Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 18 december 2013, 06:39   #81
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De partijen die hun komst goedkeurden zullen het wel weten veronderstel ik.Nu alleen nog hopen dat die partijen hun handen niet in onschuld wassen als het misloopt.
Amai, indrukwekkend, jij hebt veel vertrouwen in politici.
Skobelev is offline  
Oud 18 december 2013, 08:08   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, ik ga meer voor de zekere manier:

geen pensioen, V stemmen.
ge illustreert gewoon dat ik er niet voor moest liegen.
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 08:10   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Alleen al het Vlaams-Nationalistische parcours dat de N-VA bewandelt dient de Vlaams-Nationalistische VB'ers te verleiden.

Het VB is het pad van de anti-islam op gewandeld.

Het VB heeft nu de naam een anti-islam en extreem-rechtse en anti-vreemdelingen-partij te zijn.

Vlaams Nationalisten hebben bijgevolg niet veel meer te zoeken bij het VB.
Want het Vlaams Nationalisme is helemaal niet gediend met gelinkt te worden aan een anti-islam/anti-vreemdelingen/extreem-rechtse partij als het VB.
wat ge zegt is niet volledig onjuist, maar het gaat tegelijkertijd ook compleet voorbij aan de correcte analyse (van Karel Dillen nog) dat een onafhankelijk vlaanderen niet kan 'onderhandeld' worden binnen belgie.
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 08:14   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je met Echternachsiaanse processie aan de Schelde tevreden bent misschien.
Een kinderhand is gauw gevuld....

De NVA zit voorlopig, tot ze een absolute meerderheid verwerven, aan een of meerdere traditionele partijen vast want het VB is not done. Wat resulteert in een non event als het op een onafhankelijk Vlaanderen aankomt want voor de overige partijen is er veel te veel te verliezen bij het opblazen van belgië.
alsof CD&V niet meer gewoon als altijd met de wind meedraait op dat moment...

de ballonnetjes van Stefaan Declerck en Crevits gemist vorige week mss ? ... die vormen al de perfecte aankondiging van zo'n mogelijke bocht
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 08:41   #85
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof CD&V niet meer gewoon als altijd met de wind meedraait op dat moment...

de ballonnetjes van Stefaan Declerck en Crevits gemist vorige week mss ? ... die vormen al de perfecte aankondiging van zo'n mogelijke bocht
Inderdaad, niets van opgevangen, wat was hun "boodschap"?
Skobelev is offline  
Oud 18 december 2013, 08:41   #86
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ge zegt is niet volledig onjuist, maar het gaat tegelijkertijd ook compleet voorbij aan de correcte analyse (van Karel Dillen nog) dat een onafhankelijk vlaanderen niet kan 'onderhandeld' worden binnen belgie.
Dat zal inderdaad eenzijdig moeten gebeuren maar met een NVA overwicht in de Vlaamse regering moet dat wel lukken, de grote transfers naar de Walen zijn maar mogelijk met volledige medewerking van de Vlaamse regering. Als die slaafse medewerking stopt droogt die stroom geld ook op, dan is alles mogelijk.
BonBon is offline  
Oud 18 december 2013, 09:03   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, niets van opgevangen, wat was hun "boodschap"?
Declercq : CD&V moet terug naar zijn vlaamsere roots
Crevits (of moet ik ineens Peeters schrijven ? ) : devolgende fed reg zal er een moeten zijn met ook een meerderheid aan NL kant ...

je kan dat afdoen als klassiek pre-electoraal cd&v vlaamser profiel ...

maar ik ben optimist, voor mij wil het zeggen dat CD&V gewoon de deur openhoudt ... CD&V zal m.i. dus meedraaien met de stroom, is die stevig Vlaams ... dan zullen ze volgen, is die tegenvallend Vlaams (nva < 30%?) dan zullen ze uiteraard zonder scrupules EDRII (of eventueel Geens of Peeters I) op de rails brengen ...

geen reden om CD&V te stemmen ... maar vroeg of laat zal je CD&V wel moeten gebruiken.
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 09:45   #88
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Declercq : CD&V moet terug naar zijn vlaamsere roots
Crevits (of moet ik ineens Peeters schrijven ? ) : devolgende fed reg zal er een moeten zijn met ook een meerderheid aan NL kant ...

je kan dat afdoen als klassiek pre-electoraal cd&v vlaamser profiel ...
cvp zei eerder al dat er geen regering zonder Vlaamse meerderheid mocht komen, waarna ze toch in zo'n regering zaten. Andere partijleden zeggen dat de taalgrens en de splitsing van de partijen vergissingen waren. Wie die mensen nog serieus neemt is niet goed wijs.

Citaat:
maar ik ben optimist, voor mij wil het zeggen dat CD&V gewoon de deur openhoudt ... CD&V zal m.i. dus meedraaien met de stroom, is die stevig Vlaams ... dan zullen ze volgen, is die tegenvallend Vlaams (nva < 30%?) dan zullen ze uiteraard zonder scrupules EDRII (of eventueel Geens of Peeters I) op de rails brengen ...

geen reden om CD&V te stemmen ... maar vroeg of laat zal je CD&V wel moeten gebruiken.
Waarom zou CD&V nu wél aan de kant van N-VA staan ipv aan die van de PS? N-VA heft partners nodig op het federaal niveau om het confederalisme door te voeren. Ze hebben er geen. CD&V zal nooit federale regeringsdeelname opofferen, want ook zonder N-VA, VB en CD&V kan een federale minderheidsregering worden gevormd in ons prachtig land. Denk je dat ze dat niet zouden aandurven? Think again..

Laatst gewijzigd door mvd : 18 december 2013 om 09:46.
mvd is offline  
Oud 18 december 2013, 09:48   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
...Waarom zou CD&V nu wél aan de kant van N-VA staan ipv aan die van de PS? N-VA heft partners nodig op het federaal niveau om het confederalisme door te voeren. Ze hebben er geen. CD&V zal nooit federale regeringsdeelname opofferen, want ook zonder N-VA, VB en CD&V kan een federale minderheidsregering worden gevormd in ons prachtig land. Denk je dat ze dat niet zouden aandurven? Think again..
jij hebt dan weer gemist dat MR en PS compleet in de clinch liggen de laatste weken ?

bovendien is de machtspositie van EDR binnen de PS zelf ook al niet meer wat ze geweest is...

dat kan nog alle richtingen uit ... en CD&V houdt alle deuren open, zodat ze op zoveel mogelijk niveau's zullen meespelen.
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 10:10   #90
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is wel degelijk een zekere vorm van islamisering. De helft van de kleuters in Antwerpen is moslim, drie Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, in bepaalde wijken in Brussel vluchten homo's weg omdat het openlijk tonen van hun geaardheid daar niet aanvaard wordt, vrouwen krijgen opmerkingen omdat ze als 'slet' gekleed gaan, op sommige scholen is het voedsel alleen nog halal, in het gemeenschapsonderwijs gaat qua keuze levensbeschouwelijke vakken zowel katholicisme als zedenleer achteruit, islam gaat vooruit, enz....
Terwijl in conservatief christelijke gebieden als Rusland, VS en Austalië dezelfde problemen bestaan met holebi- en vrouwenrechten. Het inperken van die rechten is zeker geen exclusief islamprobleem. Met VB aan het roer verwacht ik net hetzelfde.
Gezien VB meer stemmen haalt dan islamitische partijen heb ik dus meer schrik voor het VB.

De grote groep mensen gaat onze rechten niet meer opgeven, ook niet als er 5 of 10 procent islamiet is. Zelfs de CD&V met zijn 30+% en conservatieve koning heeft de abortuswet niet kunnen tegenhouden. Maar om extreem-rechts te stemmen om extreem-rechts tegen te houden ... dat is absurd.
Effect is offline  
Oud 18 december 2013, 10:21   #91
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij hebt dan weer gemist dat MR en PS compleet in de clinch liggen de laatste weken ?

bovendien is de machtspositie van EDR binnen de PS zelf ook al niet meer wat ze geweest is...

dat kan nog alle richtingen uit ... en CD&V houdt alle deuren open, zodat ze op zoveel mogelijk niveau's zullen meespelen.
Wacht eens.. het lijkt wel alsof je het serieus meent?

PS en MR lagen ook serieus in de clinch in de periode voor de verkiezingen van 2010, volgens mij zei Dirupo toen zelfs dat hij niet met MR zou regeren.

Wouter Beke zei al dat er in 2014 eerst een federale regering wordt gevormd. Zelfs als CD&V N-VA toch wil steunen, welke partners gaan ze daar nog voor vinden op federaal vlak? Je beseft toch dat N-VA haar confederalisme federaal moet realiseren? Daarom dat N-VA samen met vld en cvp een Vlaams programma naar voor wil schuiven waar ze eensgezind achter staan. Dat is pure utopie, trouwens vld heeft al verschillende keren letterlijk gezegd dat ze daar niet in mee willen gaan.
mvd is offline  
Oud 18 december 2013, 10:29   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Terwijl in conservatief christelijke gebieden als Rusland, VS en Austalië dezelfde problemen bestaan met holebi- en vrouwenrechten. Het inperken van die rechten is zeker geen exclusief islamprobleem. Met VB aan het roer verwacht ik net hetzelfde.
Gezien VB meer stemmen haalt dan islamitische partijen heb ik dus meer schrik voor het VB.

De grote groep mensen gaat onze rechten niet meer opgeven, ook niet als er 5 of 10 procent islamiet is.
Zelfs de CD&V met zijn 30+% en conservatieve koning heeft de abortuswet niet kunnen tegenhouden. Maar om extreem-rechts te stemmen om extreem-rechts tegen te houden ... dat is absurd.
zonder het vreemdelingenstandpunt en/of de strategie ervan van het VB te willen verdedigen...

euhm ... ik vermoed dat uw tabelleke met etnisch-religieus-demografische gegevens van voor 1975 dateert ???
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 10:29   #93
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het gaat hier over Vlaanderen. In welke VB-ghetto's worden homo's in elkaar geslagen omdat ze hand in hand lopen? Zeg het maar.. Je weet heel goed dat homoseksualiteit bij de meeste VB-stemmers geen thema is. Je weet goed genoeg uit welke hoek de meeste homofobie in dit land komt. De vraag of homo's het recht hebben om bv. te trouwen en kinderen te adopteren is nog iets helemaal anders dan homo's in elkaar slaan of intimideren.

Citaat:
De grote groep mensen gaat onze rechten niet meer opgeven, ook niet als er 5 of 10 procent islamiet is. Zelfs de CD&V met zijn 30+% en conservatieve koning heeft de abortuswet niet kunnen tegenhouden. Maar om extreem-rechts te stemmen om extreem-rechts tegen te houden ... dat is absurd.
Over welke rechten heb je het? Belgie heeft een serieus democratisch deficiet, net als de EU. Of heb je het over mijn recht om met mijn geld te doen wat ik wil? Of heb je het over privacy-rechten?
mvd is offline  
Oud 18 december 2013, 10:31   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht eens.. het lijkt wel alsof je het serieus meent?

PS en MR lagen ook serieus in de clinch in de periode voor de verkiezingen van 2010, volgens mij zei Dirupo toen zelfs dat hij niet met MR zou regeren.

Wouter Beke zei al dat er in 2014 eerst een federale regering wordt gevormd. Zelfs als CD&V N-VA toch wil steunen, welke partners gaan ze daar nog voor vinden op federaal vlak? Je beseft toch dat N-VA haar confederalisme federaal moet realiseren? Daarom dat N-VA samen met vld en cvp een Vlaams programma naar voor wil schuiven waar ze eensgezind achter staan. Dat is pure utopie, trouwens vld heeft al verschillende keren letterlijk gezegd dat ze daar niet in mee willen gaan.
ik weet alleen dat je ook in de politiek alleen met stroop en/of wortel iets bereikt ... en dan is alles mogelijk

tenzij je denkt ergens een absolute meerderheid te kunnen halen.

en nee, dat betekent niet dat je je eigen programma moet doen verwateren...dat betekent dat de wortel, die je de ander voorhoudt, groot genoeg moet zijn.
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 10:40   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zonder het vreemdelingenstandpunt en/of de strategie ervan van het VB te willen verdedigen...

euhm ... ik vermoed dat uw tabelleke met etnisch-religieus-demografische gegevens van voor 1975 dateert ???
In 2008 waren er 628.751 moslims in België. bron: http://www.npdata.be/BuG/100/

in Vlaanderen is dat 3,9% van de bevolking. (25% in Brussel).

Ze zullen ondertussen wel met wat meer zijn, maar nu ook niet zo heel veel hé.
Oud 18 december 2013, 10:59   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In 2008 waren er 628.751 moslims in België. bron: http://www.npdata.be/BuG/100/

in Vlaanderen is dat 3,9% van de bevolking. (25% in Brussel).

Ze zullen ondertussen wel met wat meer zijn, maar nu ook niet zo heel veel hé.
heel overtuigend en objectief.
ik citeer 1 zin uit de inleiding :
Citaat:
Het kan de huiver van Geert Van Istendaal, Benno Barnard, Vlaams Belang en anderen in hun islamofobe discours verder voeden en een objectieve grond geven aan het debat en aan de rijkdom die in deze religieuze diversiteit verscholen ligt.

dan moet ik toch niet echt mijn tijd verdoen en verder lezen hé Vlijm ?!
Anna List is offline  
Oud 18 december 2013, 11:08   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heel overtuigend en objectief.
ik citeer 1 zin uit de inleiding :

dan moet ik toch niet echt mijn tijd verdoen en verder lezen hé Vlijm ?!
cijfers die bevestigd worden door andere instanties hoor.
cijfers uit 2011: http://www.imams.eu/downloads/%E2%99...sche-gemeenten (moslims gaan toch niet zelf hun aantal onderschatten hé, integendeel zelf).

in Zele zouden er 10% moslims wonen. Dit komt overeen met de bevolkingscijfers die ik ken van iemand aan de gemeente (zeker geen linkse poco....).

Maar de beeldvorming is dat er zeker 25% van de Zelenaars moslim (vooral Turks) zijn.

Wel, ik woon in het centrum, dicht bij de moskee, waar de meeste Zelenaars van Turkse afkomst wonen. Zelfs hier kom je niet echt veel meer dan 10%, als je huis per huis gaat beginnen te tellen. Maw, ik heb echt geen idee waar al die mensen wonen hoor. De cijfers zullen wel kloppen, maar het zal zeker geen onderschatting zijn.

Wel is het zo dat in de Zeelse scholen rond de 15-20% van de leerlingen van Turkse afkomst is. Maar ook hier bijna niet verspreid. In de centrumscholen zitten er heel veel, in de buitenwijken bijna geen.

Het debat wordt nooit met de echte cijfers gevoerd, dat is spijtig.
Oud 18 december 2013, 11:48   #98
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
cijfers die bevestigd worden door andere instanties hoor.
cijfers uit 2011: http://www.imams.eu/downloads/%E2%99...sche-gemeenten (moslims gaan toch niet zelf hun aantal onderschatten hé, integendeel zelf).

in Zele zouden er 10% moslims wonen. Dit komt overeen met de bevolkingscijfers die ik ken van iemand aan de gemeente (zeker geen linkse poco....).

Maar de beeldvorming is dat er zeker 25% van de Zelenaars moslim (vooral Turks) zijn.

Wel, ik woon in het centrum, dicht bij de moskee, waar de meeste Zelenaars van Turkse afkomst wonen. Zelfs hier kom je niet echt veel meer dan 10%, als je huis per huis gaat beginnen te tellen. Maw, ik heb echt geen idee waar al die mensen wonen hoor. De cijfers zullen wel kloppen, maar het zal zeker geen onderschatting zijn.

Wel is het zo dat in de Zeelse scholen rond de 15-20% van de leerlingen van Turkse afkomst is. Maar ook hier bijna niet verspreid. In de centrumscholen zitten er heel veel, in de buitenwijken bijna geen.

Het debat wordt nooit met de echte cijfers gevoerd, dat is spijtig.
Dat zijn geen 'echte cijfers', maar slechts berekeningen. Ik lees trouwens nergens iets over bekeerlingen, en ook die 'laïciseringsgraad' is maar bedenkelijk. Het relevante is trouwens in welke leeftijdscategorie de meeste moslims zich bevinden, en wat de migratiestromen van de toekomst zullen zijn. De immense grijze bevolking (babyboom) sterft binnen nu en 20 jaar. Dat zijn voor de overgrote meerderheid niet-moslims. De migranten die morgen naar Belgie komen, zullen ook voor een groot deel moslims zijn (Afghanistan, Pakistan, Egypte, Libië, Mali, Somalië, de visumplicht voor Turkije valt weg dankzij de EU, enz..) omdat die gebieden aan Europa grenzen.
mvd is offline  
Oud 18 december 2013, 15:05   #99
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen met de NVA aan de macht is geen stap vooruit. De NVA bestaat voor het grootste deel uit opportunistische overlopers. Oude wijn in gerecycleerde zakken. Er is bijgevolg geen alternatief.
Er zijn in een onafhankelijk Vlaanderen toch nog altijd verkiezingen om de N-VA af te straffen als ze het niet goed doet? Er is dus overduidelijk wel een alternatief: dat van een vooruitstrevende democratische rechtstaat waar de arbeider de vruchten van zijn arbeid kan plukken.
fonne is offline  
Oud 18 december 2013, 15:10   #100
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De N-VA'ers die ik ken weten ook niet dat N-VA het waanzinnige idee steunt om een roversnest als Albanië op te nemen in de EU.
Ach, de grootste bandieten van de Albanese maffia zitten hier toch al, waarom zouden we de eerlijke Albanezen dan willen uitsluiten? Gangsters laten zich niet afremmen door kunstmatige grenzen, ze volgen gewoon het geld.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be