![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik al tweemaal heb geschreven betrof het hier niet om een volkstelling, maar om een registratie. Lukas is pas enkele generaties geschreven en was blijkbaar niet zo goed ingelicht of is dit later herschreven om volgende reden: Eerste fout : men linkt Jezus aan Nazareth, terwijl het Jezus de nazarener moet zijn. Nazarener is geen inwoner van Nazareth, maar een erfgenaam van de troon van David. Twee evangelisten hebben ook ee poging gedaan om hem aan de stamboom van David te linken. Als men Jezus linkt aan Nazareth, wat in Galilea ligt, was men genoodzaakt een reden te zoeken om zijn geboorteplaats in Betlehem te laten plaatsvinden, gezien ook David daar geboren is en hem hierdoor meer legimiteit wil toekennen. Men zal enkel hebben geweten dat Jezus enkele jaren voor de dood van Herodes zou geboren zijn en dat er kort nadien een registratie zou hebben plaats gevonden voor de Judeeërs die in het bezit waren van onroerend goed. Dit feit heeft de auteur van Lukas aangegrepen om een geboortedatum vast te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is beter dan een scheurkalender en steeds terug te vinden, ongeacht welke jaartelling men ook gebruikt. ![]() Laatst gewijzigd door Aton : 19 oktober 2013 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() stop met je te verstoppen achter het kruisbeeld schijnheilige tjeef
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus behoeft helemaal niet bestaan te hebben.
Het is een mooi goddelijk hemelverhaal, onbesmet door aardse onmogelijkheden. Begrijp dat dan ongelovige honden. Ik heb U lief, Here Jezus, kom in Mij. Ik neem een stukkie van U (de Liefde) en U neemt een stukkie van Mij (de microwezentjes). Zo komt alles nog dik voor elkaar. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() HarrieChrishna heeft zn roeping gemist , het had nog een goeie predi-zeveraar geweest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Interessant betoog mbt Jezus christus.
Ik heb nooit gehoord dat men gaat twisten over de geboorte van Adolf Hilter, terwijl er in naam van Jezus door zijn volgelingen, de barbaarse christenen toch snel een slordige 450 miljoen mensen zijn afgemaakt, inquisitie 1000 jaar lang, koloniale holocaust 600 jaar lang, talloze genocides, massa verkrachtingen, enz enz. Ja, soms denk ik van dat geloof een excuus is om maar flink te beesten en zondag in de kerk zing je wat psalmen over Jezus in die blanke bijbel en je zonden zijn foetsie, dan mag je maandag weer met schone lei starten om te zondigen, en die volgende zondag zelfde verhaal. Nou voor mijn part substitueren zij de naam Jezus in de bijbel maar met die van Adolf Hitler want veel maakt het toch niet uit, de ene duivel is niet duivelser dan de andere he met petje op en trendy sexy snor. Feit is wel gewoon dit: OF jezus nou wel of niet bestond, hij wilde absoluut geen nieuw messianistisch geloof starten, die ene Paulus startte met the new christian game honderd jaar na dit hele verhaal over nazareth. De leeftijden van veel figuren in die bijbel klopt voor geen ene meter, sommige figuren worden 800 jaar oud volgens de bijbelse verhalen en dit kan dus absoluut niet, pure fantasie, sprookjes boek, mooi, dan gaan Wieroe en ik ook maar onze eigen heillige katten geloof boekjes schrijven komende jaren, en Wieroe wordt de nieuwe zoon van Krishna, of Hanuman. Hindoes hebben helaas geen authentieke kattengod, maar een nieuwe erbij verzinnen zouden alle 1 miljard hindoe aapjes wel geil vinden, dus dit is dan mijn geniale himdoe kat: WIEROE the avatar. dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag is het 19 oktober. Is de ontdekking al wereldkundig gemaakt?
Ancient Confession Found: 'We Invented Jesus Christ' |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() ge moet ni ver zoeke
![]() gaat titelstarter beweren dat 1 miljoen schilderijen gemaakt zijn voor een fiktieve man ? het feit dat er 1 miljoen schilderijen voor hem gemaakt zijn is bewijs dat hij bestaat |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog geen verslag van de conferentie, maar wel een commentaar op Atwill:
http://larryhurtado.wordpress.com/20...-christianity/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het christelijk geloof, net zoals alk geloof trouwens, is een meme. Het onstaat uit een aantal toevallige elementen en gaat dan een eigen leven leiden. Een complot of dergelijke moet men er dan ook niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat heeft het sterrenbeeld Tweelingen daar nu mee te maken? Ik zie niet echt het verband.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2013 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |