![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, hier een voorbeeld uit het Gentse. Vooraan links staat er een verkeerslicht. Bij mijn weten enkel op te volgen door het gemotoriseerd verkeer. Niet door de fietsers die op het verplicht fietspad rijden en rechtdoor fietsen. Een beetje verder zie je een verkeerslicht net voor de plaats waar het fietspad een zijweg kruist. De fietsers die de weg willen dwarsen, moeten zich hieraan houden: het is rechts geplaatst en is bijgevolg ook bindend. Of ontkent u dat misschien? ![]() Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 oktober 2013 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Alleen heb je nog altijd die gevraagde wettekst niet aangehaald. Citaat:
Je wordt nog bangelijker met de minuut. Nu ga je me nog woorden in de mond leggen ook. Zinloze discussie op die manier. Laatst gewijzigd door lohabra : 4 oktober 2013 om 12:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Je citeert een wettekst, en censureert de delen die u niet bevallen moedwillig weg. U citeert de wettekst dus foutief. Citaat:
Laatst gewijzigd door lohabra : 4 oktober 2013 om 12:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans bij de uitleg van het rijbewijs lezen we (punt 2. "rood licht", "Wie moet stoppen voor een rood licht?") een heel ander verhaal dan wat u ervan maakt. Kijk ook maar eens goed naar de passende schetsen. http://www.gratisrijbewijsonline.be/...ichtenwet2.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Ik censureer niets. Als een verkeerslicht links werd geplaatst, dan geldt het enkel als het een herhaling is van een rechts geplaatst exemplaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
rechts van de rijbaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zult u mij een gefundeerd antwoord moeten kunnen geven waarom
a. het BIVV b. de politie c. de Vlaamse overheid d. de Vlaamse Fietsersbond allemaal het tegengestelde van u stellen, nl. dat een uitsluitend links van het fietspad geplaatst verkeerslicht niet geldt voor de fietsers op het fietspad. Kortom, beweert u dus dat deze vier overheidsdiensten de wegreglementering verkeerd lezen en interpreteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() Jawel: van de rijbaan.
Evenwel telkenmale zonder de minste referte naar de wegcode. Laatst gewijzigd door lohabra : 4 oktober 2013 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Schepen
|
![]() Je redenering zou vroeger -toen de beestjes nog konden praten- geklopt hebben.
Het statuut van het fietspad is intussen al vele jaren lang gewijzigd, waardoor het dus al zéér lange tijd geen deel meer uitmaakt van de rijbaan. Auto's die hun linksafslaande voorligger nog rechts voorbij willen, mogen dus sedertdien -gelukkig- bvb ook niet meer over het fietspad rijden. De wetgever heeft evenwel al die tijd verzuimd om de wettekst van het desbetreffende artikel aan te passen aan dit gewijzigde statuut. Daar kan ik ook niet aan doen hé. En ik laat in 't midden of het bewust of onbewust gebeurd is. Laatst gewijzigd door lohabra : 4 oktober 2013 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En kijk eens wat ik daarop geantwoord heb? Wie is er hier dus schijnbaar (en voor de zoveelste keer) wat vergeten? Juist: u, en niet ik. Goed geprobeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Toen het fietspad nog deel uitmaakte van de rijbaan, klopte de redenering. Nu, door dit hiaat echter strikt genomen, niet langer. Voornoemde organisaties, blijven uitgaan van hetgeen door de jaren heen ingeburgerd was, maar eigenlijk nooit accuraat aangepast werd aan het gewijzigde statuut van het fietspad. Dat is hun goede recht. Jazeker, naar de geest van de wet hebben zij ongetwijfeld gelijk. Naar de letter van de wet daarentegen .... Laatst gewijzigd door lohabra : 4 oktober 2013 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |