Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2013, 12:53   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net als de Bijbel en de Torah.
ik hoorde net dat er weer 759179474 schietpartijen door christenen gebeurd zijn met het Nieuwe Testament in de hand, waarbij ze 10913981983091809110981098109810910981 doden hebben gemaakt.

Och nee, dat was Stalin die er 100 miljoen op zijn geweten had, of zou dat nu weer Mao geweest zijn met zijn groen boekje? of nee, wacht Pol Pot, had die ook geen boekje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2013 om 12:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:12   #82
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat emir Abdelkader een heel minzaam en rechtvaardig man was. Niet omdat ik iets over hem gelezen heb, maar omdat ik het afleid uit hetgene je zegt.
Voorts zal je mij, ik herhaal het nogmaals met klem, niet horen beweren dat er zich onder moslims meer of minder goeie, slechte, rechtvaardige, eerlijke of leugenachtige mensen bevinden dan onder eender welke andere groep mensen.

Maar als ik wil weten hoe de islam beleden hoeft te worden, dan moet ik me alleen richten op het leven van Mohammed. Hij is voor moslims de edelste (of puurste) mens die ooit heeft geleefd, en het voorbeeld zoals dat moet gevolgd worden.
Emir Abdelkader is in mijn ogen dus gecorrumpeerd. Hij is niet meer dan een mens zoals jij, ik, Bush, Assad, of eender wie, en op zijn best een afkooksel van het origineel.
Het is niet omdat profeten voorbeelden zijn, dat alle andere mensen gecorrumpeerd zijn, hé. De islam gelooft integendeel in de fitra, de natuurlijke goedheid van de mens en de erfzonde heeft er geen plaats in. Elke mens wordt volledig zuiver en puur geboren.

Citaat:
Het blijft voor mij persoonlijk een raadsel hoe Allah, die als rechtvaardig en goed wordt bewierookt, iemand kan "aanstellen" als zijn vertegenwoordiger op aarde (vergeef me mijn simplistische voorstelling, schuif even uw geloof opzij en probeer mee te denken als maagdelijke leek) die uiteindelijk met het zwaard in de hand legers leidt. Zijn opvolgers hebben zijn werk later voortgezet.
Emir Abdelkader leidde ook legers en hij gebruikte zelfs veel zwaardere wapens dan zwaarden. Oorlog bestaat nu eenmaal. De vraag is hoe je oorlog voert, hoe je omgaat met overwonnen volkeren en krijgsgevangen. Daarin zag je een duidelijk verschil tussen het door de Katholieke Kerk gezegende Franse koloniale leger, dat volop genocide en verkrachtingen beging met één miljoen doden tot gevolg, een derde van de bevolking van Algerije, enerzijds, en de het voorbeeld van de profeet volgende Emir Abdelkader anderzijds, die zijn Franse krijgsgevangenen, die eigenlijk genocidairs waren, met een heel groot respect behandelde.

Citaat:
Tot daar aan toe, de geschiedenis staat bol van de veroveringstochten, maar Mohammed heeft wel een wereldgodsdienst gesticht.

Ik blijf erbij dat het heel moeilijk is om het soort mensen dat vandaag in Kenia heeft toegeslagen te overtuigen van hun misleiding, simpelweg vanwege het feit dat Mohammed zelf wapens in de hand nam.
De nazi's namen de wapens op en de partisanen namen de wapens op. Er was echter een verschil: de nazi's waren illegitieme bezetters, terwijl de partisanen legitieme vrijheidsstrijders waren; op dezelfde manier heeft de prille moslimgemeenschap zich inderdaad terecht verdedigd tegen het geweld en de onderdrukking van de Quraysh-clan.

Citaat:
Nu goed, intussen toch even wat opgezocht over emir Abdelkader.
Mijn conclusie: een rechtvaardig, goed mens.

Jouw vermoedelijke conclusie: een goed moslim.

Daar verschillen we van mening.
Jouw of mijn mening zijn hierbij irrelevant. Belangrijker zijn de feiten zoals die door historici zijn vastgelegd. Daaruit blijkt dat Eir Abdelkader heel trouw de Sunna volgde, ongeacht of het in jouw wereldbeeld past of niet.

Citaat:
Oskar Schindler en John Rabe waren nazi's, maar hoe misleidend zou het zijn het nazisme af te wegen aan de hand van deze voorbeelden.
Bush en Christopher Drumgoole waren ook beiden christenen, en toch uitersten.

Verder hoop ik dat je je met deze zinsnede "in tegenstelling tot wat fascisten schijnen te geloven" niet persoonlijk tot mij richt, want dat zou ik niet alleen vrij aanmatigend vinden, maar vooral erg oneerlijk.
Neen. Ik heb niet over jou. Ik ken jou ook niet. Maar door moslims met nazi's te vergelijken, kom je wel heel dicht in de buurt van de fascistische negationisten op dit forum.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 september 2013 om 13:19.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:17   #83
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Hou eens een agenda bij van het aantal doden die per dag onder de noemer islam, of moslims vallen in de context van terreur, rasisme en terrorisme. Wie, met een beetje zelfrespect, kan dan nog zeggen dat het één niet met het ander te maken heeft?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:19   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is niet omdat profeten voorbeelden zijn, dat alle andere mensen gecorrumpeerd zijn, hé. De islam gelooft integendeel in de fitra, de natuurlijke goedheid van de mens en de erfzonde heeft er geen plaats in. Elke mens wordt volledig zuiver en puur geboren.
Ja, we zien het dagdagelijks hoe mooi die "natuurlijke goedheid" van de moslims is. Onschuldige mensen neerknallen. Onschuldigen laten sterven door bomaanslagen. Mooi toch, die moslims die geloven dat ze "volledig en puur" zijn geboren.

Dan toch liever het christendom dat de mensen bewust maakt van hun geringheid en daardoor oproept tot mededogen en barmhartigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:21   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Christenen hebben alle continenten veroverd en hun bevolking verkracht, vermoord en in slavernij gebracht, en dit alles gezegend door priesters. Ik zou dus maar een toontje lager zingen, Jantje...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 september 2013, 13:22   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij aanbidt God niet, jij aanbidt het blanke ras, Jantje, en dat weet je best.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 september 2013, 13:23   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hou eens een agenda bij van het aantal doden die per dag onder de noemer islam, of moslims vallen in de context van terreur, rasisme en terrorisme. Wie, met een beetje zelfrespect, kan dan nog zeggen dat het één niet met het ander te maken heeft?
die oefening wordt al een paar jaar dagelijks gemaakt:

http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

het totaal van de oefeningetjes van deze week:

Weekly Jihad Report
Sep 14 - Sep 20
Jihad Attacks: 56

Allahu Akbars*: 6

Dead Bodies: 493

Critically Injured: 560

en dan het totaal van de maand augustus:

Monthly Jihad Report
August, 2013
Jihad Attacks: 260

Countries: 25

Religions: 5

Dead Bodies: 1616

Critically Injured: 3412

Sinds 9/11 hebben ze maar zo'n 21.624 aanvallekes gedaan! is dat niet flink?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 september 2013, 13:24   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Christenen hebben alle continenten veroverd en hun bevolking verkracht, vermoord en in slavernij gebracht, en dit alles gezegend door priesters. Ik zou dus maar een toontje lager zingen, Jantje...
Helemaal niet. Geen enkele christen kan zich daartoe beroepen op het christendom, op Jezus.

Moslims wel. Ze verwijzen naar de koran waar inderdaad oproepen tot geweld staan. Ze verwijzen naar Mohammed die indertijd een leven heeft geleid van een wrede krijgsheer.

Laat dat nu het fundamenteel verschil zijn. Daarom hebben wij het recht onze mond te openen en te wijzen op deze verschrikkelijke religie die op zich mensonvriendelijk. Daarom kunnen we niet anders dan de islam zien als de religie van de duivel, de vader van de dood.
Oud 22 september 2013, 13:26   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Religies creëren zelf de morele gelegenheid voor hun aanhangers om zo fanatiek te handelen. Mensen opdelen in goed of slecht naargelang ze geloven in het ene ware geloof of niet, leidt nu eenmaal tot zo'n wantoestanden. Het zet de mensen alleen maar tegen elkaar op.

Voor de gelovigen zelf zou dat besef genoeg moeten zijn om hun dwaling in te zien, maar helaas zijn ze daar nog lang niet aan toe.
Religie is altijd een bron van bloedvergieten en haat geweest, ongeacht of het nu christendom, Islam of judaïsme is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:31   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik hoorde net dat er weer 759179474 schietpartijen door christenen gebeurd zijn met het Nieuwe Testament in de hand, waarbij ze 10913981983091809110981098109810910981 doden hebben gemaakt.

Och nee, dat was Stalin die er 100 miljoen op zijn geweten had, of zou dat nu weer Mao geweest zijn met zijn groen boekje? of nee, wacht Pol Pot, had die ook geen boekje?
Vandaag worden er meer bloedbaden aangericht door islamieten, dat komt omdat in grote delen van de christelijke wereld mensen slimmer en dus minder gelovig worden. Maar in Kenya en buurland Uganda bvb., waar religie wel nog erg leeft, worden homo's levend in brand gestoken, op vraag van christelijke religieuze leiders.
Het christendom, toch de westerse variant daarvan, was ook de aanleiding voor ontzettende misdaden: kruistochten, zuivering van Joden en moslims in Spanje, massale moordpartijen tussen katholieken en protestanten in de Nederlanden, Duitsland en Frankrijk, enzovoort. Oosters-orthodoxe christenen zijn over het algemeen vreedzaam, in overeenstemming met de leer van Jesus.

En het is een cliché, maar 95% van de moslims, bvb. in Kenya, zijn gewone mensen die proberen te overleven in de best mogelijke omstandigheden en het beste voor hun kinderen willen, net als 95% van de christenen.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 13:32.
Oud 22 september 2013, 13:33   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Religie is altijd een bron van bloedvergieten en haat geweest, ongeacht of het nu christendom, Islam of judaïsme is.
Soms, soms niet. Het woord "altijd" acht ik niet op z'n plaats bij de meeste religies, met als notoire uitzondering de islam. In de meeste religies is geen sprake van oproepen tot geweld. Christenen kunnen zich voor een mogelijk gewelddadig optreden niet beroepen op hun stichter, net zoals boeddhisten dat evenmin kunnen. Bij de islam ligt het wel wat anders.
Oud 22 september 2013, 13:35   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het christendom, toch de westerse variant daarvan, was ook de aanleiding voor ontzettende misdaden: kruistochten, zuivering van Joden en moslims in Spanje, massale moordpartijen tussen katholieken en protestanten in de Nederlanden, Duitsland en Frankrijk, enzovoort. Oosters-orthodoxe christenen zijn over het algemeen vreedzaam, in overeenstemming met de leer van Jesus.
En op het einde maakt u weer eens die grote fout: wat christenen toen deden was juist niet in overeenstemming met de leer van Jezus.

Of als u er anders over denkt: toon me die passages in het Nieuwe Testament waardoor dergelijke geweld gerechtvaardigd kan worden.

Bij de islam is dat een fluitje van een cent: de koran staat er vol van en in de geautoriseerde biografieën van Mohammed lezen we allerlei "leuks" over zijn gewelddadig optreden.

Maar Jezus...?
Oud 22 september 2013, 13:38   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het is een cliché, maar 95% van de moslims, bvb. in Kenya, zijn gewone mensen die proberen te overleven in de best mogelijke omstandigheden en het beste voor hun kinderen willen, net als 95% van de christenen.
Wel, dan zult u ons toch even moeten aantonen dat die 5% christenen gelijk staan aan die 5% moslims die het "heilzaam" vinden om hier en daar een bom te gooien, mensen af te slachten op straat of in een massa "ongelovigen" te schieten.
Oud 22 september 2013, 13:48   #94
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Moordend, verkrachtend, plunderend en brandschattend trokken de woeste Christenhorden door alle continenten en waar zij kwamen zaaiden zij dood en verderf...

Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:56   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Vrolijk op Vrijdag;

Mombasa Anglican Church of Kenya Bishop Julius Kalu told a congregation including Gachoka MP Mutava Musyimi that Christians are confronted by “the enemies of the Church” mainly homosexuals and lesbians and terrorism was a lesser threat.

“Our greatest fear as Church should not be the grenade attacks, but the new teachings like same sex marriages,” Kalu said, urging Christians to be “spiritually fully armed” to confront the challenges.
http://www.standardmedia.co.ke/?arti...han-terrorists

Terwijl ze de Bijbel citeren, wordt een homo levend verbrand.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 13:58.
Oud 22 september 2013, 13:59   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, dan zult u ons toch even moeten aantonen dat die 5% christenen gelijk staan aan die 5% moslims die het "heilzaam" vinden om hier en daar een bom te gooien, mensen af te slachten op straat of in een massa "ongelovigen" te schieten.
ook onder christenen heb je extremisten, zeker in derde wereldlanden. Zie boven:
Oud 22 september 2013, 14:00   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag worden er meer bloedbaden aangericht door islamieten, dat komt omdat in grote delen van de christelijke wereld mensen slimmer en dus minder gelovig worden. Maar in Kenya en buurland Uganda bvb., waar religie wel nog erg leeft, worden homo's levend in brand gestoken, op vraag van christelijke religieuze leiders.

Wat een geluk dat de Stalinisten, de Maoisten en de volgelingen van Pol Pot allemaal gewone communisten waren hé, stel je voor dat het katholieken hadden geweest!

Oud 22 september 2013, 14:02   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Kalu said, urging Christians to be “spiritually fully armed”"

Terwijl ze de Bijbel citeren, wordt een homo levend verbrand.
heel spiritueel nietwaar! Ben je zeker dat het christenen zijn die deze christen verbanden?

Oud 22 september 2013, 14:05   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En op het einde maakt u weer eens die grote fout: wat christenen toen deden was juist niet in overeenstemming met de leer van Jezus.

Of als u er anders over denkt: toon me die passages in het Nieuwe Testament waardoor dergelijke geweld gerechtvaardigd kan worden.

Bij de islam is dat een fluitje van een cent: de koran staat er vol van en in de geautoriseerde biografieën van Mohammed lezen we allerlei "leuks" over zijn gewelddadig optreden.

Maar Jezus...?
Do not think that I have come to bring peace to the earth; I have not come to bring peace but a sword.Matthew 10:34
I came to bring fire to the earth and how I wish it were already kindled! Do you think that I have come to bring peace to the earth? No, I tell you, but rather division.Luke 12:49-51
And he said unto them, When I sent you without purse, and scrip, and shoes, lacked ye any thing? And they said, Nothing. Then said he unto them, But now, he that hath a purse, let him take it, and likewise his scrip: and he that hath no sword, let him sell his garment, and buy one. For I say unto you, that this that is written must yet be accomplished in me, And he was reckoned among the transgressors: for the things concerning me have an end. And they said, Lord, behold, here are two swords. And he said unto them, It is enough.Luke 22:35-38
Ra'anan S. Boustan cites the passage where Jesus foretells a time when "children will rise up against their parents and have them put to death (Matthew 10:21,34-37,Luke 12:51-53)" Boustan also cites the "apocalyptic vision of Revelation which imagines one third of the world's population being killed.(Revelation 9:15)."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_and_violence

En het christendom is natuurlijk ook gebaseerd op het oude testament, en dat staat vol geweld.
Oud 22 september 2013, 14:05   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik heb het hier ook over RELIGIE'S in het algemeen, niet de islam.
U hebt het wellicht over het opschrift van de riem van de Duitse soldaten tijdens W.O. II. "GOTT MIT UNS" ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be