Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2013, 17:44   #81
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik stem al tientallen jaren VB,het enige jammere hier aan is dat ik als arcopar-slachtoffer geen stem meer kan afpakken van de CD&v.

Maar je kan misschien wel anderen overtuigen om niet op CD&V te stemmen?

In ieder geval een redelijk goede timing maar ze moeten nu volharden zodat deze zaak tot aan de verkiezingen in de media blijft... Dat zal CD&V pijn doen want niet enkel de gedupeerden maar iedereen zal zien hoe onbetrouwbaar ze zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:45   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En de VB is katholiek, elke partij heeft zo wel iets.
Tja, als je die zaken allemaal gelooft...

Nu, het is simpel tegenwoordig, je stemt voor of tegen Vlaanderen.
Oud 11 december 2013, 17:45   #83
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Gepensioneerden kunnen ook een prospectus lezen maar ja als je te lui bent
²

Al de jaren toen de vruchten van de belegging (winsten, dividenden) binnenkwamen was er geen probleem en nu komen de nadelen en ineens moet iedereen hun verliezen financiëren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:46   #84
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Wel mijn schoonouders hebben bij de geboorte van al hun kleinkinderen ook arcopars als geboortecadeau gegeven. Voor als ze 18 jaar werden, dan was dit een mooi startkapitaal. Gewoon in het zak gezet door een platvloerse BACOB directeur die enkel bezorgd was om zijn bonussen te halen. Weken, maanden hebben mijn schoonouders er van afgezien toen ze hoorden dat ze verkeerd waren geïnformeerd en door hun bankdirecteur waren opgelicht.

Toen ik dat eens op de werkvloer verkondigde lachte een werknemer er mee. Hij lachte mij uit en zei dat het hun eigen dikke schuld was omdat ze maar geen "aandelen" hadden moeten kopen. Ik heb die dezelfde dag nog zijn C4 gegeven en eentje waar hij niet kon mee gaan stempelen. Ook als een potentiële nieuwe werkgever achter mijn menig informeerde heb ik deze zwart gemaakt zodat hij zeker geen ander werk kon vinden. Wie aan familie raakt mag reacties verwachten!

ARCOPARS werden niet als aandelen aangeprezen maar als een vorm van spaarboekje. En die pippo's van die beleggingsclub die naar de Raad van State zijn gegaan mogen ze van mij allemaal direct een kogel geven. geen traan zou ik er om laten, integendeel.

Wat nog erger is is dat een premier van een land mooie beloftes doet die hij niet kan waar maken. Hij sust al de mensen dat alles wel in orde komt en gaat dan in Parijs wat de grote Jan uithangen.

800.000 mensen meermaals opgelicht en loze beloftes gedaan en geen enkele die wat met handgranaten is gaan gooien

Nog 13 dagen en ik ben hier weg. Aftellen en blij zijn dat ik uit dat kloteland ben en van dat triestig depressief en jaloers volk.
We gaan u niet missen, dat staat vast.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:47   #85
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En de VB is katholiek, elke partij heeft zo wel iets.
Ja, ik ben heel gelovig.
Oud 11 december 2013, 17:48   #86
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Oef ik jullie ook niet

Of jawel af en toe zal ik eens denken en lachen met de belachelijke Belgen die zichzelf kapot werken om Di Rupo'ke en aanverwanten een rijkeluisleven te kunnen blijven geven.

Maar euh neen eigenlijk moet ik jullie bedanken want het is dit land dat mij zwaar gaat subsideren om ginder een mooi leven te gaan leiden
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:48   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Dewinter profileert zich nochtans graag als vrijzinnige...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:50   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik denk dat je wel weet dat ik dit schreef zonder ook maar enige sympathie voor die kliek. Ik begrijp volkomen (en zou het ook doen in jullie plaats) dat jullie ten volle zullen gebruik maken van het onzekerheidsgevoel bij al die arcopal aandeelhouders. We zullen zien wie het meeste vertrouwen bij hen kon krijgen : Leterme direct na het uitbreken van die crisis en het op poten zetten van die maatregel ad hoc. Of die Lejaeghere die er nu munt probeert uit te slaan door het dossier richting politieke druk te jagen.
Maar dat kan niet lang zonder gevolg blijven : die kerel gaat heel snel de vraag krijgen : 'voor wie moeten ze dan stemmen volgens U ? ' en als hij dan pakweg n-va zegt stevent de pers onmiddellijk af op BDW met de vraag : 'gaat U hen nu terug laten betalen ? '
Zo plat speelt men dergelijke spelletjes. En zowel cd&v als n-va kan dan alleen ootmoedig toegeven dat ze ACW op geen enkele manier kunnen dwingen om iets te betalen uit eigen zak.
Ik wil de eerste partijtopper nog zien die iets anders zou vertellen.
Zo zou je het natuurlijk het liefste zien gebeuren, maar je zit er naast Peter. De vraag: voor wie KUNNEN we nog stemmen werd hier vanmorgen bij mij thuis nog gesteld. Ik heb daar niet op geantwoord want dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik zeg alleen dat ik deze keer N-VA zal stemmen. Het is de enige manier om weer schot in dit compleet vastgelopen en vierkant draaiend land te krijgen. De rooien moeten er, net zoals in Antwerpen uit. Dat kan alleen als de N-VA groot genoeg wordt.

Het kan Lejaegere geen fluit schelen op welke partij de Arco-spaarders zullen stemmen. Dat is bijzaak. Hij heeft het nergens voor nodig om die mensen meer stemadvies te geven dan: "stem niet op de CD&V". Op wie ze beter wél stemmen heeft voor Dejaegere geen enkel belang.

Het dreigement van die man hoort bij een strategie waar wij misschien geen benul van hebben. Wellicht wil hij wel degelijk de gedupeerden helpen zoals hij beweert, maar zijn eigenbelang zal beslist op de eerste plaats komen. Wie weet hoeveel geld hij zélf in Arco-aandelen stak. Zeker is alvast dat hij geen compassie heeft met het ACW, en nog minder met de CD&V. Misschien juist omd�*t hij zelf bij de slachtoffers hoort. Of wie weet zijn eigen ouders? Of zijn eigen kinderen?

Aan de bedrogenen danken hun bedriegers hun ergste vijanden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 december 2013 om 17:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:52   #89
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel mijn schoonouders hebben bij de geboorte van al hun kleinkinderen ook arcopars als geboortecadeau gegeven. Voor als ze 18 jaar werden, dan was dit een mooi startkapitaal. Gewoon in het zak gezet door een platvloerse BACOB directeur die enkel bezorgd was om zijn bonussen te halen. Weken, maanden hebben mijn schoonouders er van afgezien toen ze hoorden dat ze verkeerd waren geïnformeerd en door hun bankdirecteur waren opgelicht.

Toen ik dat eens op de werkvloer verkondigde lachte een werknemer er mee. Hij lachte mij uit en zei dat het hun eigen dikke schuld was omdat ze maar geen "aandelen" hadden moeten kopen. Ik heb die dezelfde dag nog zijn C4 gegeven en eentje waar hij niet kon mee gaan stempelen. Ook als een potentiële nieuwe werkgever achter mijn menig informeerde heb ik deze zwart gemaakt zodat hij zeker geen ander werk kon vinden. Wie aan familie raakt mag reacties verwachten!

ARCOPARS werden niet als aandelen aangeprezen maar als een vorm van spaarboekje. En die pippo's van die beleggingsclub die naar de Raad van State zijn gegaan mogen ze van mij allemaal direct een kogel geven. geen traan zou ik er om laten, integendeel.

Wat nog erger is is dat een premier van een land mooie beloftes doet die hij niet kan waar maken. Hij sust al de mensen dat alles wel in orde komt en gaat dan in Parijs wat de grote Jan uithangen.

800.000 mensen meermaals opgelicht en loze beloftes gedaan en geen enkele die wat met handgranaten is gaan gooien

Nog 13 dagen en ik ben hier weg. Aftellen en blij zijn dat ik uit dat kloteland ben en van dat triestig depressief en jaloers volk.
Sterke toogpraat, naar slechte gewoonte.
Je lijkt me bovendien uiterst bekwaam
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:55   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Is het daarom dat je je vrouw zo dikwijls bedriegt?
Nu je beseft dat er niet veel euro's te rapen vallen?
Oud 11 december 2013, 17:56   #91
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
We gaan u niet missen, dat staat vast.
Ik had nooit gedacht dit nog eens te zeggen, maar ben het volkomen met je eens.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:57   #92
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet liegen.
Er werd hen verzekerd dat het risicoloos sparen was. En omdat Arco, het ACW en de CD&V één pot van hetzelfde nat is geloofden ze het.
Mij hadden ze wijs gemaakt dat Fortis het aandeel van de goede huisvader was.
Het enige verschil is dat het jarenlang een goed aandeel "was" maar door overmoedig beheer en nadien door onverantwoorde partij gestuurde politieke beslissingen is ten val gekomen.
Ze hadden beter Dexia laten vallen maar daar zaten de CVP centen.
Dexia is nog steeds een groot gevaar voor onze financiën, Het huidige Fortis is reeds lang uit de gevarenzone maar ik ben m'n centen "wel" kwijt en zou nu nog moeten betalen voor Arco ook .......
Politiek, geld en vrouwen, niemand geloven.
Oud 11 december 2013, 17:58   #93
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is het daarom dat je je vrouw zo dikwijls bedriegt?
Nu je beseft dat er niet veel euro's te rapen vallen?
Die paar tienduizend euro's zijn het minste van mijn zorgen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:59   #94
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik had nooit gedacht dit nog eens te zeggen, maar ben het volkomen met je eens.
Ik ken zo een mensen als hem in real life. Onuitstaanbaar over de gehele lijn. Een pest om mee samen te leven.
Oud 11 december 2013, 18:00   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is niet fraai, maar wel begrijpelijk.
Hoe negatief er allicht op je verhaal gaat gereageerd worden, de meesten zouden precies hetzelfde doen in dezelfde situatie.

Binnen twee weken ben je dus één van de velen die dit mooie, rijke land reeds ontvlucht zijn. En er zullen er nog velen volgen. Ik begrijp dat niet alleen, ik vind het moedig om elders compleet opnieuw te durven beginnen. Als ik jonger was deed ik het ook.

Succes gewenst.
Oud 11 december 2013, 18:01   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die paar tienduizend euro's zijn het minste van mijn zorgen
Zo klonk het anders niet.
Oud 11 december 2013, 18:01   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken zo een mensen als hem in real life. Onuitstaanbaar over de gehele lijn. Een pest om mee samen te leven.
Maar ze vinden wel werk.
Oud 11 december 2013, 18:02   #98
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog dertien dagen, en we zijn ervan af. Goede zaak voor iedereen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 18:18   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mij hadden ze wijs gemaakt dat Fortis het aandeel van de goede huisvader was.
Het enige verschil is dat het jarenlang een goed aandeel "was" maar door overmoedig beheer en nadien door onverantwoorde partij gestuurde politieke beslissingen is ten val gekomen.
Ze hadden beter Dexia laten vallen maar daar zaten de CVP centen.
Dexia is nog steeds een groot gevaar voor onze financiën, Het huidige Fortis is reeds lang uit de gevarenzone maar ik ben m'n centen "wel" kwijt en zou nu nog moeten betalen voor Arco ook .......
Politiek, geld en vrouwen, niemand geloven.
Ik heb je niet goed genoeg gevolgd op dit forum om te weten voor wie je van plan bent te stemmen, maar dat het niet voor de CD&V zal zijn lijkt me evident. Ik denk zelfs dat je niemand's raad nodig had om de tsjeven links te laten liggen volgend jaar.

Ik heb nooit zoveel geld over gehad dat ik er mij aandelen van kon permiteren. Ik heb wel wat spaargeld, maar dat heeft nooit anders dan op een spaarboekje van Argenta gestaan. Ik ben daar niets van kwijt geraakt zoals jij, maar het brengt ook allang nog nauwelijks wat op.

Van de luttele honderden euro per jaar die het nog opbracht heb ik vrijwillig afstand gedaan omdat zowel Di Rupo als het IMF ook nog eens aan dat beetje (willen) knabbelen. Daar heb ik dus een stokje voor gestoken. Mijn spaargeld zit sinds ik alles afhaalde veilig weggestoken op een plek waar alleen mijn dochter het zal weten te vinden de dag dat ik de pijp aan Maarten geef. Als mij mijn eigen spaarcenten niet gegund zijn blijft de Belgische staat, het IMF, en eender wie, er ook vanaf. Ik niks, zij ook niks.
Oud 11 december 2013, 18:26   #100
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dewinter profileert zich nochtans graag als vrijzinnige...
Verhofstadt profileert zich wel als liberaal
dan mag alles
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be