Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2013, 10:20   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als, als, als. En als België terug unitair wordt, willen de Belgen dat de Koning meer macht krijgt.
Als Belgie splitst, willen de Walen een eigen republiek.
Di Rupoo als president met 18 % v.d. stemmen ???
Ik zie dan nog liever Magnette als president. Dat is een intelligent man die z'n verstand GEBRUIKT !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 11:31   #82
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Di Rupoo als president met 18 % v.d. stemmen ???
Ik zie dan nog liever Magnette als president. Dat is een intelligent man die z'n verstand GEBRUIKT !
Intelligent wel maar ik vertrouw die man voor geen cent. In de studio van de VRT is hij de allemansvriend.
Voor de camera van RTBF of RTL komt de ware Magnette naar boven, de nationalistenhater. Hij spreekt wel goed Nederlands.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 11:34   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Intelligent wel maar ik vertrouw die man voor geen cent. In de studio van de VRT is hij de allemansvriend.
Voor de camera van RTBF of RTL komt de ware Magnette naar boven, de nationalistenhater. Hij spreekt wel goed Nederlands.
Is ook logisch, alleen onnozelaars betrouwen Belgische politici.
Oud 24 mei 2013, 11:37   #84
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Officieel is België ons land. Dat u het wil of niet, is België OFFICIEEL ERKEND als land.
Waar is de tijd naartoe dat jij je boven alles Fransman voelde?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:06   #85
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als, als, als. En als België terug unitair wordt, willen de Belgen dat de Koning meer macht krijgt.
Als Belgie unitair wordt hebben de franstaligen niets meer te zeggen door het simpele feit dat er meer nederlandstaligen dan franstaligen zijn, denk je nu werkelijk dat ze dat ooit gaan toelaten? Of moeten er dan weer pariteiten, alarmbellen, etc ingevoerd worden? Ontwaak eens uit je droom jongen!
Oud 27 mei 2013, 18:35   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
wat bedoel je hiermee ?
Alexander De Croo liet gisteren de regering vallen en verraste daarmee vriend en vijand. Van die stoere Vlaamse en principiële houding van de VLD blijft enkele uren laten niet veel meer over. Eerst klonk het nog dat er zo snel mogelijk – als het even kon gisteren! – zou gestemd worden over de Vlaamse splitsingsvoorstellen van BHV, maar van die ‘snode plannen’ kwam na een bezoek van Patrick Dewael (Kamervoorzitter en VLD-kopstuk) en De Croo-junior aan het paleis, niets meer in huis. De Kamerzitting werd afgeblazen. Intussen heeft de VLD-top aangekondigd opnieuw bereid te zijn tot onderhandelingen. Een beetje druk uit Laken volstaat blijkbaar om de liberalen weer braaf in de Belgische pas te laten lopen…

De Franstaligen zijn erg blij met de tussenkomst van de koning en zeggen dat “een Vlaamse staatsgreep” werd verijdeld. ’t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. In hun ogen is de beslissing van een democratische Vlaamse meerderheid dus ‘een staatsgreep’. Dat de koning, een niet-verkozen staatshoofd, het parlement zomaar buitenspel kan zetten, is dat niet. Tja…

Koning Albert werpt zich nog maar eens voluit in het politieke strijdtoneel en trekt andermaal de kaart van de Franstaligen. Deze keer door een stemming over BHV te blokkeren. “De koning houdt het ontslag van de regering in beraad”, heet het. Hij en de eerste minister “achten een crisis inopportuun omdat die ernstige schade zou toebrengen aan het economisch en sociaal welzijn van de burgers en aan de rol van België op Europees vlak.” Albert wil tot elke prijs verhinderen dat de regering valt, er verkiezingen komen of dat het land in een nieuwe regimecrisis terecht komt.

Luc Van der Kelen – nochtans niet bekend omwille van zijn republikeinse opvattingen – deelt onze mening dat de koning zijn boekje opnieuw te buiten is gegaan. “Ook de koning werd gisteren een beetje politicus” (Het Laatste Nieuws, 23.04.10). “Het is niet aan de vorst om een morele inschatting te maken van een partijpolitieke beslissing

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 mei 2013 om 18:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 18:50   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Alexander De Croo liet gisteren de regering vallen en verraste daarmee vriend en vijand. Van die stoere Vlaamse en principiële houding van de VLD blijft enkele uren laten niet veel meer over. Eerst klonk het nog dat er zo snel mogelijk – als het even kon gisteren! – zou gestemd worden over de Vlaamse splitsingsvoorstellen van BHV, maar van die ‘snode plannen’ kwam na een bezoek van Patrick Dewael (Kamervoorzitter en VLD-kopstuk) en De Croo-junior aan het paleis, niets meer in huis. De Kamerzitting werd afgeblazen. Intussen heeft de VLD-top aangekondigd opnieuw bereid te zijn tot onderhandelingen. Een beetje druk uit Laken volstaat blijkbaar om de liberalen weer braaf in de Belgische pas te laten lopen…

De Franstaligen zijn erg blij met de tussenkomst van de koning en zeggen dat “een Vlaamse staatsgreep” werd verijdeld. ’t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. In hun ogen is de beslissing van een democratische Vlaamse meerderheid dus ‘een staatsgreep’. Dat de koning, een niet-verkozen staatshoofd, het parlement zomaar buitenspel kan zetten, is dat niet. Tja…

Koning Albert werpt zich nog maar eens voluit in het politieke strijdtoneel en trekt andermaal de kaart van de Franstaligen. Deze keer door een stemming over BHV te blokkeren. “De koning houdt het ontslag van de regering in beraad”, heet het. Hij en de eerste minister “achten een crisis inopportuun omdat die ernstige schade zou toebrengen aan het economisch en sociaal welzijn van de burgers en aan de rol van België op Europees vlak.” Albert wil tot elke prijs verhinderen dat de regering valt, er verkiezingen komen of dat het land in een nieuwe regimecrisis terecht komt.

Luc Van der Kelen – nochtans niet bekend omwille van zijn republikeinse opvattingen – deelt onze mening dat de koning zijn boekje opnieuw te buiten is gegaan. “Ook de koning werd gisteren een beetje politicus” (Het Laatste Nieuws, 23.04.10). “Het is niet aan de vorst om een morele inschatting te maken van een partijpolitieke beslissing
Petertje vergeet dergelijke dingen heel erg gemakkelijk, vermoed ik. Hij lust le roi evenmin als wij, maar zolang hij La Belgique (zelfs op ondemocratische wijze) zijn francofone diensten bewijst kan petertje wat van hem verdragen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 21:47   #88
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Kijk, ik stelde gewoon een vraag. Niemand is verplicht daarop te antwoorden hoor. Maar heb je nu echt zo veel tijd nodig, om me dan gewoon een copy/paste te geven van wat zwijnepan vanop de vlaams blok website ? Hier is de link naar de proza die je me zo vriendelijk kwam te serveren. http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/7207/
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 22:43   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Kijk, ik stelde gewoon een vraag. Niemand is verplicht daarop te antwoorden hoor. Maar heb je nu echt zo veel tijd nodig, om me dan gewoon een copy/paste te geven van wat zwijnepan vanop de vlaams blok website ? Hier is de link naar de proza die je me zo vriendelijk kwam te serveren. http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/7207/
En omdat het van het VB komt is het niet waar?

Het was nochtans live perfect te volgen via Villa Politica hoor.
Alle fractievoorzitters waren razend en wilden direct BHV stemmen tot het koningshuis ingreep.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 mei 2013 om 22:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 03:30   #90
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Di Rupoo als president met 18 % v.d. stemmen

Goed zeker, wat heb ik met de walen te maken als er gesplist word.Ze doen maar. ze moeten zich echter zeker niet met ons bemoeien.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 16:06   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En omdat het van het VB komt is het niet waar?

Het was nochtans live perfect te volgen via Villa Politica hoor.
Alle fractievoorzitters waren razend en wilden direct BHV stemmen tot het koningshuis ingreep.
En De Croo de regering liet vallen zodat er niet over KON gestemd worden.
Oud 28 mei 2013, 16:30   #92
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tussen Vlaanderen en Wallonië was er nooit iets anders dan een gedwongen verstandshuwelijk.
Vlaanderen en Wallonië bestonden als afzonderlijke entiteiten niet voor 1830. Hoe konden ze dan een gedwongen verstandshuwelijk aangaan?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 16:35   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië bestonden als afzonderlijke entiteiten niet voor 1830. Hoe konden ze dan een gedwongen verstandshuwelijk aangaan?
Ja, hallo!

Margaretha II van Vlaanderen, ook wel Margaretha van Constantinopel (ca. 2 juni 1202 - Gent, 10 februari 1280), was gravin van Vlaanderen van 1244 tot 1278 en als Margaretha I gravin van Henegouwen van 1244 tot 1280. Zij was de tweede dochter van graaf Boudewijn IX van het graafschap Vlaanderen en Henegouwen (VI), en Maria van Champagne. Haar vader werd in mei 1204 ook keizer van Constantinopel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Margare...van_Vlaanderen

Maria van Bourgondië (1457-1482)
Maria van Bourgondië
1457-1482 gravin van Vlaanderen

Portret door Michael Pacher
Hertogin van Bourgondië
Vorstin van de Nederlandse Gewesten
Periode 1477-1482
Voorganger Karel de Stoute
Opvolger Filips de Schone
Vader Karel de Stoute
Moeder Isabella van Bourbon
Maria van Bourgondië (Brussel, 13 februari 1457 – Brugge, 27 maart 1482) was hertogin van Bourgondië, Brabant, Limburg, Luxemburg en Gelre, gravin van Vlaanderen, Artesië, Holland, Zeeland, Henegouwen, Namen en Franche-Comté, vorstin van de Nederlandse Gewesten.
https://www.google.be/search?q=Maria...w=1120&bih=632

Euuuuuu, nu kan ik mij vergissen maar ik geloof niet dat er in 1244 al sprake was van ons huidige België hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 mei 2013 om 16:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 16:58   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Heb ik soms gezegd dat ze dat verstandshuwelijk zelf afsloten?
Vlaanderen en Wallonië bestonden al voor 1830. Hun gedwongen huwelijk dateert vanaf de dag dat bruid en bruidegom met geweld werden ontvoerd door België.
Oud 28 mei 2013, 17:42   #95
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, hallo!

Margaretha II van Vlaanderen, ook wel Margaretha van Constantinopel (ca. 2 juni 1202 - Gent, 10 februari 1280), was gravin van Vlaanderen van 1244 tot 1278 en als Margaretha I gravin van Henegouwen van 1244 tot 1280. Zij was de tweede dochter van graaf Boudewijn IX van het graafschap Vlaanderen en Henegouwen (VI), en Maria van Champagne. Haar vader werd in mei 1204 ook keizer van Constantinopel.

(...)

Euuuuuu, nu kan ik mij vergissen maar ik geloof niet dat er in 1244 al sprake was van ons huidige België hoor.
Niemand ontkent dat het Graafschap Vlaanderen bestond, maar dat heeft niets te maken met het huidige Vlaams gewest.

Bij de Belgische onafhankelijkheid bleef van dit gebied niet veel meer over, behoudens dan de provincies Oost- en West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 28 mei 2013 om 17:43.
Oud 28 mei 2013, 17:44   #96
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië bestonden al voor 1830.
Kan u dat middels een kaartje aantonen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be