Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2013, 08:45   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goede observatie.

De evenementen zélf zijn ook radicaal veranderd. De beleving. De vernieuwing binnen de muziek.

Waar in het begin een relatief kleine groep early adaptors en house-freaks gedrogeerd op de wagen sprongen en intens genietend op wilde houseparties uren dansten, is het nu, sinds een jaar of 8 eigenlijk al, de grote meute. De buurman, de buurvrouw.
Van subcultuur naar mainstream.
Het klootjesvolk wat je daar nu hoofdzakelijk ziet zijn dezelfde mensen die je bij de IKEA ziet, naar Frankrijk op vakantie gaan en hun school braaf af hebben gemaakt of maken.

Dit soort ''events'' zijn in hoge mate gaapverwekkende herding. Onschadelijk burgermansplezier. En daar worden niet zoveel drugs meer gebruikt nee.
2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 08:50   #82
giserke
Banneling

Standaard

Het Oh Oh Cherso publiek moet nu eenmaal ook zijn festival hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 08:54   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Moest Aldous Huxley nog leven...
Ja, u zegt nu zoiets. In ieder geval ik vind het geweldig dat zoiets mogelijk is. En dan nog in ons land. Het lijkt wel een soort revival van de hippie-tijd met een snuifje New Age. Over de muziek kan men discussiëren, maar het heeft wel iets op- en meezwepend en meeslepend. Het kleurenspel daarentegen is magnifiek in al zijn aspecten en de jeugdige blijdschap straalt op dit megadance-feest. Wie kan daar nu iets op tegen hebben?

Enkele verzuurde Vlaams-nationalisten misschien. Men zag er trouwens ook geen Leeuwenvlaggen. Maar ja, dat is dan ook begrijpelijk. Vlaams-nationalisten zijn dan ook eng 'nationaal', niet breed 'internationaal'. Quod est demonstrandum bij deze.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 09:03   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, u zegt nu zoiets. In ieder geval ik vind het geweldig dat zoiets mogelijk is. En dan nog in ons land. Het lijkt wel een soort revival van de hippie-tijd met een snuifje New Age.
2!

Citaat:
Over de muziek kan men discussiëren, maar het heeft wel iets op- en meezwepend en meeslepend. Het kleurenspel daarentegen is magnifiek in al zijn aspecten en de jeugdige blijdschap straalt op dit megadance-feest. Wie kan daar nu iets op tegen hebben?

Enkele verzuurde Vlaams-nationalisten misschien. Men zag er trouwens ook geen Leeuwenvlaggen. Maar ja, dat is dan ook begrijpelijk. Vlaams-nationalisten zijn dan ook eng 'nationaal', niet breed 'internationaal'. Quod est demonstrandum bij deze.
Ach, kwa muziek, sommige oude rotten die daar aanwezig waren zijn best te pruimen. Het evenement is me veel te commercieel en uiteraard bedoeld voor de massa's. Ook het concept spreekt me niet aan.

Maar in elke geval lijkt het me nog steeds leuker dan voetbal en wielrennen kijken.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 juli 2013 om 09:04.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 09:53   #85
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het bovenste plaatje toont een DAW programma als Ableton live of Reason, waar je allerlei soft synths, recordings en samples kunt inladen.
De eerste ken ik als mijn broekzak.
Persoonlijk gebruik ik Ableton in combinatie met mijn Yamaha 01v96 digitale mengtafel, en mijn M-audio master keyboardcontroler/ controler
Verder heb ik nog een Avallon Vt 737 channelstrip waarmee ik regelmatig vocals opneem.

Momenteel ben ik bezig met een alternatief project met viool (die mijn vrouw inspeelt) en synths en hier en daar wat loopjes van samples.

En nu, loop maar verder tegen je eigen broek zeiken
Ohh waauw, wat "speelgoed" opnoemen en een vrouw hebben die viool speelt en je bent de mix/master engineer van dienst ofzo? Ik zei dus 'vergelijkbaar', = naar analogie met... ik vroeg niet ken je het verschil tussen dit en dat plaatje. Wat zijn ze hier altijd vriendelijk op dat forum...niet te doen.

Edoch, in een dj booth, achter de decks heb je nog niet gestaan, anders zeg je zulke dingen niet
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 09:57   #86
giserke
Banneling

Standaard

Bwa, als je weet hoe je tracks kunt samen steken met synths samples en opnames, weet je dat het werk van een DJ die zelf dingen maakt, peanuts is.
Oud 31 juli 2013, 09:58   #87
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, u zegt nu zoiets. In ieder geval ik vind het geweldig dat zoiets mogelijk is. En dan nog in ons land. Het lijkt wel een soort revival van de hippie-tijd met een snuifje New Age. Over de muziek kan men discussiëren, maar het heeft wel iets op- en meezwepend en meeslepend. Het kleurenspel daarentegen is magnifiek in al zijn aspecten en de jeugdige blijdschap straalt op dit megadance-feest. Wie kan daar nu iets op tegen hebben?

Zou je nu nog eens de link met Vlaams nationalisme kunnen uitleggen? Ik ben niet heel goed mee.

Laatst gewijzigd door giserke : 31 juli 2013 om 09:58.
Oud 31 juli 2013, 10:07   #88
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nu snap ik waarom jij zo ineens interesse vertoont in een techno-festival. En ik maar denken dat het je om de muziek te doen was, zeg! Maar nee, het is je gewoon om het vlaggengezwaai te doen...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 10:19   #89
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, als je weet hoe je tracks kunt samen steken met synths samples en opnames, weet je dat het werk van een DJ die zelf dingen maakt, peanuts is.
Als ik weet hoe Van Beethoven zijn muziek maakte, dan geraakt geen enkele hedendaagse muziekmaker tot die z'n hielen vandaag de dag
Weet wel wat je bedoelt hoor, en in het digitale tijdperk werd het nog iets makkelijker gemaakt... beatmixen in de maat, hoef je al niet meer te kunnen...maar toch, creatief met geluid, live, achter de tafels brengt toch' het streepje voor'

Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 10:25   #90
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat religieuze en politieke symbolen niet mogen. Nationale symbolen wel. Heel veel bezoekers zouden vooral uitpakken met die laatste.
Een festival van het nationalisme....?
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 10:29   #91
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eens zijn er kleinzielige Vlamingen die dit dansfeest afkraken. En wees maar zeker dat er vlaggen zullen zijn.
Citaat:
Men zag er trouwens ook geen Leeuwenvlaggen.
1. Waar kraken Vlaamsnationalisten dit af?

2. Of hoe System zijn vooroordelen verkoopt als zekerheden, om nadien vast te stellen dat er geen zekerheden meer zijn...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2013 om 10:33.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 11:22   #92
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan daar naar luisteren voor laten we zeggen 10-15 min. Dan zit ik al rond te kijken.
Je hoeft daar toch niet naar te luisteren?

Jazz Middelheim moet nog komen. Rimpelrock misschien?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 11:23   #93
giserke
Banneling

Standaard

Jazz Middelheim misschien, dit weekend Dranouter zeker.
Oud 31 juli 2013, 11:24   #94
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maarrr euhhh ... Naar hetgeen ze daarover toonden in de media, tja, op die Tomorrowland megadance party werd eigenlijk toch niet zo gek veel gedanst. Opnieuw gewoon gezwaai van armpjes ...
't Gaat niet om het dansen zoals oudere generaties 'dansen' zien, maar eerder om de sfeer.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 11:40   #95
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan niet altijd de Weense wals zijn, nietwaar Quercus.
Mocht je het vergeten zijn: reeds een héél lange tijd bestaat er ook nog wat anders buiten de Weense Wals. Maar staan op en neer hossen en armpjes zwaaien lijkt mij niet erg veel op dans.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 18:35   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nu snap ik waarom jij zo ineens interesse vertoont in een techno-festival. En ik maar denken dat het je om de muziek te doen was, zeg! Maar nee, het is je gewoon om het vlaggengezwaai te doen...
U hebt te veel politieke fantasie. En daarom snapt u er soms niet veel van.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2013 om 18:41.
Oud 31 juli 2013, 18:38   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mocht je het vergeten zijn: reeds een héél lange tijd bestaat er ook nog wat anders buiten de Weense Wals. Maar staan op en neer hossen en armpjes zwaaien lijkt mij niet erg veel op dans.
Juist ja. Dat vermoedde ik al. De connotatie van het begrip 'dansen' is wat archaïsch bij u.

Een tip.

dansen
: [regelmatig werkwoord]
• je lijf op de maat van de muziek bewegen,
• ritmisch bewegen op muziek.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2013 om 18:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be