![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten huursubsidies ingevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,89% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 60,00% |
ja, met verlaging van de huidige inkomensgrens |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
kan me niet schelen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ruimtelijke ordening, stedenbouwkundige voorschriften, veiligheidsvoorschriften, huurreglementering, ...
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() En laat ons niet overdrijven: zo groot is het huisvestingsprobleem in België nu ook weer niet.
![]() |
![]() |
#83 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar als je toch van plan bent om grote stukken onbebouwde grond aan te spreken, kan je net zo goed de ruimtelijke ordening aanpassen zodat bouwpromotoren dat kunnen verkavelen. Die villawijken, ook d�*t ligt bijvoorbeeld vast in stedenbouwkundige voorschriften: je mag op een perceel van twaalf meter breedte niet zomaar drie rijhuizen van vier meter breedte neerpoten, je moét een open bebouwing zetten en aan beide kanten minstens zoveel meter open laten. Lintbebouwing is trouwens meer een gevolg van individuele beslissingen dan van bouwpromotors, die van oudsher geïnteresseerd zijn in woonparken, appartementscomplexen, dat soort samenhangende gehelen; terwijl 'n individu begrijpelijkerwijze liever naast een straat bouwt in plaats van zelf nog eerst een straat aan te leggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sociale woningen en huursubsidies zijn enkel voor de niet belgen / allochtonen. De autochtonen of belgen telden al lang niet meer mee . 20 jaar cvp & wanbeleidendt vld leerde mij dit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel juist van U duncan,maar wie gaat er iets aan doen?
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs iets gelezen of gehoord over de vele gezinnen die "uit elkaar gaan", en waar diegenen die een sociale woning betrokken menen dat ze allebei dus, na het uit elkaar gaan, recht zouden moeten hebben op een sociale woning... met elk voldoende kamers om de kinderen op te vangen die eens bij papa en dan eens bij mama mogen blijven...
Moeten ze er straks nog een bos en een pretpark bij cadeau krijgen ? Het zal weer aan mij liggen, maar als we redelijkerwijze niet het ocmw van de hele wereld kunnen spelen, kunnen we ook niet iedere nieuwkomer + familie, plus plaatselijke autochtonen waarvan sommigen 3 generaties aan de dop staan, zomaar een sociale woning kado doen, plus het geld om de huur te betalen!!! Want daar komt het voor een deel (steeds groter deel) op neer. Laten we rustig verder doen zoals we bezig zijn, en binnen 50 of 100 jaar blijven er alleen nog krotten over die in puin vallen, voor de velen die "recht hebben op een sociale woning" maar geen middelen om er voor te betalen". Zo een spelletje kan toch niet blijven duren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() geen huursubsidies , wel afschaffen voor belastingsverminderingen voor eigenaars EN afschaffen van kindergeld !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NIET de HUIDIGE regering die eerst 20 jaar mensen beliegt ( cvp toen ) daarna vld en andere = 1 pot nat & het zijn de imago spelletjes , beliegerij gelobby en mensen met veel geld en napraterij die bevreest zijn dat hunnen imago's kapot gaan . Het enige wat deze legislatuur en het vorige conjunctuur bereikten was meer vrijheid voor corruptie en grote mannen die hun broek graag laten zakken en kafferen dat nen gevangene ook is zen broek MAG laten zakken . Men point is dat er geen reet respect naasten liefde enz...bestaat op papier wel maar de realiteit is anders. Wat doen met zo'n type's gelijk ze bezig zen in Wallonië in Namen & Charleroi ze aanklagen - dagvaarden - belachelijk maken...enz DAT doen ze met het volk & het is DAT wat ze terug krijgen maar dan eens zo hard en intens . Als ze is goe door poetsen in die hogere regionen van dit landje & nieuw soort beleidt voeren/ manier van comuniceren...ect . NIEUW voorzitters van de sociale woningbouw bvb...ect allemaal aanklagen/ zwart maken das hetgeen dat ze den gewonen belg ook aansmeren we roken we drinken we kunnen niet om met diversiteit . Wat MIJ opvalt hé dat is TELKENS als ik bij iemand tewerkgesteld ben die rijkenlijk leeft (managers/eigenaars...sommige zelfstandigen) dat ze NIET omkunnen dat uwen fiets 5min vertraging heeft of uw bus/tram... . *Het zijn ZIJ die de wet maken over diversiteit die ZELF totaal NIET divers zijn of democratisch dat merkte ik al jaren en dat zal zo wel even blijven. SHAME 2 BELGIUM KAPITAL SYSTEM :-/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje te weinig tijd (en goesting) om de hele draad te lezen.
De beste huursubsidie is die subsidie die meehelpt om je eigen woning te verwerven. Zelfs de armste mens zou moeten in staat gesteld worden om een kleine bijdrage te leveren, zodat hij heel langzaam eigenaar wordt van zijn woning, enfin, tenminste zelf goed zou weten en moeten kunnen zien dat hij iedere maand een beetje meer kapitalist wordt omdat zijn deel van eigenaarsschap in de woning een ietsepietske verhoogt, en dat dat kapitaal van hem is, en van hem blijft. Daar desnoods blijft voor zijn kinderen, of voor zijn oude dag (zelfs al zoudt ie op 't einde van zijn leven nog maar voor een kwart eigenaar zijn van zijn huisje, die andere drie kwart eigendom van de huisvestingsmaatschappij zijnde). De mens wordt gemotiveerd door vooruitgang !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() hahaha recht op woning en subsidie's hahaha jaja dan zegt men achteraf ....ge kreeg je papieren ni in orde en zo of wachtlijst op of .......of ..................of ....alsge de JUISTE kleur hebt krijgt ge voorang & NIET als belg heren en dames !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wist niet dat je ook xenophobe trekjes had... Wel bedankt voor deze tekst op te rakelen, niettemin. Ik wist niet dat ikzo goed de huursubsidies kon verdedigen. Raar dat geen enkele sociale partij mij ooit gestalkt heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() De huursubsidie voor mensen die langer dan vier jaar op de wachtlijst voor een sociale woning staan (en die goedgekeurd was door de vorige regering), is ... op een wachtlijst geplaatst.
![]() How anti-social can we get? ![]() Bunch of lying down comedians, those politicians... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2009 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |