Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2013, 08:00   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En hoe raak ik aan het dchtstbijzijnde, 35km, metrostation? De dag dat de km-heffing er komt zeg ik mijn job op en ga ik stempelen.
Hoe ga je dan al je belasting betalen? De uitkeringtrekkers kunnen niet jarenlang wachten he.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 08:51   #82
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoe ga je dan al je belasting betalen? De uitkeringtrekkers kunnen niet jarenlang wachten he.
Tja, op de jaren dat ik al werk, nog nooit gestempeld, heb ik al snel zo een 500.000€ aan rechtstreekse afhoudingen op mijn loon bijgedragen, los van alle aankopen waar btw of een andere vorm van staatssponsoring op betaald is. 't zal al voldoende zijn om ook eens wat van het systeem terug te krijgen zeker?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 08:52   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is inderdaad een groot drama. Zeker als je weet dat er aan het begin van de 20 ste eeuw in de Verenigde Staten evenveel wagens op elektriciteit rondreden dan op brandstof. De opkomende oliemaatschappijen hebben echter de patenten van deze wagens opgekocht, om ze vervolgens in goed afgeschermde kluizen bijna een eeuw te laten verrotten. Hoog tijd voor een inhaalbeweging !
Uitermate kwatch.

Het is een feit dat de eerste wagen die de 100km/u overschreed een electrische wagen was. Die gebruikte een seriegewonden motor en loodaccu's.
Bereik van dat loodzware kreng was een paar kilometer, met 1 bestuurder, geen vracht en nagenoeg niks van bescherming, noch tegen weer, noch tegen ongevallen.

Op dit moment is de accutechnologie 5 keer beter. Wat per volume en massa nog een factor 20 onder de energiecapaciteit van een brandstoftank zit. En niet omdat men geen betere accu's wil ontwikkelen, maar omdat chemische accu's nu eenmaal bepaalde limieten hebben. Lithium polymeer is het beste wat commercieel maakbaar is. Of je moet combinaties gaan gebruiken. Plutoniumbatterijen met LiPo bufferaccu. Dan kan je oude kernwapens gaan recycleren voor transport.
Oud 18 april 2013, 08:53   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neem toch gewoon de metro zoals ik.

Een auto heb ik voor niets nodig.
Handig in een stad zonder metro.
Oud 18 april 2013, 09:02   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ik kan daar volledig in meegaan. Maar wat met bijv. iemand die als lasser werkzaam is bij een bedrijf op ca. 35km. van zijn woonplaats?

Het OV zou een oplossing kunnen bieden en dat doet het ook. Maar niet altijd en overal. Nachtshifts. Bus die deel van ander traject meeneemt waardoor de persoon misschien niet op tijd aankomt, etc...
Da's een prachtvoorbeeld. Nu een nachtshift, die heeft geluk eigenlijk. In veel gevallen kunnen die opkomen met de laatste bus, en naar huis gaan met de eerste. Maar dat wil wel zeggen dat de vroege en late shift 1 deel van het verhaal missen.

Maar effe voor de OV liefhebbers hier. ik heb 2 "bruikbare" bushaltes genomen.
Vertrek. Vilvoorde , AZ Portaels. Belangrijke bushalte van verschillende lijnen.
Aankomst. Meise Potaarde.

Gewenste aankomsttijd. Rond 5U30.

Wanneer moet de reiziger aan het bushokje AZ Portaels staan?
Oud 18 april 2013, 09:33   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op dit moment is de accutechnologie 5 keer beter. Wat per volume en massa nog een factor 20 onder de energiecapaciteit van een brandstoftank zit. En niet omdat men geen betere accu's wil ontwikkelen, maar omdat chemische accu's nu eenmaal bepaalde limieten hebben. Lithium polymeer is het beste wat commercieel maakbaar is. Of je moet combinaties gaan gebruiken. Plutoniumbatterijen met LiPo bufferaccu. Dan kan je oude kernwapens gaan recycleren voor transport.
Al van deze 400 Wh/kg http://enviasystems.com/announcement/ nog gehoord ? (prototype feb 2012)

via
Citaat:
http://www.goingelectric.de/2012/02/...ietechnologie/
400 Wh/kg – Durchbruch in der Batterietechnologie ?
De kritiek is toch redelijk optimistisch als je de link leest, General Motors zou er alvast in investeren en spreekt van 300 km binnen 4 jaar voor een betaalbare E-auto... :

Citaat:
http://www.goingelectric.de/2012/08/...e-in-4-jahren/

Derzeit scheinen sich Firmen und Studien gegenseitig bei den prognostizierten Reichweiten und Preisen über- bzw. unterbieten zu wollen. Erst vor kurzem kündigte Carlos Ghosn (Nissan-Renault) bis 2020 ein Elektroauto zum Preis eines VW Golfs an. McKinsey erwartet, dass die Preise für Batterie um 70 Prozent fallen werden und gleichzeitig die Energiedichte um 40 % steigen wird bis 2020.

Die Zukunft sieht also vielleicht doch nicht ganz so düster aus wie im dritten Fortschrittsbericht der Nationalen Plattform Elektromobilität dargestellt.

Citaat:

5. Conclusions

5.1 One of the highest energy cells used in consumer applications is the NCR18650A manufactured by Panasonic, which can be used as a comparative asset to the Envia cells. The NCR18650A cell specification claims 3100 mAh capacity, 3.6 V average and weighs 45.5 grams. The calculated energy density of this comparative cell would be approximately 245 Wh/Kg.

5.2 The test results from the prototype cells tested at Crane were in line with the results obtained from the manufacturer. The claims of 400 Wh/Kg were substantiated through the cycling tests performed at Crane. This is a 160% energy density increase over the industry standard indicated in paragraph 5.1.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2013 om 09:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 10:07   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan daar volledig in meegaan. Maar wat met bijv. iemand die als lasser werkzaam is bij een bedrijf op ca. 35km. van zijn woonplaats?

Het OV zou een oplossing kunnen bieden en dat doet het ook. Maar niet altijd en overal. Nachtshifts. Bus die deel van ander traject meeneemt waardoor de persoon misschien niet op tijd aankomt, etc...
Inderdaad.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 10:24   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik nu ook niet beweren. In een grootstad is een auto soms echt een last. Je zou hem bij wijze van spreken midden op de weg parkeren en achterlaten. Vb. aan de verkeerslichten.

Maar dan krijg je waarschijnlijk een Gas-boete aangesmeerd.
De nagel op de kop. En het is erger dan een Gas-boete hé. Dan kun je te voet naar de wegsleepgarage stappen (uiteraard plaatsen ze die garages buiten de stad, op plaatsen die moeilijk toegankelijk zijn met het OV), daar de papieren van het voertuig gaan halen, weer naar het politiekantoor trekken, daar allerlei stempels en dassen en formulieren gaan ophalen, dan terug komen, dan allerlei wegsleep- en bewaringskosten betalen, en dan krijg je eventueel je auto terug.

En wie niet in een grootstad woont, maar vanuit zijn of haar verkavelingswijk pendelt, brengt een groot deel van zijn of haar leven in de file door.

Al die miserie kan men vermijden door de auto in de garage te laten en het OV te nemen. Daar kan men bovendien zaken lezen, waardoor men minder ongefundeerde meningen op politics.be spuit.

Maar blijkbaar vinden de andersbegaafden uren in de file staan het toppunt van zelfontplooiing.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 april 2013, 10:25   #89
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik nu ook niet beweren. In een grootstad is een auto soms echt een last. Je zou hem bij wijze van spreken midden op de weg parkeren en achterlaten. Vb. aan de verkeerslichten.

Maar dan krijg je waarschijnlijk een Gas-boete aangesmeerd.
De nagel op de kop. En het is erger dan een Gas-boete hé. Dan kun je te voet naar de wegsleepgarage stappen (uiteraard plaatsen ze die garages buiten de stad, op plaatsen die moeilijk toegankelijk zijn met het OV), daar de papieren van het voertuig gaan halen, weer naar het politiekantoor trekken, daar allerlei stempels en dassen en formulieren gaan ophalen, dan terug komen, dan allerlei wegsleep- en bewaringskosten betalen, en dan krijg je eventueel je auto terug.

En wie niet in een grootstad woont, maar vanuit zijn of haar verkavelingswijk pendelt, brengt een groot deel van zijn of haar leven in de file door.

Al die miserie kan men vermijden door de auto in de garage te laten en het OV te nemen. Daar kan men bovendien zaken lezen, waardoor men minder ongefundeerde meningen op politics.be spuit.

Maar blijkbaar vinden de andersbegaafden uren in de file staan het toppunt van zelfontplooiing.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2013, 10:37   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar moet in de dagelijkse file staan (BE heeft nu eenmaal bepaalde (soms recordfiles) voor een minderheid) nog altijd veel overtuigender zijn als de enorme OV-luxe en -comfort en vooral hun snelheid en flexibiliteit in alle weersomstandigheden, en het OV staat natuurlijk nooit in de file.

Liever dezelfde tijd in de file te verprutsen (en elke dag hopen op een kortere file) als steeds de gekende dezelfde tijd in een bus te verprutsen ofzo ? (ik gis als leek maar)

In auto´s kan men (als passagier ook niet lezen) en eigen muziek luisteren dat gaat echt niet !

Persoonlijk ben ik een van de heel vele gelukkigen die nooit files naar zijn werk heeft gehad (dus ik kan er niet van meespreken). Maar niet iedereen kan zomaar verhuizen - zelfs bouwen - naar de omgeving van zijn (dan ook vast) werk.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2013 om 10:51.
Oud 18 april 2013, 10:46   #91
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs andersbegaafden weten dat het OV in veel gevallen geen werkbaar alternatief biedt. Misschien begint zelfontplooiing wel bij het niet projecteren van de eigen gelukssituatie op de rest?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 10:50   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zelfs andersbegaafden weten dat het OV in veel gevallen geen werkbaar alternatief biedt. Misschien begint zelfontplooiing wel bij het niet projecteren van de eigen gelukssituatie op de rest?
²
Oud 18 april 2013, 14:41   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Al van deze 400 Wh/kg http://enviasystems.com/announcement/ nog gehoord ? (prototype feb 2012)

via
De kritiek is toch redelijk optimistisch als je de link leest, General Motors zou er alvast in investeren en spreekt van 300 km binnen 4 jaar voor een betaalbare E-auto... :
400wh per kilo. Niet slecht,
Yep, ik heb er van gehoord, en heb me eigenlijk vergist.
maar 1 kg benzine is 13138.89 wh per kilo. da's "maar 32 keer" meer. Dus sorry van die factor 200.
(Dat was het getalleke van de loodaccu.)
En zelfs al rekenen we de veel hogere efficientie van een electromotor er bij in, heeft een benzinetank nog steeds een factor 10 betere waardes, en dan spreken we nog niet over de reële kostprijs van de tank en inhoud of de vlottere hervulbaarheid.
Oud 18 april 2013, 17:08   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
400wh per kilo. Niet slecht,
Yep, ik heb er van gehoord, en heb me eigenlijk vergist.
maar 1 kg benzine is 13138.89 wh per kilo. da's "maar 32 keer" meer. Dus sorry van die factor 200.
(Dat was het getalleke van de loodaccu.)
En zelfs al rekenen we de veel hogere efficientie van een electromotor er bij in, heeft een benzinetank nog steeds een factor 10 betere waardes, en dan spreken we nog niet over de reële kostprijs van de tank en inhoud of de vlottere hervulbaarheid.
Logisch... maar tegen 2020 verwacht ik toch iets degelijks in de praktijk als ze naar 560 Wh/kg gaan (400 Wh/kg + 40 %) en vooral als de accu´s 70 % goedkoper gaan zijn.

Citaat:
Envia System selbst hat für deren Zellen einen Preis von 125 Dollar pro Kilowattstunde (100 €/kWh) prognostiziert.
Natürlich gibt es heute mit dem Tesla Model S bereits ein Elektroauto mit einer Reichweite von über 300 km – 427 um genau zu sein. Wirklich bezahlbar ist es mit einem Preis von 77.400 Dollar (61.000 €) allerdings nicht.

Erst vor kurzem kündigte Carlos Ghosn (Nissan-Renault) bis 2020 ein Elektroauto zum Preis eines VW Golfs an. McKinsey erwartet, dass die Preise für Batterie um 70 Prozent fallen werden und gleichzeitig die Energiedichte um 40 % steigen wird bis 2020.
even grof rekenen ik neem 400 kWh + 40 % = 560 Wh/kg, een 85 kWh accupack (zoals de zwaarste Tesla Model S, reikwijdte min 300 �* 427 km max ESA) zou dan 152 kg wegen voor 85 kWh x 30 € (100€ - 70 %) = maar 2550 €, tel daar de prijs van een efficiente zware electromotor bij en zijn gewicht (we kunnen best bij die 5 m limousine Tesla Model S blijven dan hebben we het gewicht. want aan veel zaken zal een E-auto ook gewicht kunnen compenseren want overbodig (uitlaat, isolatie,...)

Ik denk dat het niet meer veel zal verschillen van het gewicht van een vergelijkbare benzineauto en prijsniveau : benzinemotor en zijn gemiddelde tank( pak halfvol) en al die dingen die een E-auto kan missen.

Soit alleen het huidige 85 kWh Tesla-S accupack moet zowat 85000/245 = 347 kg wegen met huidige 245 Wh/kg neem ik aan.
Citaat:
dass die bisher größte verfügbare Energiedichte bei etwa 245 Wh/kg (Panasonic NCR18650A) liegt.
Daar gaat dus bijna 200 kg vanaf ttz de totale auto Tesla Model S zou dan van pi-duim (volgens ref Tesla) van + 2200 kg naar + 2000 kg gaan. Het 60 kWh model gaat dan van + 2100 naar + 1950 kg gaan voor een auto van ~ 5 m lengte. Wie weet kan men dan al aan 100 kWh = 178 kg accupack denken en navenant wat meer reikwijdte - het verbruik is zowat 37-38 kWh per 160 km (min restwaarde blijft idem) - , een reikwijdte van max 500 km (of minimum ~ 350 km komt dan in zicht, ietwat minder zal hij wslk ook verbruiken door 10 % minder totaalgewicht. Een E-auto zou sowieso een A-typisch verbruik hebben weinig bij wat stokkend en langzaam verkeer (veel regeneratie bij vertragen) en hoog bij gelijkmatig snel snelwegverkeer (amper regeneratie).

Als je een vergelijkbare benzineauto neemt van ~ 300 kW vermogen bvb BMW 550i die ~ 10 cm korter is als de Tesla, die weegt 1905 kg dus het scheelt quasi niets meer, de BMW 750 i , 8 cm langer als de Tesla S, weegt 2015 kg. Het prijsverschil tussen die 2 modeltypes BMW 5-7 en Tesla S zal dan enkel nog van de opties afhangen.

Voor het verbruik van de huidige Tesla S enkele interessante links ( ook logbook Tesla):
Autobild.de heeft een logbook van ritten gekregen en daar halen ze toch zowat 200 miles of 322 km van 90 % oplading tot leeg of 2e zaagtand:
2e tekening/foto van 6 link: http://www.autobild.de/artikel/tesla...e-3871417.html

In Car and driver halen ze 211 miles of 340 km, dat met snelwegsnelheden 120 �* 130 kmh:
Citaat
http://www.caranddriver.com/reviews/...-s-test-review

Optimized for high mileage ratings, current electric cars are small and slow. Even worse, none has sufficient range to be truly useful, unless your duty cycle consists of driving no farther than the nearest grocery store. It’s no surprise that electric cars are selling like stale cowpies.

Then along comes the Tesla Model S from Elon Musk, he of PayPal and SpaceX, to change our perceptions about cars powered by electrons. For example, in one day, our photographer drove the fully charged car for 30 to 40 miles—already half the range of a Nissan Leaf. Then I drove it 30 miles to dinner and to a friend’s home another 40 miles away before taking the long way back to Ann Arbor. After gallivanting all over Detroit’s sprawling metro area, I returned to Car and Driver headquarters to polish off the last few miles. Our measured range was 211 miles—not quite the EPA-predicted 265—but impressive, given our 75-to-80-mph highway speeds.

EPA een federale milieu-organisatie haalde 265 miles of 426 km op haar nieuwe testcyclus ipv de toen 480 km (300 miles) volgens TESLA (anno mei 2012), 300 miles of 480 km zou enkel te halen zijn bij snelheden tot 90 kmh of achter de vrachtwagens blijven... (hieronder te lezen)
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Environ...tection_Agency

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7...-at-265-miles/

EPA rates range of 300-mile Tesla Model S at 265 miles

In a blog post today, Tesla revealed that that under the EPA's new five-cycle testing procedure, the top-end Model S achieved a range of 265 miles.

Today, in a somewhat technical and involved blog post from Tesla founder Elon Musk and CTO JB Straubel, the company revealed that the 85-kilowatt-hour Model S only achieved a range of 265 miles.
Related stories
Detroit Electric launches SP:01: A Tesla rival
Tesla guarantees resale value of Model S
Tesla's Elon Musk tweets about big announcement for Thursday
The post initially points out that computer models, using parameters such as constant speed, flat ground, no AC or heat, and 300 pounds of people and/or cargo, showed the Model S achieving just over 300 miles at 55 mph. At 30 mph, that range goes up to 425 miles. If nothing else, those figures demonstrate the effect of higher speeds on electric range.
Further, Tesla's post points out that the Model S hits 320 miles from a full battery under the EPA's former two-cycle test. The two-cycle test covers city and highway driving, with a maximum speed of 60 mph.
Meer stadverkeer - snelheden tot 50 kmh doet het verbruik wel eerder fel dalen (theorie tot 680 km) als stijgen; bij een klassieke auto is dat eerder omgekeerd, ook bijkomende snelwegstukken tot 95-100 kmh dus bijna fileverkeer doen geen kwaad aan het rijbereik, in elk geval voor Be-taffel-afstanden toereikend.
In de oude EPA 2 cycle test dus stadsverkeer en snelweg tot max 96 kmh haalde de Tesla 514 km of 320 miles, zal wel bij ideale buitentemperaturen geweest zijn (niet te heet of te koud)
...

Blijft natuurlijk nog de hervulbaarheid...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2013 om 17:35.
Oud 18 april 2013, 19:40   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe niet zo onnozel man, zie je zelf niet hoe belachelijk die redenatie is?
Hoezo belachelijk?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 19:47   #96
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoezo belachelijk?
Het is zeer moeilijk om te debatteren met milieufanatici.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 20:06   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoezo belachelijk?
Begin eerst eens zelf te denken.

Je ziet niet in dat als je die redenatie blijft volgen, dat je dan tot drogredeneringen komt?
Oud 18 april 2013, 20:07   #98
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zo is dat. Maar dat geldt evengoed in de andere richting. Omdat U een openbaar vervoer kan gebruiken, wil dat niet zeggen dat het geen oplossing kan zijn voor anderen. Voor afstanden < 10 km heb je eigelijk zelfs geen openbaar vervoer nodig, alleen schijnen mensen daar zelf nog niet aan te denken. Toont vooral aan hoe weinig realiteitszin de mensen nog hebben.

Citaat:
Een kwart woont op minder dan 5 km van het werk, de helft op minder dan 10 km. 8% werkt op meer dan 50 km.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 20:07   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het is zeer moeilijk om te debatteren met milieufanatici.
Ik een milieufanatici?

Clown
Oud 18 april 2013, 20:37   #100
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin eerst eens zelf te denken.

Je ziet niet in dat als je die redenatie blijft volgen, dat je dan tot drogredeneringen komt?
In de praktijk is het echter wel zo, beste vriend, dat de "goei altijd moeten boeten met de slechten".
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be