![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de ballonnetjes van Stefaan Declerck en Crevits gemist vorige week mss ? ... die vormen al de perfecte aankondiging van zo'n mogelijke bocht |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, niets van opgevangen, wat was hun "boodschap"?
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Dat zal inderdaad eenzijdig moeten gebeuren maar met een NVA overwicht in de Vlaamse regering moet dat wel lukken, de grote transfers naar de Walen zijn maar mogelijk met volledige medewerking van de Vlaamse regering. Als die slaafse medewerking stopt droogt die stroom geld ook op, dan is alles mogelijk.
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Crevits (of moet ik ineens Peeters schrijven ? ![]() je kan dat afdoen als klassiek pre-electoraal cd&v vlaamser profiel ... maar ik ben optimist, voor mij wil het zeggen dat CD&V gewoon de deur openhoudt ... CD&V zal m.i. dus meedraaien met de stroom, is die stevig Vlaams ... dan zullen ze volgen, is die tegenvallend Vlaams (nva < 30%?) dan zullen ze uiteraard zonder scrupules EDRII (of eventueel Geens of Peeters I) op de rails brengen ... geen reden om CD&V te stemmen ... maar vroeg of laat zal je CD&V wel moeten gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 18 december 2013 om 09:46. |
||
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bovendien is de machtspositie van EDR binnen de PS zelf ook al niet meer wat ze geweest is... dat kan nog alle richtingen uit ... en CD&V houdt alle deuren open, zodat ze op zoveel mogelijk niveau's zullen meespelen. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gezien VB meer stemmen haalt dan islamitische partijen heb ik dus meer schrik voor het VB. De grote groep mensen gaat onze rechten niet meer opgeven, ook niet als er 5 of 10 procent islamiet is. Zelfs de CD&V met zijn 30+% en conservatieve koning heeft de abortuswet niet kunnen tegenhouden. Maar om extreem-rechts te stemmen om extreem-rechts tegen te houden ... dat is absurd. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
PS en MR lagen ook serieus in de clinch in de periode voor de verkiezingen van 2010, volgens mij zei Dirupo toen zelfs dat hij niet met MR zou regeren. Wouter Beke zei al dat er in 2014 eerst een federale regering wordt gevormd. Zelfs als CD&V N-VA toch wil steunen, welke partners gaan ze daar nog voor vinden op federaal vlak? Je beseft toch dat N-VA haar confederalisme federaal moet realiseren? Daarom dat N-VA samen met vld en cvp een Vlaams programma naar voor wil schuiven waar ze eensgezind achter staan. Dat is pure utopie, trouwens vld heeft al verschillende keren letterlijk gezegd dat ze daar niet in mee willen gaan. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
euhm ... ik vermoed dat uw tabelleke met etnisch-religieus-demografische gegevens van voor 1975 dateert ??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tenzij je denkt ergens een absolute meerderheid te kunnen halen. en nee, dat betekent niet dat je je eigen programma moet doen verwateren...dat betekent dat de wortel, die je de ander voorhoudt, groot genoeg moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in Vlaanderen is dat 3,9% van de bevolking. (25% in Brussel). Ze zullen ondertussen wel met wat meer zijn, maar nu ook niet zo heel veel hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik citeer 1 zin uit de inleiding : Citaat:
dan moet ik toch niet echt mijn tijd verdoen en verder lezen hé Vlijm ?! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
cijfers uit 2011: http://www.imams.eu/downloads/%E2%99...sche-gemeenten (moslims gaan toch niet zelf hun aantal onderschatten hé, integendeel zelf). in Zele zouden er 10% moslims wonen. Dit komt overeen met de bevolkingscijfers die ik ken van iemand aan de gemeente (zeker geen linkse poco....). Maar de beeldvorming is dat er zeker 25% van de Zelenaars moslim (vooral Turks) zijn. Wel, ik woon in het centrum, dicht bij de moskee, waar de meeste Zelenaars van Turkse afkomst wonen. Zelfs hier kom je niet echt veel meer dan 10%, als je huis per huis gaat beginnen te tellen. Maw, ik heb echt geen idee waar al die mensen wonen hoor. De cijfers zullen wel kloppen, maar het zal zeker geen onderschatting zijn. Wel is het zo dat in de Zeelse scholen rond de 15-20% van de leerlingen van Turkse afkomst is. Maar ook hier bijna niet verspreid. In de centrumscholen zitten er heel veel, in de buitenwijken bijna geen. Het debat wordt nooit met de echte cijfers gevoerd, dat is spijtig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn in een onafhankelijk Vlaanderen toch nog altijd verkiezingen om de N-VA af te straffen als ze het niet goed doet? Er is dus overduidelijk wel een alternatief: dat van een vooruitstrevende democratische rechtstaat waar de arbeider de vruchten van zijn arbeid kan plukken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |