Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2013, 00:07   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Iemand die zich amuseert met kadavers van beesten in stukken te kappen, en dan het ongehoorde lef heeft dit " kunst " te noemen ,is zwaar gestoord.
Tevens een belediging voor alle échte kunstenaars & hun werk.
Dikke 2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 00:13   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sommige mensen hebben toch echt een wereldvreemde kijk op de kunstwereld hoor. Alsof de subsidies voor kunstenaars zomaar voor het grijpen liggen. Alsof kunstenaars niet (ook) via andere wegen hun brood verdienen. .
Zoals ik al zei, om jezelf kunstenaar te mogen noemen moet je niet aan al te hoge eisen voldoen.
En natuurlijk hebben ze nog andere bronnen van inkomsten.

Af en toe mag een kunstenaar eens een opiniestuk in een krant schrijven , veel meer dan wat gebash op de N-VA en het VB stelt het gewoonlijk niet voor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 21:07   #83
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Om jezelf kunstenaar te mogen noemen en mee te eten uit de subsidiepotten moet je blijkbaar niet aan al te hoge eisen voldoen.
Gewoon walgelijk en niet te verwonderen dat er bezoekers zijn die hun geld terug eisen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...s_kunst__.html
Koe in stukken hakken is eten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 25 mei 2013 om 21:08.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 18:45   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexterecus Bekijk bericht
Hoe definieer jij 'échte' kunst?
Hij en BDW kijken alvast uit naar de novemdiales als Hoet zijn pijp aan Maarten geeft.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 00:02   #85
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexterecus Bekijk bericht
Hoe definieer jij 'échte' kunst?
Ik heb daarvoor geen definitie. Maar ik kan wel zeggen dat alles wat beestachtig, ziek en smeerlapperij is, géén kunst is. In mijn ogen toch niet. En zich wat uitleven op het kadaver van een hond vind ik tot die beestachtige, en zieke smeerlapperij behoren. En moest iemand voor zoiets subsidies krijgen, dan is het helemaal te gek. Kan je evengoed iemand een subsidie geven voor in een viool te kotsen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 05:22   #86
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik heb daarvoor geen definitie. Maar ik kan wel zeggen dat alles wat beestachtig, ziek en smeerlapperij is, géén kunst is. In mijn ogen toch niet. En zich wat uitleven op het kadaver van een hond vind ik tot die beestachtige, en zieke smeerlapperij behoren. En moest iemand voor zoiets subsidies krijgen, dan is het helemaal te gek. Kan je evengoed iemand een subsidie geven voor in een viool te kotsen.
Doet mij denken aan een artikel enige tijd geleden in de krant over een poetsvrouw in een museum.

Had ze een stapel oude rommel (lege verfblikken?) opgeruimd die in een hoek lagen.

Bleek namelijk een "onbetaalbaar" kunstvoorwerp te zijn. De curator de wanhoop nabij...

Heb eens smakelijk gelachen.
Oud 1 juni 2013, 00:26   #87
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Doet mij denken aan een artikel enige tijd geleden in de krant over een poetsvrouw in een museum.

Had ze een stapel oude rommel (lege verfblikken?) opgeruimd die in een hoek lagen.

Bleek namelijk een "onbetaalbaar" kunstvoorwerp te zijn. De curator de wanhoop nabij...

Heb eens smakelijk gelachen.
Die kuisvrouw was duidelijk niet lang genoeg naar school geweest om een écht kunstwerk te herkennen.
Ik heb ooit eens gehoord over een kunstenaar die niets anders deed dan zich zat zuipen, en dan op koperen platen ter zeiken. Dat gaf dan van die rare vormen en kleurtjes, die pis op dat koperwerk. Hij kaderde ze nadien in en verkocht ze voor veel geld.

Laatst gewijzigd door meneer : 1 juni 2013 om 00:27.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be