé (of andere ambtenaren) dat hebben en ik niet ????
Wat het uitgesteld werk betreft, dat ligt er nog altijd uitgeteld bij...
Oud 12 april 2013, 11:50   #96
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De staat betaald de pensioenbijdragen van z'n ambtenaren aan zichzelf maar bewaard het niet voor dit doel, het is niet aanwezig dus niet betaald.
Ik betaal wèl voor 'het' pensioen.
Indien ik daarvoor niet zou betalen, dan zou ik netto dat bedrag meer op mijn rekening krijgen. Of mijn 'baas' dat nu stort, of ikzelf, dat heeft geen enkel belang...moest het niet betaald worden kreeg ik netto meer.
Wat de staat daar mee doet, heeft daar tenandere niets mee te maken. ALs ik iets betaal aan X, dan heeft het feit of die dit of dat daarmee doet, niks van invloed op het feit dat ik dat bedrag heb betaald.....
Heeft men in de privé soms een andere soort wiskunde ?
http://www.wedden.fgov.be/calcul/sal...ut/FOP_FPS.htm

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 12 april 2013 om 11:52.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:54   #97
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, inderdaad, wetten veranderen....maar met terugwerkende kracht ? (in mijn geval zo'n 35 jaar)
Oud 12 april 2013, 11:59   #98
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ze zouden eens kunnen gaan staken, en waar staan we dan
Misschien eens nagaan wie allemaal eigenlijk ambtenaar is. Ik heb de indruk dat er veel zijn hier die eigenlijk niet zo goed weten dat niet enkel de 'pennelikker' ambtenaar is.....
En om maar 1 iets op te noemen dat zou frustraties opleveren moesten alle ambtenaren eens 'deftig' staken : geen pensioenuitbetaling
Oud 12 april 2013, 12:03   #99
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Rede van ontstaan van enorme schulden in Griekenland is. Om Griekenland democratisch te krijgen. De militairen van de macht weg te halen.
Werden die militairen vereerd met ambtenaren plaatskes. Met de belofte dat die zeeeer wel onderhouden gingen worden om de politieke klasse te vriend te houden.
Deze basis en het daaruit voortvloeiende algemeen parasitisme heeft het geld opgesoupeerd. Met het gevolg dat Griekenland om te kunnen voldoen aan de parasieten steeds meer ging lenen.
Met het gevolg dat nu de al gehele bevolking gestraft word.
En als ze hier zo verder doen staat ons dat ook te wachten.
1/ Zoek maar zelf op hoeveel ambtenaren op de 5 er nu nog worden vervangen.
2/ Uit eigen ervaring : een recent examen voor de recrutering van een bepaalde categorie federale ambtenaren. +/- 600 inschrijvingen; +/- 400 aanwezigen op het examen; iets over de 200 geslaagden.
Ja, net zoals in Griekenland wordt inderdaad iedereen hier zomaar aanvaard als ambtenaar
Oud 12 april 2013, 12:12   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nochtans de laatste tijd meer en meer anecdotisch bewijs dat het krediet op is.
Krediet op??
Het is nog nooit zo goedkoop lenen geweest als nu!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be