Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2013, 16:04   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik veralgemeen niet, ik zeg gewoon dat het onmogelijk is om in te schatten hoe iemand reageert in een echte situatie.

Ik zeg niet dat training onbelangrijk is, training is ZEER belangrijk. Ik zeg gewoon dat een oefening en een echte situatie, niet hetzelfde is.
De beste oefening is dus een echte situatie.

Citaat:
Ja, doet mij denken aan zoiets, toen ik nog jong was. Er was een typisch geval van "a om 1 uur aan het plentje a dindimmek, breng al je vrienden ik kom ook alleen". Bij ons stond er een kerel die bij ravotten het makkelijk van iedereen won, deed taekwondo. Kon iemand hoofd erafstampen.

Toen het erop aankwam verstijfde die helemaal en kreeg die niks gedaan.

Slaag dat wij toen hebben gekregen.
Eindelijk komt het eruit, je was als jonge knaap zo'n nozem uit Westside Story.
Oud 19 november 2013, 16:05   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De beste oefening is dus een echte situatie.

Eindelijk komt het eruit, je was als jonge knaap zo'n nozem uit Westside Story.
Er zijn ook mensen die gewoon zoveel mogelijk zulke situaties vermijden.

De meeste mensen zeg maar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:07   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een pomp actie hagelgeweer (riot gun) met een juist gekozen patroon is een wapen waarmee een debiel moeite moet doen om het doel te missen binnenshuis.

Een volautomatische versie hiervan, zoals een Saïga is handig voor een meute zombies af te maken, of om een woonkamer te herleiden tot splinters, maar voor de rest, zonde van de munitie.

En dan natuurlijk komen we bij het punt, jachtgeweer. Dat kan gaan van een 20 gauge enkelschots, tot een semi automatische 700 nitro express. Of als we echt willen overdrijven, de .950 JDJ, wat meer weg heeft van een kanon dan een jachtgeweer.
Wat denk je hiervan ?http://www.nujij.nl/overig/schietles...20632490.lynkx
Geef mij maar een gewoon jachtgeweer. Zelfs met een kaliber 6 1/2 of 7 voor de jacht op gevogelte schiet je makkelijk iemand omver van op een 10, 15 meter.
En als je in zijn benen schiet is die niet eens dood. Als je dat met zo een olifantegeweer doet is die mens zijn benen kwijt. Kan je evengoed met een kanon schieten.

Laatst gewijzigd door meneer : 19 november 2013 om 16:17.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:14   #84
Joachim Chiller
Banneling

Standaard

Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:18   #85
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dus al die ongelukken zijn uit de lucht gegrepen ?
Al die auto-ongelukken bedoel je ? Gelijk wie kan een rijbewijs halen, zou dat niet moeten gereserveerd zijn voor de overheidsdiensten, zulk gevaarlijk spul ?!
Oud 19 november 2013, 16:19   #86
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan ipv een geweer een CO2-blusser naast zijn bed te zetten. Veel goedkoper, 0% kans op ongelukken. Een halve seconde in de inbreker zijn ogen = permanent blind. Als hij dan nog niet opgeeft kunt ge hem verder overtuigen met de onderkant van het toestel.

Zelfde resultaat, minder opkuis, en ge zult met een veel grotere grijns voor de rechter kunnen staan
Dat is niet dom gezien.
Oud 19 november 2013, 16:23   #87
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou denken dat elke situatie waarin het gebruik van wapens noodzakelijk is weldegelijk een stresssituatie is.

Verder ben ik van mening dat iemand die regelmatig oefent met wapens in een stresssituatie op reflex handelt.

We noemen dat voorbereiding.
Ik denk dat ook. Net zoals iemand die geregeld boks-training ( of iets dergelijks ) doet, ook op reflex handelt als hij aangevallen word.
Eens dat uw lichaam het gesnapt heeft gaat het vanzelf.
Oud 19 november 2013, 16:48   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik denk dat ook. Net zoals iemand die geregeld boks-training ( of iets dergelijks ) doet, ook op reflex handelt als hij aangevallen word.
Eens dat uw lichaam het gesnapt heeft gaat het vanzelf.

six komt net te zeggen dat de grootste loebas nog zo veel kan trainen en kickboksen als ie wilt, in een echte onverwachte stress situatie is niet in te schatten hoe die zal reageren.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:52   #89
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Visie van wijven en losers. Zo van "als je slaag krijgt, rol je op in een bolleke en doe niks terug, dan wordt de aanvaller niet meer kwaad en slaagt hij minder hard".
Er is een contradictie tussen je positie voor militarisme en je positie voor vrije wapendracht. Militaristen zijn juist tegen vrije wapendracht, zij willen een monopolie van wapens voor het leger.

Ik zie dat dus meer als een lifestyle-positie: zich afzetten tegen Starbucks-jochies. Maar door je op internet tegen iemand af te zetten verander je niet automatisch in het omgekeerde. En de kleine jongens-romantiek maakt het er niet beter op.

Het is een beetje zoals Limonov's "schandalige scène" waarin hij op Sarajevo zit te schieten met een mitrailleur die hij ff mag bedienen van een Servische militair. Zoals Emmanuel Carrère opmerkt, is het ergste zelfs niet dat Limonov erg laf naar ongewapende burgers zit te schieten - wat in zijn geschifte, nihilistische wereldbeeld misschien nog als heldendaad kan gelden - maar dat hij zich gedraagt als een klein kind dat superblij is dat hij dat speelgoed van die grote meneer - de soldaat - mag lenen.

Is d�*t dan de grote heroïsche schrijver, aanbeden door zovele Russen en verguisd door anderen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:56   #90
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
six komt net te zeggen dat de grootste loebas nog zo veel kan trainen en kickboksen als ie wilt, in een echte onverwachte stress situatie is niet in te schatten hoe die zal reageren.
Klopt volledig. Iemand mag denken dat hij de beste ter wereld is in pakweg schieten op een schietbaan met een zwaar wapen maar laat die persoon hetzelfde doen onder battle stress en hij gaat er misschien binnen de halve minuut onderdoor. Fysieke conditie hangt ook voor een groot deel samen met stressbestendigheid samen met het karakter van iemand natuurlijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:57   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paxton Fettel Bekijk bericht
Wel erg plat: al diegenen die de Amerikanen niet aanstaan, worden plots samengebracht...

Voor je info: in Cuba is het volk wel degelijk gewapend, maar niet op de krankzinnige Amerikaanse manier waarop mensen hun persoonlijke conflicten regelen door met een wapen te zwaaien, maar op een verantwoordelijke manier voor de verdediging van het land tegen een mogelijke invasie van het Amerikaanse imperialisme.

In Zwitserland heeft men een gelijkaardig systeem en dat is zeer efficiënt. Wapens zijn geen speelgoed en men moet als samenleving heel goed nadenken hoe die zo efficiënt mogelijk kunnen worden ingezet voor de collectieve verdediging van de samenleving tegen invallers, dieven, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 16:57   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Klopt volledig. Iemand mag denken dat hij de beste ter wereld is in pakweg schieten op een schietbaan met een zwaar wapen maar laat die persoon hetzelfde doen onder battle stress en hij gaat er misschien binnen de halve minuut onderdoor. Fysieke conditie hangt ook voor een groot deel samen met stressbestendigheid samen met het karakter van iemand natuurlijk.
Ook kan het soms erg verraderlijk zijn.

Zo kan de gast met de grootste bek heel onzeker overkomen in een stresssituatie en kan het stille stumpertje juist heel assertief zijn.
Oud 19 november 2013, 17:01   #93
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wel erg plat: al diegenen die de Amerikanen niet aanstaan, worden plots samengebracht...

Voor je info: in Cuba is het volk wel degelijk gewapend, maar niet op de krankzinnige Amerikaanse manier waarop mensen hun persoonlijke conflicten regelen door met een wapen te zwaaien, maar op een verantwoordelijke manier voor de verdediging van het land tegen een mogelijke invasie van het Amerikaanse imperialisme.

In Zwitserland heeft men een gelijkaardig systeem en dat is zeer efficiënt. Wapens zijn geen speelgoed en men moet als samenleving heel goed nadenken hoe die zo efficiënt mogelijk kunnen worden ingezet voor de collectieve verdediging van de samenleving tegen invallers, dieven, enzovoort.
Hangt dat niet gewoon af van de mentaliteit van de bevolking?
Oud 19 november 2013, 18:39   #94
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er is een contradictie tussen je positie voor militarisme en je positie voor vrije wapendracht. Militaristen zijn juist tegen vrije wapendracht, zij willen een monopolie van wapens voor het leger.

Ik zie dat dus meer als een lifestyle-positie: zich afzetten tegen Starbucks-jochies. Maar door je op internet tegen iemand af te zetten verander je niet automatisch in het omgekeerde. En de kleine jongens-romantiek maakt het er niet beter op.

Het is een beetje zoals Limonov's "schandalige scène" waarin hij op Sarajevo zit te schieten met een mitrailleur die hij ff mag bedienen van een Servische militair. Zoals Emmanuel Carrère opmerkt, is het ergste zelfs niet dat Limonov erg laf naar ongewapende burgers zit te schieten - wat in zijn geschifte, nihilistische wereldbeeld misschien nog als heldendaad kan gelden - maar dat hij zich gedraagt als een klein kind dat superblij is dat hij dat speelgoed van die grote meneer - de soldaat - mag lenen.

Is d�*t dan de grote heroïsche schrijver, aanbeden door zovele Russen en verguisd door anderen?
Ik ben geen militarist (meer).
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 18:40   #95
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hangt dat niet gewoon af van de mentaliteit van de bevolking?
Klopt. Ook Frankrijk is zeer gewapend.
Oud 19 november 2013, 18:43   #96
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Ook Frankrijk is zeer gewapend.
Zal de Franse bevolking ook daadwerkelijk meevechten in een conflict of zelfs een oorlog?

Een nogal speculatieve vraag, alleen in mijn ogen kun je heel duidelijk mentaliteit verschillen tussen volkeren zien.

Wel interessant vind ik dat.
Oud 19 november 2013, 18:44   #97
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Zal de Franse bevolking ook daadwerkelijk meevechten in een conflict of zelfs een oorlog?

Een nogal speculatieve vraag, alleen in mijn ogen kun je heel duidelijk mentaliteit verschillen tussen volkeren zien.

Wel interessant vind ik dat.
Bevolking of leger?

Er zijn in Frankrijk naar schatting 20 miljoen gezinnen waarin een vuurwapen ligt (het jachtgeweer van bompa inbegrepen). Vuurwapens zijn daar op vrij makkelijke wijze verkrijgbaar.

Toch zien wij niet de waanzinnige taferelen van Amerika.

Laatst gewijzigd door six : 19 november 2013 om 18:45.
Oud 19 november 2013, 18:46   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bevolking of leger?
De bevolking.

Aangezien de Franse bevolking ook erg bewapend is. Ik weet verder weinig over Franse, vandaar mijn vraag.

Ik weet enkel dat het nogal arrogante mensen zijn in de omgang. Weigeren Engels te spreken enz.
Oud 19 november 2013, 18:47   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bevolking of leger?

Er zijn in Frankrijk naar schatting 20 miljoen gezinnen waarin een vuurwapen ligt (het jachtgeweer van bompa inbegrepen). Vuurwapens zijn daar op vrij makkelijke wijze verkrijgbaar.

Toch zien wij niet de waanzinnige taferelen van Amerika.
Hoe komt dat?

Vanwaar de happy thrigger mentaliteit in Amerika?
Oud 19 november 2013, 18:47   #100
six
Banneling

Standaard

Citaat:
De bevolking.

Aangezien de Franse bevolking ook erg bewapend is. Ik weet verder weinig over Franse, vandaar mijn vraag.

Ik weet enkel dat het nogal arrogante mensen zijn in de omgang. Weigeren Engels te spreken enz.
Het zijn cheese eating surrender monkeys, he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be