Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2013, 23:13   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit die telt !
Wel, bij een aanpak van de statutaire ambtenaarspensioenen heeft men de kwantiteit en de kwaliteit tegelijkerheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 23:21   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is zeker zo. Maar het ene heeft niets te zien met het andere hee. Geen enkele reden dat de overheid eens niet zou nadenken over het al dan niet opportuun zijn van verder een volledig pensioen naar belgische normen te blijven betalen aan mensen die hier hoedanook geen enkel economisch nut meer hebben (geen consumptie meer) en in een derdewereldland de poepstier gaan uithangen. Dat laatste element mag dan wel geen economische afweging zijn, het maakt de gedachte van hen wat realisme bij te brengen er niet minder prettig op.
Hangt er vanaf hoe dit pensioen is samengesteld. Als men er zelf (of zijn werkgever) voor heeft betaald, dan zie ik toch niet in waarom men ook nog verplicht zou zijn om het in Belgie op te souperen.
Oud 7 december 2013, 00:58   #83
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ter info:

bron: belastingovereenkomst België-Thailand http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/d...indHighlighted

PS ik heb verschillende foto's gezien van grote groepen mensen met gele t-shirt en pet. Houdt dat verband met de verjaardag van de koning?
inderdaad,yellow is the king s coulor
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 01:02   #84
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Wel Schoof, aan u om dat aan te tonen.

Omdat ik bepaalde dienaars/dienaressen een 12 jarige leeftijd toedicht?

Die kunnen ginds met alles uit de voeten als een dertigjarige.

Wanneer u van dergelijke diensten gebruik maakt, bent u dan pedofiel?

Pedofilie houdt heel wat anders in, Schoof.

In de furie van het moment, kan het gebeuren dat de ouwe wat zin voor relativering verliest, dat heeft hij wel meer.

U verwijt me dus beschuldigingen? Da's heel klein Schoof. Een cafe-rechtszitting na heel veel bier. Zattemansgelul dus.
niet terugkrabbelen ,je beschuldigt me open en bloot van pedofilie ,ik zou een beetje uitkijken als ik jou was ,er bestaan wetten
Oud 7 december 2013, 01:08   #85
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom expats in derde wereldlanden minder pensioen had ik al eens in detail beschreven. Je reageerde er toen zelfs op dus hebt het gelezen.

En ik heb nog nooit iets geschreven over expats uit turkije en hun pensioen in belgië dus dat komt niet van mij. Bij de les blijven hee knar. Niet enkel je spieren blijven oefenen maar ook je geheugen.
je hebt nog geen een geldige reden gegeven ,jaloesie telt niet als reden ,als het over comsumptie gaat ,ga je dan alle bewoners van de grensstreek hun pensioen afpakken ,er is geen enkele mens die in de grensstreek woont die consumeert in blegie ,ze gaan ALLEMAAAL naar frankrijk ,holland .duitsland ,luxemburg om hun inkopen te doen ,ge gaat werk krijgen met pensioenen in te houden .en de roi die heel t jaar in t buitenland zit .Je antwoord ook NOOIT op de vraag of je het normaal vind dat de blegische staat pensioen uitbetaald aan turkse,marrocaanse expats
Oud 7 december 2013, 01:10   #86
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ja, ik wel, met vrouw en kinderen. Mooi land trouwens. Alleen spijtig dat je er als westerling niets kan kopen.
je kan er een condo kopen zonder problemen
Oud 7 december 2013, 01:12   #87
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Wel Schoof, aan u om dat aan te tonen.

Omdat ik bepaalde dienaars/dienaressen een 12 jarige leeftijd toedicht?

Die kunnen ginds met alles uit de voeten als een dertigjarige.

Wanneer u van dergelijke diensten gebruik maakt, bent u dan pedofiel?

Pedofilie houdt heel wat anders in, Schoof.

In de furie van het moment, kan het gebeuren dat de ouwe wat zin voor relativering verliest, dat heeft hij wel meer.

U verwijt me dus beschuldigingen? Da's heel klein Schoof. Een cafe-rechtszitting na heel veel bier. Zattemansgelul dus.
ben jij een ervaringsdeskundige hellehond<je praat met zoveel kennis van zaken
Oud 7 december 2013, 05:52   #88
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Wauw, een echte sjeik in de derde wereld. RESPACT
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 07:01   #89
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou een uitgeweken westerling daar anders gaan doen ? Ernstig hee ?
ge moet eens iets aan die sex obsessie van jou doen ,als je 10 keer post komt er 11 keer sex in voor en hoeren ,ZOEK HULP OEN

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 7 december 2013 om 07:12.
Oud 7 december 2013, 07:07   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tot nu toe is er bij onze bijdragen aan de pensioenkas, in welke vorm van contract of wettelijke bepaling die ook gebeurt, geen enkele verplichting om te blijven wonen in Vlaanderen of in Europa.
Geen enkel verbod of beperkende maatregel om na je pensioen je vakantie in het buitenland te beperken tot bepaalde landen, of bepaalde periodes.

Het enige waar ik dus rekening mee wil houden, is dan vanaf nu, en voor de bijdragen vanaf nu, daarover een afspraak zou gemaakt worden voor de toekomst.

Het zou in ieder geval wel spectaculair zijn, jullie gedachten in realiteit te brengen:
iemand die hier komt aanspoelen, nog nooit één dag bijdragen geleverd, krijgt van slag op stoot meer leefgeld dan vele gepensioneerden die een gans leven bijgedragen hebben;
maar als ge dan als zo'n gans leven bijdragende, naar het buitenland gaat: sjaka .... een deel van je rechten inleveren.

Dat deeltje dat de staat dan uitspaart, zal wellicht overvloeien naar het budget van ontwikkelingshulp, om ... een jobke te geven aan de poetsvrouw die nu de Oude Knar zijn kot komt proper maken ... ????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 07:11   #91
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot nu toe is er bij onze bijdragen aan de pensioenkas, in welke vorm van contract of wettelijke bepaling die ook gebeurt, geen enkele verplichting om te blijven wonen in Vlaanderen of in Europa.
Geen enkel verbod of beperkende maatregel om na je pensioen je vakantie in het buitenland te beperken tot bepaalde landen, of bepaalde periodes.

Het enige waar ik dus rekening mee wil houden, is dan vanaf nu, en voor de bijdragen vanaf nu, daarover een afspraak zou gemaakt worden voor de toekomst.

Het zou in ieder geval wel spectaculair zijn, jullie gedachten in realiteit te brengen:
iemand die hier komt aanspoelen, nog nooit één dag bijdragen geleverd, krijgt van slag op stoot meer leefgeld dan vele gepensioneerden die een gans leven bijgedragen hebben;
maar als ge dan als zo'n gans leven bijdragende, naar het buitenland gaat: sjaka .... een deel van je rechten inleveren.

Dat deeltje dat de staat dan uitspaart, zal wellicht overvloeien naar het budget van ontwikkelingshulp, om ... een jobke te geven aan de poetsvrouw die nu de Oude Knar zijn kot komt proper maken ... ????

.
doe ik zelf schoof ,mijn kot proper maken ,tijd over en mijn vrouwke werkt lange dagen ,ik heb ni graag dat er vreemden aan mijn spullen zitten en thai poetsen alleen tot op ooghoogte

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 7 december 2013 om 07:13.
Oud 7 december 2013, 08:45   #92
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
PS ik heb verschillende foto's gezien van grote groepen mensen met gele t-shirt en pet. Houdt dat verband met de verjaardag van de koning?
Op 5 december wel, geel is zijn kleur.
Oud 7 december 2013, 09:00   #93
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
je kan er een condo kopen zonder problemen
Of een huis + vruchtgebruik van de grond.
Oud 7 december 2013, 09:07   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel, bij een aanpak van de statutaire ambtenaarspensioenen heeft men de kwantiteit en de kwaliteit tegelijkerheid.
Ik heb de indruk dat jij alléén kijkt naar de hogere ambtenaren.
Er zijn veel meer "lagere" ambtenaren hoor ! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 09:07   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 10:32   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onderschat het pensioen van een lagere ambtenaar niet. Het is nog altijd hoger dan dit van het hoogste arbeider/bediende kaderlid.
Oud 7 december 2013, 11:17   #97
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf hoe dit pensioen is samengesteld. Als men er zelf (of zijn werkgever) voor heeft betaald, dan zie ik toch niet in waarom men ook nog verplicht zou zijn om het in Belgie op te souperen.
In een privé stelsel (kapitalisatie, privaat pensioenfonds, groepsverzekering) klopt dat natuurlijk. Ik praat hier enkel over het wettelijk pensioen, via repartitie.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 11:35   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een privé stelsel (kapitalisatie, privaat pensioenfonds, groepsverzekering) klopt dat natuurlijk. Ik praat hier enkel over het wettelijk pensioen, via repartitie.
En dan ? Ook voor het repartitiestelsel heeft de arbeider/bediende zich blauw betaald, en als het op ontvangen aankomt heeft hij wel recht op zijn deel, ongeacht wat hij ermee doet.
Een verschil kan misschien wel gemaakt worden voor degenen die niet hebben bijgedragen tot dit stelsel en er uiteindelijk toch uit trekken. Voor hun zou een regel kunnen gemaakt worden dat ze het moeten opsouperen in Belgie, en niet in Thailand of Marokko.
Het wordt wel helemaal leuk, als iemand die zijn ganse leven werkloos is geweest, en met zijn pensioen een woning gaat kopen in Frankrijk. Of mag hij dat ook niet ?
Oud 7 december 2013, 12:17   #99
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Juist. Op dit moment is dat nog niet zo.

Citaat:
Het gaat dan ook helemaal niet om vakanties of periodes, wel over mensen die zich duurzaam vestigen in een ander land. Die dus echt 'weg' zijn uit België. De piste die ik graag zou voorstellen om toch minstens eens grondig over na te denken in de schoot van het ministerie van sociale voorzorg is om te evalueren of daar limieten mogen/moeten op komen, of net niet ?
Tijdelijk verblijf in buitenland ? Niks mis mee. Zeg maar : de schoof die gaat overwinteren in zijn buitenverblijf in spanje+ nog een paar vakanties. Daar gaat het NIET over. Dat is nog steeds in EU zone en daar is vrij verkeer van kapitaal. Trouwens ook via de BTW op je lokale consumptie financier je mee het budget van de EU.
Van een heel andere orde is het als men buiten de EU gaat wonen.
Dan heeft de maatschappij volgens mij het recht om hier enkele vragen te stellen op het vlak van opportuniteit.
Niemand van ons heeft zaken waar een ander gaat wonen, noch wat hij met zijn spaarpot, groepsverzekering enz doet. Maar met het wettelijke (staatsgefinancierde) pensioen is dat niet zo. In de fameuze martens-dehaene jaren zijn er ook ingrepen geweest die tot dan toe als 'ondenkbaar' te boek stonden. Toch nam men ze. We horen het niet altijd graag, maar geen enkel recht is absoluut. Als het parlement morgen via meerderheid beslist om mensen die zich buiten de EU vestigen niet langer de volle 100% van hun pensioen uit te betalen neemt, dan is dat zo. Voor mij mag men dat debat voeren.
En ja, ik focus mij dan op een extreem geval : het thailand verhaal. Enkel een dwaas doet nog alsof hij niet weet dat de overgrote meerderheid van diegenen die daar gaan wonen dat niet doen voor hun bekendste attractiepunt : alomtegenwoordige en zeer goedkope commerce in fijne vleeswaren.
Wie in zijn eigen land blijft als gepensioneerde, of toch minstens in een EU lidstaat, draagt in even belangrijke mate als elke andere resident bij aan de economie door zijn consumptie. Wie daarbuiten gaat wonen, is een pure verliespost. Volgens mij mag men daar in tijden van crisis en een quasi onvermijdelijke en zeer ingrijpende evolutie van de pensioenen zeker over debatteren en dringen politieke keuzes zich op. Nog langer de kop in het zand steken in tijden dat mobiliteit geen enkel beletsel vormt is vluchtgedrag.
Citaat:
Net zo dacht de eerste generatie van belgen die een groepsverzekering onderschreven, tot de tandem martens-dehaene en trouwens ook de volgende hen even ter orde riep en in enkele rondes een flinke taxatie erop heeft gezet. Zelfs een nieuw begrip heeft men ervoor uitgevonden : de anticipatieve heffing.
Nu de koe zowat tot op het been is uitgemolken zal men er niet langer omheen kunnen om ook naar de wettelijke pensioenen eens te kijken.
En naar oude gewoonte zegt dan iedereen : OK, vanaf nu. Niet voor de actuele pensioenen, of toch minstens met een vrijstelling voor degenen die tussen nu en vijf jaar op pensioen zullen gaan, alle variantes hoor je in die discussies.
Terwijl het natuurlijk zonneklaar is dat enkel maatregelen die algemeen zijn, zonder uitzonderingen, echt effect hebben. Anders praat je over saneringen die pas binnen 15 of twintig jaar effect geven.

Citaat:
Ik begrijp je reactie, maar je weet even goed als ik dat dit niets te maken heeft met pensioenproblematiek. Het debat verdrinken in argumentaties naast de kwestie zal ook niks oplossen.
Citaat:
Dat zal niet "wellicht" overvloeien naar het budget ontwikkelingshulp. Dat is flauwe zever. En Knar zal zijn eigen poetsvrouw wel betalen, en indien niet mag hij of zijn vriend chungalee zelf de emmer en dweil in de hand nemen. Dat is overigens héél goed voor de spieren soepel te houden.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 7 december 2013 om 12:18.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 12:34   #100
ouwe knar
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;6918277]
Citaat:

Juist. Op dit moment is dat nog niet zo.

Het gaat dan ook helemaal niet om vakanties of periodes, wel over mensen die zich duurzaam vestigen in een ander land. Die dus echt 'weg' zijn uit België. De piste die ik graag zou voorstellen om toch minstens eens grondig over na te denken in de schoot van het ministerie van sociale voorzorg is om te evalueren of daar limieten mogen/moeten op komen, of net niet ?
Tijdelijk verblijf in buitenland ? Niks mis mee. Zeg maar : de schoof die gaat overwinteren in zijn buitenverblijf in spanje+ nog een paar vakanties. Daar gaat het NIET over. Dat is nog steeds in EU zone en daar is vrij verkeer van kapitaal. Trouwens ook via de BTW op je lokale consumptie financier je mee het budget van de EU.
Van een heel andere orde is het als men buiten de EU gaat wonen.
Dan heeft de maatschappij volgens mij het recht om hier enkele vragen te stellen op het vlak van opportuniteit.
Niemand van ons heeft zaken waar een ander gaat wonen, noch wat hij met zijn spaarpot, groepsverzekering enz doet. Maar met het wettelijke (staatsgefinancierde) pensioen is dat niet zo. In de fameuze martens-dehaene jaren zijn er ook ingrepen geweest die tot dan toe als 'ondenkbaar' te boek stonden. Toch nam men ze. We horen het niet altijd graag, maar geen enkel recht is absoluut. Als het parlement morgen via meerderheid beslist om mensen die zich buiten de EU vestigen niet langer de volle 100% van hun pensioen uit te betalen neemt, dan is dat zo. Voor mij mag men dat debat voeren.
En ja, ik focus mij dan op een extreem geval : het thailand verhaal. Enkel een dwaas doet nog alsof hij niet weet dat de overgrote meerderheid van diegenen die daar gaan wonen dat niet doen voor hun bekendste attractiepunt : alomtegenwoordige en zeer goedkope commerce in fijne vleeswaren.
Wie in zijn eigen land blijft als gepensioneerde, of toch minstens in een EU lidstaat, draagt in even belangrijke mate als elke andere resident bij aan de economie door zijn consumptie. Wie daarbuiten gaat wonen, is een pure verliespost. Volgens mij mag men daar in tijden van crisis en een quasi onvermijdelijke en zeer ingrijpende evolutie van de pensioenen zeker over debatteren en dringen politieke keuzes zich op. Nog langer de kop in het zand steken in tijden dat mobiliteit geen enkel beletsel vormt is vluchtgedrag.

Net zo dacht de eerste generatie van belgen die een groepsverzekering onderschreven, tot de tandem martens-dehaene en trouwens ook de volgende hen even ter orde riep en in enkele rondes een flinke taxatie erop heeft gezet. Zelfs een nieuw begrip heeft men ervoor uitgevonden : de anticipatieve heffing.
Nu de koe zowat tot op het been is uitgemolken zal men er niet langer omheen kunnen om ook naar de wettelijke pensioenen eens te kijken.
En naar oude gewoonte zegt dan iedereen : OK, vanaf nu. Niet voor de actuele pensioenen, of toch minstens met een vrijstelling voor degenen die tussen nu en vijf jaar op pensioen zullen gaan, alle variantes hoor je in die discussies.
Terwijl het natuurlijk zonneklaar is dat enkel maatregelen die algemeen zijn, zonder uitzonderingen, echt effect hebben. Anders praat je over saneringen die pas binnen 15 of twintig jaar effect geven.

Ik begrijp je reactie, maar je weet even goed als ik dat dit niets te maken heeft met pensioenproblematiek. Het debat verdrinken in argumentaties naast de kwestie zal ook niks oplossen.

Dat zal niet "wellicht" overvloeien naar het budget ontwikkelingshulp. Dat is flauwe zever. En Knar zal zijn eigen poetsvrouw wel betalen, en indien niet mag hij of zijn vriend chungalee zelf de emmer en dweil in de hand nemen. Dat is overigens héél goed voor de spieren soepel te houden.
en hoe zit het met den berre2 die resideert al jaaaaaaaaaaren in het buitenland ,die consumeert alles in het buitenland tot zijn yacht toe ,daar heb je weer geen probleem mee zeker,en al die andere buitenlandse parasieten vertel eens wat je daar aan gaat doen ,ik denk dat de vlaamse bevolking daar meer zit op te wachten,en doe iets aan uw sexfobie ,je ziet achter elke hoek ouwe geile mannen en hoeren ,het word grotesk.Met uw hoerengezwam ik woon naast de gouvernor van de provincie chonburi in een deftiger straat dan jij woont ,blegie kennende,hier zijn minder hoeren dan in antwerpen ,wel een hoop hardwerkende mensen die jij continue voor sex deliquenten ligt uit te maken ,dit is een van de grote industrie plaatsen .De mensen hebben hier geen tijd voor die zever.Word eens volwassen man.Poetsen doe ik idd zelf ,mijn motto wat ik zelf doe doe ik beter.Met mijn spieren is zeker niks mis mee ik ben niet benauwd om mij te tonen,mijn lichaam mag gezien worden ,je kent het motto =een gezonde geest in een gezond lichaam.Uw argumentatie is geweldig mijn vrouw voor man uitmaken en noemen ,echt hoogstaand jongetje

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 7 december 2013 om 12:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be