Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2013, 11:42   #81
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Koerden lijken me uitzonderingen maar je moet toegeven dat de toekomst van je kinderen heel anders zal zijn als je in een islamitische wijk zou wonen.
Niet echt, omdat ik mijn dochter dan daar nooit laat buitenspelen. Je moet weten hoe je kinderen opvoedt.
Oud 20 augustus 2013, 11:47   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Niet echt, omdat ik mijn dochter dan daar nooit laat buitenspelen. Je moet weten hoe je kinderen opvoedt.
Och kom, met een hoofddoek is dat toch geen probleem, je dochter laten spelen in zo'n verrijkte buurt. Da's heerlijk multicultureel nietwaar.

Of gaat U beweren dat het niet veilig is voor een meisje dat de leeftijd heeft waarop ze alleen buiten kan?
Oud 20 augustus 2013, 11:59   #83
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Och kom, met een hoofddoek is dat toch geen probleem, je dochter laten spelen in zo'n verrijkte buurt. Da's heerlijk multicultureel nietwaar.

Of gaat U beweren dat het niet veilig is voor een meisje dat de leeftijd heeft waarop ze alleen buiten kan?
Hoofddoek zal ze nooit dragen, daar zorg ik zelf persoonlijl voor. Ze heeft idd de leeftijd op buiten te spelen, maar u weet hoe naïef kinderen zijn en hoe makkelijk je ze kunt ompraten.
Oud 20 augustus 2013, 12:04   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoofddoek zal ze nooit dragen, daar zorg ik zelf persoonlijl voor. Ze heeft idd de leeftijd op buiten te spelen, maar u weet hoe naïef kinderen zijn en hoe makkelijk je ze kunt ompraten.
Da's politiek incorrect, impliceren dat kinderen in een multicultureel rijke buurt "verkeerde" ideën zouden oppikken.

Salah gaat nog gelijk krijgen op deze manier.
Oud 20 augustus 2013, 15:25   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lijkt me een verstandige vader, maar vind u het niet jammer dat uw dochter in bepaalde wijken niet gewoon kan buiten spelen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 15:49   #86
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Gij moet alleen iets vroeger terug naar uwe zandbak als de rest, want teruggaan zult ge ooit moeten, maak u geen illusies. Van mij moet ge dus in het geheel niet integreren, blijf gerust uw moslim apentaal maar verder spreken onder elkaar anders gaat ge zelfs uw weg nog niet terug naar huis kunnen vragen als ge terug in uwe zandbak zit. Dag Salah !!
Ik moet enkel lachen, met uw achterlijke praat.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:00   #87
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U lijkt me een verstandige vader, maar vind u het niet jammer dat uw dochter in bepaalde wijken niet gewoon kan buiten spelen?
Ik moet zeggen dat ze hier ook niet echt buiten kan, teveel verkeer. Je hebt de wijk maar ook de school, dat heb je eveneens niet echt in de hand.

Niet-moslims hebben natuurlijk minder druk, gelukkig is m'n dochter wat achterdochtig geworden van moslims door een slechte ervaring.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:33   #88
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

@The Belgian Kurd: Je krijgt hier heel wat bijval van rechtse figuren die schipperen tussen de NVA en het VB. De ene keer monsteren ze bij de ene aan dan bij de andere, afhankelijk van het succes van de betreffende partijen. Je schrijft dus duidelijk wat ze willen lezen. Dat is dus blijkbaar de sleutel tot integratie.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:39   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
@The Belgian Kurd: Je krijgt hier heel wat bijval van rechtse figuren die schipperen tussen de NVA en het VB.
Als het politiek geëngageerde personen zijn, hangt dat af van het partijprogramma en hoe de interactie is. Dus eigenlijk wil het zeggen dat NV-A of VB stemmers meer bezig zijn met politiek dan de stemmers van de andere partijen.
Citaat:
De ene keer monsteren ze bij de ene aan dan bij de andere, afhankelijk van het succes van de betreffende partijen.
Net tegenovergestelde, het succes van de partijen hangt af van wat de beloftes zijn.
Citaat:
Je schrijft dus duidelijk wat ze willen lezen. Dat is dus blijkbaar de sleutel tot integratie.
Ook hier is een kanttekening bij te maken. Zoals Belgian kurd zijn persoonlijke interpretatie geeft, ligt in de lijn van wat veel mensen eigenlijk hopen.
En niet alleen VB'ers en NV-A'ers.
Trouwens, krijgt U dan zoveel tegenkanting, terwijl u toch trots bent op uw Turkse afkomst en dat verkondigd?
Oud 20 augustus 2013, 16:58   #90
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het politiek geëngageerde personen zijn, hangt dat af van het partijprogramma en hoe de interactie is. Dus eigenlijk wil het zeggen dat NV-A of VB stemmers meer bezig zijn met politiek dan de stemmers van de andere partijen.
Een deel waarschijnlijk wel maar de meerderheid zijn schapen die hun kudde volgen.

Citaat:
Net tegenovergestelde, het succes van de partijen hangt af van wat de beloftes zijn.
Ik heb het vooral over de forummers. Maar het geldt waarschijnlijk ook voor de rest van het land. Als er maar beloften tegen de Walen en allochtonen bij zijn. Die net als de rest van hun beloften botte messen zijn.

Citaat:
Ook hier is een kanttekening bij te maken. Zoals Belgian kurd zijn persoonlijke interpretatie geeft, ligt in de lijn van wat veel mensen eigenlijk hopen.
En niet alleen VB'ers en NV-A'ers.
Trouwens, krijgt U dan zoveel tegenkanting, terwijl u toch trots bent op uw Turkse afkomst en dat verkondigd?
In het echte leven krijg ik nul komma nul tegenkanting. Hier op het forum gebeurt het wel eens als ik commentaar lever op rechtse idioteriën.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:25   #91
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
@The Belgian Kurd: Je krijgt hier heel wat bijval van rechtse figuren die schipperen tussen de NVA en het VB. De ene keer monsteren ze bij de ene aan dan bij de andere, afhankelijk van het succes van de betreffende partijen. Je schrijft dus duidelijk wat ze willen lezen. Dat is dus blijkbaar de sleutel tot integratie.

2
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:28   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
2
Wat is daar mis mee dan?

Als ik zo de post van The Belgian Kurd dan klopt dat allemaal wel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:43   #93
Ill Duce
Banneling

Standaard

Heb ik dan gezegd dat er iets mis is? Ik kan me gewoon vinden in Ke Nan's post.

Het is ook maar omdat The Belgian Kurd ageert tegen de forumsalafist dat ze meegaand zijn.

Mocht hij gewoon vermeld hebben dat hij Sunni was dan deelde hij misschien ook in de klappen...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:57   #94
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Slim hoe je mijn vragen ontwijkt. In uw ogen zijn alleen haatverspreiders en zelfmoordterroristen. In mijn ogen zijn dat Salafis
Bij elke geloofsgroep zitten haatverspreiders. Bij Salafi's, Sunni's, Shia's, Christenen en Joden.

Jij als "Sunni" ,die de koran noch de Sunnah heeft gelezen, verspreid haat tegen Salafi's en Wahabi's.

Een echte munafiq dus.
Oud 20 augustus 2013, 18:07   #95
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Bij elke geloofsgroep zitten haatverspreiders. Bij Salafi's, Sunni's, Shia's, Christenen en Joden.

Jij als "Sunni" ,die de koran noch de Sunnah heeft gelezen, verspreid haat tegen Salafi's en Wahabi's.

Een echte munafiq dus.
Laat we het even beperken tot de feitelijke 'koppensnellers' die die haat omzetten in gruweldaden, dan is het debat al wat eenvoudiger...praatjes maken kan iedereen..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 18:20   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Heb ik dan gezegd dat er iets mis is? Ik kan me gewoon vinden in Ke Nan's post.

Het is ook maar omdat The Belgian Kurd ageert tegen de forumsalafist dat ze meegaand zijn.

Mocht hij gewoon vermeld hebben dat hij Sunni was dan deelde hij misschien ook in de klappen...
Hij ìs sunni!
Citaat:
Kon best zijn , maar ik ben sunni. ...

Wat willen aanhangers van �*ndere partijen dan horen, 't gekwaak van Salah?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:12   #97
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht

Een echte munafiq dus.
Dan ben ik maar een munafiq, simpel, ik keer me tegen extremisme. Ik wil dat iedereen leeft zoals hij wilt, met religie of zonder religie. Trouwens door wie ben je opgevoed? Bin Laden?
Wahabisten en Salafisten zijn ratten. Ratten moeten bestreden worden, omdat ze vies zijn en soms ziektesverspreiden ( In uw geval is het eerder een tumor).
Oud 20 augustus 2013, 20:15   #98
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik schrijf niet wat ze willen horen, ik schrijf wat IK vind. Ik kan me trouwens niet vinden in een paar dingen van VB, zoals hun propaganda videos of hun propaganda krant. Maar liever VB dan een groepje zoals Salah, toch?
Oud 20 augustus 2013, 20:23   #99
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben ik maar een munafiq, simpel, ik keer me tegen extremisme. Ik wil dat iedereen leeft zoals hij wilt, met religie of zonder religie. Trouwens door wie ben je opgevoed? Bin Laden?
Wahabisten en Salafisten zijn ratten. Ratten moeten bestreden worden, omdat ze vies zijn en soms ziektesverspreiden ( In uw geval is het eerder een tumor).
Jij bent de extremist hier die anderen wil uitroeien. Door wie ben jij opgevoed, Hitler?
Oud 20 augustus 2013, 21:15   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Salah noemt je een hypocriet ( munafiq)en heeft er een probleem mee dat je soenniet bent?
Laat je niet verleiden tot uitspraken waar de moderatie je voor op de vingers tikt door Salah, dat is denk ik vooral zijn bedoeling, profoceren en dan klagen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be