Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Luxeverzuim : hebben onze politici niks beters te doen ?
1. Luxeverzuim op school moet streng aangepakt worden 13 59,09%
2. Luxeverzuim op school moet gewoon gedoogd worden 9 40,91%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2013, 08:17   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Diegenen die vroeger op vakantie wisten te vertrekken bedacht ik minstens met enkele buizen of schooljaar herdoen.
Oud 26 juni 2013, 08:21   #82
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Diegenen die vroeger op vakantie wisten te vertrekken bedacht ik minstens met enkele buizen of schooljaar herdoen.
Je pleegde dus schriftvervalsing?
Als ik zou te weten komen dat ik daarvoor een jaar zou moeten over doen, dan trok ik jou met kop en haar voor de rechtbank met een jaarloon als geding.

Laatst gewijzigd door giserke : 26 juni 2013 om 08:23.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 08:37   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar heb je dat hoogstaand pedagogisch principe aangeleerd gekregen?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 08:43   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"Schoolplichtige kinderen," wat is dat misschien?

De laatste keer dat ik het nakeek bestond schoolplicht niet in dit land.
Bestaat inderdaad niet. Het is leerplicht!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 11:55   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bestaat inderdaad niet. Het is leerplicht!
zodus: als de lessen gedaan zijn, de examens beëindigd, het rapport in ontvangst genomen, dan is er voor dat jaar geen LEERplicht meer.

Trouwens, hoe staat de heer Smet tegen het spijbelen tijdens sommige feesten bij sommige religieuze fanaten? Dan worden er wèl lessen gegeven maar missen die kinderen de les (kan geen kwaad, de witte kindjes zullen de les dan wel twee keer krijgen).

Twee dagen voor het einde van het schooljaar vertrekken mag niet.
Twee dagen thuisblijven bij het Offerfeest en twee dagen thuisblijven bij het Suikerfeest terwijl er wèl les moet worden gegeven, is verrijkend zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2013 om 11:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 12:44   #86
BonBon
Banneling

Standaard

Van mij mag het gedoogd worden, er is toch geen school dus waarom de ouders pesten?

Of het nu luxe reizen zijn of familie uitstappen naar Turkije, dat blijft hetzelfde.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 12:57   #87
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geloven we allemaal.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 16:13   #88
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wacht hoor, straks gaan de plezanterikken weer komen aandraven met orde en tucht.
En zeker niet vergeten met autoriteit van de school respecteren, en van die andere shit.
Of met opvoedkundige waarden, zoals plichtsbesef, stel je dat eens voor, dat je je kinderen zou bijbrengen dat er regels en afspraken zijn.

Als hij met goedkeuring mag spijbelen de laatste week om financiele redenen, en met als drogreden dat er toch niets meer te leren valt, waarom zou hij dat dan ook ander weken van het schooljaar niet mogen doen, als er volgens hem niets meer te leren valt, en hij misschien hier of daar (illegaal) wat zakgeld zou kunnen rapen?

Waarom zou hij later zijn werk ter harte nemen, als hij gewoon is om zelf uit te maken wanneer het hem past of niet past.

Gewoon ouwerwets gedoe, dat goede voorbeeld als opvoedkundige waarde
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 16:28   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat is een probleem maar wel een andere problematiek, niet?
Nee.. mijn broertje en ook veel andere leerlingen gaan geen levenslessen van een leerkracht in zich opnemen als die leerkracht zijn eigen vakken niet eens fatsoenlijk kan geven.

Begrijp je?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 16:29   #90
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan niet eens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 16:31   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Of met opvoedkundige waarden, zoals plichtsbesef, stel je dat eens voor, dat je je kinderen zou bijbrengen dat er regels en afspraken zijn.

Als hij met goedkeuring mag spijbelen de laatste week om financiele redenen, en met als drogreden dat er toch niets meer te leren valt, waarom zou hij dat dan ook ander weken van het schooljaar niet mogen doen, als er volgens hem niets meer te leren valt, en hij misschien hier of daar (illegaal) wat zakgeld zou kunnen rapen?

Waarom zou hij later zijn werk ter harte nemen, als hij gewoon is om zelf uit te maken wanneer het hem past of niet past.

Gewoon ouwerwets gedoe, dat goede voorbeeld als opvoedkundige waarde
Het gaat er niet over dat er niks meer "te leren" valt volgens de opinie van de leerling: het gaat hem erom dat er geen lessen meer gegeven worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 16:39   #92
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat er niet over dat er niks meer "te leren" valt volgens de opinie van de leerling: het gaat hem erom dat er geen lessen meer gegeven worden.
Wat doen die, die wel nog aanwezig zijn dan? Of beperk je "lessen" tot het debiteren van vakken en kennis waarna examens afgenomen worden?
Ik kan me best wat "leerstof" voorstellen die daar buiten valt, en die beter aangeleerd wordt via bvb teamactiviteiten, zaols bvb sport, leeruitstap, ....
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 17:13   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Mag ik u met deze danken voor de reacties, een levendig bewijs dat mijn zinnen toch nog een 'beetje' geloofwaardig overkomen.

Eigenlijk ging het mij meer om discipline maar ja dat is in alles ver te zoeken tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2013 om 17:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be