Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2013, 11:51   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Daar moet zelfs niet over gediscussieerd worden; dat is common sense. uiteraard zijn er sommigen die vanwege hun ideologie alles kapot willen relativeren. Je weet best wat ik met Leitkultur bedoel. Ik maak daar alleszins weinig woorden aan vuil.
Die Leitkultur zegt, volgens mij, en volgens BonBon blijkbaar ook, dat quasi alles mag. maw, een hoofddoek mag ook, zo simpel is dat.
Oud 16 mei 2013, 12:02   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
2

Daarvoor iemand ontslagen geeft blijk van wereldvreemdheid.
Dat vind ik dus niet, dat ontslag is terecht, iemand die vrouwen een hand weigert omdat het vrouwen zijn, hoort niet thuis in de ambtenarij, dat er religie wordt gebruikt als reden maakt niets uit.
Wie wereldvreemd is, lijkt me eerder de persoon die vrouwen ene hand weigert.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:03   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Die ontslagen "moslim-ambtenaar" heeft imo zijn gemeenschap alleszins geen al te grote dienst bewezen. Het zou best wel eens kunnen dat werkgevers in de toekomst, nog strenger gaan selecteren bij aanwerving van moslims.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:18   #84
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die ontslagen "moslim-ambtenaar" heeft imo zijn gemeenschap alleszins geen al te grote dienst bewezen. Het zou best wel eens kunnen dat werkgevers in de toekomst, nog strenger gaan selecteren bij aanwerving van moslims.
Die salafisten zorgen toch voor herrie.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:20   #85
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat vind ik dus niet, dat ontslag is terecht, iemand die vrouwen een hand weigert omdat het vrouwen zijn, hoort niet thuis in de ambtenarij, dat er religie wordt gebruikt als reden maakt niets uit.
Wie wereldvreemd is, lijkt me eerder de persoon die vrouwen ene hand weigert.
Ze geven geen hand omdat het voor moslims een erotische ervaring kan zijn, vrouwen die geen dichte familie zijn mag hij dus geen hand geven omdat die hem zouden kunnen verleiden en zelfs voor een zaadlozing zorgen. Bij z'n eigen dochters en zussen is dat blijkbaar geen probleem, maar wel bij niet-familie.

Iedereen die zo denkt (alle moslims dus en andere extremen) zijn eigenlijk niet geschikt voor elk beroep waar sociaal contact noodzakelijk is, het idee alleen al.

Citaat:
Why does Islaam forbid a man from shaking the hand of a women he is not related to? Does shaking hands without lust invalidate one’s ablution?
Answer:

Islaam has forbidden that because it is a temptation. One of the greatest forms of temptation is for a man to touch a women he is not related to. Everything that leads to temptation is prohibited by the Law. This is why one is required to lower one’s gaze as a means of blocking evil. As for a man touching his wife, it does not invalidate the ablution. This is so even if it is done with lust-unless he releases some prostatic fluid or sperm. In that case, he must make ghusl if it were sperm; he must make ablution and wash his male organ and testicles if it were prostatic fluid.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 mei 2013 om 12:22.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:32   #86
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Iedereen die zo denkt (alle moslims dus en andere extremen) zijn eigenlijk niet geschikt voor elk beroep waar sociaal contact noodzakelijk is, het idee alleen al.
In dit geval enkel salafistische moslims natuurlijk. Er zijn ook bepaalde orthodoxe joodse stromingen van die mening en bepaalde boeddhistische monikken.

Maar die zijn idd wellicht niet geschikt voor een sociale job.

Laatst gewijzigd door Buitenwipper : 16 mei 2013 om 12:40.
Oud 16 mei 2013, 12:39   #87
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Die Leitkultur zegt, volgens mij, en volgens BonBon blijkbaar ook, dat quasi alles mag. maw, een hoofddoek mag ook, zo simpel is dat.
Er zijn bepaalde grenzen (van welvoeglijkheid, volgens onze norm that is). Je weet best hoe dat zit.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:45   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Franstalig België en ik veronderstel ook Frankrijk is het de gewoonte om te kussen, ook onder mannen, ook in professioneel verband. Ook in Vlaanderen wordt dit meer en meer gedaan.

als ik weet dat die persoon nooit een hand geeft (ik ken zo iemand trouwens, zie hierboven) dan accepteer ik dat. Ik kan wel overweg met de eigenheid van mensen hoor, voor mij hoeft niet alles uniform zijn, diversiteit is geen scheldwoord.
Normale beleefdheidsnormen zijn aan u dan blijkbaar niet besteed.

ik neem aan dat je ook accepteert dat uw tafelgenoten met hun handen in de pot zitten te eten of boeren te laten om aan uw vrouw mede te delen hoe lekker ze het vinden terwijl ze uit beleefdheid hun afgekloven kippenbeentjes op het tapijt kieperen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 12:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:47   #89
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Franstalig België en ik veronderstel ook Frankrijk is het de gewoonte om te kussen, ook onder mannen, ook in professioneel verband. Ook in Vlaanderen wordt dit meer en meer gedaan.

als ik weet dat die persoon nooit een hand geeft (ik ken zo iemand trouwens, zie hierboven) dan accepteer ik dat. Ik kan wel overweg met de eigenheid van mensen hoor, voor mij hoeft niet alles uniform zijn, diversiteit is geen scheldwoord.
Frankrijk: er worden inderdaad meer kussen gegeven, maar dit is zeker geen sociale verplichting, en valt te zien naargelang de omstandigheden...

In vriendschappelijk verband: Een vrouw geef je 2 of 3 kussen naargelang de regio, Een man die je bijna dagelijks ziet een hand, een vriend die je reeds een tijdje niet gezien hebt geef je een kus...(blijdschap) Bij de eerste kennismaking met een man of vrouw wordt er meestal ook gewoon een hand gegeven waarbij je je naam zegt (bonjour, NoTuma)

Maar in professioneel verband (dus geen vrienden) geef je ook hier gewoon een hand hoor...
(in een klein bedrijfje (winkel, kantoor) geef je je vrouwelijke collega's een kus maar dit kun je eigenlijk ook bij vriendschappelijk verband rekenen.)

Net hetzelfde zoals bij 'ons' dus, alleen het kussen onder mannen wordt minder gedaan, in familiaal verband is dit gebruikelijker...

Voila, nu weet ge dat ook

Laatst gewijzigd door NoTuma : 16 mei 2013 om 12:48.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:50   #90
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval enkel salafistische moslims natuurlijk. Er zijn ook bepaalde orthodoxe joodse stromingen van die mening en bepaalde boeddhistische monikken.

Dus die sex-handen zijn enkel bij de salafisten? De sjiieten in Iran lijken me nog erger en de soenieten geven vrouwen ook geen hand tenzij ze in landen van ongeloof zijn en dan mogen ze zich aanpassen, dat wel natuurlijk.
Oud 16 mei 2013, 12:51   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

u maakt hier een goed punt: mensen die volgens hun privé religieuze (of andere overtuigingen) niet geschikt zijn voor een bepaalde functie, zijn toch niet verplicht om die functie op zich te nemen?

Als een orthodoxe jood zijn sabbat strikt wil opvolgen en met pijpekrullen wil rondlopen, dan kan die mens nooit een job in een volcontinu bedrijf aannemen, of evenmin in een normale westerse keuken gaan werken (zowel haarprobleem als kosher probleem).
Deze mensen ambieren dus zulke jobs niet.

Moslims daarentegen EISEN dat het volcontinu bedrijf zich zal aanpassen aan ZIJN religieuze gebruiken en wensen zich ook niet aan te passen in andere jobs (vb. keuken met bereidingen van varkensvlees en alcohol). Niemand heeft er een probleem mee dat ze zich dan voor die jobs niet aanmelden;

Hema Joyceke (ondertussen van den dop) weigerde zelfs een job waarbij ze niet direct in contact kwam met de klanten! Het is een teken van het scheefgegroeide rechtssysteem dat madam daarvoor zelfs zes maanden loon kreeg uitbetaald, én levenslange dop natuurlijk, want niemand gaat dat kind nog aanwerven. Tenzij de halal beenhouwer maar die willen dan geen vrouwen (zij mogen discrimineren).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 mei 2013, 12:56   #92
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Normale beleefdheidsnormen zijn aan u dan blijkbaar niet besteed.

ik neem aan dat je ook accepteert dat uw tafelgenoten met hun handen in de pot zitten te eten of boeren te laten om aan uw vrouw mede te delen hoe lekker ze het vinden terwijl ze uit beleefdheid hun afgekloven kippenbeentjes op het tapijt kieperen?
Klinkt fantastisch, zouden we zo geen club kunnen oprichten?

Laatst gewijzigd door NoTuma : 16 mei 2013 om 12:57.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:57   #93
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei ook, zonder dwang, de keuze voor kledij is persoonlijk en divers. De hoofddoek is met dwang en heeft als bedoeling iedereen gelijk en onaantrekkelijk te maken.

.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 mei 2013 om 13:04.
Oud 16 mei 2013, 13:02   #94
BonBon
Banneling

Standaard

Het argument dat er ook mooie kleurtjes zijn zoals onderstaande houdt geen steek, dit is niet volgens de islamitische regels dus waarom dan de moeite doen om toch een hoofddoek te dragen? Dan kun je evengoed geen doekje dragen.

Oud 16 mei 2013, 13:25   #95
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Als een orthodoxe jood zijn sabbat strikt wil opvolgen en met pijpekrullen wil rondlopen, dan kan die mens nooit een job in een volcontinu bedrijf aannemen, of evenmin in een normale westerse keuken gaan werken (zowel haarprobleem als kosher probleem).
Deze mensen ambieren dus zulke jobs niet.
Citaat:
Joden die in loondienst werken, moeten natuurlijk wel een aantal struikelblokken overwinnen. Zo is het haast onmogelijk om vanaf 8 uur op het werk te zijn. Ons geloof vraagt namelijk om ’s ochtends eerst naar de synagoge te gaan. Bovendien is er de sabbat. Werkgevers moeten bereid zijn om Joodse werknemers vrijaf te geven vanaf vrijdagmiddag.
Citaat:
Als ik mijn keppeltje van Euphony moet afzetten, zou ik ook niet voor hen werken
chassidisch op de werkvloer – ‘Ik geef geen hand, maar een hart’

Citaat:
Moslims daarentegen EISEN
Iedereen mag 'eisen' wat die wil, het is aan de werkgever te beslissen wat al dan niet kan. Meer moet daar niet over gezegd worden.

Laatst gewijzigd door Buitenwipper : 16 mei 2013 om 13:28.
Oud 16 mei 2013, 13:31   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iedereen mag 'eisen' wat die wil, het is aan de werkgever te beslissen wat al dan niet kan. Meer moet daar niet over gezegd worden.
Daar zit hem net het probleem: als je moslims weigert aan te werven omdat ze bepaalde dingen eisen, dan loopt het CGKR zich de sloffen vanonder hun voeten om die werkgever te bestraffen (zie Hema die een half jaar loon aan hun been hebben omdat Joyceke haar sjalleke niet wou afzetten en geen job in het magazijn wou aannemen).

ziehier het bewijs:

Citaat:
Als ik mijn keppeltje van Euphony moet afzetten, zou ik ook niet voor hen werken.
Dat is me dunkt een hemelsbreed verschil met Joyceke die het andersom stelt: "als ik mijn hoofddoek van de Hema moet afzetten, dan wil ik enkel werk met hoofddoek aan de kassa, weiger ik werk in het magazijn waar ik wel mijn hoofddoek op mag houden, en eis ik een half jaar uitbetaald loon".

En daarmee krijgen mensen dus een bloedhekel aan muzelmensen.

Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 13:38.
Oud 16 mei 2013, 13:31   #97
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

was het maar zo makkelijk
Oud 16 mei 2013, 13:51   #98
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Het argument dat er ook mooie kleurtjes zijn zoals onderstaande houdt geen steek, dit is niet volgens de islamitische regels dus waarom dan de moeite doen om toch een hoofddoek te dragen? Dan kun je evengoed geen doekje dragen.

Ik ben het daar 200% mee eens, en heb dat al dikwijls zo gesteld. Dit soort vrouwen valt gewoon buitengewoon sterk op door het dragen van zo'n gekleurde vodden. Dat was zeker nooit de bedoeling van hun profeet, hij draait zich om in zijn graf bij het zien van zo'n carnavalshoofddoek.

Dit is eens te meer een bewijs dat veel moslims totaal geen weet hebben van de betekenis van de hoofddoek en zij hem dus enkel dragen om op te vallen of om gewoon tegendraads te zijn.

Ik zeg het nog, binnenkort word het zomer en zie je jonge moslima's in transparante kledij maar met hoofddoek.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 16 mei 2013 om 13:53.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 13:58   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in transparante kledij maar met hoofddoek.
ik kwam er laatst zo eentje tegen op de tram. Perfect figuurtje, zeer nauw aansluitende witte jeans, zomerbotjes, knap zeer aansluitend hemdje met bijpassend zeer aansluitend vestje, kortom, je moest geen fantasietje over haar perfecte figuur maken. En daarboven een "zedige" hoofddoek. Staat als een tang op een varken.

Oud 16 mei 2013, 14:00   #100
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei ook, zonder dwang, de keuze voor kledij is persoonlijk en divers. De hoofddoek is met dwang en heeft als bedoeling iedereen gelijk en onaantrekkelijk te maken.
Minder en minder hoor BonBon. Ik denk dat daar nog al eens een misverstand over bestaat dat moslima's die vodopkop altijd onder dwang opzetten.

Velen vinden het gewoon leuk die visuele terrorisatie. Het is voor die nulliteiten en brainloze schepsels soms nog het enige waarmee ze zich kunnen onderscheiden van normale vodopkoploze mensen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be