![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() effectief pensioen is het omdat werkgevers zonder subsidies geen ouderen aanwerven.
Wel bleiten en zagen dat ze nood hebben aan deze arbeiders, dat deze ervaring en kennis niet verloren mag gaan tot ze zich aanbieden en correct wensen betaald te worden voor hun ervaring en kennis. Dan zijn ze plots te oud en alleen rendabel als de staat bijspringt met RSZ kortingen, en hoe meer hoe liever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is immers heel goedkoop om met de wolven mee te huilen maar zelf niets doen aan het probleem van 50+ die niet meer aan het werk geraken omdat ze te oud zijn, men wenst wel hun kennis en ervaring, maar is niet bereid deze kwaliteiten correct te verlonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Meneer Onzin heeft nog nooit zoveel onzin gehoord, beweert hij.
Citaat:
Wat ikme altijd afvraag dat is: 'Hoeveel grote buitenlandse ondernemingen gaan we hier nog mogen ontvangen... na al die enorme ontslagvergoedingen, bijpassingen enz. ezn;?'. Wellicht willen de vakbonden dat hier geen multinationals komen want die hebben ze altijd als aartsvijanden beschouwd. Ik vermoed dat zij die oorlog zullen winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf krijg ongeveer 130.000 euro. - Hierin zit 6 maanden loon. - Bijbetaling van ongeveer 55 jaar tot 65 jaar. Maaaaaaaaarrrrrrr, die 130.000 euro moeten eerst langs de SZ en de belastingen passeren. Met het werk dat ik op Ford doe, heb ik ongeveer 2200 euro netto per maand. Wij krijgen daarbij verlofgeld en eindejaarspremie. (verlof wordt niet doorbetaald). Bij de berekening die voor mij gemaakt werd, kom ik op ongeveer 1600 euro netto per maand. Geen verlogeld meer, geen eindejaarspremie meer. Let op, ik ben dan één van de dikstbetaalde arbeiders (bedienden hebben een andere regeling). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is normaal dat er gedurende die maanden geen uitkeringen uitbetaald worden. Je kan niet gelijkertijd een uitkering en loon ontvangen. Normaal gezien hebben die werknemers mi geen recht op een opzegvergoeding omdat ze niet op staande voet ontslagen worden, en tijdens hun opzegperiode (periode tussen dag dat ze weten dat ze ontslagen worden en werkelijk stoppen van de activiteit) verder werken. Maar ja niet iedereen is gelijk voor de wet. Werknemers van multinationals krijgen blijkbaar meer en betere rechten dan andere werknemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Allez ttz voor werknemers die niet bij een multinational werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() En alweer sta je te zeveren in het kwadraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja voor u zal december 2014 ook onmiddelijk zijn. Man man zwijg toch over zaken waar je geen niks van af kent. Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2013 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Ah ja? Hebt gij leren lezen?
Citaat:
Is dat een betrouwbare bron of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ja en ik weet daarom ook 100% zeker dat mijn ontslagvergoeding niet uit loon bestaat. Want mijn totale ontslagvergoeding is bijna 4 keer meer dan wat ze me wettelijk moeten geven. Moest het allemaal uitgesteld loon zijn zoals gij denkt dan had ik bijna 18 tot 24 maanden geen recht op uitkeringen.
Je noemt op basis van de cijfers van de RVA iedereen die een uitkering krijgt ook werkloos, kan er ook niet aan doen dat gij niet begrijpend kunt lezen en er dus maar op los zevert. Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2013 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Opel vertrok ook uit Russelheim, ik heb daar toen niemand over de Duitse overheid horen klagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() In Russelheim gingen de arbeiders akkoord met de hun voorgstelde reorganisatie en ze produceren daar nog steeds, kan je me even vertellen met wat ze vertrokken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u nu,dat deze persoon niet liever zou hebben dan zijn loopbaan bij ford gewoon verder te kunnen zetten tot zijn écht pensioen ,in plaats van een (in uw ogen onaanvaardbare ontslagpremie) te trekken waarvan de staat meer dan de helft afroomt.... Diens zekerheid en toekomstperspectief ligt echter wel aan scherven.... ga liever reclameren tegen personen zoals het wollig Kortrijks tjeefje dat vrijwillig zijn zitje in het parlement omruilt voor een goed betaald mandaat van 180.000 euro/jaar en daarbij vanwege het politieke wereldje er een ontslagvergoeding van 340.000 euro bovenop krijgt,zijn wedde dus van volledige 4 jaar uitbetaald,én er bovenop via zijn 20 jarige dienst er nog een parlementair pensioen van méér dan 5000 euro maandelijks krijgt bijbetaald... ![]() ![]() Ford betaald zijn mensen hun premies van hun eigen geld.... Geldwolven zoals het kortrijks wollig tjeefje krijgen hun riante vergoedingen betaald mét gemeenschapsgeld.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle andere 52+ kunnen gewoon gaan doppen.
Goe bezig de discriminatie naam te geven. En geef dat krullenbos eens een krulijzer dat ze haar haren eens uit haar ogen kan halen. Lijkt wel een vogelverschrikker.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat wint er het meeste bij ,geloof me... Ze romen deze premies af,en deze werklozen verdwijnen uit de werkloosheidsstatistieken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem het een schadevergoeding voor het verbreken van het toekomstcontract en voor de non-believers, dat toekomstcontract is een wettelijke CAO die afgesloten werd en in Brussel gedeponeerd. In dat contract stond werkzekerheid tot 2020 mits we een deel loon inleverden, pauses werden niet meer betaald, verlofdagen werden niet meer als loon uitbetaald maar als premies, busvervoer afgeschaft, cafetaria gesloten enz. Het verbreken van een overeenkomst is overal goed voor een schadevergoeding, een schadevergoeding die er kwam in ruil voor het laten vallen van de lopende rechtszaak. |
|
![]() |
![]() |