![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net alsof hij daar alleen werkt en hij alleen de 'ideeën' heeft..... Wie is het eigenlijk waard om, bij wijze van spreken, per minuut dat die op 't wc zit mijn dagwedde te krijgen ?
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/g0d9i6fa http://www.standaard.be/cnt/gqfd893b Blijkbaar hebben de vrijemarkt-mechanismen hier hun werk niet gedaan. Hier in de Westhoek hebben ze het dan ook gehad met die managementskultuur en die inhalige praatjesmakers die ganse bedrijven leegzuigen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 24 december 2013 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dit juich jij toe!!! Laatst gewijzigd door speurneus : 24 december 2013 om 08:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Dat bewijst alleen dat die zogezegd "vrije" markt teveel belang hecht aan managers en die verdwenen 100 miljoen Euro beurswaarde gebakken lucht was.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 24 december 2013 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee - hetzelfde werk wat jij nu doet voor de helft van je huidige loon. Dáár zit 'm de knoop. Ik zal zelf waarschijnlijk nooit 650.000 verdienen, en ik zou niet weten hoe ik dergelijk inkomen op een waardevolle manier kan uitgeven. Maar ik begrijp wel dat iedereen, of je nu postbode of CEO bent, zijn levenswijze afstelt op zijn inkomen - en dan plotseling die levenswijze drastisch moeten bijstellen terwijl je hetzelfde werk blijft doen doet pijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je 30.000 € halveert zit die persoon met de rug tegen de muur. Halveer je 650.000 € denk ik niet dat hij er ook maar een boterham minder voor eet. En jij mag het normaal vinden dat iemand per jaar zoveel verdient als een ander op 45 jaar, ik vind het hallucinant dat deze mensen durven zeggen, dat jij teveel verdient met je 30.000 en hun corrupte politieke slaafjes inschakelen om zulke toestanden te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131223_00900839
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 24 december 2013 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grote probleem bij managers van overheids-en ook privébedrijven zit hem niet in het feit dat ze te veel zouden verdienen, wel in het feit dat of ze het nu goed of slecht doen ze toch nog altijd evenveel blijven verdienen. Neem nu de klunzen die de NMBS altijd hebben geleid, die weigerden zelfs verantwoordelijkheid te nemen bij een zeer zwaar treinongeval.
Dat er vanuit een bepaalde politieke strekking (de sossen) nu een spelletje wordt gespeeld omdat ze zich daar zo veel mogelijk postjes willen toe-eigenen en er hiervoor een zeer succesvolle CEO moet wijken is gewoonweg schandalig. Er zal weer een totaal incompetente, corrupte sossenclown in de plaats komen en het zal ons veel geld kosten. Dat een zielig deel van de bevolking dit toejuicht omdat ze zelf belachelijk weinig verdienen en hierdoor zwaar gefrustreerd en jaloers zijn zegt echt veel over dit landje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De outbound naar andere landen, daar wil ik me zelfs niet aan wagen. Citaat:
Waarom niet? Dat zijn diegene waar ze mee in concurrentie gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar een paar keer serieuze miserie mee gehad. Elke rekening die te domiciliëren valt heb ik gedomiciliëerd . 10 jaar geleden had ik die problemen nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() T'ja, zo verarmen onze ceo's snel, en dit is nefast.Voor mij mogen ze gerust het dubbele verdienen......Want mirakelen bestaan niet in de wereld,(soms maken ze het naar de kloten )maar zij doen het wel . Respekt aub !!
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 24 december 2013 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Inzake de weddendiscussie zou men moeten kijken of iemand zijn wedde waard is, al de rest is praat na de vaak. Als je ziet wat deze CEO verwezenlijkt heeft kan je zeggen dat hij met zijn sturing van het bedrijf zijn loon ettelijke malen heeft terug verdiend voor het bedrijf. Men zou eerder op die basis moeten kijken. Nl. de succes-basis. Daar zal ook de overheid als aandeelhouder van profiteren. Sterker prestatiegebonden contracten.Zowel naar boven als naar onderen.
De huidige beweging van die 650.000 euro is echter veel te arbitrair, houdt geen enkele rekening met de omvang van het takenpakket van zo'n CEO's (verschilt nogal van bedrijf tot bedrijf) en de discrepantie met hun direct reports is ook 'vergeten'. Dit alles maakt dit initiatief van Labylle toch op zijn zachtst gezegd 'onhandig'.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk jaar de prijs van de postzegel verhogen met een veelvoud van de index om alzo het jaarlijkse verlies aan postvolume te compenseren, kan ik ook. Het wordt wat moeilijker datzelfde te doen in een efficiënte, niet monopolistische markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1)Belgacom zit comfortabel in een technisch duopoly in Belgie op het gebied van alle telecom. 2)Omdat de CEO weg is vergeten de andere mensen niet plotsklaps hun job. Wat wel,geleidelijk aan,kan gebeuren is dat Belgacom,een firma met zwaar overheidsaandeel,maar wel werkend in een internationale markt met tig-concurrenten geleidelijk aan zijn scherpte kan verliezen en geisoleerd kan worden in het eilandje Belgie...(waarmee dan gans Belgie geisoleerd raakt).... ....en dat is het risico als bedrijven waarvan de overheid meerderheidsaandeelhouder is denkt dat een CEO een soort hoge ambtenaar moet zijn.... Een CEO moet beslist rekening houden met de wensen van de hoofdaandeelhouders,maar zowel privé als overheid wil dat niet zeggen dat deze persé altijd gelijk heeft. Het leiden van social profit-organisaties is NIET hetzelfde als het leiden van een bedrijf dat moet knokken om zijn plaatsje op de planeet.... ....maar kom,tijd wijst dat wel uit... Ondertussen wordt gevreesd dat Bpost in de komende maanden nog meer mensen zal verliezen....maar geen probleem,er zijn ambtenaren en politici op overschot genoeg zekers? Bpost "internationaler"(een volgende uitdaging) en "flexibel" worden? In ieder geval niet meer onder deze regering.... Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2013 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Dat kan ik alleen maar beamen. Pakjes afgeven doet de postbode ook al niet meer. Een briefje in de bus dat ik het in het postkantoor kan afhalen.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heeft met CEO-cultus niets te maken. Overigens, er is aan een CEO-cultus niets verkeerd. Wanneer iemand er in slaagt om een slome, grauwe en klant-onvriendelijke staatsdienst (zoals indertijd "tante Pos" was) om te vormen tot een niet meer verlies lijdende onderneming, dan is dat reeds een formidabele prestatie. Is dat volgens jou dan onbetekenend? Je moet in je vergelijkingen een beetje eerlijk en fair zijn. De vergelijking met de Nederlandse Post gaat niet op, om de eenvoudige reden dat Nederland reeds vele jaren op ons vóór was om hun staatspostdienst te rationaliseren. Hier hebben de Sossen dat zolang mogelijk tegengehouden. Tot uiteindelijk de Europese Commissie besliste dat ze moesten zich aan de internationale concurrentie aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() Een maximumloon voor iedereen !
(afgunstige sos) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Het staat elk van die postbodes vrij om een andere job te zoeken die meer verdient. Als ze de juiste competenties hebben, is dat zelfs een fluitje van een cent.
|
![]() |
![]() |