![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zijn alleen maar doelgroepen die aangesproken worden door politieke partijen waardoor deze ze zich financieel kunnen verrijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Het wordt dan ook tijd voor een Grote Zuivering in deze stoffige hoek van onze planeet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() 00% Liberalisme is wat we nodig hebben allles wat staat voor sociale afbraak is het gevolg van het neo-liberalisme de liberalen streven naar de grootst mogelijke ontplooiing van het individu. Eerst komt ik, en dan pas komt wij wat een neerwaarste spiraal veroorzaakt 'race to the bottem'. Ik zie niet in hoe ik dat anders moet interpreteren. Maar ik vraag me af waar dat moet eindigen met het individualisme als we eerlang hier met 10 miljard of meer gaan zijn. Als dat allemaal “ikken” willen zijn, en iedereen heeft het recht liberaal te zijn nietwaar, dan zie ik het slecht aflopen voor de mensheid, we gaan elkaar de kop inslaan. Komt een liberaal des morgens buiten, stapt in zijn grote BMW of Audi, en denkt: vandaag ga ik me eens maximaal individueel uiten; vandaag heb ik zin om links te rijden, ik stop voor groen licht en rij door als het rood licht aangaat. Wat denken jullie? ’t Zou niet lang schoon blijven staan zeker? En er rijden zo te zien veel van deze liberale wezens rond op onze wegen de dag van vandaag. Als de mensheid een toekomst wil behouden vind ik toch dat we eens zullen moeten nadenken over het doorgeslagen liberalisme. We zullen vroeg of laat moeten begrijpen dat WIJ voorrang heeft op IK. Zoals gezegd bepaalde de politiek de onderlinge regels en wetten, geldend voor de samenleving op alle domeinen. Enkele decennia geleden liet de politiek het mondiaal afweten. Plots werd besloten dat er geen regels meer moesten zijn voor de economie, de vrije wereldmarkt deed haar intrede. Voor kapitaal en goederen werden alle regels, en dus alle belemmeringen, opgeheven. De markten gingen alles regelen, zelfregulatie. Vandaag weten we dat het niet werkt als je bankiers de vrije hand geeft, dat deontologische regels deurwaarders en advocaten niet tegenhouden om te sjoemelen, dat je paardenvlees krijgt maar betaalt voor rundsvlees, enzovoorts. Het loslaten van de regels door de politici heeft de mensheid teruggebracht in de chaos. Daarom zeg ik : voorwaar, het is allemaal de schuld van de politici: de grote ongelijkheid, de massale werkloosheid, de armoede, de verloedering van het milieu, de 1 % superrijken, de belastingparadijzen, de maffia, de drugs… De politici, deze mensen die zelf zeggen dat ze verantwoordelijke mensen zijn, wentelen alle crisissen af op de kleine man, die er zelf niets kan tegen doen maar er wel wordt op gewezen dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn leven. Maar dat leven wordt afgepakt, je tijd dient om schulden af te betalen die door anderen zijn gemaakt. De gelovigen kunnen zich vastklampen aan het geloof. Maar al het eeuwenlange bidden door christenen, boeddhisten, islamieten… Heeft dat de wereld veranderd? Of verbeterd?
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij doet er nog een schepje bovenop door te beweren dat die leeuw in dat cordon, omdat hij niks kan vangen, eigenlijk niet deugd. Je kunt net zo goed een pianist de vingers afhakken, vind ik, en hem dan verwijten dat hij geen piano kan spelen. Zeer lage wijze van 'aan politiek doen'. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze tegenwerking ondervinden van de andere partijen, dan zoeken ze maar andere manieren om hun standpunten te verwezenlijken of onder de aandacht te brengen. Zijn er geen denktanks komende vanuit het Blokkamp? Dat zou al een begin zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1: De markt heeft altijd gelijk: Er is niet alleen marktwerking, maar de uitkomst is ook altijd juist (de marktefficientie hypothese). In een ideale vrije markt is er geen monopolist, dus is iedereen is slechts een prijsnemer die zijn kansen probeert te grijpen. Daarbij hoef je geen rekening te houden met anderen, maar slecht je eigen voordeel na te jagen, want marktwerking garandeert een optimale uitkomst. Dat is het verschil tussen 'verantwoordelijk gedrag' en 'eigen verantwoordelijkheid', je hoeft met niemand meer rekening te houden. 2: Alles is een keuze: Men gelooft in de Vrije Wil. Alles is een keuze. Dus niemand heeft een excuus. Dus alle problemen zijn je eigen schuld. Protesteren is slachtoffergedrag. Met deze twee dogma's kun je alles rechtpraten: - je succes vertalen in talent - je hoge inkomen vertalen in je toegevoegde waarde - anderen laten barsten om marktwerking niet te verstoren - ongeluk van anderen vertalen in een gebrek aan inzet en bestraffen - protest vertalen in slachtoffergedrag - genieten van andermans ellende door te wijzen op de schoonheid van de creatieve destructie Het probleem van neoliberalisme is dus niet dat het egoistisch is maar dat het deze twee dogma's in stand houd. Dat laatste over "vrije keuze" is al helemaal lachwekkend als je je een beetje gaat verdiepen in exacte wetenschap en dan vooral neurowetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit is volkomen waar, met de aanvulling dat de meeste "werknemers" ook nog te lui zijn om iets positief bij te dragen in hun bedrijf.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals: wat doet u denken dat dit niet zo zou zijn? Laat me eens raden? Uw luiheid om het eens op te zoeken? http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=91 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2013 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar omdat het zaterdag is zal ik eens gaan lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En meer dan "de uurtjes" werken zou ook al positief zijn.
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|