![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zou U collaboreren om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen? | |||
Ja, alles voor Vlaanderen. |
![]() ![]() ![]() |
27 | 27,84% |
Nee, als Belgisch Patriot zou ik in 't verzet gaan. |
![]() ![]() ![]() |
27 | 27,84% |
Nee, ik ben wel flamingant, maar nazi-steun wil ik niet. |
![]() ![]() ![]() |
43 | 44,33% |
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan was er uiteraard waarschijnlijk nog de geheime agenda van de staat: collaboratie als excuus om de vlaamse beweging uit te schakelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Stel nu voor, u bent aanhanger van het Verdinaso en u hoort dat Joris Van Severen lafweg vermoord is door de fransen, zou u dan niet collaboreren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Dus zelfs moest ik in 1940 een eikeltje van een nazi geweest zijn, zou ik in het verzet gegaan zijn.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Er zijn hier toch veel dappere mensen op dit forum. Had ik de keuze, nou dan nam ik gewoon de boot naar Zuid-Amerika of de trein naar Zwitserland. Ik ben niet zo aan geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Door de laffe moorden van het verzet ontstond de contra-terreur waarbij inderdaad ook enkele laffe moorden gebeurden. Toch is deze contra-terreur begrijpelijk en eigenlijk een vorm van gerechtvaardigde zelfverdediging zolang ze gericht was tegen echte verzetstrijders. 3. U heeft Robert Verbelen uit de vergetelheid gehaald, daarom noem ik hem uw idool. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() Dat had je niet mogen zeggen. Nu heeft Patriot toch nog een excuus om zelfs degenen die optie drie kozen voor nazi uit te schelden.Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om als Nazi uitgescholden te worden. Beschouw het zelfs niet als een vervloekt woord. Integendeel, het is een grote eer om als Nazi (=superieur ras, held) aangesproken te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou de nazi's niet de volle steun geven, maar bijvoorbeeld wel gaan meevechten met hen aan het oostfront, want het Rode Gevaar dreigde onze richting uit te wijken.
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Al bij al verbaas ik er mij nog steeds over dat zovele zware criminele collaborateurs konden ontkomen. Dat de bij verstek ter dood veroordeelde Robert Verbelen van het SS-Veiligheidskorps uit de handen van het Belgische gerecht is kunnen blijven, alsook Léon Degrelle van REX, gaat eerlijk gezegd mijn verstand te boven. Er waren er genoeg die voor veel minder de kogel kregen. Tenslotte zijn er ook maar effectief 115 Nederlandstaligen terechtgesteld. Dat is een habbekrats gezien de omvang van de Vlaamse collaboratie en het aantal slachtoffers dat mede dankzij hun hulp aan de nazi's mogelijk werd gemaakt. Dat er een paar moffenwijven werden kaalgeschoren, daar jammeren ze nu nog over.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 10 augustus 2004 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |