Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2013, 00:54   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Fijn dat je erom kunt lachen, ik ook, Ik ken Marie helemaal niet! Ze is enkel net zoals ik, een forumlid maar Kallikles heeft nogal moeite met dit te begrijpen !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 00:57   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Goed gezien...

Is dit vergelijkbaar met Alice/Marie?

Zou men ook een algoritme kunnen ontwikkelen waarmee men met bepaalde niveaus van waarschijnlijkheid collusies / dubbelnicks kan opsporen?
Maar jong toch! Vanwaar je fascinatie voor mij en Marie?
Allé, vertel het eens....
Oud 7 september 2013, 09:37   #83
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is een goede vraag, al verdient ze enige uitwerking.

Me dunkt kunnen we het beste beginnen met de verduidelijking van waar 'zoiets' - in uw woorden: een samenleving waarin we naast elkaar moeten kunnen leven - voor staat.

Volgens mij zal 'samen-leven' niet lukken als en zolang 'we' 'naast' elkaar leven, maar goed, wie ben ik, hé?

Hoe ziet u 'zoiets' concreet?

Moeten 'we' bijvoorbeeld aan één en dezelfde wetgeving onderworpen zijn, of krijgen 'sommige anderen onder ons' de mogelijkheid zich in een ander rechtskader in te schrijven?

Hoeveel censuur en/of hersenspoeling kunnen en mogen 'we' zowel voor onszelf als voor 'sommige anderen onder ons' toestaan?

Enz...

Een tweede sleutel-element in uw vraag is 'hoe'.

Daar kan en wil ik slechts op antwoorden als ik weet waarheen 'we' heen 'moeten'.
Zoiets, samenleven naast mekaar.
Hoeft het daarom met elkaar te zijn? Neen, zolang we verdraagzaam zijn niet.
Ik ben niet lang op het forum, maar ik krijg de indruk dat de potten hier dikwijls de ketels verwijten. Het ene voedt het ander en dat belooft niets goed.

Als ik goed rondkijk naar de migratie, vind ik toch dat Marokkanen, Turken, Koerden zich goed aangepast hebben. Het is niet omdat iemand zijn cultuur behoudt dat deze niet is aangepast.
Ik ben ook niet blind voor de problematiek en ik weet dat er veel vrouwen onderdrukt worden, dat er tegenwoordig veel radicalisme gepredikt wordt.
Maar een hoofddoek, boerka, moskee verbieden gaat deze problematiek niet oplossen. Integendeel. Dat is indruisen op de vrijheid van één ieder onder ons.

Ik vind dat Antwerpen een mooi voorbeeld van samenleven is. Iedereen gelijk voor de wet. Men moet ook eens naar de goede dingen kijken en inzien dat veelal moslims hardwerkende mensen zijn die dat voor dezelfde redenen als wij doen. Steek de hand eens uit in plaats van telkens de vuist op tafel te slaan en te zeggen hoe het moet.

Laatst gewijzigd door Peche : 7 september 2013 om 09:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 09:53   #84
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist.
Maar wie heeft u wijsgemaakt dat ge de bijbel letterlijk moet naleven ?
Alleen de joden en moslims schijnen dat te denken.

Door niet meer te denken dat uw geloof het enige juiste is en door een God gedicteerd.
Ik ben naar Katholieke scholen geweest. Ik moest het woord van Jezus volgen. Die Jezus zei dat hij niets aan het oude testament komt veranderen. Integendeel, bevestigen. Staat daar dan niet dat ik mijn ogen moet uitrukken als ik met lust naar iemand anders kijk? Dat ik beter zonder handen het paradijs inkom dan met onzedige handen naar de hel ga? Ik dacht van wel.

Dragen alle moslima vrouwen dan een hoofddoek? Zijn er hier geen moslima voorbeelden die het gemaakt hebben als dokter? Zijn daarom alle joden plots vroom en orthodox? Ik vind dat U en anderen een grote denkfout maken door te veralgemenen. En als een veralgemening het vertrekpunt van een discussie is, is het moeilijk debatteren.
Oud 7 september 2013, 10:14   #85
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben niet lang op het forum, maar ik krijg de indruk dat de potten hier dikwijls de ketels verwijten. Het ene voedt het ander en dat belooft niets goed.

Als ik goed rondkijk naar de migratie, vind ik toch dat Marokkanen, Turken, Koerden zich goed aangepast hebben. Het is niet omdat iemand zijn cultuur behoudt dat deze niet is aangepast.
Ik ben ook niet blind voor de problematiek en ik weet dat er veel vrouwen onderdrukt worden, dat er tegenwoordig veel radicalisme gepredikt wordt.
Maar een hoofddoek, boerka, moskee verbieden gaat deze problematiek niet oplossen. Integendeel. Dat is indruisen op de vrijheid van één ieder onder ons.

Ik vind dat Antwerpen een mooi voorbeeld van samenleven is. Iedereen gelijk voor de wet. Men moet ook eens naar de goede dingen kijken en inzien dat veelal moslims hardwerkende mensen zijn die dat voor dezelfde redenen als wij doen. Steek de hand eens uit in plaats van telkens de vuist op tafel te slaan en te zeggen hoe het moet.
Een van de meest belachelijke postings die ik ooit las.
Theorieën en leugens verkopen om een volk te kunnen verkrachten, enkel en alleen omdat ze een sociale zekerheid hebben.

Je lijkt wel Goebbels in 1938. Peace in our time. My ass.

Heb je hier nu gewoon een zak die pleit voor segregatie.

Weg ermee.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 10:34   #86
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ben naar Katholieke scholen geweest. Ik moest het woord van Jezus volgen. Die Jezus zei dat hij niets aan het oude testament komt veranderen. Integendeel, bevestigen. Staat daar dan niet dat ik mijn ogen moet uitrukken als ik met lust naar iemand anders kijk? Dat ik beter zonder handen het paradijs inkom dan met onzedige handen naar de hel ga? Ik dacht van wel.

Dragen alle moslima vrouwen dan een hoofddoek? Zijn er hier geen moslima voorbeelden die het gemaakt hebben als dokter? Zijn daarom alle joden plots vroom en orthodox? Ik vind dat U en anderen een grote denkfout maken door te veralgemenen. En als een veralgemening het vertrekpunt van een discussie is, is het moeilijk debatteren.
Ten eerste, respect eis je nooit op, dat verdien je.

Ten tweede, een veralgemening is niet noodzakelijk fout als het niet blijft bij die veralgemening, vandaar dat ik meestal het standpunt inneem dat er een hoop redelijke moslims zijn maar dat deze niet wegen op de grotere verhaallijnen.
Een van die grotere verhaallijnen is het verdomde moeilijke huwelijk tussen vrijheid van meningsuiting en islam, zeker na de cartooncrisis is er een beklemmende sfeer ontstaan van “pas op wat je zegt of we slaan je kapot”.
Ik denk dat velen met mij nooit verwacht hadden dat het uiten van kritiek op een levensovertuiging opnieuw levensbedreigend zou worden.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 10:40   #87
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar jong toch! Vanwaar je fascinatie voor mij en Marie?
Allé, vertel het eens....
Volgens mijn bescheiden mening, heeft Marie veel meer ervaring van het volksterrein (zoals het leven is), waar Alice haar verhalen merendeels uit haar handleidingen als sociaal assistente put, alsook uit de ervaringen met gestranden die ze beroepshalve dient verder te helpen. Het is dan ook normaal dat deze doelgroep steeds een nederig en verlaten gelaat naar buiten uitstraalt. Alice laat zich daar dan door mis en verleiden (vooral als het om Holedbi's gaat)

Deze 'nick' is er geen van 'OilOnFire' of 'OilOnFire_' of 'Olietje': het is gewoon omdat ik een paar keren van e-mail provider veranderd ben en dat ik al mijn e-mailadressen en 'pin's' niet heb opgeschreven en vergeten ben; Dus ik log in met de 'Nick' die per toeval uit de bus komt. Sorry! en met een oproep naar de 'webmaster' om mij uit dit dilemma te willen bevrijden.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 10:43   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien besef je het niet helemaal, maar dat is exact waar Abou Jahjah voor pleitte. Een "naast-elkaarleving" in verschillende getto's zoals dat de gewoonte was in Libanon voor de moslims de macht overnamen. (dat laatste hield hij dan maar even stil in zijn voor beeld).
Zo kunnen de steden helemaal ingericht worden als islamitische getto's en de rand en plattelandsgemeenten nog net voorbehouden blijven voor atheisten en christenen. Tenzij U aparte wijken in de steden wil voorbehouden ... gut nee, dat is waar dat hebben we al. Raar dan toch dat in sommige van die verrijkende wijken geen toegang meer wordt verleend aan andersdenkenden, noch aan politie of hulpverleners (nou dat laatste zal me een zorg wezen);

Citaat:
verklaar U nader? wat versta jij onder "goed aangepast"?

Citaat:
goed aangepast zei je daarnet toch?

Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet? wat een VERNIEUWING ZEG ! daar had ik nog nooit van gehoord.
Ik noteer ook dat je vindt dat er geen enkel probleem is met te hoge werkloosheidscijfers bij migranten, want "er zijn er toch ook bij die werken".

De linksdraaiende indoctrinatie op school heeft goed zijn werk gedaan zie ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 10:44   #89
Peche
Banneling

Standaard

Over de sociale zekerheid is niets gezegd.
Ik zie hier niemand respect vragen. Ik zie wel hoe deze afgedwongen wordt.
Maar zien degene die dat doen wel van zichzelf in?

Ge kunt zo alles wat er op TV komt napraten of naleven. Maar heb je het daarom zelf beleefd?

"Oh neen een moslim, zwijgt zegt niets verkeerd, straks ontploft hem"
Oud 7 september 2013, 10:49   #90
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
verklaar U nader? wat versta jij onder "goed aangepast"?
Moslims waarmee ik de school heb gedeeld praten in mijn dialect.
Ze dragen onze kledij, ze willen evenveel comfort in hun wagen als ik, etc ...

Citaat:
goed aangepast zei je daarnet toch?
De meeste zijn aangepast ja.

Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet? wat een VERNIEUWING ZEG ! daar had ik nog nooit van gehoord.
Ik noteer ook dat je vindt dat er geen enkel probleem is met te hoge werkloosheidscijfers bij migranten, want "er zijn er toch ook bij die werken".
Ik denk dat die hoge werkloosheid meer ligt aan de overheid. Ze hebben dan ook tot in Tokio reclame liggen maken voor ons land. Een blind beleid gevoerd waar nu iedereen de dupe van is. Laat U wel opvallen dat het gros van de moslims lang geen migrant meer zijn, maar de Belgische nationaliteit dragen. Hoe haal je die uit "cijfers" ?
Misschien moet je de vinger niet wijzen naar mensen die het bestuur naleven, maar naar de mensen die het bestuur leiden.

En de hoge taksen die bedrijven hier buiten jaagt tijdens de crisis. Of doet verhuizen naar goedkopere landen. Maar daar zal het niet aan liggen he.

Laatst gewijzigd door Peche : 7 september 2013 om 10:54.
Oud 7 september 2013, 11:02   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die hoge werkloosheid meer ligt aan de overheid. Ze hebben dan ook tot in Tokio reclame liggen maken voor ons land. Een blind beleid gevoerd waar nu iedereen de dupe van is. Laat U wel opvallen dat het gros van de moslims lang geen migrant meer zijn, maar de Belgische nationaliteit dragen. Hoe haal je die uit "cijfers" ?
Misschien moet je de vinger niet wijzen naar mensen die het bestuur naleven, maar naar de mensen die het bestuur leiden.
de linksdraaiende brainwashing op volle toeren.

Hebben ze je op school ook geleerd dat er vanaf 1974 een migratieSTOP werd afgekondigd? Dat is ondertussen praktisch VEERTIG JAAR GELEDEN.

Hoe ik aan de cijfers van verhoogde werkloosheid kom? Vanuit de linksdraaiende klaaghoek natuurlijk. Het zijn zij dit toch steeds eisen dat er een afspiegeling van de maatschappij op de werkvloer en in de hogescholen moet zijn. Waar zouden zij die cijfers halen denk je? Tenslotte zijn dat ook allemaal "belgen" nietwaar? Blonde belgen, bruine belgen, rosse belgen en zwarte belgen... en dan heb je nog degenen die hun haar verven: de kameleon belgen.
Daar heb je ook geen cijfers van hé, maar de blonde belgen zijn weldegelijk FOEI volgens Yussuf LeBlanc, want die gaan binnenkort opgeraken zei hij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 september 2013, 11:10   #92
Peche
Banneling

Standaard

Ik zal dan maar gebrainwashed zijn... Als van mening schelen brainwashing is...
Rechts is nu aan de macht in Antwerpen en wat zien we? Onze kinderen krijgen boetes om wat luidruchtig te spelen terwijl de criminaliteit hardnekkig toeneemt.
Ze pakken de peanuts eruit en laten de walvissen die straten overspoelen rustig begaan.

De echte problemen circe, zullen nooit voor onze ogen geschoven worden. Daarom schuift men peanuts voor onze neus zodat wij daarover wat klagen en zagen. En zo zullen de groten altijd de kleine overspoelen. Dat is ook brainwashing.
Iemand afleiden van de echte problematiek door een ander te creëren.

Laatst gewijzigd door Peche : 7 september 2013 om 11:11.
Oud 7 september 2013, 11:18   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal dan maar gebrainwashed zijn... Als van mening schelen brainwashing is...
Rechts is nu aan de macht in Antwerpen en wat zien we? Onze kinderen krijgen boetes om wat luidruchtig te spelen terwijl de criminaliteit hardnekkig toeneemt.
Ze pakken de peanuts eruit en laten de walvissen die straten overspoelen rustig begaan.

De echte problemen circe, zullen nooit voor onze ogen geschoven worden. Daarom schuift men peanuts voor onze neus zodat wij daarover wat klagen en zagen. En zo zullen de groten altijd de kleine overspoelen. Dat is ook brainwashing.
Iemand afleiden van de echte problematiek door een ander te creëren.
ik ben evenmin voorstander van GAS boetes, maar als bijsturing voor het totale gebrek aan opvoeding dat tegenwoordig aan de orde is, is zoiets een goede methode. (het zijn de kinderen die een reprimande krijgen, maar de onwillige onopvoedende ouders voelen het wel in hun portemonnaie. Op die manier zullen ze sneller (hopelijk) overgaan tot het zelf bijsturen van hun kinderen en hen leren om vb. géén ijsballen naar auto's te gooien. (iets wat ik mijn kinderen vanaf hun eerste sneeuwbal heb aangeleerd, maar wat mensen uit tropische gebieden waarschijnlijk niet meekregen van thuis uit).

Het afschuiven van elke vorm van verantwoordelijkheid begint dus ook volgens U zijn vruchten af te werpen. Nooit hebben ze zèlf iets gedaan, steeds is het de schuld van de andere, liefst die met twee cent meer dan gij. hoe armer hoe onschuldiger. daarom zitten de gevangenissen vol met slachtoffers van de werkende mens zeker?

Waarom kunnen migranten niet meevolgen met het niveau van onze ooit zo geprezen vlaamse scholen? (excuus en correctie: de meisjes kunnen wèl meevolgen, enkel de prinselijke mannelijke nakomelingen niet). Nu ineens zijn onze Vlaamse scholen niet meer geschikt? geschikt voor wie? voor degenen die het vertikken om hun kinderen Nederlands te leren voordat ze schoolgaand zijn? Beetje zoals in Marokko waar ze thuis Amazigh spreken en op school Arabisch, maar waar kunnende lees ende schrijf ende tellen meer dan voldoende is? Met zulk "aangepast" gedrag kan men beter wat ontwikkelingshulp naar het Rif gebergte brengen vrees ik.

Oud 7 september 2013, 11:24   #94
Peche
Banneling

Standaard

Het is een beetje te veralgemenend voor me. Ik kan dat moeilijk beantwoorden.
Het niveau van onze Vlaamse scholen is echter ERBARMELIJK. Daar gaan we toch niet trots op zijn zeker? Ze hebben amper budget voor scholen, leerkrachten die gedemotiveerd rondlopen of de handjes niet van onze kinderen kunnen houden. Laat me toch niet lachen he.

Het afschuiven-van-de-verantwoordelijkheid-tijdperk is trouwens gedaan. Mensen die profiteren van het systeem worden massaal geschorst of uitgeschreven uit de bevolkingsregister.
Wat meer wilt men nog? Allemaal op de boot terug naar land van herkomst? Dat zal er niet inzitten. Dat weet jij en ik.
Oplossingen aanreiken zou beter zijn voor ons dan verwijten gooien.
Oud 7 september 2013, 12:02   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Antwerpen??
Samenleven?? Denk toch van niet, we leven apart, naast mekaar, delen niets omdat er gewoon niets te delen valt.
Delen veronderstelt iets gemeenschappelijk, wat heeft de gemiddelde Antwerpenaar die geen moslimachtergrond heeft gemeenschappelijk met zijn Islamitische buur die vind dat opvoeden tot aan de voordeur loopt, vrouwen en mannen andere rolpatronen moeten invullen, een korte rok zedeloos is en dus uitnodiging om als hoer behandeld te worden, mannen in de vzw zitten en vrouwen achter het fornuis, vrouwen een hoofddoek moeten dragen omdat zij verantwoordelijk zijn voor het seksuele gedrag van mannen, vrouwen maar mogen werken met toestemming van hun man, je eigenlijk geen Nederlands moet leren, laat staan basiskennis moet meegeven aan kinderen,en zo kunnen we wel even doorgaan!

Vooral Marokkanen passen zich helemaal niet aan, gelukkig doen Turken het beter maar het blijft vooral apartheid, dat hun religie dit ook aanbeveelt zal er niets mee te maken hebben, uiteraard!
Oud 7 september 2013, 12:06   #96
Peche
Banneling

Standaard

Hoezo? Heb jij geen koekjes gekregen tijdens de ramadam?
Vreemd dat mijn vriendin 's nachts ongehinderd pita kan kopen in een kort rokje op het kiel of borgerhout.
Dat ik daar 's nachts mijn wagen kan parkeren en hem 's morgens weer terugvind.

Misschien stralen we beide wat anders uit en beleven we het leven vanuit een ander oogpunt.
Mijn moslimburen zeggen steeds goedendag en niet alle vrouwen daarvan dragen een hoofddoek. En geen enkel een boerka.
Oud 7 september 2013, 12:10   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het niveau van onze Vlaamse scholen is echter ERBARMELIJK. Daar gaan we toch niet trots op zijn zeker? Ze hebben amper budget voor scholen, leerkrachten die gedemotiveerd rondlopen of de handjes niet van onze kinderen kunnen houden. Laat me toch niet lachen he.

Het afschuiven-van-de-verantwoordelijkheid-tijdperk is trouwens gedaan. Mensen die profiteren van het systeem worden massaal geschorst of uitgeschreven uit de bevolkingsregister.
Wat meer wilt men nog? Allemaal op de boot terug naar land van herkomst? Dat zal er niet inzitten. Dat weet jij en ik.
Excuseer??Zeg je nu dat de meeste leerkrachten pedo' zijn, en die demotivatie niets te maken heeft met de populatie van leerlingen in veel scholen?? Met de erbamelijke thuissituatie, van een moeder die amper kan lezen of schrijven, geen Nederlands leert, met een vader die laagopgeleid is,liever in het thuisland of de vzw rondhangt dan met het gezin bezig is, met jongens die geen gezag aanvaarden, al snel ontdekken dat criminaliteit ook voor een inkomen zorgt, gezinnen waar niemand voor 10 uur opstaat en bijgevolg spijbelen de norm is, machoculturen waar zonen straatburgemeestertjes worden en meisjes wel braaf kunnen studeren, maar de neef uit Marokko die hun man wordt eist dat ze zich met het huishouden en niets anders bezig houdt?

U doet me lachen, dat is zeker!

Wie profiteert wordt geschorst?? Denk het niet hoor, je moet al langdurig werkloos zijn voor je moet bewijzen te solliciteren, het OCMW ziet nog steeds veel volk, en ook ziekteuitkeringen, wat bazel jij toch allemaal?

Massaal uitgeschreven uit de bevolkingsregisters?? Die paar jongens die ergens anders een oorlog uitvechten? Van veralgemenen gesproken!
Oud 7 september 2013, 12:15   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Heb jij geen koekjes gekregen tijdens de ramadam?
Vreemd dat mijn vriendin 's nachts ongehinderd pita kan kopen in een kort rokje op het kiel of borgerhout.
Dat ik daar 's nachts mijn wagen kan parkeren en hem 's morgens weer terugvind.

Misschien stralen we beide wat anders uit en beleven we het leven vanuit een ander oogpunt.
Mijn moslimburen zeggen steeds goedendag en niet alle vrouwen daarvan dragen een hoofddoek. En geen enkel een boerka.
Wat een achterlijke opmerking, dus we zitten goed als we een koekje krijgen?
Het aantal vrouwen wat wel lastig gevallen wordt zijn onbestaand omdat uw vriendin nog niets heeft meegemaakt?
En ja hoor, ik zat erop te wachten , wie wel onaangename zaken meemaakt, nou, die heeft gewoon een verkeerde uitstraling!
Uw buren zeggen goedendag en ze dragen niet allemaal een hoofddoek en dus leven we samen, van simplisme gesproken zeg...
Maar ik begrijp hieruit dat zolang jij en vriendin niets meemaken, het goed gaat in Antwerpen, wie anders beweert heeft een verkeerde uitstraling heeft en wie kritisch is, heeft een koekje nodig....hallo ja...
Oud 7 september 2013, 12:21   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ken uw leeftijd niet, maar de Vlaamse scholen behoorDen tot de wereldtop qua kwaliteit (in mijn tijd en kort nadien nog steeds). Daar mochten we zeker en vast héél trots op zijn.
toen liepen de leerkrachten helemaal niet gedemotiveerd rond, ze werden ook niet constant met het zwaard van Damocles geconfronteerd dat ze bij enige opmerking aan "nieuwe belgen" het etiket racisme werden opgekleefd. Resultaat (en ik kèn verschillende leerkrachten uit verschillende netten, les gevend in verschillende richtingen) is dat ze amper nog corrigerend kunnen/ mogen optreden. Gevolg: drastische daling van het niveau.

Uw cover is trouwens opgeblazen als je begint over leerkrachten die de handjes van de kindjes niet kunnen afhouden. Heb je nog zo'n paar leuke weetjes?

Iedereen die niet woont op het domicilie adres wordt geschorst mijnheer. Ook de witte mens die de gemeente niet heeft verwittigd van adresverandering of langdurige afwezigheid. Alleen denken de "nieuwe" belgen dat die wet voor hen niet geldt.
Misbruiken van het sociale systeem worden altijd al bestraft. Alleen zullen nu de "nieuwe belgen" blijkbaar ook gestraft worden. ai ai ai! discriminatie waarschijnlijk.

Citaat:
Oplossingen aanreiken zou beter zijn voor ons dan verwijten gooien
raar zinnetje. Wie is "ons"? en wie moet de oplossingen aanreiken? Bent U ook volgeling van de mythe dat westerlingen bezocht werden door aliens zodat ze voorsprong hebben op de rest van de wereldbevolking en enkel zij verantwoordelijk zijn voor het zoeken van oplossingen? Het uitdelen van centjes aan de derde wereld (zonder aliens) of het aanbieden van jobs aan ongeschoolden omdat ze niet willen leren?

Oud 7 september 2013, 12:29   #100
Peche
Banneling

Standaard

Ik woon al heel mijn leven in Antwerpen. En ja ik heb hier ook al het ene en het andere meegemaakt en gezien. Maar ik heb ook veel goeds gezien.
Het is niet omdat er een paar ettertjes rondlopen de hele bevolking ettertjes zijn.
En die paar ettertjes worden ook nog groot. Vroeger stond ik altijd te vechten met één groep uit school. Nu vragen we aan mekaar hoe het met de kinderen gaat tijdens het winkelen en praten we bij.

Ik vind echt dat die veralgemening moet stoppen en duidelijk gemaakt mag worden dat niet iedereen veralgemeent als het over immigratie en integratie gaat. Naar mijn mening zijn het gros onder de moslims geïntegreerd.

Je mag kritisch zijn, maar veel kritiek begint vanuit een veralgemening en dat vind ik net niet kunnen. Zelfs al droegen mijn buren wel een hoofddoek (waaronder er enkelen zijn), dan nog zal ik vriendelijk lachen of goedendag zeggen. Waarom zou dat niet mogen?
Er zijn veel moslims die tegen het gedrag in gaan dat jij opsomt, maar dat wordt niet gezien omdat men te druk bezig is met een vaststaande mening te verdedigen. Dat is ook een vorm van radicalisme, extremisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be