Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2013, 07:26   #81
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat een totaal onzinnige discussie. Veel ingenieurs zijn account manager of hebben een deel van die functie automatisch in hun takenpakket. Maar er zijn ook veel ingenieurs die totaal geen account manager zijn. Veel hangt af in welke branche je zit en voor welk carrierepad je hebt gekozen.
Ben ik niet van op de hoogte. Alhoewel ik het me wel kan voorstellen. Het is tenslotte efficienter dat te doen.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 08:01   #82
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat een totaal onzinnige discussie. Veel ingenieurs zijn account manager of hebben een deel van die functie automatisch in hun takenpakket. Maar er zijn ook veel ingenieurs die totaal geen account manager zijn. Veel hangt af in welke branche je zit en voor welk carrierepad je hebt gekozen.
Het is heel simpel : in KMO's zijn ingenieurs verondersteld alles onder controle te hebben. Ontwerp, productie, uitwerking, calculatie, nacalculatie ... de hele reutemeteut. Vroeger hadden ze nog tekenaars en secretaresses ter beschikking. Sinds de komst van de PC, CAD-programma's en Office mogen ze het allemaal alleen klaren.

Aan de staat werkt dat uiteraard anders.

MANAGEMENT AAN DE STAAT

Er werd een brug gebouwd. Daarop werd een brugwachter in dienst gesteld. Aangezien deze brugwachter betaald moest worden, werd een kassier in dienst genomen. Op de kassier volgde een boekhouder en die had op zijn beurt een typiste nodig.

Toen moest er leiding komen, dus benoemde men een chef. Maar aangezien je een chef niet in zijn eentje kunt laten aanmodderen, werd er een hogere chef aangesteld en die kreeg weer een hoofdambtenaar boven zich.

Daarop volgde de benoeming van een directeur die na korte tijd een directie-assistent nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een raad van bestuur in het leven werd geroepen.

Deze besloot, dat er drastisch bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.

(bron onbekend).

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2013 om 08:02.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 08:30   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb die staats managment realiteit in een andere vorm gehoord.

In een afdeling merkte een afdelingshoofd op dat mensen er nogal lang over deden koffie te zetten en op te drinken bij het koffieautomaat. Dus, een koffiemadam leek een goed idee. Iedereen krijgt zijn koffie, en ze moeten niet meer over en weer lopen. Verzoek(met motivatie natuurlijk) ingediend bij de juiste instanties, en de koffiemadam werd realiteit.

Maar dit maakte dat de afdeling een bepaald aantal mensen had overschreden, dus moest er een assistent afdelingshoofd bijkomen. Maar dat maakte de werklast voor de afdeling lonen weer groter, dus daar een hulpassistente bij. Maar met 3 extra mensen op zo'n korte tijd, dat gaf dan weer een verschuiving in de hogere echolons, en er kwam een adjudant ondersecretaris bij. Natuurlijk is zo'n explosieve groei duur, en kreeg het afdelingshoofd de opdracht toch ergens te besparen.

Na lang beraad werd er beslist een 5 frank koffieautomaat te plaatsen en de koffiemadam over te plaatsen, want een andere afdeling had de goeie resultaten van "actie koffiemadam" ook gelezen.
Oud 14 augustus 2013, 08:33   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb die staats managment realiteit in een andere vorm gehoord.

In een afdeling merkte een afdelingshoofd op dat mensen er nogal lang over deden koffie te zetten en op te drinken bij het koffieautomaat. Dus, een koffiemadam leek een goed idee. Iedereen krijgt zijn koffie, en ze moeten niet meer over en weer lopen. Verzoek(met motivatie natuurlijk) ingediend bij de juiste instanties, en de koffiemadam werd realiteit.

Maar dit maakte dat de afdeling een bepaald aantal mensen had overschreden, dus moest er een assistent afdelingshoofd bijkomen. Maar dat maakte de werklast voor de afdeling lonen weer groter, dus daar een hulpassistente bij. Maar met 3 extra mensen op zo'n korte tijd, dat gaf dan weer een verschuiving in de hogere echolons, en er kwam een adjudant ondersecretaris bij. Natuurlijk is zo'n explosieve groei duur, en kreeg het afdelingshoofd de opdracht toch ergens te besparen.

Na lang beraad werd er beslist een 5 frank koffieautomaat te plaatsen en de koffiemadam over te plaatsen, want een andere afdeling had de goeie resultaten van "actie koffiemadam" ook gelezen.
Is dat geen scenario uit De Collega's?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 augustus 2013 om 08:43.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 08:50   #85
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.

Ik betrek mijn elektrische energie bij ELECTRABEL (hier in Vielsalm). Bij de jaarafrekening krijg ik 1375 EUR voor het totale verbruik en 1035 EUR voor het transport INTERLUX.

Bij de telefonische informatiedienst van ELECTRABEL (waar niemand zijn naam meegeeft) verzekert men mij dat "dat zeker een vergissing is en dat men dat gaat natrekken bij INTERLUX". Dat zou enkel weken duren maar intussen zouden mij géén rappels worden gestuurd.

We zijn 3 maanden verder.

Over de onbetamelijke kosten van INTERLUX heb ik nog niet de minste info gekregen.

Van ELECTRABEL kreeg ik intussen wél 3 rappels. Met extra kosten.

Gegarandeerd : ze vliegen buiten !

Spijtiig dat ECOPOWER niet in Wallonnië aanwezig is.
DT, bij Interlux zal je geen antwoord krijgen: ze sturen je van het kastje naar de muur tot je het beu bent en de zaak blauw-blauw laat.

Heb ik ondervonden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 08:52   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat geen scenario uit De Collega's?
Uit het leven gegrepen als het ware.

Neen, ik vermoed dat het een broodje aap is. Het is te logisch en te simpel om een staatsbureaucratische constructie te zijn.
Oud 14 augustus 2013, 09:09   #87
Stingray
Banneling

Standaard

Als binnenkort op elke nieuwbouw verplicht zonnepanelen gelegd moeten worden (men moet immers een economie die niet levensvatbaar is, gefinancieerd krijgen) dan zal de transportkost alleen nog maar gaan stijgen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:22   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als binnenkort op elke nieuwbouw verplicht zonnepanelen gelegd moeten worden (men moet immers een economie die niet levensvatbaar is, gefinancieerd krijgen) dan zal de transportkost alleen nog maar gaan stijgen.
Als de mensen dan slim genoeg zijn niet aangesloten te zijn op het net, en zelf voor back-up te zorgen, hebben op zijn minst zij er geen last van.

't Is simpel, momenteel is het nog steeds goedkoper stroom te betrekken van het net, dan zelf op te wekken om in eigen behoefte te voorzien.

Maar aan dit tempo , gaat dat niet al te lang meer duren vooraleer er een omslagpunt is bereikt.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2013 om 09:23.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:39   #89
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de mensen dan slim genoeg zijn niet aangesloten te zijn op het net, en zelf voor back-up te zorgen, hebben op zijn minst zij er geen last van.

't Is simpel, momenteel is het nog steeds goedkoper stroom te betrekken van het net, dan zelf op te wekken om in eigen behoefte te voorzien.

Maar aan dit tempo , gaat dat niet al te lang meer duren vooraleer er een omslagpunt is bereikt.
Kan gedaan worden, maar is niet evident. Slotconclusie voor mij blijft dat het gewoon een grote val is om de mensen geld uit het zakken te kloppen, in de goede oude traditie die een (R)overheid eigen is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be