![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ervaring? Welke ervaring hebt u dan met velomobielen? Laat ik u alvast zeggen dat uw oordeel partieel is. Inderdaad, de producten van de Nederlandse firma velomobiel.nl zijn van die aard dat de stroomlijn vrij snel beschadigd wordt en vrij moeilijk gerepareerd kan worden. Gaan we dan even kijken naar de velomobielen van bijvoorbeeld Flevobike of de Vlaamse firma fietser.be, dan is het plaatje wel heel anders. Op een WAW - de velomobiel van fietser.be - kan je gaan zitten, je kan er een schop tegen geven, zonder dat er barsten of krassen optreden.
|
|
|
|
|
|
#82 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat zelfbouwers als basismateriaal voor de stroomlijn gebruiken, is uiteindelijk hun keuze. Dat uitvergroten naar de professioneel vervaardigde velomobielen is duidelijk een onjuiste veralgemening.
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent nu eenmaal beperkt voor de shells voor velomobielen. Gewicht en constructiekostprijs zijn de hoofdzaken. Low end is hogedruk gespoten abs, de high end fairings zijn carbon/kevlarfiber. Maar ik heb het al door. Omdat ik geen "firma" ben die met de nodige toeters en bellen de spullen commerciëel aanbied, ken ik er zoals gewoonlijk niks van. En hoe gaat een polycarbonaat windscherm zich gedragen als er een huissleutel over getrokken wordt?
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Als ik naar de velomobielen op de markt kijk, dan krijg ik te maken met een veelvoud aan materialen. Gaande van aluminium, over gelcoat tot kevlar.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat een zetpil op wielen vandalen aantrekt.
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laat u uw velomobiel onbeheerd achter?
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=maddox;6806972]Maar ik heb het al door. Omdat ik geen "firma" ben die met de nodige toeters en bellen de spullen commerciëel aanbied, ken ik er zoals gewoonlijk niks van.
QUOTE] Ook last van "het gras is groener aan de overkant?" Typisch voor iedereen die wat kan maar waar de commercie alles afblokt.
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daarom heb ik een goedkope wagen die niemand wil en laat ik er niks in liggen dat licht genoeg is om te stelen. Dat zijn dingen die je niet kan zeggen van een velomobiel. Niet goedkoop noch zwaar. De hoofdreden waarom er zo weinig gestolen worden is omdat er verdomd weinig van zijn, en het een bepaalde vaardigheid vergt ze ten goede te gebruiken, iets wat een doorsnee debielige fietsendief niet heeft.
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet echt. Ik heb gewoon teveel andere dingen te doen om specifiek in concurentie te gaan met gevestigde waarden. Ook is het starten van een eigen zaak in België quasie zelfmoord als je geen schoenpoets-6 maandenwonderzaak of een gat in de markt kan starten.
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 september 2013 om 00:21. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U laat uw wagen heus niet in het weekeinde achter op een onbewaakt terrein van een industrieterrein... |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
O jawel, een velomobiel is eigenlijk spotgoedkoop als je dat met een wagen vergelijkt. Geen belasting, geen verzekering, geen hoge kosten bij onderhoud, geen uitgaven voor brandstof... Leg dit samen en neem dan ook eens in de redenering erbij dat je bij woon-werkverkeer een fietsvergoeding krijgt. Gevolg: de kosten van een velomobielen vallen in het niets in vergelijking met die van een wagen.
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vaardigheid? Welke vaardigheid? Ik heb al eens met een velomobiel gereden. Ingestapt en weggefietst. Bijgevolg weet ik niet over welke speciale en uitzonderlijke vaardigheid u het hebt.
|
|
|
|
|
|
#99 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(full omnium helpt de schade te beperken, dat wel) Citaat:
Met een fiets of gewone ligfiets is dat een ander verhaal, die verdwijnen per ton op zowat elke lokatie. Maar da's een ander verhaal nietwaar. Eigenlijk zou er iets gedaan moeten worden aan de criminelen die dingen stelen, en het zou geen argument mogen zijn om fietsen in al de vormen af te keuren. Desondanks is het 1 van de nadelen van de huidige situatie, en een reden waarom mensen minder happig zijn op het investeren in een meer persoonlijk transportmiddel. Maar, ik stap straks op mijn 125CC scooter, me ook 1 voelende met de elementen, mijn 6de zintuig als een radar inzettende om telefonerende kamelenjockeys in auto's te ontwijken.
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al sedert mijn kindertijd rij ik met de fiets. Nog nooit werd een fiets van me gestolen, met die ene uitzondering toen ik eens op vakantie in Frankrijk was. Achteraf bekeken mijn eigen schuld, daar ik de fiets niet op slot had gedaan vooraleer ik de winkel binnenging.
|
|
|
|