![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe interpreteert u de groet die Karel Dillen op onderstaande foto bracht? | |||
Het is de Hitlergroet |
![]() ![]() ![]() |
25 | 58,14% |
Het is de Romeinse groet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Geen van beiden, het is een rebelse groet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,30% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 25 augustus 2004 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Karel Dillen: "Die gestrekte arm van toen had geen ideologische inhoud, was geen verderzetten van een afgesloten verleden, betekende geen Hitler-aanbidding. Het was gewoon een rebellengeste, een uitdaging, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging van de lauwheid en de makheid, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging die voortaan een C.V.P.-keurslijf moest dragen."
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Het is met andere woorden GEEN Hitlergroet, zoals zestig procent het beschouwt. Op de foto staat Dillen die een Romeinse groet brengt als rebellengeste, niet meer of niet minder.
Deze foto dateert van de eerste naoorlogsijzerbedevaarten toen de Belgische CVP trachtte deze herdenking te recuperen. Door het bewust compromiterende gedrag van Karel Dillen en enkele andere Vlaams nationale jongeren is dit toen niet doorgegaan en bleven de ijzerbedevaarten tot enkele jaren terug bewaard voor de Vlaamse Beweging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rebels want hij wilde voorkomen dat de IJzerbedevaarten blijvend in een Belgisch keurslijf zouden worden gedwongen. Laatst gewijzigd door PAJOT : 26 augustus 2004 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze discussie zit m.i. iedereen op het verkeerde spoor.
Wie uit adoratie voor het Derde Rijk, Hitler, het nazisme, en al de ermee geassocieerde gruwelen, zijn rechterpoot heft, daar is een steekje mee los. Dat hoeft geen betoog: iedereen is intussen, op de hoogte van de onmenselijkheden, gruwel, leed en afzeik, die daaruit voortgekomen zijn. Waarom zitten m.i. de hedendaagse verbieders van het heffen der rechterpoot eveneens verkeerd? Niet simpel om uit te leggen, maar ik doe een gooi. Strikt genomen is immers deze fysieke beweging volkomen onschadelijk. Bij het heffen van rechterarm (of linker vuist-om de anti-commies te paaien) gebeurt er eigenlijk doodgewoon:............ niks. Voor alle zekerheid test ik het alhier................ nope............
Deze symboliek, enkel in diens zieke geest ontsproten hoeven wij niet langer mee te zeulen. Integendeel. Zo wij dit simpele gebaar blijven verbinden met een ideologie, zoals deze of gene dictator het zelf wenste, dan pas staan wij blijvend onder invloed van een fascist, nazist, of andere moordenaar, dan pas blijven we zelf actief dit gedachtengoed smeulend houden. Laat u niet langer knechten van de Hitlers, Mussolini's, Stalins, Pol Potten. Laat u niet langer dicteren om vrijelijk te bewegen. Verbied doodgewoon niet langer deze in se onschuldige geste. Emancipeer uzelf, en sta u en anderen de volledige bewegingsvrijheid van uw lichaam toe Koppel ze los van wat die klootvissen erop kleefden. Ik roep hierbij iedereen op zich te verzetten in een emancipatorische beweging, tegen het complot dat de hedendaagse zeurpietjes, school en zedenmeesters, samen met hun ogenschijnlijk verguisde 'anti-helden' vanuit het verleden smeden, om te beletten dat wij fysiek en geestelijk vrije wezens zouden worden. Sieg Geil Nasdrovijé C'est la lutte finale (op de zes zonder stuurman) Kust allemaal mijn ***********
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Op de foto: NSJV-militanten brengt de 'rebelse' (?????) groet op de IJzerbedevaart van 1941. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwerpelijkheid bevindt zich enkel in de geest van de 'uitvoerder' en 'waarnemer' Die verwerpelijkheid is er ingeplant onrechtsreeks door den Dolf zelf, maar evenzeer door de hedendaagse zedenmeesters en censors. Niemand hoeft aan zijn rechterhand of linkervuist een abjecte ideologie mee te sleuren. Dit zeg ik aan de Dolfaanbidders maar ook de anti-zedenprekers en zeurende moraalridders: Laat onze geest en lichaam met rust. Geil op nazi-boekskes zoveel ge wilt, huichel uw afkeer zo vaak ge wilt, maar belaad de burger niet met afzeik die hem niet langer interesseert om hem letterlijk in een keurslijf of dwangbuis te dwingen en te controleren en destabiliseren met Lulkoek van 60 jaarterug waar ge niet van loskomt, 't zij uit heimwee, 't zij uit chagrijn. ![]() Voorts vind ik inderdaad dat zelfs die smoezelige ideologieën uit (gelukkig) voorbije tijden vrijelijk mogen beleden worden. Dan is het duidelijk voor wie we alert behoren te zijn en op te passen (meestal enkel voor kwijl: het merendeel der adepten is van het kaliber dorpsidioot) Doch ik waarschuw eveneens voor de nieuwe generatie gedachtenpolitie die slinks gebruik makend van een ideologie, die ze zogezegd bestrijden, de mensen opnieuw proberen te bevoogden en te kortwieken.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beste Piano, provocatie is ook een onderdeel van het politieke arsenaal en eigen aan jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als we weten dat de stichter van Vlaanderens grootste partij, het Vlaams Blok, n�* die afgrijselijke periode nog durfde deze groet te brengen, dan is het niet meer dan logisch dat we daarop inspelen!! Anderzijds, als hij nu zou zeggen dat het hem spijt, en dat hij fout was, dan zou ik de zaak laten rusten. Maar wat doet hij??? Hij verbergt de waarheid. En waarom zouden wij daar niet tegenin mogen gaan? Citaat:
![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 26 augustus 2004 om 10:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht je nog andere foto's hebben van Dillen met de rechterpoot omhoog, d�*n zou dat iets anders zijn. Nu is dat een geïsoleerd incident waar het vooral de provocatie is die telt. |
|
![]() |
![]() |