Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 11:50   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
McDonalds stopt met pink slime
Joepie. Nu ga ik er nog steeds niet eten.

Citaat:
De Amerikaanse McDonalds stopt met het gebruik van het zogenaamde pink slime in hun vlees. Pink slime is vleesafval dat in ammonia wordt gedoopt om de bacteriën te doden en vervolgens weer wordt bewerkt zodat het ook eetbaar wordt.
Het wordt ook wel eens seperatorvlees genoemd, en de behandeling met ammonia is an sich omstreden, noch is het bijkleuren van vlees een onbekende techniek. Maar als men mag kiezen tussen bacteriën in het vlees, of wat kleurstof, ik denk dat de meeste mensen wel weten wat kiezen. Kijk maar hoeveel steak er verkocht wordt in supermarkten, U kent ze dat wel, van dat knalrode vlees dat per 350 gram prefab blokken op zo'n plastieken vlootje ligt, bij voorkeur met "-30¨" stickertje.

Citaat:
Het verwerkte vlees is goedgekeurd door de Amerikaanse autoriteiten en hamburgers mogen voor vijftien procent uit dit bewerkte slachtafval bestaan. Pink slime ligt ondanks dat onder vuur en steeds meer klanten zijn op de hoogte van de bereidingswijze. Zeker sinds Jamie Olivier het uitlegde in zijn televisieshow.
Tja, de VS overheid heeft heel graag dat zijn burgers op voorhand doodvallen ofzo?

Citaat:
Om maar 1 iets te noemen dat iedereen in zijn mond steekt.
Er bestaan wel andere dingen op de wereld die gegeten worden hoor.

Maar, we dwalen ferm af. Van een vernield patattenveld tot de domheid van de kudde der mensheid.

U keurt het vernielen van dat aardappelveld goed, omdat U geloofd dat zulke "frankenstein"aardappelen de mensheid gaan vernielen. Of hoe moet ik het zien?

Laatst gewijzigd door maddox : 29 september 2013 om 11:52.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:29   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U gelooft die horrorverhalen echt denk ik.
Ja het gebeurd. Dat wordt in Europa ook gedaan hoor, maar alleen door malafide bedrijven, daar niet van; die kunnen dan een opgeblazen waterkipfilet aanbieden aan €500 per ton aan de Aldi en dergelijke.

Het zou niet mogen, maar toch.

Bof, lust U ribbetjes?
De kipfilet van de Aldi is dus wel goed he. Die van de Colruyt of Lidl, dat is een ander verhaal.
Oud 29 september 2013, 13:30   #83
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
McDonalds stopt met pink slime

De Amerikaanse McDonalds stopt met het gebruik van het zogenaamde pink slime in hun vlees. Pink slime is vleesafval dat in ammonia wordt gedoopt om de bacteriën te doden en vervolgens weer wordt bewerkt zodat het ook eetbaar wordt.

Het verwerkte vlees is goedgekeurd door de Amerikaanse autoriteiten en hamburgers mogen voor vijftien procent uit dit bewerkte slachtafval bestaan. Pink slime ligt ondanks dat onder vuur en steeds meer klanten zijn op de hoogte van de bereidingswijze. Zeker sinds Jamie Olivier het uitlegde in zijn televisieshow.

Om maar 1 iets te noemen dat iedereen in zijn mond steekt.
Wat heeft dit eigenlijk met het vernielen van GGO-gewassen te maken?
Oud 29 september 2013, 21:57   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U keurt het vernielen van dat aardappelveld goed, omdat U geloofd dat zulke "frankenstein"aardappelen de mensheid gaan vernielen. Of hoe moet ik het zien?
Ik keur het om meerdere redenen af.
Om te beginnen heeft een univ al geen uitstaans met de kweek van patatten op zichzelf, tenzij het om een bestelde studie gaat zoals deze en dan zit er een bedrijf achter die zich via lobby werk een weg heeft gebaand.
Vervolgens slaat men een hoop evolutionaire stappen over die allen terug stap per stap anders lopen dan wat men hier voorziet.
En verder, men probeert via ggo zowat alles te beheersen in de voedselketen. Van vis tot groenten tot patatten en krijgen we van op ons ontbijt al die gemanipuleerde zaken te eten via de voorbereide choco, brood, boter enz...tot en met ons avondmaal en dessert toe.

Wat is er mis met de natuur?
Dat ze er niet meer is?

t' is een grote contradictie momenteel; enerzijds opgelet van fijn stof, roet, houtkachels, roken, wijntje, boter enz...anderzijds wel toegestaan alles wat onnatuurlijk is omdat het één economisch gewin is en het ander gezondheidskostenbesparend is.

Er zit een patroon in, maar je moet het kunnen zien.
Oud 29 september 2013, 22:22   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik keur het om meerdere redenen af.
Ik ben vol verwachting.

Citaat:
Om te beginnen heeft een univ al geen uitstaans met de kweek van patatten op zichzelf, tenzij het om een bestelde studie gaat zoals deze en dan zit er een bedrijf achter die zich via lobby werk een weg heeft gebaand.
Ooit eens gehoord van een thesis? daarin kan een student zelf een onderwerp kiezen, en als de proffen het goed vinden is dat een project. Natuurlijk, voor hen die geen goed onderwerp of doordacht traject kunnen geven, kunnen universiteiten en hogescholen de leerlingen sturen. En als een bedrijf daar nog geld aan wil given, da's toch meegenomen nietwaar. dan moet U en ik niet alles ophoesten.
Citaat:
Vervolgens slaat men een hoop evolutionaire stappen over
Of men gaat terug in die evolutionaire stappen. Hier een voorbeeld.
Citaat:
die allen terug stap per stap anders lopen dan wat men hier voorziet.
Waarom zou het anders verlopen dan voorzien?

Citaat:
En verder, men probeert via ggo zowat alles te beheersen in de voedselketen. Van vis tot groenten tot patatten en krijgen we van op ons ontbijt al die gemanipuleerde zaken te eten via de voorbereide choco, brood, boter enz...tot en met ons avondmaal en dessert toe.
Van U moet het dus allemaal puur natuur zijn?
Citaat:
Wat is er mis met de natuur?
Dat ze kapot gaat onder de druk van 7 000 000 000 mensen.
Citaat:
Dat ze er niet meer is?
Landbouw is niet natuurlijk.
Natuurlijk is de mens als jager/verzamelaar.
Citaat:
t' is een grote contradictie momenteel; enerzijds opgelet van fijn stof, roet, houtkachels, roken, wijntje, boter enz...anderzijds wel toegestaan alles wat onnatuurlijk is omdat het één economisch gewin is en het ander gezondheidskostenbesparend is.
Raar gegeven. De grootindustrie in een kapitalistisch systeem heeft alle belang bij zoveel mogelijk consumenten die zo lang mogelijk willen consumeren.

Citaat:
Er zit een patroon in, maar je moet het kunnen zien.
Ik zie zeker een patroon. En het is geen goed. De luddieten zijn in opmars.

Maar deze hele uitleg geeft geen antwoord op mijn voorgaande vraag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zal de vraag wat aanpassen.
Keurt U het vernielen van goederen goed, omdat U gelooft dat die goederen de mensheid gaan vernielen?

Laatst gewijzigd door maddox : 29 september 2013 om 22:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 22:32   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben vol verwachting.

Ooit eens gehoord van een thesis? daarin kan een student zelf een onderwerp kiezen, en als de proffen het goed vinden is dat een project. Natuurlijk, voor hen die geen goed onderwerp of doordacht traject kunnen geven, kunnen universiteiten en hogescholen de leerlingen sturen. En als een bedrijf daar nog geld aan wil given, da's toch meegenomen nietwaar. dan moet U en ik niet alles ophoesten.

Of men gaat terug in die evolutionaire stappen. Hier een voorbeeld.

Waarom zou het anders verlopen dan voorzien?

Van U moet het dus allemaal puur natuur zijn?

Dat ze kapot gaat onder de druk van 7 000 000 000 mensen.

Landbouw is niet natuurlijk.
Natuurlijk is de mens als jager/verzamelaar.

Raar gegeven. De grootindustrie in een kapitalistisch systeem heeft alle belang bij zoveel mogelijk consumenten die zo lang mogelijk willen consumeren.

Ik zie zeker een patroon. En het is geen goed. De luddieten zijn in opmars.

Maar deze hele uitleg geeft geen antwoord op mijn voorgaande vraag.

Ik zal de vraag wat aanpassen.
Keurt U het vernielen van goederen goed, omdat U gelooft dat die goederen de mensheid gaan vernielen?

Ja ik keur dat goed/ dat is ons recht.
Als je spinnen met krekels mengt mag je ze ook vernietigen.
Oud 29 september 2013, 22:45   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik keur dat goed/ dat is ons recht.
Da's een goeie, U vind dat U dingen mag vernietigen omdat het uw recht is.

Citaat:
Als je spinnen met krekels mengt mag je ze ook vernietigen.
Teveel goedkope horrorfilms gezien, meer kan ik er niet op zeggen.
Oud 29 september 2013, 23:06   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's een goeie, U vind dat U dingen mag vernietigen omdat het uw recht is.

Teveel goedkope horrorfilms gezien, meer kan ik er niet op zeggen.
Het is de natuurwet.
Die gaat boven een afsluiting rondom en een eigendoms-bewijsje.
Oud 29 september 2013, 23:13   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de natuurwet.
De basis van GGO's is de natuur, en de manier waarop atomen, moleculen, genen , chromosomen, cellen, organismes werken.
Citaat:
Die gaat boven een afsluiting rondom en een eigendoms-bewijsje.
Mag ik uw tuinhekje komen vernielen, wat dat gaat volgens mij tegen de natuur in?

Over onnatuurlijk gesproken. Een eicel in een petrischaaltje, een pipetje met sperman en na de bevruchting het eicelletje in een vrouw planten. mogen we dat soort van dingen dan ook vernielen?
Oud 29 september 2013, 23:42   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De basis van GGO's is de natuur, en de manier waarop atomen, moleculen, genen , chromosomen, cellen, organismes werken.

Mag ik uw tuinhekje komen vernielen, wat dat gaat volgens mij tegen de natuur in?

Over onnatuurlijk gesproken. Een eicel in een petrischaaltje, een pipetje met sperman en na de bevruchting het eicelletje in een vrouw planten. mogen we dat soort van dingen dan ook vernielen?
t' is niet omdat er een hekje voorstaat dat je achter dat hekje mag doen wat je maar wil.
Maar ik weet het, het is vechten tegen de kaai en iedereen weet veel en veel beter natuurlijk.
Het eerste dat ze zullen zeggen is "laat de fora en fauna in hun natuurlijke habitat want voor je het weet verstoor je de balans", het eerstvolgende dat ze gaan doen is al waar ze u voor waarschuwen het niet te doen wel doen.

Waarom?
Omdat er verduiveld enorm veel geld met dat patent op te halen is.
En naar wie gaat het gaan?
Afwachten...want dat van die thesis geloof je toch zelf niet hoop ik?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2013 om 23:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be