Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 22:23   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Snuggere, toon mij het aanklagen van de problematiek vanuit het VB kamp. En hun eventuele voorstellen.
Supersnuggere, vertel minder dronkemanspraat en ga naar je bedje.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 22:58   #82
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Supersnuggere, vertel minder dronkemanspraat en ga naar je bedje.
Je hebt er geen. En met jou de domrechtse zijde ook niet.

Waarvan akte.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 23:01   #83
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Ik bedoelde het financieel systeem...
Oud 30 augustus 2013, 23:04   #84
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen links hier in dit land. De PVDA doet een poging, maar het is verre van wat je links kan noemen.

En neen, ik heb geen partijkaart van de PVDA.
klopt in feite is er geen links of rechts in dit land,
er zijn alleen maar doelgroepen die aangesproken worden door politieke partijen waardoor deze ze zich financieel kunnen verrijken
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 23:07   #85
Ill Duce
Banneling

Standaard

Het wordt dan ook tijd voor een Grote Zuivering in deze stoffige hoek van onze planeet.
Oud 31 augustus 2013, 08:00   #86
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde het financieel systeem...

00% Liberalisme is wat we nodig hebben allles wat staat voor sociale afbraak is het gevolg van het neo-liberalisme de liberalen streven naar de grootst mogelijke ontplooiing van het individu. Eerst komt ik, en dan pas komt wij wat een neerwaarste spiraal veroorzaakt 'race to the bottem'. Ik zie niet in hoe ik dat anders moet interpreteren. Maar ik vraag me af waar dat moet eindigen met het individualisme als we eerlang hier met 10 miljard of meer gaan zijn. Als dat allemaal “ikken” willen zijn, en iedereen heeft het recht liberaal te zijn nietwaar, dan zie ik het slecht aflopen voor de mensheid, we gaan elkaar de kop inslaan. Komt een liberaal des morgens buiten, stapt in zijn grote BMW of Audi, en denkt: vandaag ga ik me eens maximaal individueel uiten; vandaag heb ik zin om links te rijden, ik stop voor groen licht en rij door als het rood licht aangaat. Wat denken jullie? ’t Zou niet lang schoon blijven staan zeker? En er rijden zo te zien veel van deze liberale wezens rond op onze wegen de dag van vandaag. Als de mensheid een toekomst wil behouden vind ik toch dat we eens zullen moeten nadenken over het doorgeslagen liberalisme. We zullen vroeg of laat moeten begrijpen dat WIJ voorrang heeft op IK.
Zoals gezegd bepaalde de politiek de onderlinge regels en wetten, geldend voor de samenleving op alle domeinen. Enkele decennia geleden liet de politiek het mondiaal afweten. Plots werd besloten dat er geen regels meer moesten zijn voor de economie, de vrije wereldmarkt deed haar intrede. Voor kapitaal en goederen werden alle regels, en dus alle belemmeringen, opgeheven. De markten gingen alles regelen, zelfregulatie. Vandaag weten we dat het niet werkt als je bankiers de vrije hand geeft, dat deontologische regels deurwaarders en advocaten niet tegenhouden om te sjoemelen, dat je paardenvlees krijgt maar betaalt voor rundsvlees, enzovoorts.
Het loslaten van de regels door de politici heeft de mensheid teruggebracht in de chaos. Daarom zeg ik : voorwaar, het is allemaal de schuld van de politici: de grote ongelijkheid, de massale werkloosheid, de armoede, de verloedering van het milieu, de 1 % superrijken, de belastingparadijzen, de maffia, de drugs… De politici, deze mensen die zelf zeggen dat ze verantwoordelijke mensen zijn, wentelen alle crisissen af op de kleine man, die er zelf niets kan tegen doen maar er wel wordt op gewezen dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn leven. Maar dat leven wordt afgepakt, je tijd dient om schulden af te betalen die door anderen zijn gemaakt.
De gelovigen kunnen zich vastklampen aan het geloof. Maar al het eeuwenlange bidden door christenen, boeddhisten, islamieten… Heeft dat de wereld veranderd? Of verbeterd?
Oud 31 augustus 2013, 08:41   #87
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks noppes nada nougabollen hebben ze gedaan. Net zoals die warrighaar-linksen van de SPa.

Aangezien de N-VA en het VB niks doen aan dit financieel systeem zijn ze medeschuldig.
Plus het niet optreden ertegen. Da's toch duidelijk, dacht ik.

En het heeft trouwens alles met dit onderwerp te maken. Het is de oorzaak van onze ellende.
Wanneer je weet dat de traditionele partijen, besluiten om geen bestuursakkoorden af te sluiten met het VB (lees: cordon sanitaire) is uw vraag al even onzinnig als vragen wat een leeuw in een kooi al gevangen heeft in de savanne.

Jij doet er nog een schepje bovenop door te beweren dat die leeuw in dat cordon, omdat hij niks kan vangen, eigenlijk niet deugd.

Je kunt net zo goed een pianist de vingers afhakken, vind ik, en hem dan verwijten dat hij geen piano kan spelen.

Zeer lage wijze van 'aan politiek doen'.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:23   #88
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wanneer je weet dat de traditionele partijen, besluiten om geen bestuursakkoorden af te sluiten met het VB (lees: cordon sanitaire) is uw vraag al even onzinnig als vragen wat een leeuw in een kooi al gevangen heeft in de savanne.

Jij doet er nog een schepje bovenop door te beweren dat die leeuw in dat cordon, omdat hij niks kan vangen, eigenlijk niet deugd.

Je kunt net zo goed een pianist de vingers afhakken, vind ik, en hem dan verwijten dat hij geen piano kan spelen.

Zeer lage wijze van 'aan politiek doen'.

Paulus.

Als ze tegenwerking ondervinden van de andere partijen, dan zoeken ze maar andere manieren om hun standpunten te verwezenlijken of onder de aandacht te brengen.

Zijn er geen denktanks komende vanuit het Blokkamp? Dat zou al een begin zijn.
Oud 31 augustus 2013, 10:44   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
00% Liberalisme is wat we nodig hebben allles wat staat voor sociale afbraak is het gevolg van het neo-liberalisme de liberalen streven naar de grootst mogelijke ontplooiing van het individu. Eerst komt ik, en dan pas komt wij wat een neerwaarste spiraal veroorzaakt 'race to the bottem'. Ik zie niet in hoe ik dat anders moet interpreteren. Maar ik vraag me af waar dat moet eindigen met het individualisme als we eerlang hier met 10 miljard of meer gaan zijn. Als dat allemaal “ikken” willen zijn, en iedereen heeft het recht liberaal te zijn nietwaar, dan zie ik het slecht aflopen voor de mensheid, we gaan elkaar de kop inslaan. Komt een liberaal des morgens buiten, stapt in zijn grote BMW of Audi, en denkt: vandaag ga ik me eens maximaal individueel uiten; vandaag heb ik zin om links te rijden, ik stop voor groen licht en rij door als het rood licht aangaat. Wat denken jullie? ’t Zou niet lang schoon blijven staan zeker? En er rijden zo te zien veel van deze liberale wezens rond op onze wegen de dag van vandaag. Als de mensheid een toekomst wil behouden vind ik toch dat we eens zullen moeten nadenken over het doorgeslagen liberalisme. We zullen vroeg of laat moeten begrijpen dat WIJ voorrang heeft op IK.
Zoals gezegd bepaalde de politiek de onderlinge regels en wetten, geldend voor de samenleving op alle domeinen. Enkele decennia geleden liet de politiek het mondiaal afweten. Plots werd besloten dat er geen regels meer moesten zijn voor de economie, de vrije wereldmarkt deed haar intrede. Voor kapitaal en goederen werden alle regels, en dus alle belemmeringen, opgeheven. De markten gingen alles regelen, zelfregulatie. Vandaag weten we dat het niet werkt als je bankiers de vrije hand geeft, dat deontologische regels deurwaarders en advocaten niet tegenhouden om te sjoemelen, dat je paardenvlees krijgt maar betaalt voor rundsvlees, enzovoorts.
Het loslaten van de regels door de politici heeft de mensheid teruggebracht in de chaos. Daarom zeg ik : voorwaar, het is allemaal de schuld van de politici: de grote ongelijkheid, de massale werkloosheid, de armoede, de verloedering van het milieu, de 1 % superrijken, de belastingparadijzen, de maffia, de drugs… De politici, deze mensen die zelf zeggen dat ze verantwoordelijke mensen zijn, wentelen alle crisissen af op de kleine man, die er zelf niets kan tegen doen maar er wel wordt op gewezen dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn leven. Maar dat leven wordt afgepakt, je tijd dient om schulden af te betalen die door anderen zijn gemaakt.
De gelovigen kunnen zich vastklampen aan het geloof. Maar al het eeuwenlange bidden door christenen, boeddhisten, islamieten… Heeft dat de wereld veranderd? Of verbeterd?
Het grooste probleem van het neoliberalisme is dat het een ideologie is die markwerking aanvult met twee dogma's:

1: De markt heeft altijd gelijk:

Er is niet alleen marktwerking, maar de uitkomst is ook altijd juist (de marktefficientie hypothese). In een ideale vrije markt is er geen monopolist, dus is iedereen is slechts een prijsnemer die zijn kansen probeert te grijpen. Daarbij hoef je geen rekening te houden met anderen, maar slecht je eigen voordeel na te jagen, want marktwerking garandeert een optimale uitkomst. Dat is het verschil tussen 'verantwoordelijk gedrag' en 'eigen verantwoordelijkheid', je hoeft met niemand meer rekening te houden.

2: Alles is een keuze:

Men gelooft in de Vrije Wil. Alles is een keuze. Dus niemand heeft een excuus. Dus alle problemen zijn je eigen schuld. Protesteren is slachtoffergedrag.

Met deze twee dogma's kun je alles rechtpraten:
- je succes vertalen in talent
- je hoge inkomen vertalen in je toegevoegde waarde
- anderen laten barsten om marktwerking niet te verstoren
- ongeluk van anderen vertalen in een gebrek aan inzet en bestraffen
- protest vertalen in slachtoffergedrag
- genieten van andermans ellende door te wijzen op de schoonheid van de creatieve destructie

Het probleem van neoliberalisme is dus niet dat het egoistisch is maar dat het deze twee dogma's in stand houd.

Dat laatste over "vrije keuze" is al helemaal lachwekkend als je je een beetje gaat verdiepen in exacte wetenschap en dan vooral neurowetenschap.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:56   #90
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het grooste probleem van het neoliberalisme is dat het een ideologie is die markwerking aanvult met twee dogma's:

1: De markt heeft altijd gelijk:

Er is niet alleen marktwerking, maar de uitkomst is ook altijd juist (de marktefficientie hypothese). In een ideale vrije markt is er geen monopolist, dus is iedereen is slechts een prijsnemer die zijn kansen probeert te grijpen. Daarbij hoef je geen rekening te houden met anderen, maar slecht je eigen voordeel na te jagen, want marktwerking garandeert een optimale uitkomst. Dat is het verschil tussen 'verantwoordelijk gedrag' en 'eigen verantwoordelijkheid', je hoeft met niemand meer rekening te houden.

2: Alles is een keuze:

Men gelooft in de Vrije Wil. Alles is een keuze. Dus niemand heeft een excuus. Dus alle problemen zijn je eigen schuld. Protesteren is slachtoffergedrag.

Met deze twee dogma's kun je alles rechtpraten:
- je succes vertalen in talent
- je hoge inkomen vertalen in je toegevoegde waarde
- anderen laten barsten om marktwerking niet te verstoren
- ongeluk van anderen vertalen in een gebrek aan inzet en bestraffen
- protest vertalen in slachtoffergedrag
- genieten van andermans ellende door te wijzen op de schoonheid van de creatieve destructie

Het probleem van neoliberalisme is dus niet dat het egoistisch is maar dat het deze twee dogma's in stand houd.

Dat laatste over "vrije keuze" is al helemaal lachwekkend als je je een beetje gaat verdiepen in exacte wetenschap en dan vooral neurowetenschap.
2
Oud 31 augustus 2013, 11:08   #91
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze tegenwerking ondervinden van de andere partijen, dan zoeken ze maar andere manieren om hun standpunten te verwezenlijken of onder de aandacht te brengen.
En wat doet u denken dat dit niet zo zou zijn?

Paulus.
Oud 31 augustus 2013, 11:29   #92
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat doet u denken dat dit niet zo zou zijn?

Paulus.
Ah, post ze dan eens. Anders nog niet veel gemerkt van de creatieve voorstellen omtrent omvorming van het financieel wurgsysteem vanuit het blokfront.
Oud 31 augustus 2013, 11:39   #93
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
http://rechtsactueel.com/2013/08/29/...en-65-plusser/

Wijze woorden.

Het is nu aan de politiek correcte gutmensch om dit te weerleggen.
Waarom moet dit weerlegd worden?
Dit is volkomen waar, met de aanvulling dat de meeste "werknemers" ook nog te lui zijn om iets positief bij te dragen in hun bedrijf.
Oud 31 augustus 2013, 11:41   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, post ze dan eens. Anders nog niet veel gemerkt van de creatieve voorstellen omtrent omvorming van het financieel wurgsysteem vanuit het blokfront.
Ik voel me geenszins verantwoordelijk voor uw gebrek aan kennis. Hun economische voorstellen, staan voor iedereen openlijk te lezen op hun website. Doe zelf eens wat moeite, dan weet u misschien wat een 'aanbodmodel' is, waar zij achterstaan.

Dus nogmaals: wat doet u denken dat dit niet zo zou zijn? Laat me eens raden? Uw luiheid om het eens op te zoeken?

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=91

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2013 om 11:44.
Oud 31 augustus 2013, 11:42   #95
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom moet dit weerlegd worden?
Dit is volkomen waar, met de aanvulling dat de meeste "werknemers" ook nog te lui zijn om iets positief bij te dragen in hun bedrijf.
Wat moeten ze dan bijdragen aan het bedrijf? Hun loon?
Oud 31 augustus 2013, 11:44   #96
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel me geenszins verantwoordelijk voor uw gebrek aan kennis. Hun economische voorstellen, staan voor iedereen openlijk te lezen op hun website. Doe zelf eens wat moeite, dan weet u misschien wat een 'aanbodmodel' is, waar zij achterstaan.

Dus nogmaals: wat doet u denken dat dit niet zo zou zijn?

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=91

Paulus.
Hmmm....dit ruikt naar Jorisgedoe. Geen argumenten maar gemakzuchtig verwijzen naar de partijsite. Waar dan een alinea aan holle retoriek te lezen staat.

Maar omdat het zaterdag is zal ik eens gaan lezen.
Oud 31 augustus 2013, 11:47   #97
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moeten ze dan bijdragen aan het bedrijf? Hun loon?
Het zou een gebaar van betrokkenheid zijn om een deel van hun loon terug te inversteren in het bedrijf, ja.

En meer dan "de uurtjes" werken zou ook al positief zijn.
Oud 31 augustus 2013, 12:01   #98
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Het zou een gebaar van betrokkenheid zijn om een deel van hun loon terug te inversteren in het bedrijf, ja.

En meer dan "de uurtjes" werken zou ook al positief zijn.

Zou het dan niet beter zijn dat de werknemers gratis komen werken?
Oud 31 augustus 2013, 12:10   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, die 65-plusser zijn centen zitten bij Goldman Sachs.
Je weet wel, die holding waaraan N-VA en VB, de patroonheiligen van rechts niets aan doen.
Wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 12:12   #100
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een record!

Op de eerste reactie is het al de schuld van de N-VA
De belgicisten zien ze al langer vliegen sinds de electorale overwinningen van de NVA Mooi zo.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be