![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat nu voor iets ? Zondaars zijn mensen die niet leven volgens een of andere lijst van dogmas over hoe je moet leven. De grootste zondaars zijn die die niet in die lijst van dogmas geloven. Nogal wiedes. Het eerste dogma is om uw verstand op nul te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ik hou niet van anale seks.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het gaat om volstrekt natuurlijk menselijk gedrag, hetwelk voor de ene mens als "zonde" bestempeld wordt en voor de andere keer niet.
Citaat:
Pedofilie is geen geaardheid, maar een parafilie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wil je echt de richting van de naturalistische drogreden op? Het is ook volstrekt 'natuurlijk' als dominante man de kinderen van minder dominante mannen om het leven te bregen (en zelfs op te eten). Zoiets kan geen zonde zijn? Voor heterofielen lijkt dat concept nochthans goed te snappen, zelfs als ze zelf niet voor die levensstijl kiezen. Zou het dan toch aan je 'afwijking' liggen? En jouw seksualiteit wijkt minder af van de norm dan pedofilie? Leg uit.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 juli 2013 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent wel wat om de hete brij heen aan het draaien. Een bisexueel gedraagt zich én als homofiel én als heterofiel, naargelang de gelegenheid zich aanbiedt. Bijgevolg is de bisexueel wel degelijk part-time homofiel. Volgens mij kun je hier nog moeilijk spreken van "iemand die het niet kan verhelpen, want genetisch bepaald". Het is doodeenvoudig iemand zonder duidelijk afgelijnde morele normen en voor wie bijgevolg alles "moet kunnen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Archaïsche boeken zoals de tora, de bijbel en de koran, die nog altijd op dat vlak een moraal hanteren van uit de jaren stilletjes, hebben ons zeker niet veel te vertellen . En nog minder een pipo zoals de paus, die zelf geen sex mag bedrijven als hoofd van zijn even archaïsche kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang je een ander maar niet in gevaar brengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Vermeersch, een onverdachte bron, was vroeger jezuïet en stelt dat men wél zonder kan, mits men veel discipline heeft. Op wat oudere leeftijd moet die onthouding zelfs vrij gemakkelijk zijn.
Laatst gewijzigd door respublica : 31 juli 2013 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 31 juli 2013 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een pedofiel kan perfect seksuele bevrediging vinden in een relatie met een volwassen persoon. Een homoseksueel daarentegen kan geen seksuele bevrediging vinden bij iemand van het andere geslacht, net zoals een heteroseksueel geen seksuele bevrediging kan vinden bij iemand van hetzelfde geslacht.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke 2!
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dat homoseksuelen per definitie van anale seks houden?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Hij is helemaal niet uit de orde gestapt omdat het celibaat te moeilijk was, maar omdat hij zijn geloof is kwijtgeraakt.
M.a.w. is celibatair niet per definitie onmogelijk, zeker niet als men de jonge jaren is ontgroeid. Derhalve is het dus mogelijk om te zeggen dat men homoseksueel mag zijn maar daar niet volgens mag handelen. Je hoeft het daarmee niet eens te zijn, maar het is geen contradictio in terminis. Laatst gewijzigd door respublica : 31 juli 2013 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om of de Paus al dan niet hypocriet is, binnen het geloofskader, en dat is hij niet. Wat jij gelooft van het hele zaakje doet er niet toe. 51%. Lang leve de democratie. Bekijk eens een vrouw en een man zou ik zeggen. Homoseksualiteit is duidelijk de norm niet, of we hielden deze discussie nu niet. Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 juli 2013 om 18:51. |
||
![]() |
![]() |